Anwar Tanding Di Kerusi Pengkhianat Ini Baru Pahlawan Namanya


 
Presiden PKR merangkap Pengerusi PH, Anwar Ibrahim semalam mengumumkan pendiriannya untuk bertanding di kerusi pengkhianat pada PRU15 akan datang.
Ini sekaligus menunjukkan beliau sendiri berjiwa besar membuktikan kata-katanya minggu lalu bahawa PKR mungkin meletakkan pemimpin utama sebagai calon di kerusi-kerusi pengkhianat itu.
Kerusi pengkhianat adalah merujuk kepada kerusi-kerusi yang dimenangi PKR pada PRU14, tetapi Ahli-Ahli Parlimennya bersikap khianat dengan meninggalkan parti itu bagi menjayakan Langkah Sheraton untuk menjatuhkan kerajaan PH yang dipilih melalui mandat rakyat.
“Saya harus pilih kawasan pengkhianat. Mesejnya bahawa pengkhianatan dalam politik tidak boleh diterima,” tegas beliau berhubung keputusannya itu.
Meskipun ada beberapa kerusi pengkhianat yang boleh untuk Anwar tandingi bagi misi merampas balik dan “membunuh” kerjaya sang pengkhianat yang durjana itu, berdasarkan situasi kewajaran dan kesesuaian, ada tiga tempat yang sesuai sebagai pilihannya.
Ia adalah Gombak yang kini dipegang Azmin Ali, Ampang (Zuraida Kamaruddin) dan Bandar Tun Razak (Kamaruddin Jaafar).
Begitu pun, jika Anwar yang kini Ahli Parlimen Port Dickson memilih bertanding di Bandar Tun Razak misalnya, maka Timbalan Presiden PKR, Rafizi Ramli atau Menteri Besar Selangor yang kini Naib Presiden PKR, Amirudin Shari harus diletakkan di Gombak dan seorang lagi Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar paling sesuai menjadi calon di Ampang.
Apa macam?
Secara umumnya, keputusan Anwar memilih kerusi pengkhianat untuk beliau tandingi adalah suatu tindakan yang tepat dan amat terpuji.
Inilah suatu tanda keberanian Anwar sebagai pemimpin yang jarang ada pada pemimpin-pemimpin lain.
Dan ini juga baru pahlawan namanya!
Mahu tidak mahu, dalam PRU15 akan datang, kesan daripada kecelaruan kepada negara akibat pengkhianatan Langkah Sheraton, PKR dan PH harus meletakkan dua keutamaan sebagai sasarannya.
Pertama, memenangi PRU15 dan kembali menjadi kerajaan dengan matlamat membela rakyat serta memperbaiki banyak kerosakan dalam negara dan kedua, untuk membersihkan politik negara ini daripada parasit dan pemimpin toksid yang khianat.
Jika karier pengkhianat yang telah menyebabkan politik negara tidak stabil, menyebabkan kerajaan berrukar beberapa kali dan akhirnya meletakkan parti yang menang jadi pembangkang, manakala parti yang kalah jadi kerajaan tidak segera dikuburkan, sampai bila-bila pun kestabilan tidak akan wujud dalam negara ini.
Dalam hal ini, bukan saja Anwar, malah sebenarnya semua kerusi pengkhianat juga harus diletakkan pimpinan utama PKR sebagai calonnya.
Selain Gombak, Ampang dan Bandar Tun Razak, kerusi pengkhianat selebihnya ialah Indera Mahkota, Nibong Tebal, Batu Pahat, Segamat, Saratok, Puncak Borneo, Ranau, Julau, Kuala Langat serta Tebrau.
Pimpinan utama PKR yang lain seharusnya tiada halangan untuk bersama-sama dengan Anwar dalam matlamat suci itu dengan turut bersedia berlawan dengan .pengkhianat yang secara umumnya rakyat memang sedia membenci mereka sekarang ini.
Dalam erti kata lain, semua watak-watak pengkhianat itu mesti “dibunuh” kerjaya mereka dan seterusnya diletakkan di gobok persaraan selepas ini.
Biar kali ini mereka rasa pembalasan dibersarakan akibat pengkhianatan yang dahulu mereka begitu bangga melakukannya. – ShahbudinHusin 29/09/2022.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/09/anwar-tanding-di-kerusi-pengkhianat-ini.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tambun Ada Pengkhianat Besar Dap Pelawa Anwar Tanding Di Perak

Tambun Ada Pengkhianat Besar Dap Pelawa Anwar Tanding Di Perak

papar berkaitan - pada 3/10/2022 - jumlah : 128 hits
FMT ReportersPETALING JAYA DAP Perak mempelawa Anwar Ibrahim bertanding di kerusi Parlimen negeri itu kerana ketokohan presiden PKR amat diperlukan untuk membantu Pakatan Harapan merampas semula Perak Pengerusinya Nga Kor Ming berkata berda...
Rentasan 1220 Gempar Pengkhianat Ph Bakal Diajar Anwar Ibrahim

Rentasan 1220 Gempar Pengkhianat Ph Bakal Diajar Anwar Ibrahim

papar berkaitan - pada 30/9/2022 - jumlah : 143 hits
MENARIK DALAM RENTASAN 1220 1 JANGAN CUBA SENYAPKAN PROJEK LCS 2 ANWAR BAKAL BERTANDING DI GOMBAK 3 MANA PERGINYA SUARA SYAITAN ITU Layari kami untuk mendapat berita dan isu semasa di Malaysia Berita Politik Politik Malaysia Terkini Parlime...
Tiada Kerjasama Dengan Umno Ph Tanding Semua Kerusi

Tiada Kerjasama Dengan Umno Ph Tanding Semua Kerusi

papar berkaitan - pada 5/10/2022 - jumlah : 210 hits
malaysiakini comPakatan Harapan Kelantan menyatakan kesediaannya untuk bertanding di semua kerusi dewan undangan negeri dan Parlimen di negeri itu pada PRU ke 15 Pengerusinya Muhammad Husain berkata ia selaras dengan keputusan PH nasional y...
Kemendagri Mutakhirkan Database Penyelenggaraaan Tiga Provinsi Baru Di Papua

Kemendagri Mutakhirkan Database Penyelenggaraaan Tiga Provinsi Baru Di Papua

papar berkaitan - pada 1/10/2022 - jumlah : 159 hits
Rapat yang pembahasan utamanya terkait progres dukungan fasilitasi tahun 2022 tersebut berlangsung di Hotel Aryaduta Makassar Kamis
Watak Baru Berbeza Hani Exid Bakal Tampil Dalam Drama Fantasy Spot

Watak Baru Berbeza Hani Exid Bakal Tampil Dalam Drama Fantasy Spot

papar berkaitan - pada 30/9/2022 - jumlah : 236 hits
Hani EXID bakal sertai barisan pelakon dalam siri terbaru Coupang Play Fantasy Spot ARTIKEL BERKAITAN Melihat kepada khabar itu agensinya Sublime Artist Agency berkata Hani bakal tampil dalam siri terbaru Coupang Play iaitu Fantasy Spot Mel...
Kasyara Lebarkan Sayap Ke Malaysia Dengan Pelancaran Album Baru Diantara Dan Lainnya

Kasyara Lebarkan Sayap Ke Malaysia Dengan Pelancaran Album Baru Diantara Dan Lainnya

papar berkaitan - pada 30/9/2022 - jumlah : 147 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraSiapa sangka nyanyian semula lagu Gerimis Mengundang berjaya menaikkan nama kumpulan baru ini yang asalnya dari negara jiran Indonesia Kumpulan yang diberi nama Kasyara ini dianggotai oleh Faizal dan Kense...
Cuba Pelbagai Makanan Tempat Hiburan Newjeans Tampil Dengan Program Baru

Cuba Pelbagai Makanan Tempat Hiburan Newjeans Tampil Dengan Program Baru

papar berkaitan - pada 29/9/2022 - jumlah : 151 hits
NewJeans kini ada rancangan hiburan sendiri Biar betul ARTIKEL BERKAITAN Baru baru ini Organisasi Pelancongan Busan mengumumkan bahawa kumpulan rookie NewJeans kini selesai menjalani penggambaran bagi rancangan hiburan mereka sendiri untuk ...
Oppo Persiapkan Perangkat Baru Kuartal Akhir 2022

Oppo Persiapkan Perangkat Baru Kuartal Akhir 2022

papar berkaitan - pada 1/10/2022 - jumlah : 150 hits
OPPO kembali bersiap untuk memperkenalkan perangkat terbarunya di Indonesia Perangkat baru ini tercatat pada situs sertifikasi Postel milik Kementerian Komunikasi dan Informatika dan situs TKDN milik Kementiran Perindustrian
Koin Baru Inggris Kini Bergambar Wajah Raja Charles Iii

Koin Baru Inggris Kini Bergambar Wajah Raja Charles Iii

papar berkaitan - pada 1/10/2022 - jumlah : 137 hits
Dalam koin baru itu wajah Raja Charles III terlihat menghadap ke arah kiri berbeda dengan wajah Ratu Elizabeth II yang menghadap ke kanan Alasan beda adalah tradisi bagi wajah raja atau ratu Inggris pada koin baru untuk menghadap ke arah be...
Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Harga Kesihatan Memastikan Suplemen Makanan Dilindungi Di Malaysia

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Pm Perlu Terus Tekan Untuk Menaikkan Gaji Minima Ke Rm2000



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Kempen Mari Beli Lokal Ramadan Raya 2024 Kembali Lagi

Antara Pilihan

Hantam Terus Frans Kritik Dr Haji Murariau Dosen Akademi Dakwah Di Riau

Bahagia Ibu Meninggal

Makan Nasi Kandar Di Pelita Gateaway Seremban