Amarjit Singh Jurutera Direman Sprm Kini Dilantik Pengarah Jabatan Air Sabah




Apa sudah jadi?Konsultan dan Jurutera yang terlibat dengan skandal penyelewengan KKLW RM1.5b dilantik sebagai Pengarah JANS.Apakah ini pembayaran Shafie Apdal kerana menutup kes sebagai saksi SPRM?

 Surat Pelantikan dari Suruhanjaya Perkhidmatan Negeri

Apa sudah jadi dengan Kerajaan Warisan pimpinan Shafie Apdal ini? Dari Ketua Menteri haram hingga pegawai semua kaki songlap dan tidak berintegriti.



Amarjit Singh Setiausaha Warisan Putatan yang terlibat dengan skandal rasuah RM1.5 bilion KKLW dalam Projek Naik Taraf Loji Air Sungai Intan Semporna kos RM47 juta sebagai konsultan projek dilantik secara kontrak sebagai Pengarah Jabatan Air Negeri Sabah, Jurutera Gred J54 berkuatkuasa 10 Ogos 2018 dengan gaji permulaan RM 7,779. Tidak pernah menjadi penjawat awam tetapi dilantik secara kontrak. Mahirkah beliau pekeliling, peraturan dan urusan penjawat awam?

Jabatan Air Negeri Sabah yang kontroversi disiasat SPRM tahun lalu apabila 170 projek bekalan air (BALB) peruntukan KKLW lesap berbilion kini dipimpin oleh salah seorang yang jurutera yang terlibat dalam kes rasuah itu. Apa akan jadi kepada Jabatan Air Negeri Sabah?



Berapa banyak lagi bakal dirompak atau masuk dalam jabatan itu bagi memadam semua kes dalam jabatan itu yang kini bekas Pengarah dan Timbalannya sedang dibicarakan di mahkamah.

Umum mengetahui tahun lalu SPRM melaporkan 60 syarikat disiasat dan 23 syarikat dikesan telah mengaku memberi rasuah adik Shafie Apdal iaitu Datuk Yusof dan Hj Hamid Apdal. 14 syarikat telah dikenal pasti.

RM 48 juta dana rasuah ditemui dari urusan 14 syarikat sebagaimana dibocorkan The Star. Lihat dalam "Money Trail".



RM 180 juta dibeku dari pelbagai syarikat dan akaun individu termasuk RM 29 juta dari Hartaty Rahmat bekas Timbalan Setiausaha Bahagian orang tambatan Shafie Apdal.

Syarikat Wilayah Kaya Sdn Bhd milik Dato’ Nik Nazif Nik Zawawi adalah syarikat bertanggungjawan membina projek loji rawatan air di Sungai Intan Semporna. Amarjit Singh pula bekerja dengan syarikat konsultan Syarikat perunding Shahelmy.



Projek loji rawatan air Sungai Intan Semporna yang bernilai RM47 juta adalah satu dari 23 projek yang dilobi oleh adik Shafie Apdal. Dato’ Nik Nazif Nik Zawawi telah dipanggil SPRM sebanyak 18 kali dalam projek ini. Datuk Yusof Apdal dan Haji Hamid Apdal turut ditahan reman oleh SPRM membantu kes.

Adik-adik Shafie merupakan kunci penting dalam penyiasatan itu memandangkan semua kontraktor terbabit mengemukakan bukti pembayaran wang atau cek kepada adik-adik Shafie Apdal.

Jadi tidak menghairankan jika Amarjit Singh sebagai jurutera perunding syarikat Shahelmy dan Rakan-rakan itu turut ditahan reman SPRM dan masih dalam jaminan RM50,000.

RM47,721,333.00 kos kontrak dan maklumat menunjukkan ia projek milik KKLW bukan Kerajaan Negeri Sabah. Jabatan Air Negeri Sabah (JANS) dan Jabatan Air Semporna hanyalah agensi pelaksana. Peruntukan dan kuasa melantik kontraktor adalah KKLW atau lebih tepat Menteri KKLW ketika itu Dato' Seri Shafie Apdal. Jadi pelantikan Amarjit Singh sebagai Pengarah pasti punya agenda tersendiri.



Apa jadi pula dengan SPRM? Apa jadi Dato 'Sri Shukri yang juga menjadi buta membiarkan kes yang siasatannya di meja Pejabat Peguam Negara tetapi tidak didakwa. Amarjit Singh diberi jawatan atas sumbangan menutup kes Shafie Apdal. Ketua Pengarah SPRM memang BULLSHIT!

[https://sabahkini2.com/en/news/1100/amarjit-singh-jurutera-direman-sprm-kini-dilantik-pengarah-jabatan-air-sabah/view]

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.azmykelanajaya.com/2019/05/amarjit-singh-jurutera-direman-sprm.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sprm Tahan Timbalan Pengarah Jabatan Dbkl

Sprm Tahan Timbalan Pengarah Jabatan Dbkl

papar berkaitan - pada 10/5/2019 - jumlah : 448 hits
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia menahan seorang timbalan pengarah jabatan di Dewan Bandaraya Kuala Lumpur di sebuah hotel di Kuala Lumupur pagi tadi kerana disyaki terbabit dengan kesalahan rasuah Difahamkan lelaki itu ditahan kerana...
Video Air Laut Dulu Jernih Sekarang Tinggal Dalam Sampah Gadis Dedah Realiti Kampung Atas Air Di Sabah

Video Air Laut Dulu Jernih Sekarang Tinggal Dalam Sampah Gadis Dedah Realiti Kampung Atas Air Di Sabah

papar berkaitan - pada 6/5/2019 - jumlah : 470 hits
Air laut dulu jernih sekarang Tinggal dalam sampah gadis dedah realiti kampung atas air di Sabah Kebersihan di sesebuah kawasan menjadi salah satu faktor penyumbang kepada tahap kesihatan dalam kalangan kelompok masyarakat Budaya membuang s...
5 Artis Tanah Air Yang Hijrah Ke Luar Negeri Bagaimana Karir Mereka Kini

5 Artis Tanah Air Yang Hijrah Ke Luar Negeri Bagaimana Karir Mereka Kini

papar berkaitan - pada 15/5/2019 - jumlah : 251 hits
Artis artis Indonesia yang hijrah ke luar negeri bagaimana kabar terkininya Mulai dari Uli Auliani Angie Virgin sampai Fahrani Empel
Adun Luyang Dilantik Sebagai Menteri Belia Dan Sukan Sabah Baru

Adun Luyang Dilantik Sebagai Menteri Belia Dan Sukan Sabah Baru

papar berkaitan - pada 17/5/2019 - jumlah : 539 hits
foto sumber internet Anggota Dewan Undangan Negeri Luyang Phoong Jin Zhe 30 dilantik sebagai Menteri Belia dan Sukan Sabah yang baru Phoong mengambil portfolio Frankie Poon Ming Fung yang dilantik sebagai Menteri Kesihatan dan Kesejahteraan...
Anggota Jabatan Amal Pas Kelantan Direman Dua Hari

Anggota Jabatan Amal Pas Kelantan Direman Dua Hari

papar berkaitan - pada 8/5/2019 - jumlah : 287 hits
Astro Awani Penahanan lelaki berusia 55 tahun itu dikatakan susulan satu posting di Facebooknya yang didakwa memfitnah menteri KOTA BHARU Seorang anggota Jabatan Amal Pas ditahan polis di Kota Bharu pada Selasa bagi membantu siasatan dakwaa...
Sprm Tahan Seorang Lagi Anggota Turut Panggil Pengarah Jpj Pulau Pinang

Sprm Tahan Seorang Lagi Anggota Turut Panggil Pengarah Jpj Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 7/5/2019 - jumlah : 476 hits
PULAU PINANG 7 Mei Ketua Pembantu Penguat Kuasa Gred KP22 menjadi pegawai Jabatan Pengangkutan Jalan negeri terbaharu yang ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia bersabit kes rasuah lori kebal Pegawai berusia 52 tahun itu hadir ke i...
3 Paip Utama Pecah 86 Kawasan Sekitar Klang Alami Gangguan Bekalan Air Sejak 5 Mei Sehingga Kini Masih Belum Selesai

3 Paip Utama Pecah 86 Kawasan Sekitar Klang Alami Gangguan Bekalan Air Sejak 5 Mei Sehingga Kini Masih Belum Selesai

papar berkaitan - pada 7/5/2019 - jumlah : 604 hits
Ahad 5 Mei 2019 penduduk di sekitar Klang mengalami gangguan bekalan air tidak berjadual sejak jam 9 pagi ekoran tiga paip utama kendalian Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd pecah Kesemua paip itu berada berhampiran projek pembinaan lebuhraya
Dua Rakan Sepejabat Direman Sprm 7 Hari Dipercayai Salah Guna Kuasa

Dua Rakan Sepejabat Direman Sprm 7 Hari Dipercayai Salah Guna Kuasa

papar berkaitan - pada 14/5/2019 - jumlah : 347 hits
KUALA TERENGGANU Seorang penolong jurutera bersama rakan sepejabatnya iaitu penolong juru ukur bahan di sebuah agensi kerajaan direman tujuh hari bermula hari ini hingga Ahad depan kerana disyaki menggunakan jawatan untuk kepentingan periba...
Cheap Air 2019 Cheap Summer Flight

Cheap Air 2019 Cheap Summer Flight

papar berkaitan - pada 12/5/2019 - jumlah : 315 hits
Cheap Air 2019 Cheap Summer FlightCampaign Period 10 May 2019 OngoingWe ve just completed our extensive airfare study looking at the best times to book your summer flights and are happy to share it with our publishers Please check it out an...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau

Alya Iman Nabil Aqil Bergandingan Dalam Siri Terbaru Adaptasi Novel Anggun Mikayla Di Viu