Apabila Terjaga Pukul 3 Hingga 5 Pagi Tandanya Rahmat Allah Telah Sampai Kepadamu Dan Bacalah Doa Ini


Ramai orang terbangun di waktu yang sama waktu malam hari. Sayangnya, keadaan ini sering kali diabaikan. Namun, tahukah kamu bahawa ini adalah cara tubuh dan Allah berkomunikasi denganmu.
Pengubatan tradisional Cina menggunakan titik energi untuk teknik akupunktur. Titik-titik tenaga ini terhubung dengan sistem jam yang dipercayai memberi energi untuk bahagian tubuh tertentu.
Jadi, dilihat dari waktu kamu bangun di malam hari, tubuhmu sedang mengalami ransangan tertentu. Ini juga sebuah cara fizikal dan emosi menyampaikan masalah padamu.
Terbangun di tengah malam sebaiknya jangan diabaikan. Dalam pengubatan Cina, fasa tidur menjadi waktu kita menerima pesanan dari Allah.
Jika terbangun dari tidur, cubalah baca doa ini:

Pesanan-pesanan ini yang dapat mengungkapkan perjalanan spritual kita. Jika kamu kesukaran tidur di antara pukul 9 sampai 11 malam, itu adalah tanda stress.
Ini adalah jam tidur bagi kebanyakan orang. Jika kamu malah merasa sukar tidur, tandanya kamu sedang stress dan khuatir. Solat hajat boleh jadi solusi untuk masalah ini.
Terbangun pada pukul 11 malam hingga 1 pagi petanda kamu mengalami kekecewaan emosi. Pengubatan Cina kuno mengatakan bahawa ini adalah waktu dimana pundi hempedu aktif.
Bangun pada jam ini menunjukkan kekecewaan. Cubalah untuk tenang dan memaafkan dirimu sendiri, maka akan membantu. Bangun antara pukul 1 hingga 3 pagi menunjukkan kemarahan.
Titik energi terhubung dengan hati. Bangun pada jam ini memnunjukkan bahawa kamu sedang marah dan memiliki energi Yang berlebihan.
Cuba minum air dingin dan meditasi agar boleh tidur kembali.
Jika kamu bangun pukul 3 hinggal 5 pagi, tandanya Allah sedang berusaha berbicara padamu.
Jam ini menunjukkan bahagian paru-paru dan kesedihan. Jika kamu bangun di jam ini, maka dipercayai Allah sedang membimbingmu untuk jadi lebih baik.
Cuba bernafas perlahan dan berdoa agar boleh kembali tidur. Fasa bangun tidur terakhir adalah pukul 5 hingga 7 pagi. Jika kamu bangun di jam ini, dipercayai kamu sedang memiliki emosi yang tertahan.
Begini cara Allah menyampaikan taufik dan hidayah kepada umatnya
Kamu tak perlu langsung duduk, pergi ke kamar mandi, mengambil minum, atau malah tidur lagi. Tetaplah dalam kedudukan baring sambil membaca zikir yang diamalkan oleh Rasulullah . Zikir apakah itu?
Dari Ubadah bin Shamit, dari Nabi bersabda, Siapa terbangun di waktu malam lalu membaca:
Laa Ilaaha Illallaahu Wahdahu Laa Syariikalahu, Lahul Mulku, Walahul Hamdu, Wahuwa Alaa Kulli Syai-in Qadiir. Alhamdulillaah Wasubhanallaahu Walaa Ilaaha Illallaahu Wallahu Akbar, Walaa Haula Walaa Quwwata Illaa Billaahi, kemudian ia berdoa Ya Allah, ampuni Aku atau berdoa pasti dikabulkan doanya. Jika ia berwudhu dan shalat, pasti diterima shalatnya, (HR. Al-Bukhari).
Dari segi ilmiah, ini petanda kamu mengalami masalah di usus besar namun boleh diatasi dengan renggangkan otot atau pergi ke toilet agar boleh kembali tidur.
Tubuh menyimpan begitu banyak rahsia. Jika kita belajar mengambil tahu dan mendengar, maka tubuh sebenarnya sedang memberi tahu kita informasi. Kita juga boleh meningkatkan kesihatan fizikal dan spiritual dalam kehidupan kita.
The post Apabila Terjaga Pukul 3 Hingga 5 Pagi Tandanya Rahmat Allah Telah Sampai Kepadamu Dan Bacalah Doa Ini appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2018/10/25/apabila-terjaga-pukul-3-hingga-5-pagi-tandanya-rahmat-allah-telah-sampai-kepadamu-dan-bacalah-doa-ini/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Usaha Dan Doa Untuk Beroleh Rahmat Allah Subhanahu Wa Ta Alla Dan Syafaat Nabi Muhammad 8504

Usaha Dan Doa Untuk Beroleh Rahmat Allah Subhanahu Wa Ta Alla Dan Syafaat Nabi Muhammad 8504

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 388 hits
Usaha dan doa untuk beroleh Rahmat Allah Subhanahu Wa ta alla dan Syafaat Nabi Muhammad Sangat Wajar Umat Islam Marah Terhadap Pembakaran Kalimat Tauhid Selasa 23 Oktober 2018 14 17 Foto Anggota Barisan Ansor Serbaguna membakar bendera tauh...
Doa Mohon Hidayah Allah Swt

Doa Mohon Hidayah Allah Swt

papar berkaitan - pada 21/10/2018 - jumlah : 1388 hits
Setiap kali selepas solat Sentiasa berdoalah supaya Allah SWT memberi hidayah kpd kita Jangan kagum dgn amal ibadah yg kita lakukan selama ini kerana belum tentu lagi kita dijaminkan meninggal dalam husnul khatimah Semuga Allah SWT memberi ...
Hari Kiamat Berlaku Apabila Sudah Tiada Lagi Manusia Yang Menyebut Allah Dan Mengingatinya

Hari Kiamat Berlaku Apabila Sudah Tiada Lagi Manusia Yang Menyebut Allah Dan Mengingatinya

papar berkaitan - pada 16/10/2018 - jumlah : 552 hits
Ustaz Kazim Elias HARI KIAMAT BERLAKU APABILA SUDAH TIADA LAGI MANUSIA YANG MENYEBUT ALLAH DAN MENGINGATINYA SEBARKANLAH IA DIKIRA SEDEKAH Al qur an akan musnah Ka bah akan rata dengan tanah sangkakala akan ditiup 2kali Nabi Muhammad S A W ...
Bagaimana Cara Allah Makbulkan Doa Kita

Bagaimana Cara Allah Makbulkan Doa Kita

papar berkaitan - pada 2/11/2018 - jumlah : 536 hits
Bagaimana cara Allah makbulkan doa kita Perkara ini memerlukan penjelasan yang tersirat Fahaman kita tentang makbulnya sesuatu doa mungkin hanya mampu menyingkap selapis daripada kenyataan itu Tetapi di sisi Allah mempunyai makna dan tafsir...
Apabila Palu Dipalu Oleh Allah Swt

Apabila Palu Dipalu Oleh Allah Swt

papar berkaitan - pada 12/10/2018 - jumlah : 757 hits
Jumaat 28 September 2018 bumi digoncang dan diterbalikkan Allah swt jadikan kematian di Palu satu kematian yg amat dahsyat Mereka sendiri tidak pernah terfikir akan kena bencana sedemikian rupa Para alim ulama sudah tegur agar Pesta Pemujaa...
Suami Pukul Isteri Hingga Cedera Selepas Berang Kereta Calar Dalam Satu Kemalangan

Suami Pukul Isteri Hingga Cedera Selepas Berang Kereta Calar Dalam Satu Kemalangan

papar berkaitan - pada 27/10/2018 - jumlah : 436 hits
Suami pukul isteri hingga cedera selepas berang kereta calar dalam satu kemalangan Seorang wanita terpaksa menerima tiga jahitan di kepala dan beberapa kesan lebam di mata serta tangan apabila dipukul suaminya yang berang berikutan terdapat...
Juga Perlu Rajin Membaca In Syaa Allah Banyak Manfaatnya Aamiin 8467

Juga Perlu Rajin Membaca In Syaa Allah Banyak Manfaatnya Aamiin 8467

papar berkaitan - pada 20/10/2018 - jumlah : 376 hits
Esensi Pentingnya MembacaJum at 19 Oktober 2018 13 36Foto Ilustrasi Penulis Ahmad Zacky Makarim Zasfariza Ilyasa Suwaryo KIBLAT NET Membaca itu sangatlah penting Kalimat membaca bagi kita sudah bukan barang asing lagi bagi telinga para pemb...
Akhirnya Ini Takdirmu Ya Allah

Akhirnya Ini Takdirmu Ya Allah

papar berkaitan - pada 20/10/2018 - jumlah : 343 hits
Akhirnya Ini TakdirMu Ya AllahAsalamualaikum Salam Sejahtera Semua Nampaknya kena cepat mencatat informasi terkini di laman Etuza kerana jam kini sudah menujukkan jam 3 33 petang Masa yang begitu cepat berlalu di hari Sabtu yang indah Cuaca...
Tsunami Di Palu Indonesia Bala Dari Allah Swt Kerana Pesta Pemujaan Penjaga Laut

Tsunami Di Palu Indonesia Bala Dari Allah Swt Kerana Pesta Pemujaan Penjaga Laut

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 647 hits
hi there ketika mendengar berita tsunami di Palu mrs pip rasa sedih kerana sudah pasti tsunami mampu meragut banyak nyawa dan ketika ada perkongsian video dan gambar betapa dashyatnya kejadian tsunami di Palu mrs pip memang time tu tidak sa...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Jakim Sets Up Special Hotline To Channel Complaints Regarding Insults To Islam

Targeted Tourist Arrival Figures Mostly Hits Or Misses

6 Bulan Sudah Berlalu

Kenapa Media Takut Sebut Gomo Kini Rapat Dengan Mahathir

Di Mana Letaknya Negeri Syam Sekarang

Influencer Marketing For Businesses