Apa Sahaja Demi Mu Anak Ibu Diuji Dua Anak Jantung Berlubang Anak Kedua Bengkak Hati


Ibu muda ini tabah menghadapi ujian apabila anak pertamanya mengalami jantung berlubang manakala anak kedua pula jantung berlubang dan bengkak hati.
Apa sahaja demimu anak. Demikian yang dikatakan ibu tunggal tabah,Puan Normala Syakilla Arman ini tatkala bercerita tentang dua cahaya mata comelnya, Muhammad Harraz, 2 tahun & MUhammad Harizz, 2 bulan yang mengalami sakit kronik.
Kedua-duanya mengalami penyakit jantung berlubang sejak lahir. Namun si adik, Harizz tidak sekadar mengalami jantung berlubang, dia juga mengalami hati membengkak yang menyebabkan dia perlu dirujuk kepada pakar perubatan & Institut Jantung Negara (IJN) hampir saban bulan. Manakala si abang pula perlu dirujuk ke IJN setiap 3 bulan sekali.

Syakilla yang dulunya bekerja terpaksa melepaskan jawatannya demi menjaga kedua-dua amanahnya itu yang sememangnya perlukan lebih perhatian. Dia mengakui sukar untuk mendapatkan orang yang boleh menjaga anaknya yang memerlukan penjagaan dan pemantauan rapi darinya. Lebih menyedihkan ialah apabila anak-anak tidak diberikan nafkah oleh bekas suaminya.
RUTIN HARIAN & KEKERAPAN MEMBERIKAN UBAT
Ibu muda ini memulakan rutin harian seawal 6 pagi. “Setiap hari rutin saya selepas solat Subuh, kedua-dua mereka akan saya berikan ubat & dimandikan. Harizz diberikan susu menerusi tiub khas.
“Harazz makan 2 jenis ubat setiap 6 jam sekali manakala Harizz pula perlu diberikan ubat setiap 3 jam. Oleh kerana dia makan ubat & minum susu 3 jam sekali, maka tiub susu memang perlu kerap dibersihkan. Begitulah rutin saya menguruskan Harizz sehingga ke malam dan keesokkan harinya. Harazz minum susu formula dan hanya perlu diberikan ubat seperti biasa,” kata Syakilla.

PEMERIKSAAN RAPI 
Kata ibu muda ini, si sulung Harraz perlu ke IJN setiap 3 bulan dan perlu dibawa untuk pemeriksaan di Hospital Temerloh setiap bulan. Manakala si kecil Harizz perlu mengambl 5 jenis ubat setiap 3 jam. Dia perlu meminum susu menggunakan tuiub dihidung untuk mengelakkn jantungnya semakin lemah bila menyusu menggunakan botol susu melalui mulut.
REDA & TERIMA UJIAN ALLAH
Apabila ditanya bagaimana dia begitu tenang menghadapi ujian ini, Syakilla mengakui dia reda semua yang berlaku walau pun pada awalnya sukar menerima kenyataan. “Saya seperti ibu-ibu lain, perasaan sedih kecewa semua ada, Yelah anak sulung pun belum sihat sepenuhnya lagi, sudah diuji dengan anak kedua dengan penyakit yang sama. Memang sedih, tapi saya reda dan terima dengan hati terbuka ujian Allah beri kepada saya ini.”

KOS TINGGI
Syakilla turut mengakui kos pembedahan dan prosedur rawatan Harraz & Harizz dianggarkan sebanyak RM30 ribu untuk setiap seorang. Tidak termasuk kos ulang alik ke IJN setiap seorang rm200, minyak kereta dan sebagainya.
“Saya ibu tunggal membesarkan ank tanpa nafkah dari suami. Penceraian terjadi semasa  saya mengandungkn Harizz. Kini apabila tidak bekerja saya hanya bergantung kepada ayah  yang bekerja kilang. Selain itu saya ada  adik  4 orang adik yang masih bersekolah yang perlu ditanggung oleh ayah,”kata Syakilla.
Bagi anda yang ingin meringankan beban ibu ini,bolehlah menghulurkan sumbangan kepada Normala Syakilla Binti Arman melalui akaun Bank Islam 06037023296993.
The post “Apa Sahaja Demi Mu Anak”. Ibu Diuji Dua Anak Jantung Berlubang, Anak Kedua Bengkak Hati appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://majalahpama.my/apa-sahaja-demi-mu-anak-ibu-diuji-dua-anak-jantung-berlubang-anak-kedua-bengkak-hati/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rakaman Menyayat Hati Ibu Terjun Jambatan Bersama Anak Orang Awam Menangis Kerana Gagal Pujuk

Rakaman Menyayat Hati Ibu Terjun Jambatan Bersama Anak Orang Awam Menangis Kerana Gagal Pujuk

papar berkaitan - pada 10/2/2019 - jumlah : 453 hits
Tragis apabila seorang ibu bertindak melompat terjun dari sebuah jambatan bersama anak lelakinya yang berusia 10 tahun dalam pelukan Kejadian itu berlaku ketika perkhidmatan kecemasan cuba memujuk wanita itu dari terjun Rakaman Menyayat Hat...
Seorang Bapa Menjual Kereta Kesayangan Demi Membesarkan Dua Anak Tiri Setelah 40 Tahun Ini Yg Terjadi

Seorang Bapa Menjual Kereta Kesayangan Demi Membesarkan Dua Anak Tiri Setelah 40 Tahun Ini Yg Terjadi

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 538 hits
Sesetengah ibu bapa sanggup berkorban apa sahaja demi memenuhi keperluan dan membesarkan anak anak Kadangkala anak anak itu bukan pun dari darah daging sendiri tetapi mereka tetap memberikan kasih sayang dan melakukan banyak pengorbanan Jan...
Anak Kedua Selalu Diabaikan Betul Ke Kalau Ibu Bapa Tak Ambil Tindakan Akan Beri Kesan Pada Anak

Anak Kedua Selalu Diabaikan Betul Ke Kalau Ibu Bapa Tak Ambil Tindakan Akan Beri Kesan Pada Anak

papar berkaitan - pada 13/2/2019 - jumlah : 426 hits
Betul ke anak nombor dua selalu diabaikan Tiba tiba je entah kenapa hati saya jadi sebak teringatkan anak kedua saya ni Muhammad Solahuddin Saya perasan sesuatu Dia agak rebellious akhir akhir ini Ye memberontak Bila saya kaji kaji balik bu...
Dua Bayi Comel Menghidap Jantung Berlubang Perlukan Bantuan Anda

Dua Bayi Comel Menghidap Jantung Berlubang Perlukan Bantuan Anda

papar berkaitan - pada 3/2/2019 - jumlah : 864 hits
Malang menimpa Muhammad Harizz Ashraf 2 bulan menderita sakit kronik sejak lahir yang mana telah mengakibatkan komplikasi termasuk jantung berlubang Abangnya Muhammad Harazz Ashraf 1 tahun juga menghidap sakit jantung berlubang Harriz sewak...
Pamit Temui Keluarga Ibu Dua Anak Digerebek Suami Saat Selingkuh Dengan Pria Lain

Pamit Temui Keluarga Ibu Dua Anak Digerebek Suami Saat Selingkuh Dengan Pria Lain

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 377 hits
DC tak bisa berkutik lagi setelah mendengar pengakuan pria pasangannya Menurut RK sejak beberapa bulan terakhir mereka telah menjalin hubungan gelap meski sama sama memiliki anak dan istri
Biasa Ada Anak Kecil Ibu Selalu Terlambat Solat Suami Isteri Ini Kongsi Cara Solat Dengan Bayi

Biasa Ada Anak Kecil Ibu Selalu Terlambat Solat Suami Isteri Ini Kongsi Cara Solat Dengan Bayi

papar berkaitan - pada 2/2/2019 - jumlah : 927 hits
Selalu ibu ibu bila ada anak kecil tak seronok terasa peluang ibadah semakin sempit Selalu rindu nak solat berjemaah dengan kawan kawan Puan dan suami berkongsi cara solat dengan bayi sebagai panduan untuk ibu bapa lain yang mempunyai anak ...
Kadang Kadang Kesian Kat Dedek Netizen Faham Fynn Jamal Semua Ibu Nak Yang Terbaik Untuk Anak Anak

Kadang Kadang Kesian Kat Dedek Netizen Faham Fynn Jamal Semua Ibu Nak Yang Terbaik Untuk Anak Anak

papar berkaitan - pada 2/2/2019 - jumlah : 684 hits
Fynn Jamal selebriti dan penyanyi popular mempunyai dua anak angkat iaitu Bakti Arjuna Fitri dan Sakti Kencana Fitri Beliau telah memuatnaik sebuah posting di laman instagram berkenaan anaknnya Ikuti perkongsian beliau Kadang2 kesian kat de...
Suami Isteri Maut Dua Anak Cedera Kereta Langgar Pokok

Suami Isteri Maut Dua Anak Cedera Kereta Langgar Pokok

papar berkaitan - pada 2/2/2019 - jumlah : 514 hits
02 Februari 2019 2 51 PM KANGAR Sepasang suami isteri maut manakala dua anak mereka cedera selepas kereta yang dipandu anak lelaki pasangan itu terbabas sebelum melanggar sebatang poko
Anak Saman Ibu Dan Ayah Sendiri Kerana Lahirkannya Ke Dunia Tanpa Izin

Anak Saman Ibu Dan Ayah Sendiri Kerana Lahirkannya Ke Dunia Tanpa Izin

papar berkaitan - pada 2/2/2019 - jumlah : 546 hits
Anak Saman Ibu Dan Ayah Sendiri Kerana Lahirkannya Ke Dunia Tanpa Izin Seorang lelaki berusia 27 tahun berasal dari New Delhi India bertindak menyaman kedua dua ibu bapanya sendiri kerana mendakwa mereka berdua melahirkannya kedunia tanpa m...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Utilizing Crowdfunding For Business

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Reaching Out

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


10 Tempat Sarapan Terbaik Di Selangor

Office Rental Near Kl Sentral Station Advantages For Business Connectivity

Gaji 2005 Yuran Pengalaman 2016

The Cultural Impact Of Online Casino Gaming On Filipino Society

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Polis Tahan Pemandu Peribadi Kerana Melakukan Khianat Dan Memukul