Apa Perlu Buat Setelah Join Bisnes Mlm


Setelah anda buat keputusan untuk menyertai syarikat yang menjalankan bisnes MLM sebagai pengedar (distributor), mungkin mula timbul persoalan, “apa seterusnya yang perlu dilakukan?”
 
Kalau ini merupakan bisnes pertama yang anda sertai, mungkin anda rasa agak janggal untuk terus mula buat kerja-kerja pemasaran. Itu memang perkara biasa.
 
Jangan terus membandingkan diri anda yang masih baru dalam bidang perniagaan dengan individu lain yang sudah ada banyak pengalaman.

Biar kita naik slow-slow, usaha sedikit demi sedikit asalkan ada progres. Jadi dekat sini, saya nak cerita antara tindakan-tindakan yang boleh kita lakukan sebaik sahaja menyertai bisnes ini.
 
Dalam posting ini, saya nak cerita tentang apa yang saya sendiri buat setelah join bisnes MLM bersama Atomy.

 
Tahniah Pertama sekali saya ucapkan tahniah sebab anda berani keluar dari zon selesa dan sanggup untuk buat keputusan untuk menjalankan bisnes ini. Bukan semua orang memiliki keberanian seperti anda.
 
Bisnes ini tak jauh beza dengan lain-lain bisnes yang ada diluar sana. Ia perlukan masa untuk berkembang dan menampakkan hasil.
 
Menarik tentang bisnes ini ialah ia boleh dijalankan mengikut masa kerja yang fleksibel, boleh dilakukan hanya dari rumah atau dimana-mana sahaja asalkan ada internet, dan pada masa yang sama ia mampu membuka peluang untuk kita hasilkan pendapatan yang sangat lumayan.
 
Semuanya bermula dengan langkah pertama, iaitu dengan membuat keputusan untuk menyertai bisnes ini, jadi pengguna dan sebarkan kebaikkan dan manfaat yang diperolehi dengan menggunakan produk keluaran syarikat.
 
Tetapkan satu matlamat dan jangka masa yang munasabah. Contohnya, “saya akan buat bisnes ni dengan bersungguh-sungguh selama 3 tahun” dan lihatlah bagaimana hasilnya.
 
Siapa tahu, dengan izin Allah, tiga tahun dari sekarang anda akan mula memperolehi pendapatan pasif dari bisnes ini.
 
Join channel telegram Ada beberapa channel telegram yang anda boleh sertai. Kalau anda masih belum ada apps ini silalah muat turun dan pasang di smartphone anda.
 
Saya akan berikan anda akses kepada beberapa group telegram untuk anda sertai, antaranya.

Kelebihan channel telegram ni ialah anda akan dapat update terkini berhubung aktiviti dan program yang telah disusun oleh leader yang ada dalam pasukan kita.
 
Join fb group support Dekat sini kita boleh saling berkenalan dengan ahli Atomy yang lain. Kalau anda lebih selesa berinteraksi menerusi FB sebab boleh tengok gambar pemilik akaun fb tersebut, maka kena join group support kita.
 
Dalam group support ni ada ramai ahli yang suka berkongsi pengalaman mereka menggunakan produk dari syarikat.

Maklum sahajalah kadang kita ni sebagai ahli baru, kita tak berapa familiar dengan produk. Tapi dalam group ni kita boleh tanya kepada ahli lain yang pernah beli produk.
 
Satu lagi yang bagus mengenai group ni ialah ada banyak ahli yang share testimoni setelah guna produk. Boleh mintak izin pada ahli tersebut untuk share testimoni, terutama sekali bagi produk yang kita belum pernah beli.
 
Kadang ada juga ahli yang akan minta pendapat dengan ahli-ahli lain sebelum beli sesuatu produk di shopping mall Atomy. So mana-mana ahli yang dah pernah beli atau dah pernah pakai, bolehlah bagi pendapat sama ada sesuatu produk tu bagus atau tidak.
 
Subscribe official channel youtube Atomy Malaysia ada mempunyai channel youtube oficial mereka. Menerusi channel youtube tersebut, ada banyak maklumat-maklumat penting yang dapat kita perolehi.

Konten dalam channel official ini juga ada banyak yang bermanfaat.
 
Video dalam channel ini ada tiga bahasa, iaitu bahasa Melayu, Inggeris dan juga Mandarin. Tapi jangan risau sebab ada subtitles untuk memudahkan pemahaman.
 
Join sesi zoom Group yang saya sertai adalah group 313DTA. Dalam group ini kerap diadakan sesi perkongsian dan juga preview kepada ahli baru.
 
Saya tak pernah ikuti group lain jadi saya tak boleh nak komen sama ada group lain sama aktif atau tidak seperti group ini.
 
Macam biasa bila dah join sesi preview melalui zoom, diakhir sesi tu nanti akan diadakan sesi soal jawab. Boleh tanya apa sahaja soalan. Ini masa yang sangat tepat untuk betul-betul faham tentang bisnes ini.
 
Kalau tak sempat nak tengok sesi live zoom, boleh tengok rakaman sahaja. Ada dikongsikan di group FB kita.
 
Tukar status dari consumer kepada distributor Untuk menyertai Atomy, pendaftaran adalah percuma sahaja. Anda boleh pilih sama ada nak daftar sebagai consumer ataupun distributor.
 
Kalau anda minat nak jadi distributor, untuk pendaftaran kali pertama, anda tetap akan didaftarkan sebagai consumer. Sebabnya anda akan dapat member id serta merta.
 
Sekiranya anda terus daftar sebagai distributor prosesnya akan ambil masa 3-5 hari bekerja. Pada waktu daftar juga anda perlu berikan sesalinan kad pengenalan.
 
Maka cara yang lebih mudah adalah daftar sebagai consumer dulu. On the spot dah boleh dapat member id, dah boleh akses sistem member area, boleh akses shopping mall kalau nak buat pembelian dan sudah terus boleh bina rangkaian.
 
Kemudian anda perlu buat permohonan kepada HQ untuk menukar status kepada distributor.
 
Beli produk syarikat dan mula jadi pengguna Mula jadi pengguna untuk dapatkan pengalaman menggunakan produk Atomy. Setiap pembelian yang kita lakukan, kita bukan sahaja akan menerima produk berkualiti, malahan kita juga akan dapat point value atau PV.
 
Belian untuk diri sendiri kita akan dapat Personal PV.
 
Personal PV tak boleh ditukar jadi duit. Ia hanya akan jadi pra-syarat bagi menentukan berapa pendapatan yang layak kita perolehi setelah kita jadi distributor dan mula mengumpul Group PV dari rangkaian pengguna dibawah kita.
 
Setelah Personal PV kita mencapai 10,000 PV barulah kita layak untuk mula buat duit dengan bisnes ini.
 
Hanya apabila kita telah mempunyai 10ribu Personal PV barulah kita boleh mengumpul satu lagi PV yang dipanggil Group PV.
 
Group PV ini yang akan dikira menjadi pendapatan.
 
Dalam bisnes ini, kita akan mempunyai dua kaki iaitu sebelah kiri dan kanan. Apabila kaki kiri cukup 300ribu Group PV, dan kaki kanan juga terkumpul 300 ribu Group PV, maka pada hari tersebut anda layak untuk dapat income sama ada sebanyak RM80, RM250, RM500 bergantung pada berapa Personal PV yang anda ada.
 
Andai kata setiap hari berlaku pairing, iaitu hari-hari anda dapat 300 ribu Group PV dikiri dan kanan, maka hari-harilah anda akan dapat income.
 
Untuk dapat 10 ribu PV juga sangat mudah. Anda hanya perlu beli barang di Atomy sekitar RM100 sahaja. Saya cadangkan anda mulakan dengan membeli produk keperluan seperti sabun pencuci pinggan, ubat gigi, sabun mandi, syampu dan sebagainya.
 
Perlahan-lahan kita tukar kepada jenama Atomy.
 
Anda boleh tonton video ini untuk ikuti penerangan tentang compensation plan. Mesti anda nak tahu dengan lebih details berapa banyak boleh hasilkan apabila join bisnes ni kan.
 
Beli nombor telefon khas untuk bisnes Langkah ini adalah optional. Saya beli nombor telefon baru khusus untuk bisnes sebab saya tak nak campur talian untuk personal dengan bisnes.
 
Lagi satu saya tak naklah nanti bila tengah main game Mobile Legend, tiba-tiba ada call atau mesej yang masuk. Ya, saya suka main game ha3
 
Beli simkad baru kosnya baru RM10. Bukan mahal sangat seperti kena sewa premis perniagaan.
 
Belajar tentang syarikat dan pelan pemasaran Maklumat ini semua ada di website rasmi Atomy. Kalau dah baca tapi masih kurang jelas, boleh rujuk video-video yang ada di channel Youtube Official.
 
Saya ada jumpa beberapa video pembentangan bisnes ini dari CEO Atomy itu sendiri, dan saya kongsikan dibawah ini.
 
Dalam sesi preview melalui applikasi zoom dan di fb group juga ada pembentangan tentang syarikat dan juga pelan pemasaran.
 
Dengar banyak kali pun tak ada masalah. Lagi banyak kita dengar, lagi senang kita ingat dan lagi mudah kita nak bercerita mengenai produk dan bisnes ini.
 
Belajar tentang produk Syarikat ada banyak produk.
 
Jadi kita kena luangkan sedikit masa untuk belajar tentang produk. Bila ada masa, bukalah apps Atomy atau layari laman web rasmi dan klik ke shopping mall. Boleh baca tentang produk di situ.

Dekat group FB kita pun ada ramai yang bercerita tentang pengalaman guna produk. Luangkan sikit masa untuk baca perkongsian ahli-ahli lain ya.
 
Dekat channel youtube official ada banyak video yang cerita tentang produk. Boleh tonton video dan ikuti penerangan. Ini salah satu video yang saya boleh recommend.
 
Mula kongsi cerita mengenai produk Jadikan satu rutin untuk mula bercerita mengenai produk yang kita pernah guna. Kita lebih senang nak bercerita pasal produk bila kita sendiri pernah guna.
 
Beri sample kepada ahli keluarga dan orang yang rapat Bila kita beli ubat gigi yang harganya RM20, kita akan dapat satu kotak yang dalamnya ada 4 tiub.
 
Mula-mula dapat tu saya rasa agak janggal juga sebab dapat tiub yang kecil-kecil. Tapi lepas tu, bila saya fikirkan semula bagus juga company buat macam ni. Senang nak bagi kat orang lain untuk cuba.
 
Satu lagi yang saya beli adalah sabun cuci pinggan. Ia datang dalam bentuk satu botol.
 
Ini pun sama, untuk senangkan guna saya masukkan dalam botol sabun yang boleh refill.
 
Saya ada jumpa di Lazada dan Shopee, ada seller jual botol kecil-kecil, yang biasa orang guna untuk travel. Boleh refill dalam tu dan bagi orang lain cuba. Boleh klik sini kalau nak order online.

Saya cuma share dengan adik beradik saya sahaja.
 
Konsisten buat benda yang sama Ya bisnes ni kita kena selalu berkongsi. Zaman sekarang ni kan boleh dikatakan semua orang ada akaun social media, jadi cara yang paling mudah adalah share cerita di situ.
 
Bila kita guna produk Atomy kita share.
Bila kita order produk baru kita share.
 
Senang cerita apa sahaja berkaitan dengan produk, kita share je.
 
Buat business plan yang sesuai dengan jadual kerja anda Walaupun anda cuma join company MLM, ini tak bermakna anda tak perlu buat business plan anda sendiri.
 
Set satu masa untuk anda fokus pada bisnes ini. Mungkin 30 minit sahaja dalam sehari untuk buat posting di media sosial. Selesai satu posting boleh tutup dan hanya balas komen atau mesej kalau ada rakan yang bertanya tentang bisnes.
 
Kemudian kalau ada yang minat nak join boleh daftarkan. Proses pendaftaran pun tak sampai 10 minit, bergantung kepada berapa cepat anda menaip.
 
Keep in touch dengan upline yang memperkenalkan bisnes ini kepada anda Percayalah, upline anda pasti mahu anda berjaya dalam bisnes ini.
 
Justeru, jangan malu-malu untuk selalu berhubung dengan upline anda. Just because upline anda senyap, tak bermakna dia juga tak minat nak buat bisnes ni.
 
Kadang dia pun serba salah. Bukan apa… takut disalah ertikan. Kalau ada downline yang rasa seperti upline tu macam nak push pula.
 
Bisnes MLM ini anda perlu bekerja bersama-sama dengan rangkaian anda untuk dapatkan hasil yang terbaik. Andai kata anda rasa stuck, rasa macam tak tau nak buat apa, jangan pendam seorang diri.

Tak perlu malu untuk minta nasihat, dan selepas itu ambil tindakan berdasarkan kepada nasihat yang diperolehi tu.
 
Pada peringkat awal memang kita akan rasa seolah-olah ada terlalu banyak perkara yang perlu dilakukan. Namun percayalah sebaik sahaja anda faham bagaimana perjalanan bisnes, anda akan nampak yang bisnes ini terlalu mudah.
 
Ringkasnya,
1. Kita join sebagai pengguna (consumer)
2. Isi borang untuk tukar status kepada pengedar (distributor)
3. Mula beli produk keluaran syarikat, seperti sabun pencuci, berus gigi, ubat gigi dan lain-lain barang keperluan
4. Mula cerita dan kongsi pengalaman guna produk
5. Bila ada yang minat nak jadi ahli seperti anda, anda bantu daftarkan.
 
Ya, tak susah langsung, kan?
 
Kalau anda tak sertai syarikat ini, anda juga akan tetap guna produk-produk keperluan harian seperti biasa. Cuma bezanya bila bersama syarikat ini, kita akan ada peluang untuk mengumpul PV dan mula menjana pendapatan.
 
 
The post Apa perlu buat setelah join Bisnes MLM? appeared first on Blog Sabree Hussin.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sabreehussin.com/apa-perlu-buat-setelah-join-bisnes-atomy/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kelebihan Yang Ada Dalam Dalam Bisnes Mlm Yang Anda Mungkin Tidak Perasan

Kelebihan Yang Ada Dalam Dalam Bisnes Mlm Yang Anda Mungkin Tidak Perasan

papar berkaitan - pada 7/8/2020 - jumlah : 405 hits
Tahukah anda sebenarnya bisnes multi level marketing ada banyak kelebihan Simple Kalau bisnes ini tak ada kelebihan sudah tentu tak ada siapa yang berminat nak join syarikat yang membuka peluang kepada orang ramai untuk jadi pengedar meneru...
Petani Hutan Di Jambi Diakui Negara Setelah Sk Kulin Kk Diserahkan Gubernur

Petani Hutan Di Jambi Diakui Negara Setelah Sk Kulin Kk Diserahkan Gubernur

papar berkaitan - pada 26/7/2020 - jumlah : 156 hits
Para petani di wilayah kerja PT Lestari Asri Jaya dan PT Wanamukti Wisesa kini bisa bekerja dengan tenang Atas inisiasi kedua perusahaan HTI karet tersebut aktivitas pertanian yang mereka lakukan saat ini telah memiliki kekuatan hukum
Wanita Ini Pelihara Belut Raksasa Setelah Itu Yang Terjadi

Wanita Ini Pelihara Belut Raksasa Setelah Itu Yang Terjadi

papar berkaitan - pada 27/7/2020 - jumlah : 281 hits
Seorang wanita terlihat menceburkan diri ke dalam air untuk memberi makan sejumlah belut Dalam video lawas di YouTube ini diperlihatkan bagaiman Stephanie Bowman memberi makan sekelompok belut berukuran besar di Pukaha Mount Bruce Wildlife ...
Ppbm Agrees To Join Muafakat Nasional

Ppbm Agrees To Join Muafakat Nasional

papar berkaitan - pada 15/8/2020 - jumlah : 216 hits
PPBM president Muhyiddin Yassin says there is no reason for him to betray the party he founded PETALING JAYA PPBM has agreed to join Muafakat Nasional the pact forged between Umno and PAS its president Muhyiddin Yassin announced today In a ...
Orang Tak Kisah Pun Nak Join Dengan Umno Tapi Pemimpin Pun Macam Munafik Menafikan

Orang Tak Kisah Pun Nak Join Dengan Umno Tapi Pemimpin Pun Macam Munafik Menafikan

papar berkaitan - pada 10/8/2020 - jumlah : 393 hits
Akhirnya Pas mengaku penyatuan melayu dimulakan sejak 2015Setiausaha Agung Pas Dato Takiyudin Hassan mengakui usaha ke arah penyatuan Melayu telah dimulakan sejak 2015 Menurutnya usaha tersebut adalah arahan daripada Presiden Pas Dato Seri ...
Willian Join Arsenal

Willian Join Arsenal

papar berkaitan - pada 5/8/2020 - jumlah : 247 hits
SAYAP Chelsea Willian memberitahu rakan rapatnya bahawa dia menolak tawaran lumayan dari Inter Miami kerana mahu menyertai Arsenal Pemain dari Brazil itu dijangka tamat kontrak di Stamford Bridge dan kelab itu sudah membuat tawaran tiga tah...
Ustaz Ebit Lew Pun Join Troll Penyangak Terowong Ajaib Ke

Ustaz Ebit Lew Pun Join Troll Penyangak Terowong Ajaib Ke

papar berkaitan - pada 8/8/2020 - jumlah : 327 hits
Ustaz Ebit Lew pun join troll penyangak terowong ajaib ke Super ring mesti laku keras Memang nak kena lge nih ustaz ebit liew baru tunjuk untuk meniaga belum makan lagi Agaknya apa difikr oleh Ustaz Ebit Liew Sumber Facebook MR Makin mening...
Setelah Jadi Kerajaan Tidak Bolehkah Pas Tuntut Berapi Api Ruu 355

Setelah Jadi Kerajaan Tidak Bolehkah Pas Tuntut Berapi Api Ruu 355

papar berkaitan - pada 27/7/2020 - jumlah : 396 hits
Timbalan Presiden Pas Tuan Ibrahim Tuan Man berkata parti itu berapi api memperjuangkan RUU355 sebelum ini kerana mereka adalah pembangkang ketika itu Tetapi setelah menjadi kerajaan sekarang katanya peranan Pas adalah mengemukakan cadangan...
Reviving Abandoned Housing Projects Is Turning Nightmare To Hope

8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Lunch Di Don Kari Kepala Ikan Seksyen 16 Shah Alam Shah Alam Selangor

Lotter Sumandak Cantik Chord

Selangor Ph To Continue Working With Bn Despite Likely Mca Mic Polls Snub

Mahb S Sacking Of Staff With High Medical Bill Unlawful Court Rules

Decision On Sabah Pkr Chief To Be Made Soon Says Anwar

Moira World Tour 2024 Malaysia Dipilih Sebagai Lokasi Pertama