Apa Itu Jasa



Ramai yang tanya, apa itu JASA. Ramai juga yang tak pernah dengar dan tak tahu kewujudan jabatan ini. Aku nak tulis, panjang. Jadi aku share apa yang ada dari Wiki.
JASA (JHEK) di zaman Mahathir digunakan untuk menenggelamkan populariti DS Anwar kerana ketika itu laungan Reformasi benar-benar merasuk majoriti rakyat bandar.
Rakyat disuapkan dengan banyak cerita kejayaan negara dan kaitkannya dengan Mahathir sehingga kononnya tiada orang lain langsung yang berjasa selain dari Mahathir.
Jika anda merasakan Mahathir wira negara, maka anda adalah salah seorang mangsa JASA, di mana otak dan fikiran anda telah di’doktrin’ untuk tidak melihat selain Mahathir.
Di zaman Abdullah, JASA banyak menganjurkan program penerangan dasar kerajaan seperti dasar Islam Hadhari yang dipopularkan olehnya.
Kemudian ketika Najib mememerintah, selepas meletusnya isu 1MDB, Najib berhadapan dengan krisis reputasi yang amat teruk sehingga turut menjejaskan UMNO.
Dan di waktu itu, JASA mula menjadi sebahagian daripada sayap UMNO/BN, menjalankan agenda propaganda bagi menaikkan imej PM dan pemerintah. Ini termasuklah mengupah cyber trooper.
Menyedari salah guna JASA inilah maka PH hapuskan JASA sebaik mendapat mandat rakyat dalam PRU-14. Ini kerana PH berpendapat bajet untuk JASA lebih berbaloi digunakan untuk kebaikan rakyat.
Apabila Muhyiddin dan Azmin membuat rampasan kuasa, pada permulaannya, hasil perbelanjaan boros tanpa kawalan, Muhyiddin berjaya menambat hati rakyat yang bebal.
Sayangnya, masih ramai rakyat yang cerdik. Dan dek kerana itu, ditambah lagi Muhyiddin dan Azmin sendiri bebal, berserta dengan perangai beberapa ekor Menteri yang bodoh sombong, dan hakikat yang kantung negara semakin kontang, Muhyiddin tahu popularitinya semakin merudum.
Maka kerana itu dalam Belanjawan 2021, Muhyiddin cuba menghidupkan semula JASA yang akan disalah gunakan sebagaimana Najib lakukan dahulu bagi memperbaiki imejnya.
Dengan peruntukan sebesar RM 85.5 juta, aku jangkakan selain serangan besar-besar di Socmed, pastinya akan banyak program dirangka untuk ‘brainwash’ minda penjawat awam dan pelajar.
Mungkin nanti akan ada banyak kursus yang memupuk kebencian kaum seperti BTN dahulu akan dilaksanakan. Dan ia juga akan dilakukan dalam skala yang besar.
Sebab itu aku berharap Belanjawan ini ditolak supaya upacara pembodohan rakyat, yang menjadi amalan pemerintah semenjak zaman Mahathir ke zaman Najib ini, digagalkan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/30518

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anwar Gesa Batalkan Peruntukan Jasa Penggerak Komuniti

Anwar Gesa Batalkan Peruntukan Jasa Penggerak Komuniti

papar berkaitan - pada 9/11/2020 - jumlah : 215 hits
Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menggesa Menteri Kewangan Datuk Seri Tengku Zafrul Tengku Aziz supaya membatalkan peruntukan RM81 5 juta untuk Jabatan Hal Ehwal Khas seperti yang tertakluk dalam Belanjawan 2021 Beliau berkata per...
Bekas Ketua Pengarah Jasa Pun Tak Setuju Peruntukan Rm85 5 Juta

Bekas Ketua Pengarah Jasa Pun Tak Setuju Peruntukan Rm85 5 Juta

papar berkaitan - pada 9/11/2020 - jumlah : 301 hits
Saifuddin Abdullah tidak perlu defensif bahawa JASA tidak ada kaitan politik kepada kerajaan Dalam kenyataannya JASA akan bertindak sebagai agensi penyebaran maklumat dan komunikasi kerajaan secara strategik Itu memang tujuan JASA Ia tetap ...
Inikah Senarai Yang Dapat Peruntukan Dari Jasa

Inikah Senarai Yang Dapat Peruntukan Dari Jasa

papar berkaitan - pada 9/11/2020 - jumlah : 199 hits
NIZAM AKAInilah senarai nama AJK NGO Pengerak Komuniti yang mendapat peruntukan bajet 2021 sebanyak Rm8 1 juta Rata rata adalah bekas bekas ahli PKR yang mengekori Jemin Semburit Malah ada di kalangan AJK NGO itu yang pernah tewas dalam mer...
Suruh Hang Jaga Ptptn Hang Menggagau La Ni Hang Dok Kalut Bab Jasa Pulak

Suruh Hang Jaga Ptptn Hang Menggagau La Ni Hang Dok Kalut Bab Jasa Pulak

papar berkaitan - pada 9/11/2020 - jumlah : 155 hits
Hang ingat rakyat ni bodoh macam walaun dan PNyamunkah Nak dengar rintihan rakyat pun telan kos RM85 5 juta Rintihan rakyat disalurkan melalui wakil rakyat BUKAN melalui pegawai JASA JASA adalah unit haram dihidupkan kembali kerajaan PNkhia...
Peruntukkan Rm85 5 Juta Terlalu Banyak Buat Jasa Kerajaan Tidak Sensitif Ketika Covid 19

Peruntukkan Rm85 5 Juta Terlalu Banyak Buat Jasa Kerajaan Tidak Sensitif Ketika Covid 19

papar berkaitan - pada 9/11/2020 - jumlah : 185 hits
KUALA LUMPUR Bekas Ketua Pengarah Jabatan Hal Ehwal Khas Datuk Puad Zarkashi mengkritik peruntukan RM85 5 juta menerusi Belanjawan 2021 untuk jabatan itu terlalu banyak dan tidak sensitif ketika negara dilanda gelombang ke 3 Covid 19 Ahli M...
Bajet Untuk Jasa Dan Pkn Hanya Untuk Politik Semata Mata

Bajet Untuk Jasa Dan Pkn Hanya Untuk Politik Semata Mata

papar berkaitan - pada 9/11/2020 - jumlah : 270 hits
Dana untuk Jabatan Hal Ehwal Khas yang berjumlah kira kira RM81 juta dan RM 8 5 juta untuk Penggerak Komuniti Negara perlu ditarik semula Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata dana tersebut tiada ada keperluan dan tidak memberi...
Peruntukan Mega Kepada Jasa Tidak Masuk Dek Akal Tengku Zafrul Jadi Mangsa Politik

Peruntukan Mega Kepada Jasa Tidak Masuk Dek Akal Tengku Zafrul Jadi Mangsa Politik

papar berkaitan - pada 9/11/2020 - jumlah : 332 hits
KUALA LUMPUR Peruntukan RM85 5 juta untuk Jabatan Hal Ehwal Khas di bawah Belanjawan 2021 adalah jauh lebih besar berbanding bantuan untuk golongan yang memerlukan seperti nelayan dan petani kata Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim K...
Jasa Is Political No Need To Be Apologetic Ex Jasa Head Tells Saifuddin

Jasa Is Political No Need To Be Apologetic Ex Jasa Head Tells Saifuddin

papar berkaitan - pada 9/11/2020 - jumlah : 191 hits
The Special Affairs Department by nature is political and there is nothing to be apologetic about it says its former director general Mohd Puad Zarkashi The Umno supreme council leader said this in response to the Perikatan Nasional governm...
Rebelling Mps May Force Muhyiddin To Tweak Jasa Allocation To Secure Budget 2021

Rebelling Mps May Force Muhyiddin To Tweak Jasa Allocation To Secure Budget 2021

papar berkaitan - pada 9/11/2020 - jumlah : 256 hits
Opposition MPs who initially indicated a to support Prime Minister Muhyiddin Yassin s Budget 2021 are now weighing their options amid a controversy surrounding the Perikatan Nasional government s plan to spend RM85 5 million in order to rev...
Reviving Abandoned Housing Projects Is Turning Nightmare To Hope

8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Moira Dela Torre Artis Filipina Pilih Kuala Lumpur Sebagai Hentian Pertama Moira World Tour 2024

Dap Lagi Ambil Tindakan Begini Meggajarnya

Mengopi Buttercream Latte Di Simpol Cafe Alor Setar

Happy Birthday

The Power Of Ai In Cybersecurity Cyrebro S Mdr With A Brain

Tahanan Rumah Adakah Peruntukan Seumpama Itu