Antara Berlakon Dan Nyanyian Yang Mana Pilihan Khai Bahar


Kelibat penyanyi Khai Bahar dalam industri hiburan tanah air, masih terus menjadi dambaan ramai.
Jejaka kacak berusia 26 tahun itu terus menumpahkan kecintaan terhadap kerjaya nyanyian yang kini menjadi punca utama pendapatannya sepanjang beberapa tahun terbabit dalam industri seni.
Terbaharu, Khai tampil dengan buah tangan berjudul Durja yang kini mencatat lebih 500,000 tontonan di YouTube, sekali gus membuktikan kehadirannya dalam lapangan seni masih kekal berada di puncak.
Bersyukur atas segala nikmat dan rezeki yang dikurniakan Ilahi, Khai menanam azam untuk terus berkongsi karya baharu kepada peminat dan pencinta muzik tempatan.
"Alhamdulillah, lagu Durja menerima maklum balas yang positif daripada semua.
"Setiap buah tangan baharu yang dikeluarkan mempunyai cabaran dan halangan tersendiri. Tidak semua yang kita harapkan dapat kita capai.
"Namun, saya bersyukur sebab hasil kerja untuk menjayakan lagu ini diterima baik. Saya akui genre balada sememangnya pilihan yang tepat untuk diketengahkan," katanya.
Tambah Khai, biarpun ramai yang meminati muzik balada dibawakan itu, sebagai penyanyi Khai ingin mencipta catatan manis dalam portfolio seninya.
"Tak salah untuk saya bereksperimen dengan setiap lagu yang ingin diketengahkan. Ini kerana, saya mahu keluar daripada zon selesa.
"Jadi dari situ, saya dapat saksikan penerimaan peminat dan pendengar mengenai percubaan demi percubaan terhadap lagu yang dinyanyikan.
"Saya juga bakal mengeluarkan dua lagu baharu termasuk nyanyian duet tak lama lagi. Langkah mengeluarkan tiga ke empat lagu dalam setahun sangat wajar.
"Ia berikutan, saya berada dalam dunia media sosial yang pengaruhnya agak besar kini. Saya yakin, ramai peminat menunggunya.
"Kalau saya jarakkan lebih lima bulan untuk keluarkan lagu seterusnya, memang rasa tak adil untuk peminat. Apatah lagi, sekarang pun semua orang aktif di YouTube dan di platform digital," katanya.
Ujar Khai, enggan melihat peminatnya bosan kerana dia sendiri pun kurang gemar asyik dengar lagu sama berulang kali, karya baharu harus dihasilkan.
Menurut penyanyi lagu Bayang dan Luluh ini, apa yang pasti dia mahu setiap lagu baharu dilancarkan itu dapat menceriakan hati setiap orang.


Tetap teruja untuk konsert
Konsert Khai Bahar: Dari Smule Ke Pentas Dunia yang ditangguhkan susulan penyebaran wabak Covid-19 dan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) pada Mac lalu, menyebabkan ramai pihak kurang senang.
Apatah lagi, penangguhan dibuat dalam tempoh yang panjang dan tiada tarikh rasmi baharu diumumkan. Justeru, situasi itu membuatkan ada segelintir peminat meminta wang mereka dikembalikan.
Bagaimanapun, Khai melihat setiap isu yang berlaku dari sudut positif, termasuk berharap semua pihak faham dengan keadaan menimpa negara dan hampir seluruh dunia ketika ini.
"Setakat ini, saya belum mendapat sebarang perkembangan baharu mengenai tarikh konsert akan diadakan. Tambahan pula, kini Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) dilaksana.
"Malah, PKPP ini sudah diumum akan berlanjutan sehingga 31 Disember nanti dan tak tahu juga adakah ia akan terus disambung.
"Saya hanya mengikut segala perancangan yang diaturkan penganjur dan berharap konsert ini dapat dijayakan juga," katanya.
Mengulas perihal konsert yang diimpikan sering mendapat halangan, Khai berkata dia percaya apa yang berlaku pasti ada hikmah di sebaliknya.
"Sebelum Konsert Khai Bahar: Dari Smule Ke Pentas Dunia ada satu konsert yang sepatutnya berlangsung tidak dapat dijayakan tapi saya melihat perkara itu dari sudut positif.
"Saya percaya apa yang berlaku pasti ada hikmahnya. Sudah tentu, ada perkara yang lebih baik menanti dan jangan sesekali merungut.
"Kita tidak boleh salahkan sesiapa. Semua pihak bekerja keras untuk penganjuran konsert ini, Jadi orang luar tak boleh salahkan saya atau penganjur kerana apa yang berlaku adalah takdir sudah tertulis," katanya.


Berlakon, tunggu dulu
Menyentuh mengenai kerjaya lakonan, Khai yang pernah membintangi drama Satukan Rasa berkata, dia mengaku banyak kelemahan yang perlu diperbaiki serta menjalani latihan yang cukup.
"Saya akui lakonan saya ada banyak kelemahan lagi dan salah satunya, mungkin tiada persiapan yang cukup.
"Jadi, kini saya kena pastikan diri betul-betul bersedia sebelum memasuki set penggambaran baharu. Apa pun, saya suka kerjaya ini, cuma tak boleh main ambil dan terima bayaran semata.
"Saya kena peka dan ambil kira banyak perkara berikutan tidak mahu menghampakan penonton dengan sekadar tangkap muat sahaja," katanya.
Memaklumkan dia masih mendapat banyak tawaran berlakon, Khai berkata, dia terpaksa menolak buat sementara waktu kerana tumpuannya lebih pada nyanyian.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://viralglamour.blogspot.com/2020/09/antara-berlakon-dan-nyanyian-yang-mana.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Khai Bahar Durja Chord

Khai Bahar Durja Chord

papar berkaitan - pada 1/9/2020 - jumlah : 237 hits
Am B Dm EAm B Dm E Am Gterlakar awan di langitF Craut wajahmu Dm Bmmengisi seluruhEruang hatiku Am Gtidak terlafaz di bibirF Ckasih sayangku Dm Bm Eterhanyut di buai fantasi Dm Gsetiap indah cintaC F pasti ada peritnyaBb Edi akhirnya sempur...
Eur Usd 15 September Laporan Cot Pilihan Raya Presiden Dan Pakej Bantuan Kewangan Baru Kepada Ekonomi Adalah Topik

Eur Usd 15 September Laporan Cot Pilihan Raya Presiden Dan Pakej Bantuan Kewangan Baru Kepada Ekonomi Adalah Topik

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 232 hits
EUR USD 1H Pada 14 September pasangan EUR USD meningkat ke tahap pembetulan 50 0 dan mengukuh di atasnya pagi ini Oleh itu proses pertumbuhan dapat diteruskan ke arah tahap pembetulan seterusnya iaitu 38 2 Sempadan atas koridor aliran menda...
Parti Sekutu Pn Setuju Elak Pertembungan Pilihan Raya Negeri Sabah Kata Pengerusi Bn

Parti Sekutu Pn Setuju Elak Pertembungan Pilihan Raya Negeri Sabah Kata Pengerusi Bn

papar berkaitan - pada 11/9/2020 - jumlah : 278 hits
Images KONGSI ARTIKEL KOTA KINABALU Barisan Nasional Perikatan Nasional dan Parti Bersatu Sabah pada Jumaat bersetuju secara sebulat suara untuk mengelak pertembungan calon pada Pilihan Raya Nege
Kat Mana Nak Tempah Insole Tapak Kasut Untuk Keselesaan Kaki

Kat Mana Nak Tempah Insole Tapak Kasut Untuk Keselesaan Kaki

papar berkaitan - pada 27/8/2020 - jumlah : 504 hits
Mungkin anda tak perasan yang kaki manusia ini sebenarnya mempunyai jenis jenis tapak kaki yang berbeza Sesetengah orang mempunyai tapak kaki berbeza Paling ketara adalah jenis foot arch yang mana gelembung terbuka ini bertindak menyokong t...
Megawati Bung Karno Saya Dan Pak Jokowi Dituduh Komunis Nalarnya Di Mana

Megawati Bung Karno Saya Dan Pak Jokowi Dituduh Komunis Nalarnya Di Mana

papar berkaitan - pada 27/8/2020 - jumlah : 200 hits
Tudingan komunis yang kerap dilontarkan baik kepada Soekarno Jokowi hingga kepada Partai Demokrasi Indonesia Perjuangan membuat Ketua Umum PDIP Megawati geleng geleng Sebab menurut Mega selama ini Pancasila adalah pijakan utama partai dalam...
Beras Basmathi Pilihan Lebih Sihat Banyak Manfaat Kesihatannya

Beras Basmathi Pilihan Lebih Sihat Banyak Manfaat Kesihatannya

papar berkaitan - pada 11/9/2020 - jumlah : 322 hits
Beras basmathi beras panjang dan sedikit mahal yang diberasal dari India dan Pakistan memang sangat sesuai untuk yang nak diet kerana ia kurang kandungan glikemik dan karbohidrat Selain itu beras basmathi juga mampu memberikan rasa kenyang ...
Pkr Tiada Pilihan Terpaksa Setuju Tanding 7 Kerusi

Pkr Tiada Pilihan Terpaksa Setuju Tanding 7 Kerusi

papar berkaitan - pada 11/9/2020 - jumlah : 252 hits
KOTA KINABALU Persoalan jumlah kerusi ditandingi PKR pada Pilihan Raya Negeri Sabah terjawab apabila parti itu akan meletakkan calon di 7 kerusi ditinggalkan rakan mereka dalam Warisan Plus Pengerusi PKR Sabah Christina Liew bersama majlis ...
Pilihlah Sebaik Baik Pilihan

Pilihlah Sebaik Baik Pilihan

papar berkaitan - pada 8/9/2020 - jumlah : 201 hits
Assalammualaikum wbtPILIHLAH SEBAIK BAIK PILIHANKita tahu dan belajar tentang semalam kerana hari ini kita masih ada dan hidup di sini Owh begitulah cerita semalam Sesiapa sahaja boleh membuat pilihan dengan apa sahaja juga yang dikehendaki...
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Importance Of Drinking Water

The Helical Pearl House By A3 Projects In Ipoh Malaysia

Cops Tracking Down Duo Involved In Pasir Mas Shooting

Issue Warning Not Rm250 000 Fine For First Time No Palm Oil Label Offences Urges Mydin Boss

There Are Many Types Of Indians

Pengalaman Kerja Sambil Belajar