Apa Sahaja Dipolitikkan Asal Melayu Benci






Norman Radzuan
 Di sini PM dan Menteri kena maki sb solidariti Palestin
APA SAHAJA DIPOLITIKKAN ASAL MELAYU BENCI


Asal boleh jadi bahan politik dicandu isu agama. Hanya kerana REPLIKA habis Menteri Pendidikan yg mahu sekolah anjurkan solidariti difitnah. 


Sah2 Menteri suruh tetapi seperti biasa PMX dan Menterinya buat apa sahaja akan ditentang. Derma salah, solidariti di Bukit Jalil salah, derma salah, suruh solidariti di sekolah salah dan mcm2 lagi.


Guru pun kena faham solidariti yg lebih bermakna... adakan doa solat hajat utk murid Islam, bacaan Al Quran utk disedekahkan kpd mereka yg syahid, pemahaman kemanusian utk semua murid tanpa kira bangsa, ajar sejarah pencerobohan Israel dan mcm2 lagi.


Buat mcm di Stadium Terengganu satu stadium bawa bendera Palestin tapi setakat ini tiada replika senjata yg saya lihat. Patut semua penonton bawa la sekali kan replika senjata, bukannya senjata betul pun.


Saya hairan kerana isu Palestin kita bergaduh. Kerajaan tentang Israel, pembangkang tentang Israel… yg mati rakyat Palestin tapi di sini Perdana Menteri dan Menteri sokong Palestin kena maki.


Saya nak tanya la nak serius bagaimana lagi pembangkang mahukan? Menteri suruh sekolah anjurkan solidariti yg tak dibuat di zaman Menteri sebelum ini.


Dlm isu Palestin ini perlu ada kebersamaan bukan sb Palestin kita berpecah. Hanya di Malaysia sesama Islam bercakaran kerana pejuangkan Palestin. Isunya hanya siapa yg TERPALING Palestin… malu dkt dunia luar atau negara jiran.


Jumpa Menteri beritahu kita kena buat cara begini jika ikhlas kerana agama. Kalau nak bahas di Parlimen beritahu apa solusi terbaik.


Buatlah kerana agama bukan kerana politik… Allah Maha melihat Ya Akhi. Ini bukan soal siapa TERPALING Palestin tetapi niat tu kena betul. Isu Palestin kita berjuang bersama sama.


Ada org tu terpaling panaskan pengikut tapi bila penyokong berarak di jalan raya dia duduk dari bilik hotel sahaja. Baru dgn FRU pun dan seram belum lagi suruh berjuang ke Gaza.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2023/11/apa-sahaja-dipolitikkan-asal-melayu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Apabila Pemimpin Melayu Jual Negeri Dia Untuk Untung Lebih

Apabila Pemimpin Melayu Jual Negeri Dia Untuk Untung Lebih

papar berkaitan - pada 7/11/2023 - jumlah : 79 hits
OK bang I hear you Video Abang memang bagus dan tepat sekali Tetapi orang Melayu sendiri tak buat apa pun Orang Melayu sanggup melihat tanah dan negeri mereka dijual oleh pemimpin dan orang politik Melayu Non stop depa jual negara sendiri m...
Bukan Melayu Bukan Bukan Melayu Habis Siapa Kroni Elit Glc Billionaire Millionaire

Bukan Melayu Bukan Bukan Melayu Habis Siapa Kroni Elit Glc Billionaire Millionaire

papar berkaitan - pada 7/11/2023 - jumlah : 121 hits
To read the original article click here Ketuanan Melayu or Malay supremacy unwritten policy last 50 years Many hoped Ketuanan Melayu would be pronounced dead under madaniHowever Malaysia Madani indicated otherwiseMadani continues Ketuanan M...
Resipi Nasi Arab Mudah Dan Sedap Cara Orang Melayu

Resipi Nasi Arab Mudah Dan Sedap Cara Orang Melayu

papar berkaitan - pada 7/11/2023 - jumlah : 196 hits
Dah lama betul umi nak buat Nasi Arab ni tapi tak tertunai sebabnya kalau habibi ada memang dia tak berapa gemar apalagi Nasi Arab yang menggunakan beras basmathi Jadinya kena tunggu dia outstation atau dia ada tugasan di Istana sebab bila ...
Anwar S Ketuanan Melayu

Anwar S Ketuanan Melayu

papar berkaitan - pada 8/11/2023 - jumlah : 75 hits
Not all Malays are equal Murray Hunter Ketuanan Melayu or Malay supremacy has been an unwritten component of government policy for the last 50 years Many had hoped that Ketuanan Melayu would be pronounced dead and buried when Anwar Ibrahim ...
Melayu Angkuh

Melayu Angkuh

papar berkaitan - pada 11/11/2023 - jumlah : 123 hits
blogtunm blogspot com Tun M 1 Saya terbaca bahawa Datuk Seri Anwar mengingatkan orang Melayu supaya tidak berasa terlalu selesa dan angkuh sehingga menganggap kelompok lain tidak boleh diraikan 2 Saya juga dapat tahu dia membuat kenyataan i...
Melayu Bersatu

Melayu Bersatu

papar berkaitan - pada 11/11/2023 - jumlah : 153 hits
blogtunm blogspot com Tun M 1 Rupa rupanya ada orang Melayu yang berpendapat Melayu tak mungkin bersatu 2 Oleh itu tak usahlah cuba menyatu orang Melayu 3 Ia tak akan berjaya 4 Mereka yang berpendapat seperti ini tentu akan tolak sebarang u...
6 Album Dari Penyanyi Melayu Pada Tahun 2023

6 Album Dari Penyanyi Melayu Pada Tahun 2023

papar berkaitan - pada 9/11/2023 - jumlah : 176 hits
6 Penyanyi Melayu Yang Keluarkan Album Tahun 2023 Hai korang untuk artikel kali ini aku nak kongsikan dengan korang semua tentang senarai penyanyi Melayu yang mengeluarkan album pada tahun 2023 Adakah penyanyi kegemaran korang berada di dal...
Economists Tout Entrepreneurship As Panacea For Poverty

Teroka Pemikiran Baharu Bina Ekosistem Teknologi Ai

Maksud All Eyes On Rafah

Majlis Rumah Terbuka Koperasi Norras Berhad

Savour Malaysia Tour Packages Provided By Malaysian Aviation Group

Jengah Kebun Melihat Tanaman

3 Top Rated Things To Do In Jakarta

Vivo Unveils The Perfect Night Party 2024 At Zepp Kuala Lumpur



Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra


Penjawat Awam Ditahan Salah Guna Jawatan Luluskan Rm12 000 Untuk Kegunaan Diri

Berkait Rasuah Di Perlis Sprm Cadangkan Seorang Suspek Didakwa

Beware Misplaced Trust In Pseudo Intellectuals

Menu Tengahari Sup Ayam Ala Thai Kobis Goreng

Undang Luak Rembau Selamat Dikebumikan

Siri Oppo Reno12 Akan Dilancarkan Di China Pada 23 Mei