Anak 4 Bulan Tak Lagi Rasa Dakapan Ayah Bapa Maut Dilanggar Keluarga Mahu Keadilan


Tiada yang menyebakkan hati apabila melihat terpisahnya kasih sayang anak dan ayah di saat anak masih kecil dan memerlukan belaian dan kasih sayang daripada insan bergelar bapa.
Kejadian tular video kejadian perselisihan faham di jalanraya, mangsa Allahyarham Syed Muhammad Danial Syed Syakir disahkan meninggal dunia di sebuah pusat perubatan di Nilai akibat dilanggar oleh suspek.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Senior Asisten Komisioner Fadzil Ahmat dilaporkan berkata, kejadian itu berlaku berpunca daripada kemalangan kecil antara Syed Muhammad Danial dan suspek berusia 40 tahun selepas Plaza Tol Sungai Besi menghala ke selatan.
Dalam kejadian pada jam 1.40 tengah pada 10 Ogos 2019, difahamkan kereta yang dipandu Allahyarham Syed Muhammad Danial melanggar bahagian belakang kereta suspek menyebabkan berlaku kejar mengejar sehingga kenderaan mereka berhenti selepas persimpangan Bandar Baru Bangi.
Menurutnya, berlaku pergaduhan antara suspek sebelum mangsa yang dikatakan tidak berpuas hati keluar dari kenderaannya dengan membawa kayu besbol dan terus memukul bahagian hadapan kereta suspek. Suspek yang kemudian menekan pedal minyak dalam keadaan tergesa-gesa terlanggar Syed Muhammad Danial.
Kejadian itu menyebabkan Syed Muhammad Danial tersepit di antara kereta suspek dan penghadang jalan sebelum dikejarkan ke Nilai Medical Centre oleh orang awam, Allahyarham bagaimanapun disahkan meninggal dunia dan meninggalkan seorang balu Qistina Ayu Rozhan Mohd Rozhan, 28, dan bayi perempuan yang baru berusia 4 bulan bernama Syarifah Dian Syed Muhammad Danial.

Polis menahan sepasang suami isteri, masing-masing berumur dalam lingkungan awal 40-an dan lewat 30-an dan direman tujuh hari hingga 17 Ogos di Mahkamah Majistret Kajang.Pasangan itu direman bagi membantu siasatan dibawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan.
KERETA ROSAK TAK KETARA, TAK SANGKA MENANTU CEDERA PARAH
“Jikabenar berlaku pergaduhan, tidak perlu hingga meragut nyawa” kata Mohd Rohzan Ramlee, 57, bapa mertua kepada Allahyarham.
Mohd Rozhan Ramlee berkata, dia dimaklumkan berita mengenai kejadian menimpa menantunya itu melalui anak bongsu, Zafri Amir, 19, selepas dimaklumkan oleh rakannya yang kebetulan lalu di lokasi kejadian kira-kira 2 petang.
“Sebaik menerima berita itu, saya bersama anak bergegas dari rumah di Bukit Mahkota ke lokasi untuk melihat keadaan menantu.

“Zafri yang tiba dulu di lokasi kemudian membawa abang iparnya ke klinik kesihatan berhampiran menaiki kereta orang awam sebelum dibawa ke Nilai Medical Centre selepas mendapati klinik berkenaan tutup,” katanya ketika ditemui di Jabatan Perubatan Forensik Hospital Serdang, hari ini.
Mohd Rozhan berkata, dia yang tiba bersama isteri mangsa, Qistina Ayu Rozhan, 28, di lokasi lima minit kemudian mendapati bahagian belakang kereta dipandu menantunya itu kemek.
“Jika dilihat pada kerosakan kereta menantu, tidak ada kerosakan ketara dan saya beranggapan dia mungkin hanya cedera ringan.
“Namun, sebaik tiba di Nilai Medical Centre, menantu disahkan meninggal dunia kerana kecederaan parah di kepala dan dalaman.

CUCU HILANG BAPA SEKELIP MATA
“Sebagai bapa mentuanya, menantu seorang yang baik dan hormat pada orang tua. Saya sama sekali tidak menyangka kejadian ini menyebabkan cucu saya kehilangan bapa dalam sekelip mata.
“Menantu seorang anak yang taat kerana setiap hujung minggu dia akan membawa isteri dan anaknya ke rumah ibunya di Shah Alam.

“Jika diikutkan perancangan, mereka sekeluarga mahu menyambut Aidiladha di rumah ibunya ,” katanya yang berazam untuk membesarkan cucunya.
“Saya amat terkejut dengan perkhabaran itu kerana tidak menyangka dia meninggal dunia dalam kejadian itu tanpa menyedari apa yang benar-benar berlaku kepadanya,” katanya.

ADIK IPAR DAPATI MANGSA SEPARUH SEDAR
Zafri Amir ketika menceritakan semula kejadian itu berkata, abang iparnya ditemui dalam keadaan separuh sedar di tepi laluan berkenaan.
“Saya kemudian bergegas membawanya menaiki kereta orang awam yang berada di lokasi untuk ke klinik berhampiran.
“Apa yang saya lihat pada abang ipar ketika itu adalah kesan lebam di kepala serta perutnya.

“Sepanjang perjalanan ke klinik berhampiran, dia dalam keadaan separuh sedar.
“Bagaimanapun, sebaik tiba di Nilai Medical Centre, dia sudah tidak sedarkan diri sebelum dibawa ke Unit Kecemasan.
“Pihak doktor yang merawatnya kemudian memaklumkan dia sudah meninggal dunia ketika sedang dirawat,” katanya.
TANGISAN ISTERI MANGSA MERUNTUN JIWA
Sementara itu, isteri mangsa dilihat menangis teresak-esak sambil mendukung anak tunggal mereka, Syarifah Dian Syed Muhammad Danial berusia empat bulan ketika menunggu proses laporan bedah siasat.

Usaha wartawan untuk mendapatkan komen mengenai kejadian menimpa suaminya yang bekerja sebagai pengurus bank gagal apabila dia tidak mahu ditemu bual dan minta diberi ruang.
Jenazah mangsa dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Bukit Mahkota, Bangi selepas proses bedah siasat.
Sumber: hmetro.com.my & mmgazzette
The post Anak 4 Bulan Tak Lagi Rasa Dakapan Ayah. Bapa Maut Dilanggar, Keluarga Mahu Keadilan appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/anak-4-bulan-tak-lagi-rasa-dakapan-ayah-bapa-maut-dilanggar-keluarga-mahu-keadilan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ibu Memasak Bapa Keluar Beli Barang Anak 5 Tahun Maut Terjatuh Tingkat 9

Ibu Memasak Bapa Keluar Beli Barang Anak 5 Tahun Maut Terjatuh Tingkat 9

papar berkaitan - pada 7/8/2019 - jumlah : 366 hits
Kemalangan di rumah kerap terjadi kepada kanak kanak terutamanya yang masih kecil Terbaru kisah kanak kanak 5 tahun terjatuh dari tingkat 9 ini menarik perhatian warganet Kanak kanak lelaki tebabit adalah warga Bahrain yang tiba di bandar r...
Ayah Dan Anak 8 Tahun Tewas Gantung Diri Berhadapan Keluarga Sebut Korban Setres Ditinggal Istri

Ayah Dan Anak 8 Tahun Tewas Gantung Diri Berhadapan Keluarga Sebut Korban Setres Ditinggal Istri

papar berkaitan - pada 7/8/2019 - jumlah : 341 hits
Rudi Hermawan dan sang anak DH ditemukan tewas tergantung di ruang tamu rumahnya di Kampung Panjang Desa Rawa Panjang Kecamatan Bojonggede Kabupaten Bogor Senin Saat pertama kali ditemukan keduanya tampak saling berhadap hadapan Dugaan seme...
Tak Tahu Cerita Jangan Buat Andaian Sendiri Bapa Jawab Kecaman Bawa Anak 4 Bulan Masuk Dusun Sampai Ditimpa Durian

Tak Tahu Cerita Jangan Buat Andaian Sendiri Bapa Jawab Kecaman Bawa Anak 4 Bulan Masuk Dusun Sampai Ditimpa Durian

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 441 hits
Malang tak berbau bayi 4 bulan ditimpa durian sewaktu ibunya Norfarahana Baharuddin sedang bawa anaknya itu bersiar siar Bila diceritakan hal ini ke media sosial ramai warganet yang mengecam ibu bapa bayi ini kerana bawa anak mereka di temp...
Anak Buang Kereta Bmw 3 Series Demand Bapa Belikan Jaguar

Anak Buang Kereta Bmw 3 Series Demand Bapa Belikan Jaguar

papar berkaitan - pada 13/8/2019 - jumlah : 290 hits
Lelaki berusia 22 tahun di Yamunanagar India meminta bapanya membeli kereta Jaguar dan membuang kereta BMW 3 Series yang telah diberikan kepadanya ke dalam sungai nbsp Dalam insiden yang berlaku pada Jumaat lalu selepas membuang kereta mewa...
Wanita Maut Dilanggar Kerana Ribut Di Kedah

Wanita Maut Dilanggar Kerana Ribut Di Kedah

papar berkaitan - pada 10/8/2019 - jumlah : 193 hits
Wanita maut dilanggar kerana ribut di Kedah Dikemas kini 21 minit yang lalu Diterbitkan pada 10 Aug 2019 10 42AM
Presiden Ireland Ucap Terima Kasih Kepada Malaysia Luah Rasa Simpati Buat Keluarga Nora Anne

Presiden Ireland Ucap Terima Kasih Kepada Malaysia Luah Rasa Simpati Buat Keluarga Nora Anne

papar berkaitan - pada 14/8/2019 - jumlah : 251 hits
Setelah sepuluh hari usaha pencarian dilakukan kehilangan remaja berusia 15 tahun akhirnya terjawab apabila keluarganya sendiri telah mengesahkan bahawa mayat yang dijumpai petang tadi adalah Nora Anne Quoirin Pengesahan terbabit telah dibu...
Terkini Pencarian Berakhir Keluarga Nora Anne Beri Kenyataan Eksklusif Zahir Rasa Sedih

Terkini Pencarian Berakhir Keluarga Nora Anne Beri Kenyataan Eksklusif Zahir Rasa Sedih

papar berkaitan - pada 14/8/2019 - jumlah : 446 hits
Kehilangan Nora Anne Quoirin sejak 4 Ogos lalu ketika bercuti bersama keluarganya di resort The Dusun Pantai Negeri Sembilan akhirnya terjawab apabila mayat gadis malang itu ditemui semalam Lokasi penemuan mangsa adalah kira kira 2 5 kilome...
Muka Bengkak Mata Tertutup Ibu Meraung Hampir Pitam Anak 5 Bulan Dijangkiti Bakteria Rare

Muka Bengkak Mata Tertutup Ibu Meraung Hampir Pitam Anak 5 Bulan Dijangkiti Bakteria Rare

papar berkaitan - pada 14/8/2019 - jumlah : 329 hits
Ibu mana yang sanggup melihat anak dalam kesakitan dan derita apabila mata anak tidak boleh dibuka dan mukanya membengkak Dari hati seorang pasti ada sesuatu yang tidak kena dan ia bukan biasa biasa Pengalaman ibu ini menghadapi situasi cem...
Anak Banyak Akal Sekitar Usia 1 3 Tahun Masa Ni Sabar Mak Ayah Kena Kuat

Anak Banyak Akal Sekitar Usia 1 3 Tahun Masa Ni Sabar Mak Ayah Kena Kuat

papar berkaitan - pada 13/8/2019 - jumlah : 342 hits
Bagi anak kecil berumur 1 3 tahun ini adalah fasa pertumbuhan yang sangat menyeronokkan Dalam bahasa Inggeris umur ini kita panggil toddler berasal dari perkataan to toddle yang membawa maksud berjalan yang masih tidak berapa seimbang Yang ...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Perkhidmatan Senarai Kiosk Kwsp

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Membuat Cerita Bergambar Dengan Tema Perubahan Iklim Global

Resepi Char Kuew Teow Udang

Kuih Lopes