Apa Yg Anda Nampak Tentang Gambar Ini


 








Anwar genius berpolitik…pemimpin PH belajar darinya
APA YG ANDA NAMPAK TENTANG GAMBAR INI?


Norman Radzuan.


Sekali pandang tiada apa2 yg istimewa… ia adalah lawatan rasmi seperti lazimnya seorang Perdana Menteri. Ya jika ia hanya bacaan org yg sekadar membaca dan melihat.


Tapi saya sebagai penganalis melihat lebih dari itu. Lihat apa yg dipakai oleh Anwar… dlm ketiga tiga lawatan itu Anwar mengenakan songkok. Selain daripada itu? Premier Sarawak sering bersama dlm lawatannya.


Itu seni politik DS Anwar. Songkok itu seperti tiada makna tetapi seni politiknya beliau membawa identiti bangsa dan agama di dlm lawatannya. Hebat kerana Anwar mahu diri dan kerajaannya membawa imej Islam hingga terbitnya buku dan slogan Madani.


Anwar juga membuka pintu rumah Sri Perdana utk majlis2 agama. Setiap hari Jumaat menjadi amalan beliau utk makan di Gerai2 dan bersolat bersama penduduk2 setempat. Ia juga seperti satu acara ‘ke manakah PM akn bersolat’ yg dinanti nantikan oleh rakyat.


Kenapa dgn Abg Jo? Memandangkan ia adalah Parti Perpaduan yg bergabung pelbagai parti… ia mengingatkan kita kata Premier, “ Yakinlah PM, kami di belakang kerajaan anda.” 82+23 = ( Hanya perlukan 7 sahaja lagi).


Kebijaksanaan Anwar bersama Athony Loke yg bersifat lebih terbuka… pemimpin DAP jgn lagi mengeluarkan kenyataan yg mengguris hati org Melayu. Sebab itu pemimpin2 DAP sgt berdisiplin… tahniah.


———————————————————————————-


Apa mesejnya? Pemimpin PH perlu belajar seni politik PMX, Anwar. Beliau disenangi oleh Raja2, beliau dikagumi kebijaksanaannya oleh tokoh2 akademik dan profesional, beliau melayani rakyat di kampung dan beliau disayangi oleh kepelbagaian kaum kerana sikap toleransinya dan slogan ‘ Anak Iban anak saya…’.


Selalu saya ulas utk jaga pengundi Melayu tidaklah susah sgt. Org Melayu mereka tidak faham sgt tentang korupsi, bailout, defisit, pasaran saham pr ringgit semakin kukuh. 


Org Melayu ini sifatnya mahukan yg mudah dan senang. Contoh nak berniaga dpt lesen jual dgn org asing, suka masuk skim cepat kaya, tak suka membaca dan lain2.


Yg mereka akn kenang, kagum dan menyenangkan hati pengundi yg patut dilakukan pemimpin2 Melayu PH …


1) Turun ke majlis ilmu seperti dilakukan Anwar hampir saban minggu dgn menjemput Ulama2 besar.


2) Wajib hadir ke majlis perkahwinan atau kematian. Ia sgt disukai, dikenang dan merasakan pemimpin mereka peduli akn rakyat atau pengundi. Apatah lagi disertakan dgn sedekah. 20 kali raya akn diulang ulang Yb tersebut dtg dan hulurkan sedekah.


3) Luangkan masa berborak borak dgn penduduk setempat di kedai2 kopi. Sekali sekala belanja semua mereka yg makan di kedai kopi tersebut.


4) Anjurkan majlis makan bersama rakyat dan pemimpin.


5) Untuk anak2 muda anjurkan pertandingan bola sepak, bola jaring, sepak takraw dan lain2. Pastinya ia akn dapat mendekatkan anak muda dgn pemimpin dan mereka sgt suka dan menghargainya.


6) Menunjukkan akhlak yg baik. Sebagai contoh dgn sanggup turun ke bawah stage utk menyatuni Mufti Perlis yg dilihat tidak menyokongnya.


Pendek kata pemimpin PH ramai bertindak sebagai seorang akademik kena ubah. Mahu tak mahu kena ‘melepak’ dgn org kampung dan hadir ke majlis2 ilmu.


Dlm politik minum teh atau hadir ke majlis kematian atau perkahwinan bersama org2 kampung ia jauh bernilai dari Bapak Menteri menguruskan urusan di pejabat.


Sebab itu ‘lebai’ yg layaknya hanya level Tok Siak Surau dilihat kelihatan hebat walaupun gagal atau tiada kemampuan menjadi Menteri. Org Melayu apa tahu tentang pengurusan.


Politik org Melayu tak complicated sebenarnya. Yg penting wakil rakyat humble. Ingat jgn guna ayat Manglish dan jika menulis tak perlu ayat2 boombastik. Mereka rasa berat dan menyampah.


Kalau tak percaya mereka yg dulu duduk di bandar dan bila pencen berpindah ke kampung ibu bapa masing2. Anda akn faham apa yg saya maksudkan.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2023/02/apa-yg-anda-nampak-tentang-gambar-ini.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anwar Ibrahim Harus Henti Bicara Tentang Rasuah Jika Kes Zeti Dan Nazlan Pun Tidak Mampu Buka

Anwar Ibrahim Harus Henti Bicara Tentang Rasuah Jika Kes Zeti Dan Nazlan Pun Tidak Mampu Buka

papar berkaitan - pada 20/1/2023 - jumlah : 213 hits
Semakin lama Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri semakin nipis kesabaran rakyat apabila masih belum ada apa apa tindakan dari kerajaan Anwar Ibrahim terhadap kes rasuah terbesar negara ia itu kes bekas Gabenor Bank Negara Tan Seri Zeti Az...
Kongsi Foto Tentang Perempuan Murahan Bella Astillah Tuju Pada Siapa

Kongsi Foto Tentang Perempuan Murahan Bella Astillah Tuju Pada Siapa

papar berkaitan - pada 21/1/2023 - jumlah : 158 hits
PETALING JAYA Meskipun sudah menafikan rumah tangganya bermasalah pelakon Bella Astillah sekali lagi menuai perhatian apabila berkongsi hantaran mengenai perempuan murahan dalam Instagram
Misteri Gambar 1870an Nicholas Cage Sebagai Vampire

Misteri Gambar 1870an Nicholas Cage Sebagai Vampire

papar berkaitan - pada 7/2/2023 - jumlah : 139 hits
Beberapa ketika yang lalu dunia perfileman dan dunia internet telah digemparkan dengan lelongan sekeping gambar sekitar 1870 an yang memperlihatkan seorang lelaki yang sangat mirip kepada seorang pemenang anugerah Oscar Penjual mendakwa gam...
Alang Alang Walaun Fitnah Berkenaan Ini Adalah Gambar Ketika Di Qatar

Alang Alang Walaun Fitnah Berkenaan Ini Adalah Gambar Ketika Di Qatar

papar berkaitan - pada 7/2/2023 - jumlah : 176 hits
Alang alang Walaun tularkan gambar makan besar Februari 2019 Saya kongsikan semula beberapa gambar DS Anwar bersama pimpinan dunia Islam yang ada di Qatar waktu itu antaranya Rachid Ghanoushi Khalid Meshal dan Ahmet Davotoglu Turut hadir da...
Itu Gambar Lama Anwar Bukan Ke Doha Untuk Makan Nasi Arab Kata Hassan Jadinya Yang Mengarang Cerita Sila Jawab La Ya

Itu Gambar Lama Anwar Bukan Ke Doha Untuk Makan Nasi Arab Kata Hassan Jadinya Yang Mengarang Cerita Sila Jawab La Ya

papar berkaitan - pada 6/2/2023 - jumlah : 92 hits
February 6 2023 Hassan Karim berkata gambar ini diambil di rumah seorang kerabat rapat pemerintah Qatar pada 2019 yang menghidangkan nasi Arab berlauk kambing kepada Anwar Ibrahim dan rombongannya PETALING JAYA Seorang pemimpin PKR berkata ...
Sama Posing Gambar Agensi Respon Gosip Cinta Antara Mark Nct Arin Oh My Girl

Sama Posing Gambar Agensi Respon Gosip Cinta Antara Mark Nct Arin Oh My Girl

papar berkaitan - pada 6/2/2023 - jumlah : 194 hits
Dalam diam tiba tiba Mark NTC dan Arin Oh My Girl terpalit dengan gosip cinta baru baru ini ARTIKEL BERKAITAN Terdahulu sebuah media melaprkan mengenai kemiripan sudut dan gaya antara gambar Arin mencium matahari dan gambar yang dimuat naik...
Allahyarham Tok Guru Ulas Tentang Rasuah Menjelang Pilihanraya

Allahyarham Tok Guru Ulas Tentang Rasuah Menjelang Pilihanraya

papar berkaitan - pada 22/1/2023 - jumlah : 221 hits
Ini Al Marhum TGNA ulama zuhud sebenar berbanding dengan pedagang agama yang baru keluar fatwa bodoh self interest konon beli undi tak salah kerana sedekah Lebai ulama jahat merosakkan agama yang masih hidup dia punya kawan baik perangai du...
Kisah Seram Tentang Menora Difilemkan Ts Jeffry Dalam Mar Rak

Kisah Seram Tentang Menora Difilemkan Ts Jeffry Dalam Mar Rak

papar berkaitan - pada 25/1/2023 - jumlah : 116 hits
Menora merupakan tarian yang penuh dengan mistik Tarian yang dikatakan berasal dari Narathiwat ini mempunyai sejarah dan nilai yang tersendiri Disebabkan itu Pentas Wayang Production dilaporkan membikin sebuah filem berkaitan Menora yang di...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Buat Apa Jika Terseliuh



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb

Berjalanlah Di Atas Jalan Kebenaran

Persoalannya Kenapa Nak Butthurt Dengan Cadangan Akmal