Apa Sedang Berlaku Dalam Pakatan Harapan



ADA APA RAHSIA YANG BERLAKU DISEBALIK TABIR ?SEMACAM ADA MUSLIHAT POLITIK, TAPI KABUR !ADAKAH KEKECIWAAN DR MAHADHIR SATU LAKUNAN ? ATAU ADAKAH NURUL IZZAH ADA RAHSIA DEMAND ?SEMACAM ADA TEAM YANG MENGGERAKAN JENTERA DEMI CITA-CITA YANG MULA MENEMUI KEGAGALAN Pak Karamu- Dr M jawab Nurul Izzah: Saya pun kecewa dengan merekaNews  |  Diterbitkan Hari ini 6:08 petang  |  Dikemaskini Hari ini 6:08 petang     Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad membalas kenyataan Ahli Parlimen Permatang Pauh, Nurul Izzah Anwar yang menzahirkan rasa kecewa dengan prestasi kerajaan Pakatan Harapan (PH) dengan berkata, biarlah orang hendak kecewa kerana beliau juga merasai situasi yang sama.
“Takpalah banyak orang kecewa, saya pun kecewa dengan diorang (mereka),” kata Dr Mahathir yang dipetik portal Utusan Malaysia, hari ini selepas majlis amanat khas perdana menteri kepada penjawat awam Kedah di Wisma Darul Aman di Alor Setar.
Nurul Izzah dalam wawancaranya dengan akhbar Singapura, The Straits Times, meluahkan rasa kecewanya dengan kerajaan PH yang didakwa gagal menunaikan janji dan gagal menggerakkan agenda reformasi seperti sepatutnya.
“Perlu bekerja dengan bekas diktator yang telah menyebabkan pelbagai kerosakan, bukan sahaja dalam hidup (keluarga) kami bahkan kepada sistem (pemerintahan negara), ia bukan mudah.
“Saya betul-betul mahu (usaha) mengangkat agenda reformasi menjadi fokus utama kami,” kata anak sulung Presiden PKR Anwar Ibrahim itu dalam wawancara tersebut.
Malah, Nurul Izzah turut mengumumkan hasratnya untuk tidak lagi bertanding dalam pilihan raya selepas penggalnya sebagai ahli parlimen Permatang Pauh berakhir.
Beliau juga sebelum ini, membuat kejutan apabila meletakkan jawatan sebagai anggota Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) setelah tidak bersetuju dengan kenyataan Dr Mahathir yang mahu mengekalkan Ronald Kiandee sebagai pengerusi PAC.
Sementara itu, Bernama melaporkan Dr Mahathir menyifatkan tindakan anggota parlimen pembangkang yang meletak jawatan daripada PAC adalah 'hal sendiri'.
"Tak apa, nak letak (jawatan) letaklah, dia punya hal lah," jawabnya ringkas.
Beliau diminta mengulas tindakan semua Anggota Parlimen pembangkang yang menganggotai PAC hari ini meletak jawatan serta-merta sebagai membantah keputusan mengekalkan pengerusinya kepada wakil kerajaan.
Ketua Pembangkang Ismail Sabri Yaakob dilaporkan sebagai berkata notis peletakan jawatan kesemua anggota parlimen Barisan Nasional (BN) dan PAS yang menganggotai PAC akan dibuat segera.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://abnnasution.blogspot.com/2019/03/apa-sedang-berlaku-dalam-pakatan-harapan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pandangan Ulamak Tentang Kerajan Pakatan Harapan

Pandangan Ulamak Tentang Kerajan Pakatan Harapan

papar berkaitan - pada 22/3/2019 - jumlah : 363 hits
Para ulama berpandangan kerajaan PH tidak boleh lagi menerus kan pemerintahan nya Ini kerana selama lebih kurang 10 bulan perkara utama yang menjadi asas ijtihad ulama ialah mudharat pada islam Perkara ini sangat terang dan jelas apabila be...
Pakatan Harapan Harus Menukar Kepimpinan Dari Akhbar Mandarin

Pakatan Harapan Harus Menukar Kepimpinan Dari Akhbar Mandarin

papar berkaitan - pada 23/3/2019 - jumlah : 257 hits
https i1 wp com pakdin my wp content uploads 2019 03 20190323 akhbar mandarin mahathir berhenti jpg fit 600 2C400 ssl 1Perdana Menteri Tun Mahathir sekali lagi membuat pusingan U Kali ini beliau melanggar janji manifesto PRU yang menetapkan...
Pakatan Harapan Akan Tunaikan Manifesto Dalam Tempoh 5 Tahun Harap Rakyat Bersabar Kata Km Melaka Viralhancing

Pakatan Harapan Akan Tunaikan Manifesto Dalam Tempoh 5 Tahun Harap Rakyat Bersabar Kata Km Melaka Viralhancing

papar berkaitan - pada 22/3/2019 - jumlah : 311 hits
Kerajaan negeri Pakatan Harapan memerlukan tempoh lima tahun bagi melengkapkan segala tawaran manifesto yang dijanjikan kepada rakyat negeri ini pada Pilihan Raya Umum Ke 14 lalu Ketua Menteri Adly Zahari berkata tempoh itu diperlukan keran...
Kejayaan Kejayaan Besar Kerajaan Sepenggal Pakatan Harapan Selepas 10 Bulan Menjarah Dan Merompak Malaysia

Kejayaan Kejayaan Besar Kerajaan Sepenggal Pakatan Harapan Selepas 10 Bulan Menjarah Dan Merompak Malaysia

papar berkaitan - pada 22/3/2019 - jumlah : 523 hits
PH 10 Bulan Memerintah JUAL ASET 1 IHH Health Dijual juga Murah Pada kroni Jepun 2 Menara Annexe TM1 TM2 dijual juga pada kroni 3 Menara Felcra dijual juga pada kroni 4 M1 Axiata dijual juga pada kroni Singapura 5 Legoland Dijual juga pada ...
Rakan Dalam Pakatan Harapan Tidak Ikhlas Khairuddin

Rakan Dalam Pakatan Harapan Tidak Ikhlas Khairuddin

papar berkaitan - pada 25/3/2019 - jumlah : 204 hits
Oleh Khairuddin Abu HassanINILAH masalah di antara rakan rakan dalam Pakatan Harapan Segelintir daripada mereka tidak ikhlas sesama sendiri Sekiranya inilah sikap tidak ikhlas dan tiada semangat kesetiakawanan sesama kita macam mana Tun Dr ...
Jasa Kerajaan Pakatan Harapan Kepada Rakyat Malaysia Selepas 10 Bulan Memerintah

Jasa Kerajaan Pakatan Harapan Kepada Rakyat Malaysia Selepas 10 Bulan Memerintah

papar berkaitan - pada 27/3/2019 - jumlah : 709 hits
Malaysia Baru Selamatkan Malaysia Apa Yang Baru Dan Apa Yang Dah Selamat Dalam kempen PRU 14 untuk menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional pimpinan Datuk Seri Najib Razak puak2 Pakatan Harapan jadikan slogan Malaysia Baru dan Selamatkan Malay...
Falling Trees Reveal Nation S Rotting Roots

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Why The Us Can T Win The Trade War With China And Shouldn T Try

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

Khai Bahar Bawa Hatiku Bersama Kamu Chord

Is Anwar Ever Going To Release Najib



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Gulai Udang Nenas

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Kerajaan Pahang Sumbang Rm8 000 Kepada Keluarga Allahyarham Konstabel Muhamad Syafiq

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

Mitarashi Dango