Anak Takut Lihat Wajah Saya Muka Melecur Terkena Air Panas Steamer Ketika Menggunakan Khidmat Mobile Spa


'Anak takut lihat wajah saya' - Muka melecur terkena air panas steamer ketika menggunakan khidmat mobile spa


Hajat mendapatkan perkhidmatan mobile spa menjadi tragedi apabila wajah wanita itu melecur teruk akibat terkena tumpahan air panas steamer. 
Dalam kejadian Ahad lalu, mangsa melecur di bahagian wajah dan lehernya akibat kejadian yang sepatutnya boleh dielakkan sekiranya kakitangan spa berkenaan mengambil maklum kebimbangan mangsa mengenai steamer yang terlalu dekat dengannya. 
Menurut mangsa, Inazalina, berkata, kejadian itu berlaku pada 9 Disember lalu di mana sebelum ini rakannya yang baru menyertai mobile spa beberapa bulan lalu kerap menyarankan dia mencuba perkhidmatan itu beberapa kali. 
Segan menolak saranan rakannya itu, Inazalina bersetuju bagi menunjukkan sokongan terhadap perniagaan rakannya

"Sebenarnya saya sudah rasa ada sesuatu yang tidak kena apabila dia memasang steamer itu berhampiran dengan saya. Beberapa saat selepas itu, steamer yang penuh dengan air mendidih itu terjatuh terkena mata, muka dan leher saya. Betapa peritnya kepedihan itu yang saya sendiri tidak dapat gambarkan bagaimana," ujarnya dalam status di Facebook. 
Inazalina berkata, dia tidak marah pada ketika itu dan terus menghubungi dan meminta suami membawanya ke hospital. 
Pihak hospital pada awalnya enggan menerima kes itu dan mahu merujuknya ke hospital kerajaan. Tetapi mujur ada doktor pakar bedah dan mata sanggup menerima kesnya. Mangsa kemudian terus dibawa ke dewan bedah untk menjalani pembedahan pertama. 
"Saya rasa terkejut sangat semalam. Tak terbayang ia boleh menjadi seteruk ini. Penjelasan dari doktor juga membuatkan saya menangis sepanjang hari. Macam mana saya nak berhadapan dengan orang selepas ini? Macam mana saya nak pergi kerja di mana kerja saya memerlukan saya berhadapan dengan orang setiap hari. 
"Sukar untuk saya menerima keadaan ini. Tetapi bila difikirkan semula, Allah masih sayangkan saya. Kedua belah mata saya tidak terjejas walaupun air panas itu terkena pada mata. Saya bernasib baik kerana ada lagi yang menerima kesannya lebih teruk daripada saya. 
"Apa yang saya perlukan lakukan selepas ini? Doktor pakar bedah kata saya akan diberi cuti sakit sekurang-kurangnya sebulan. Kulit saya tidak boleh terkena cahaya mata hari. Mungkin dalam tempoh setengah tahun untuk pulih tetapi dengan kesan parut kekal. 
"Saya betul-betul rasa sedih. Anak kedua takut melihat wajah saya, malah tidak mahu dekat dengan saya. Tak pernah melihat dia berkelakuan seperti itu sedangkan dialah yang selalu mahu memeluk saya. Tetapi hari ini, dia takut melihat wajah saya, apatah lagi mahu mendekati saya," katanya yang meminta orang ramai mendoakan agar dia kembali pulih dan tabah menghadapi dugaan ini. 
Dalam status itu, Inazalina mengatakan dia langsung tidak memarahi kakitangan mobile spa yang terlibat, kerana itu bukan kejadian yang dipinta oleh sesiapa. Tetapi dia kesal kakitangan berkenaan tidak mengikutinya ke hospital dan tidak datang menemuinya selepas kejadian itu. 
"Awak tak rasa bersalah di atas apa yang berlaku? Saya terpaksa menghadapi semua ini. Awak kata awak tak boleh buat apa-apa, awak tak ada duit. Saya ada pilihan ke? Saya masih perlu mencari duit untuk membayar bil hospital dan segala ubat-ubatan lain. Saya tak fikir awak mengambil peduli tentang saya," katanya. 

Rakan mangsa, Nur Narquiyah Halil, yang turut berkongsikan kejadian itu di Facebooknya berkata, kakitangan terbabit hanya muncul selepas tiga hari kemudian dan memberi vitamin c Shaklee sebagai 'pampasan'. 
Nur Narquiyah turut berkongsi screenshot perbualan WhatsApp yang mendakwa pengasas peniagaan itu enggan bertanggungjawab di atas kejadian itu dan menjelaskan apa yang berlaku itu adalah kemalangan. 


Sementara itu, pengasasnya, Ainul Shahrazad, tampil memberikan penjelasan terhadap dakwaan tersebut. 
"Jika ada sebarang kemalangan yang berlaku adalah disebabkan kecuaian spa itu, bagaimana mungkin nak tuduh TWB yang salah? kita hanya ajar skills. 
"Nak salahkan saya sebagai pengasas projek ini, terpulanglah. Cuma nak beritahu yang saya ini bukan pengasas produk yang jutawan kaya rayake. Saya pengasas produk ciput saja," katanya. 
Enggan mengulas lanjut mengenai kejadian itu tetapi Ainul meminta netizen tidak melempar sebarang komen negatif kerana tidak tahu cerita sepenuhnya, selain banyak dipengaruhi emosi dari fakta. 
Ainul juga tidak menolak kemungkin ada pihak yang sememangnya sudah menunggu untuk 'menyerangnya' bagi menjatuhkan dia. 
"Hati-hati bila memberikan komen, viralkan sesuatu yang tidak benar, menyerang individu secara personal etc. Ini dah dikira jenayah siber dan boleh dikenakan tindakan undang-undang. Peguam saya dah nasihatkan saya untuk tindakan. Kita tengok macam mana," katanya

Sumber: Inazallina, Nur Narquiyah Halil, Ainul Shahrazad

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://ceberita.blogspot.com/2018/12/anak-takut-lihat-wajah-saya-muka.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kalau Anak Diam Jangan Terjah Mengejut Takut Anak Tiba Tiba Lost Idea

Kalau Anak Diam Jangan Terjah Mengejut Takut Anak Tiba Tiba Lost Idea

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 255 hits
Kalau anak tiba tiba diam jangan terjah mengejut Kita pun kena diam diam intai apa yang anak tengah buat Takut takut kalau terjah mengejut anak tiba tiba lost idea apa yang dia tengah buat Kadang kadang mungkin anak sedang berkreatif dan me...
Bawa Anak Anak Main Air Di Taman Tema Fantasia Aquapark Jitra Kedah

Bawa Anak Anak Main Air Di Taman Tema Fantasia Aquapark Jitra Kedah

papar berkaitan - pada 7/12/2018 - jumlah : 1522 hits
Pintu Masuk Utama ke Fantasia AquaparkView secara keseluruhan Fantasia Aquapark Kepada yang duduk belah belah utara korang pasti happy sebab kat Jitra dah ada taman tema air Fantasia Aquapark Walaupun takde la besar mana pun kalau nak compa...
Kemana Nak Bawa Anak Anak Main Air Waktu Cuti Ini 11 Taman Tema Air Paling Best Di Malaysia

Kemana Nak Bawa Anak Anak Main Air Waktu Cuti Ini 11 Taman Tema Air Paling Best Di Malaysia

papar berkaitan - pada 17/12/2018 - jumlah : 528 hits
Apabila tiba cuti sekolah inilah masanya untuk anak anak dan ibu bapa bersuka ria bersama Namun apalah erti sesebuah percutian tersebut bagi anak anak jika ianya tidak melibatkan keseronokan di taman tema air Kali ini kami ingin berkongsi d...
Tiga Pekerja Subkontraktor Tnb Melecur Terkena Renjatan Elektrik

Tiga Pekerja Subkontraktor Tnb Melecur Terkena Renjatan Elektrik

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 143 hits
MUHAMAD TARMIZE MOHD NOR 19 Disember 2018 2 08 PM TAIPING Tiga pekerja subkontraktor Tenaga Nasional Berhad melecur selepas terkena renjatan elektrik ketika
20 Tahun Terkena Tetesan Air Kencing Tetangga Dan Bisikan Kalimat Syahadat

20 Tahun Terkena Tetesan Air Kencing Tetangga Dan Bisikan Kalimat Syahadat

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 357 hits
Imam Hasan Al Bashri tinggal di sebuah rumah susun sederhana Ia bertetangga dengan seorang Nasrani yang tinggal di lantai atas rumahnya Tetangganya ini memiliki toilet yang letaknya persis di atas kamar tidur Sang Imam Dia tidak tahu jika t...
10 Sayuran Paling Sesuai Ditanam Ketika Musim Panas

10 Sayuran Paling Sesuai Ditanam Ketika Musim Panas

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 270 hits
Musim panas adalah saat yang paling mencabar bagi petani mahupun yang berkebun secara hobi Kebiasaan yang paling dikhuatiri adalah jenis tanaman atau sayur berdaun seperti bayam kangkung sawi bok choi dan lain lain yang mudah layu jika tida...
Foreo Tawar Berus Wajah Efektif Hakis Kotoran Muka

Foreo Tawar Berus Wajah Efektif Hakis Kotoran Muka

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 322 hits
Hujung tahun ni memang jadual kita penuh dengan tentatif untuk menghadiri undangan orang Ada kenduri kahwinlah acara acara keramaian untuk sambut Krismas serta perayaan dan banyak lagi Bila sudah asyik keluar bertemu orang sudah tentulah wa...
3 4 Hari Anak Belum Buang Air Besar Mungkin Sembelit Lakukan Cara Ini Sangat Berkesan

3 4 Hari Anak Belum Buang Air Besar Mungkin Sembelit Lakukan Cara Ini Sangat Berkesan

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 391 hits
Sebagai ibu bapa kita sering kali melihat dan memerhati setiap pergerakan bayi seperti ketawa merengek dan menangis sebagai petunjuk tahap kesihatan mereka Walau bagaimanapun sesetengah petanda masalah kesihatan seperti bayi sembelit sukar ...
Muka Mat Salleh Tapi Speaking English Loghat Melayu Video Anak Diana Danielle Berbahasa Inggeris Curi Tumpuan Peminat

Muka Mat Salleh Tapi Speaking English Loghat Melayu Video Anak Diana Danielle Berbahasa Inggeris Curi Tumpuan Peminat

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 1543 hits
Baru baru ini tular perkongsian kisah anak sulung Diana Danielle Chemad atau nama sebenarnya Muhammad yang bersunat pada umur 5 tahun Kisah anak sulung Diana itu mendapat reaksi yang positif daripada netizen kerana keberaniannya di umur mud...
Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan

Patut Tak Boleh Daftar

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Welcome 2024

Akhirnya Berjaya Cara Betulkan Kalendar Hijrah Ramadan Di Iphone Untuk Tahun 2024

Pengalaman Masuk Hospital Kpj

Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo