Ambil Surat Di Balai Polis Kalau Kerja Sendiri Kata Ismail


Adam Abu BakarMenteri Kanan (Keselamatan) Ismail Sabri Yaakob berkata individu yang tidak mempunyai majikan kerana bekerja sendiri perlu mendapatkan surat kebenaran di balai polis bagi memudahkan urusan kerja mereka dan boleh melepasi setiap sekatan jalan raya. (Gambar Bernama)PETALING JAYA: Menteri Kanan (Keselamatan) Ismail Sabri Yaakob menasihati individu yang bekerja sendiri dan tidak mempunyai surat kebenaran merentas daerah atau negeri mendapatkannya di balai polis berhampiran.
Beliau berkata, dengan surat diberikan itu individu terbabit akan dibenarkan menjalankan tugas mereka dan boleh melepasi setiap sekatan jalan raya dijalankan polis.
“Saya nasihatkan ke balai polis, untuk dapatkan surat kebenaran dan pelepasan pergerakan merentas daerah dan negeri. Saya faham mereka tidak mempunyai majikan kerana bekerja sendiri dan tidak ada sesiapa yang boleh mengesahkan.
“Dengan surat itu, mereka boleh melepasi setiap sekatan jalan raya yang dikenakan. Jadi, ini cara paling sesuai bagi mereka yang tidak bermajikan,” katanya pada sidang media hari ini.
Ismail berkata demikian ketika ditanya isu tular membabitkan penjaja makanan yang dikenakan denda RM1,000 kerana tidak mempunyai surat kebenaran dan pelepasan daripada polis.
Sementara itu, beliau turut menjawab isu membabitkan penduduk di Pulau Omadal, Sabah, yang dikatakan meminta bantuan bekalan makanan daripada Majlis Keselamatan Negara (MKN).
“Pulau Omadal ini tidak termasuk dalam lokaliti di Semporna yang diletakkan bawah PKPD. PKPD bermakna tidak dibenarkan keluar dari rumah oleh itu kerajaan memberikan bantuan makanan, yang dihantar ke rumah kerana mereka tidak boleh keluar.
“Ia bawah PKPB, iaitu aktiviti ekonomi buka seperti biasa. Mereka boleh beli makanan dan sebab itulah pihak MKN tidak hantar sebarang keperluan makanan kepada mereka,” katanya.
Bagaimanapun, menurut Ismail bawah Jabatan Pengurusan Bencana Sabah, mereka mungkin akan melihat keperluan kawasan daif yang memerlukan bantuan.
“Mereka mungkin akan dikategorikan bawah penduduk miskin, yang perlukan bantuan makanan, tetapi tidak terletak bawah SOP PKPB. Kerajaan tidak hantar makanan kepada penduduk berada dalam kawasan PKPB. Hanya di kawasan PKPD.
“Namun, bagi penduduk Omadal, Insya-Allah kita akan sampaikan kepada Pusat Pengurusan Bencana Sabah untuk melihat Pulau Omadal ini, kalau mereka perlukan bantuan, berdasarkan kes-kes tertentu,” katanya.
Mengulas isu anggota polis yang turut terkesan wabak Covid-19, Ismail berkata rakyat tidak perlu risau dengan situasi itu memandangkan jumlah anggota polis ketika ini masih cukup untuk mengawal keselamatan negara.
“Kita dapat laporan tersebut dan kita bersedia jika ada kekurangan. Kita akan bawa anggota tambahan dari tempat lain, setakat ini kita masih mampu untuk mobilisasikan anggota dari kawasan lain. Rakyat tidak perlu bimbang, kita masih bersedia dan masih mampu tambah anggota,” katanya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2020/10/ambil-surat-di-balai-polis-kalau-kerja.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Pergi Vet Pun Kena Ada Surat Pergerakan Ke Polis Ni Tak Rilek Langsung Tweet Viral Undang Kecaman Netizen

Nak Pergi Vet Pun Kena Ada Surat Pergerakan Ke Polis Ni Tak Rilek Langsung Tweet Viral Undang Kecaman Netizen

papar berkaitan - pada 24/10/2020 - jumlah : 498 hits
Umum tahu kerajaan telah melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan Bersasar di Kuala Lumpur Putrajaya Selangor dan Sabah bagi mengekang penularan wabak Covid 19 yang mencatatkan peningkatan mendadak sejak tamat PRN Sabah SOP PKPB menetapkan ...
Tak Beragak Dua Beradik Berani Masuk Balai Larikan Mpv Polis

Tak Beragak Dua Beradik Berani Masuk Balai Larikan Mpv Polis

papar berkaitan - pada 25/10/2020 - jumlah : 451 hits
Tindakan berani mati Dua orang lelaki nekad nbsp melarikan sebuah kereta peronda model Honda Civic 1 8S milik pasukan polis di Kepala Batas Seberang Perai Utara Pulau Pinang Dalam kejadian kira kira 9 40 malam nbsp tadi dua suspek utama yan...
Anwar Buat Keputusan Sendiri Dalam Rancangan Terbarunya Kata Guan Eng

Anwar Buat Keputusan Sendiri Dalam Rancangan Terbarunya Kata Guan Eng

papar berkaitan - pada 23/10/2020 - jumlah : 208 hits
Di atas sebab itu kenapa pemimpin PH tidak bersama sama ketika Anwar membuat pengumuman pada 23 September lepas DAP akhirnya membuka mulut berhubung rancangan terbaru Anwar Ibrahim untuk merampas Putrajaya mengatakan presiden PKR itu membua...
Polis Minta Senarai Saya Kata Itu Urusan Saya Dan Agong

Polis Minta Senarai Saya Kata Itu Urusan Saya Dan Agong

papar berkaitan - pada 17/10/2020 - jumlah : 213 hits
Presiden PKR Anwar Ibrahim berkata bahawa pihak polis yang menyoal siasatnya selama dua jam hari ini turut memintanya mengemukakan nama nama ahli parlimen yang menyokongnya dalam pembentukan sebuah kerajaan baru Bagaimanapun anggota parlime...
Keputusan Muhyiddin Pendek Akal Pentingkan Diri Sendiri Kata Anwar

Keputusan Muhyiddin Pendek Akal Pentingkan Diri Sendiri Kata Anwar

papar berkaitan - pada 24/10/2020 - jumlah : 238 hits
Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin digesa untuk menimbang semula keputusan mencadangkan kepada Yang di Pertuan Agong untuk melaksanakan perintah darurat seperti yang dilaporkan agensi agensi berita ketika ini Presiden PKR Datuk Seri A...
Salah Guna Surat Kebenaran Kerja Boleh Diambil Tindakan

Salah Guna Surat Kebenaran Kerja Boleh Diambil Tindakan

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 360 hits
M Update 27 10 2020 Surat kebenaran yang dikeluarkan majikan itu adalah bagi membolehkan pekerja yang tidak bekerja di rumah melepasi sekatan jalan raya dan pelepasan untuk keluar bekerja Beliau mengulas terdapat dakwaan terdapat segelintir...
Gadis Kerja Kedai Handphone Dakwa Dia Dilarikan Suspek Curi Kereta Polis

Gadis Kerja Kedai Handphone Dakwa Dia Dilarikan Suspek Curi Kereta Polis

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 384 hits
Wanita yang ditahan bersama lelaki yang melarikan sebuah kereta peronda model Honda Civic 1 8S milik pasukan polis dalam kejadian di Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Utara pada malam Ahad mendakwa dia dilarikan suspek ketika sedang b...
Laporan Polis Terhadap Surat Tular Kepada Agong

Laporan Polis Terhadap Surat Tular Kepada Agong

papar berkaitan - pada 21/10/2020 - jumlah : 226 hits
Oleh SITI ROHAIZAH ZAINAL FAISAL Kamal Ariffin menunjukkan laporan polis yang dibuat berkaitan penyebaran surat sokongan Presiden Umno kepada Dato Seri Anwar Ibrahim yang di alamatkan kepada Yang Di Pertuan Agong di hadapan balai polis IPD ...
Anwar Hanya Hantar Surat Syok Sendiri

Anwar Hanya Hantar Surat Syok Sendiri

papar berkaitan - pada 21/10/2020 - jumlah : 447 hits
Agak penganalisis politik taraf prof dan pakar perlembagaan melenting tak kalau aku kata lagu tu Otai reformasi jangan marah Tanya saja
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih

Reaching Out



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah

Makanan Perlis Paling Popular

Tafsir Mimpi Gajah

Panduan Produk Kesihatan

Grab Nanyang Siang Pau 27 04 2024

Selamat Hari Gawai Maksud Dan Contoh Ucapan