Aplikasi Baru Kwsp I Akaun


Aplikasi Baru KWSP i-Akaun(Cara Daftar Online Login Buat Kali Pertama)
Kini Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) telah memudahkan akses akaun simpanan KWSP anda melalui i-Akaun KWSP Online bagi semua ahli. Melalui i-Akaun ini, kita boleh memantau transaksi caruman serta memohon e-Pengeluaran dengan lebih mudah. Di sini dikongsikan cara untuk daftar i-akaun, login dan semakan baki penyata secara online, semoga membantu.
 
APA ITU i-AKAUN KWSP i-Akaun KWSP adalah satu portal kemudahan yang membantu ahli KWSP menguruskan akaun dengan lebih mudah. Dengan mendaftar, anda boleh melakukan semua urusan ini hanya di hujung jari:
 
CARA DAFTAR AHLI KWSP Sila ambil perhatian bahawa cara bukan akaun KWSP ini mesti dibuat di kiosk. Tidak ada cara untuk membuka akaun secara online. Terdapat  beberapa cara untuk mendaftar ahli KWSP, antaranya ialah:
Pendaftaran Automatik Majikan Setelah menerima caruman pertama anda dan telah menerima bukti, secara automatik anda ialah ahli pemegang akaun KWSP. Nama dan Kad Pengenalan anda telah didaftarkan melalui Borang KWSP 6 (Borang A). Akaun anda hanya akan diaktifkan setelah KWSP mendapat pengesahan daripada Jabatan Pendaftaran Negara (JPN). Pendaftaran Di Kaunter Pendaftaran boleh dibuat dengan membawa MyKad, ahli boleh mendaftar sebagai ahli di mana-mana cawangan KWSP. Pendaftaran Di Kiosk Pendaftaran juga boleh dibuat di Kiosk KWSP dengan MyKad dan cap ibu jari. Pendaftaran Lain Walaupun bukan berstatus pekerja , anda tetap boleh menikmati kadar dividen jika menyimpan dalam akaun KWSP. Terutama bagi bekerja sendiri dan suri rumah yang boleh memohon dalam I-Saraan.  
PERKHIDMATAN i-AKAUN KWSP Berikut adalah merupakan perkhdimatan yang tersedia menerusi i-akaun  iaitu:
Kemaskini profil peribadi Semak status penamaan Semak kelayakan pengeluaran Daftar simpanan shariah Semak penyata KWSP Semak rekod caruman Memohon e-Pengeluaran Menyemak Penyata KWSP tahun terkini dan tahun sebelumnya Menyemak status permohonan pengeluaran dan sejarah pengeluaran Menukar daripada akaun konvensional kepada akaun Shariah Menyemak maklumat penamaan Mengira anggaran jumlah layak untuk pengeluaran, simpanan dan pelaburan Menyemak transaksi caruman KWSP terkini Menyemak log aktiviti i-Akaun  
CARA DAFTAR i-AKAUN KWSP ONLINE Sebelum mengakses, anda perlu dapatkan ID & Kata Laluan sementara terlebih dahulu. Terdapat beberapa cara untuk dapatkannya seperti:
Pendaftaran di kiosk atau kaunter KWSP berdekatan. Hubungi KWSP di talian 03-89226000 Sekiranya pengesahan berjaya, anda akan menerima ID Pengguna dan Kata Laluan sementara melalui SMS untuk pengaktifan i-Akaun (Ahli). Seterusnya anda hendaklah mengemaskini kata laluan baharu.
Ahli KWSP boleh membuat permohonan pendaftaran i-Akaun (Ahli) melalui e-mel ke alamat [email protected] berserta dokumen sokongan seperti berikut:
Borang Permohonan Pendaftaran i-Akaun (Ahli) melalui e-mel Lampiran MyKad (depan dan belakang) Gambar swafoto Ahli bersama MyKad; dan Bukti pemilikan nombor telefon Ahli (Contoh: bil telefon, kontrak pendaftaran telefon, resit bayaran deposit) ; atau Tangkapan skrin penyata yang tertera nama Ahli dan nombor telefon bimbit untuk pengguna prabayar. Salinan Buku / Penyata Akaun Bank Simpanan / Semasa yang aktif milik Ahli Borang Permohonan Pendaftaran i-Akaun boleh dimuat turun melalui imej di bawah ini. NOTA: Diingatkan, anda perlu membuat pengaktifan i-Akaun (Ahli) dalam tempoh 30 hari selepas penerimaan ID Pengguna dan Kata Laluan sementara melalui SMS.
 
CARA AKTIFKAN i-AKAUN KWSP ONLINE Layari laman web www.kwsp.gov.my Pilih ‘Log Masuk’ dan klik i-Akaun (Ahli) ATAU Muat turun aplikasi mobil i-Akaun Masukkan nombor ahli KWSP sebagai ID dan Kata Laluan Sementara yang diterima melalui SMS Setelah berjaya log masuk, setkan semula ID Pengguna, Kata Laluan dan Frasa Rahsia anda Selepas pengaktifan selesai, anda akan menerima notifikasi berjaya di skrin anda.  
CARA DAFTAR i-AKAUN ONLINE (View Mode) Jikaanda tidak berkesempatan untuk ke kaunter atau pejabat KWSP, anda boleh buat pendaftaran i-Akaun (view mode) secara online sahaja tanpa perlu ke kios / kaunter KWSP. Berikut adalah caranya:
Anda hanya perlu hubungi Pusat Pengurusan Perhubungan KWSP di talian 03-89226000 (8am-5pm). Kemudahan i-Akaun (view mode) adalah terhad kepada: Semakan Baki Akaun Semakan Caruman Semasa Semakan Profil Semakan Sejarah Pengeluaran Semakan Kelayakan Pengeluaran Push Notifications/i-Akaun Secured Inbox Untuk akses penuh i-Akaun seperti kemudahan reset kata laluan, e-Pengeluaran, Penamaan, muat turun penyata, i-Invest dan Simpanan Shariah, ahli perlu hadir ke kios/kaunter di cawangan KWSP untuk pendaftaran nombor telefon TAC dan membuat pengesahan cap ibu jari.  
CARA LOGIN i-AKAUN KWSP ONLINE Kepada pengguna kali pertama, berikut adalah merupakan cara untuk log amsuk ke i-Akaun iaitu:
Masuk ke dalam i AKaun, klik https://secure.kwsp.gov.my/member/member/login Pergi kepada ikon Login Masukkan ID & Kata Laluan yang telah didaftarkan klik Login Selesai, anda telah berjaya log masuk akaun anda  
CARA SEMAK PENYATA i-AKAUN KWSP Ahli KWSP yang ingin membuat semakan penyata akaun kwsp, berikut adalah merupakan caranya:
Layaridi pautan https://secure.kwsp.gov.my/member/member/login Log masuk menggunakan ID & Kata Laluan yang telah ditetapkan. apda paparan utama klik pada Akaun Peribadi. Pilih penyata bagi tahun yang dikehendaki dan tekan Cari. Penyata Akaun 1 dan Akaun 2 berserta jumlahnya akan dipaparkan secara terperinci untuk semakan anda Anda juga boleh melihat penyata bagi tahun sebelumnya.  
MUAT TURUN APLIKASI i-AKAUN KWSP Buat kali pertama, seharusnya ada memuat turun dan intalls aplikasi i-Akaun di telefon anda bagi memudahkan urusan anda. Pautan muat turun seperti di bawah:
Play Store bagi pengguna Android Apple Store bagi pengguna IOS  
CARA DAFTAR APLIKASI KWSP i-AKAUN (Kali Pertama) Berikut adalah merupakan cara untuk mendaftar i-Akaun iaitu:
Buka aplikasi i-Akaun di telefon anda Pada paparan utama klik pada Daftar Sekarang Isikan maklumat yang diperlukan dengan lengkap Setelah segala maklumat di isi, klik pada Daftar Selesai, anda telah berjaya daftar akaun anda  
CARA LOGIN APLIKASI KWSP i-AKAUN Setelah anda berjaya membuat pendaftaran, berikut adalah merupakan cara untuk anda log amsuk iaitu:
Buka aplikasi i-Akaun di telefon anda Pada paparan utama klik pada Log Masuk Ke i-Akaun Seterusnya klik pada Teruskan untuk pautkan peranti anda dengan akaun KWSP anda sebagai langkah keselamatan Selepas itu isikan ID Pengguna anda pada ruangan tersedia dan klik Teruskan Frasa rahsia anda akan tertera, sekiranya betul klik pada Ya, Itu Saya Masukkan kata laluan anda pada ruangan yang tersedia dan klik Teruskan Masukkan no TAC yang diterima melalui SMS pada ruangan tersedia. Status pautan peranti anda dengan i-Akaun ini telah berjaya. klik pada Teruskan Isikan 6 Digit No Pin anda inginkan pada ruangan tersedia. Kemudian sahkan sekali lagi no PIN tersebut Selesai, anda kini telah berjaya log masuk ke i-Akaun anda  
TERLUPA ID PENGGUNA ATAU KATA LALUAN i-AKAUN KWSP Sekiranya anda  terlupada ID Pengguna atau KAta Lalaun i-Akaun anda, berikut adalah merupakan caranya:
Buka aplikasi i-Akaun di telefon anda Pada paparan utama klik pada Log Masuk Ke i-Akaun Seterusnya klik pada Teruskan untuk pautkan peranti anda dengan akaun KWSP anda sebagai langkah keselamatan Kemudian klik pada Lupa ID pengguna Atau Kata Laluan seterusnya isikan alamat email anda yang telah didaftarkan ID pengguna dan kata laluan baharu akan di hantar melalui email anda  
MASALAH BERKAITAN KWSP i-AKAUN Sekiranya anda mempunyai sebarang permasalahan atau mempunyai sebarang pertanyaan berkaitan i-Akaun, anda boleh hubungi Khidmat Pelanggan KWSP di talian
Hubungi 03-89226000 Masa Operasi Panggilan: Isnin – Jumaat 8.30 pagi ke 4.30 petang (Kecuali pada Sabtu, Ahad, Hari Kelepasan AM Persekutuan dan Hari Kelepasan Selangor)  
MAKLUMAT LANJUT & PERTAYAAN Sila layari portal rasmi https://www.kwsp.gov.my/ms/home.Lawati Facebook rasmi KWSP untuk makluman terkini : https://www.facebook.com/KWSPMalaysia/
 
ARTIKEL LAIN  KWSP i-SARAAN 2023(Insentif RM250 Bagi Berkerja Sendiri) The post Aplikasi Baru KWSP i-Akaun(Cara Daftar Online Login Buat Kali Pertama) appeared first on KekandaMemey.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kekandamemey.com/i-akaun-kwsp.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kwsp Akaun 3 Bolehkan Pengeluaran Caruman Secara Fleksible

Kwsp Akaun 3 Bolehkan Pengeluaran Caruman Secara Fleksible

papar berkaitan - pada 12/7/2023 - jumlah : 211 hits
KWSP Akaun 3 Bolehkan Pengeluaran Caruman Secara Fleksible Program yang akan diwujudkan ini akan membawa kegembiraan untuk pencarum KWSP yang sangat memerlukan dalam menyara kos sara hidup yang tinggi hari ini Berikutan ekonomi dan kos sara...
8 Bulan Tinggal Di Rumah Baru Bali Jessica Iskandar Dan Keluarga Pindah Ke Jakarta

8 Bulan Tinggal Di Rumah Baru Bali Jessica Iskandar Dan Keluarga Pindah Ke Jakarta

papar berkaitan - pada 5/7/2023 - jumlah : 142 hits
Jessica Iskandar memiliki hunian impiannya bersama keluarga di Bali Namun sayang baru saja delapan bulan menetap di sana mereka memutuskan untuk kembali menetap di Jakarta Entah apa yang menjadi alasan besar itu dibuat oleh Jessica dan suam...
Lee Kwangsoo D O Exo Kim Woobin Dilapor Sertai Program Realiti Baru Na Pd

Lee Kwangsoo D O Exo Kim Woobin Dilapor Sertai Program Realiti Baru Na Pd

papar berkaitan - pada 5/7/2023 - jumlah : 203 hits
Adakah Lee Kwang soo Kim Woo bin Do Kyung soo dan Kim Ki bang bakal merakam sebuah program realiti baru ARTIKEL BERKAITAN Terbaru tersebar mengatakan bahawa rakan pelakon ini akan berkolaborasi dalam program kelolaan Na Young seok PD untuk ...
Daniel Farke Ke Leeds United Mantan Manajer Norwich Ditunjuk Sebagai Bos Baru Di Elland Road Berita Sepak Bola

Daniel Farke Ke Leeds United Mantan Manajer Norwich Ditunjuk Sebagai Bos Baru Di Elland Road Berita Sepak Bola

papar berkaitan - pada 5/7/2023 - jumlah : 148 hits
Daniel Farke telah ditunjuk sebagai manajer baru Leeds United dengan kontrak empat tahun menjelang musim pertama mereka kembali di Championship Farke menggantikan Sam Allardyce yang gagal mempertahankan los blancos di Premier League dan men...
Pupuk Indonesia Siapkan Modal Rp 7 Triliun Bangun Pabrik Pupuk Baru

Pupuk Indonesia Siapkan Modal Rp 7 Triliun Bangun Pabrik Pupuk Baru

papar berkaitan - pada 4/7/2023 - jumlah : 160 hits
PT Pupuk Indonesia akan memperluas penyaluran pupuk subsidi melalui program digitalisasi kios ke seluruh Indonesia Saat ini program tersebut sudah dilakukan uji coba di 5 provinsi antara lain Bali Aceh Riau Bangka Belitung dan Kalimantan Se...
Dah Macam Toyol Hitam Gadis Test Motor Baru Junam Dalam Longkang

Dah Macam Toyol Hitam Gadis Test Motor Baru Junam Dalam Longkang

papar berkaitan - pada 2/7/2023 - jumlah : 107 hits
Dah macam toyol hitam gadis test motor baru junam dalam longkang Tiga gadis ditemui dalam keadaan berlumuran dengan air longkang hitam legam selepas motosikal yang dinaiki mereka Dia dilapor terbabas ke dalam longkang di kawasan Desa Gubug ...
Bayar Secara Tunai Yoona Dilapor Beli Rumah Baru Di Gangnam Bernilai Lebih Rm20 Juta

Bayar Secara Tunai Yoona Dilapor Beli Rumah Baru Di Gangnam Bernilai Lebih Rm20 Juta

papar berkaitan - pada 3/7/2023 - jumlah : 493 hits
Sudah lama menjinak dalam industri hiburan Yoon a tidak dinafikan merupakan salah seorang selebriti Korea dengan pendapatan lumayan ARTIKEL BERKAITAN Baru baru ini media melaporkan bahawa Yoon a telah membeli hartanah baru terletak di menar...
Selalu Nasihat Isteri Agar Berlembut Dengan Anak Anak Masih Kecil Baru Kenal Dunia Nubhan Tak Suka Anak Sedih

Selalu Nasihat Isteri Agar Berlembut Dengan Anak Anak Masih Kecil Baru Kenal Dunia Nubhan Tak Suka Anak Sedih

papar berkaitan - pada 5/7/2023 - jumlah : 260 hits
Selebriti Nubhan mengakui momen menjadi seorang ayah adalah momen yang paling berharga Malah dirinya sendiri sebolehnya ingin mendidik anak dengan penuh kelembutan agar tiada trauma dalam diri anak anak ketika mereka sedang membesar Baginya...
Pasangan Kekasih Cekik Bayi Yang Baru 5 Hari Lahir Tanam Di Kawasan Gunung

Pasangan Kekasih Cekik Bayi Yang Baru 5 Hari Lahir Tanam Di Kawasan Gunung

papar berkaitan - pada 5/7/2023 - jumlah : 214 hits
Seorang wanita dan teman lelakinya ditahan pada Ahad atas tuduhan mencekik bayi mereka sehingga mati di bandar Geoje Korea Selatan menurut polis Seorang wanita berusia 30 an dan pasangannya berusia 20 an didakwa mencekik bayi berusia lima h...
Tel Aviv Jadi Gaza Natanyahu Lari Ketakutan Terkencing Dalam Seluar

Bekal Sate

Kenyataan Nur Jazlan Dangkal Lemah Bodoh

Drama Gadis Dan Angan Angan Lakonan Bell Ngasri

Balas Tweet Tentang Suami Skandal Dengan Staf Netizen Kata Fazura Bagi Hint Dia Macam Nak Bagitahu Tapi Macam Taknak

Sweetnya Ucapan Fattah Pada Fazura Bila Dapat Me Time Dengan Fatima

Aroma Lavender Di Sekitar Kawasan Klcc Mengundang Persoalan Rupa Rupanya

Pendakwa Tidak Pernah Buktikan Duit Yang Masuk Akaun Ds Najib Dari 1mdb


echo '';
5 Bukti Jelas Bagaimana Teknologi Moden Buat Kita Tak Reti Berfikir

10 Fakta Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Mr Hiiragi s Homeroom Astro Ria Sooka Fakta Yang Ramai Tak Tahu

5 Isu Utama Pelajar Genius Usia Muda Masuk Universiti Awal

Resepi Sup Ayam Thai Paling Menarik dan Senang Dibuat Rasa Sekali Pasti Terpikat

Cara Undi Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Mingguan Akhir 30 Keputusan Markah Musim 4 Di Tangan Penonton


Betul Ke Makan Malam Boleh Buat Kita Gemuk Fakta Atau Mitos

Kopi Liberika Kalimantan Barat Keunikan Rasa Dan Perbedaannya Dengan Arabica Dan Robusta

Arches National Park Experiences You Haven T Tried Yet A Guide To Hidden Gems And Unique Attractions

3 Sekeluarga Mengalami Detik Cemas Rumah Dimasuki Hampir 12 Orang Penyamun Berparang

Polis Buru Bekas Petinju Terkenal Pecah Masuk Rumah

Mahalli Jasuli Dedah Saya Sebenarnya Keturunan Indonesia