Amaran Dap X Seiring Pas Pemuda Umno


 
1. DAP tunjukkan mereka ‘abang besar’ dalam PH
KUALA LUMPUR: “DAP sememangnya sentiasa menunjukkan bahawa mereka adalah ‘abang besar’ dalam Pakatan Harapan (PH).

“Tidak mengejutkan apabila Pengerusi DAP, YB Lim Guan Eng mengeluarkan kenyataan berupa amaran agar YB Menteri Pendidikan, Fadhlina Sidek tidak berpendirian seiring dengan PAS dan Pemuda Umno dalam isu kutipan dana pendidikan Cina dengan mengatakan bahawa Fadhlina bukan ‘Menteri Pendidikan PAS’.
Itu penegasan Timbalan Presiden PAS, Dato’ Sri Tuan Ibrahim Tuan Man dalam kenyataan menerusi Facebooknya mengulas laporan portal berita, Malaysiakini yang pada hari ini mengenai Pengerusi DAP, Lim Guan Eng yang telah mengingatkan Fadhlina agar tidak berpendirian seiring dengan PAS dan Pemuda Umno dalam isu kutipan dana pendidikan Cina dan menegaskan, Fadhlina bukan ‘menteri pendidikan PAS’.
Menurut Tuan Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Kubang Kerian, segala kenyataan dan dasar yang ditetapkan oleh DAP seolah menjadi dasar yang harus diikuti oleh Kerajaan PH-BN.
Malahan kenyataan Guan Eng itu, tambah beliau, seakan terbukti kebenarannya apabila kabinet membuat keputusan yang senada dengan kenyataan-kenyataan DAP berhubung isu larangan institusi pendidikan menerima sumbangan daripada hasil arak.
“Ia bertentangan dengan Surat Pekeliling Ikhtisas Bilangan 3 Tahun 2018 yang jelas melarang sumbangan yang melibatkan hasil aktiviti perjudian, rokok, dadah, minuman keras dan seumpamanya yang boleh menjejaskan perkembangan potensi murid dari segi intelek, rohani, emosi dan jasmani.
“Adakah Guan Eng ingin mengajar YB Menteri Pendidikan bahawa mempromosikan arak diperkarangan sekolah itu adalah baik buat murid walaupun kepada murid yang bukan Islam?
“Adakah Guan Eng mahu anak-anak ini dinormalisasikan dengan arak diperkarangan sekolah?” soal Tuan Ibrahim.
Beliau menyataan, sepatutnya Guan Eng menyokong Menteri Pendidikan yang cuba menjauhkan arak dalam kalangan pelajar sekolah.
“Guan Eng tidak perlu mengajar YB Menteri Pendidikan cara bekerja, sedangkan ketika beliau menjadi Menteri pun gagal menguruskan ekonomi negara dengan baik.
“Kepada pemimpin Umno yang masih berada dalam Kerajaan, adakah budaya seperti ini yang akan terus disokong?” katanya. – HARAKAHDAILY 27/7/2024


2. PAS sertai PH: Cerita karut setiap kali PRK – Ustaz Idris 
JASIN: Dakwaan pihak tertentu kononnya wujud pertemuan antara PAS dengan Pakatan Harapan (PH) ataupun Umno untuk menyertai Kerajaan Campuran adalah cerita karut yang akan muncul setiap kali adanya pilihan raya kecil (PRK).
Naib Presiden PAS, Datuk Ustaz Idris Ahmad berkata, perkara tersebut adalah tidak benar sama sekali, malah tidak pernah dibincangkan dalam mana-mana peringkat jawatankuasa organisasi parti itu.
“Setakat ini, hari ini dan mesyuarat terakhir pertemuan saya di dalam mesyuarat secara rasmi ataupun tak rasmi dengan pimpinan tertinggi, kerana saya AJK Dewan Harian, tak pernah pun kita bincang berkenaan untuk bersama PH.
(Seterusnya sila lihat 'PAS sertai PH: Cerita karut setiap kali PRK – Ustaz Idris' –HARAKAHDAILY 26/7/2024)
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Al-hamdulillah, mari kita imbas kembali melihat ketegasan pendirian PAS dalam mengharungi politik di Malaysia.
Campur tangan DAP punca PAS henti kerjasama - Abdul Hadi Ogos 2, 2023 @ 9:59am (BH)
TASEK GELUGOR: Presiden PAS, Tan Sri Abdul Hadi Awang mendedahkan punca parti itu memutuskan kerjasama dengan DAP akibat sikap campur tangan ke atas dasar membabitkan Islam. 
Selain itu, katanya, keputusan memutuskan kerjasama dengan DAP dimuktamadkan susulan pergeseran mengenai beberapa isu yang gagal dipersetujui kedua-dua parti, antaranya hasrat untuk mengembalikan pilihan raya perbandaran.
Beliau berkata, PAS menentang cadangan kembali mengadakan pilihan raya perbandaran yang dihapuskan selepas 13 Mei 1969 atas alasan pelaksanaannya mencetuskan ketegangan antara kaum.
"Tiba-tiba ikut DAP (mahu kembali mengadakan pilihan raya perbandaran). PAS tidak bersetuju (cadangan berkenaan) dimasukkan dalam manifesto. 
"Saya bertemu dengan Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi menyatakan pendirian PAS tidak bersetuju kerana ia adalah agenda politik. Kalau buat pilihan raya perbandaran, habis balak ini DAP perintah. Dia perintah bandar, ikut kuasa dia apa dia hendak buat di dalam bandar.
"Ini bahaya dan PKR boleh sokong benda macam ini. Mereka juga mahu laksanakan Islam di Kelantan dan Terengganu untuk golongan Muslim sahaja, tidak membabitkan golongan bukan Islam. Ini dah kacau (agenda perjuangan PAS). 
"Inilah jawapannya apabila orang ramai bertanya mengapa PAS ini sekejap boleh berpakat (dengan DAP) dan kemudian tidak boleh terus menjalinkan kerjasama," katanya ketika berucap pada Ceramah Mega PN Best, di sini malam tadi.
Yang turut hadir, Naib Presiden PAS merangkap Ahli Parlimen Bagan Serai, Datuk Idris Ahmad; Pesuruhjaya PAS negeri, Muhammad Fauzi Yusoff dan Setiausaha PAS Pulau Pinang, Iszuree Ibrahim.
Sementara itu, Abdul Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang berkata, perbincangan bagi mewujudkan jajaran politik baharu membabitkan gabungan beberapa parti Melayu dan bukan Islam dibuat lebih awal berbanding 'Langkah Sheraton'.
Beliau berkata, perbincangan itu sudah diadakan sejak kekalahan Barisan Nasional (BN) ekoran faktor UMNO yang turut mengundang kemarahan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).
Katanya, perbincangan itu membabitkan PAS, UMNO dan BERSATU, bertujuan mengelak perpecahan dalam kalangan masyarakat Melayu, selain ketiga-tiga parti bersetuju mengajak beberapa parti bukan Islam yang tidak ekstrem dari Sabah dan Sarawak menyertai jajaran berkenaan.
"Kita bincang supaya semua calon disatukan dahulu sebelum PRU15. Mestilah (antara) parti besar Melayu, iaitu PAS, UMNO dan BERSATU serta ajak parti bukan Islam yang tidak ekstrem di Sabah dan Sarawak. Ambil alih kerajaan, jika berjaya.
"Ketika itu yang pimpin UMNO (bagi perbincangan mewujudkan jajaran politik baharu) ialah Timbalan Presidennya, Datuk Seri Mohamad Hasan, manakala Presidennya, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi sedang bercuti.
"Bila Ahmad Zahid ambil alih UMNO (selepas bercuti), beliau ajak buat perhimpunan antara PAS-UMNO sahaja, tetapi kita kata tak boleh kerana ia mesti membabitkan ketiga-tiga parti, kerana kalau kedua-dua parti ini sahaja tak cukup majoriti dua pertiga.
"Rupanya beliau mahu selamatkan diri, bukan agama dan bangsa. Ini masalahnya. Dia kacau kerajaan, tukar Perdana Menteri daripada Tan Sri Muhyiddin Yassin kepada Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob. Kacau lagi buat PRU15 hingga menyebabkan berlaku gelombang golongan muda," katanya. 
Presiden PAS, Tan Sri Abdul Hadi Awang berucap pada Ceramah Mega PN Best, di Jalan Permatang Sungai Dua.
Sekian.
Iklan: Lihat juga 'Orang Cina, kembalilah kepada Islam..' 
Di negara ini, tidak mustahil pemimpin-pemimpin DAP Malaysia boleh menjadi pemimpin rakyat Malaysia, kalau pemimpin Melayu kini masih kekal tebal dengan najis assobiah perkauman sempitnya itu.







...


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/07/amaran-dap-x-seiring-pas-pemuda-umno.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isu Dana Arak Pemuda Umno Bedil Setiausaha Dap

Isu Dana Arak Pemuda Umno Bedil Setiausaha Dap

papar berkaitan - pada 30/7/2024 - jumlah : 91 hits
Kah kah kah Menteri Pengangkutan sibuk nak jadi jurucakap Menteri Pendidikan DAP kekal dengan sikap DAP Dulu UMNO sendiri berpuluh tahun kutuk DAP dan melemparkan pelbagai tohmahan Sekarang dah kena bedil kat batang hidung Tapi Setakat ni j...
Tidak Selagi Ada Dap Hashim Ulas Gesaan Kerjasama Umno Pas Bawa Kerajaan Perpaduan

Tidak Selagi Ada Dap Hashim Ulas Gesaan Kerjasama Umno Pas Bawa Kerajaan Perpaduan

papar berkaitan - pada 20/7/2024 - jumlah : 109 hits
freemalaysiatoday com20 Jul 2024Hashim Jasin berkata kerjasama Umno PAS juga terhalang susulan penolakan Zahid Hamidi terhadap kepimpinan Hadi Awang Hashim Jasin berkata PAS tetap dengan pendirian menolak DAP berdasarkan keputusan Majlis Sy...
Bersatu Biggest Loser If Umno Pas Alliance Materialises Says Analyst

Bersatu Biggest Loser If Umno Pas Alliance Materialises Says Analyst

papar berkaitan - pada 24/7/2024 - jumlah : 140 hits
Bersatu stands to lose the most should an alliance between Umno and PAS materialise says an analyst Azmi Hassan of Akademi Nusantara said the reason Perikatan Nasional has looked formidable and strong is down to PAS not Bersatu Bersatu need...
Bersatu Should Be Worried Sick Over Umno Pas Talks Fahmi Says

Bersatu Should Be Worried Sick Over Umno Pas Talks Fahmi Says

papar berkaitan - pada 25/7/2024 - jumlah : 115 hits
Bersatu should be worried sick about rumoured talks between Umno and PAS potentially cooperating in the next general election said government spokesperson Fahmi Fadzil Speaking in a press conference today Fahmi who is also PKR information c...
Jika Pas Umno Bertaut Bersatu Rugi Kata Penganalisis

Jika Pas Umno Bertaut Bersatu Rugi Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 24/7/2024 - jumlah : 111 hits
freemalaysiatoday com24 Jul 2024Azmi Hassan berkata penyebab PN dilihat kukuh dan kuat disebabkan PAS PAS mempunyai 43 kerusi di Dewan Rakyat manakala Bersatu 25 PETALING JAYA Kerjasama PAS dan Umno andai ditautkan kembali akan merugikan Be...
Jumpa Umno Demi Melayu Bersatu Tiada Syak Wasangka Terhadap Pas

Jumpa Umno Demi Melayu Bersatu Tiada Syak Wasangka Terhadap Pas

papar berkaitan - pada 23/7/2024 - jumlah : 106 hits
Razali Idris berkata Bersatu menyambut baik perkara untuk menguatkan muafakat parti Melayu menjelang PRU16 Bersatu tidak mempunyai syak wasangka terhadap PAS susulan perbincangan tidak formal wakilnya dengan pemimpin Umno yang dikatakan mah...
Tutup Teruslah Cerita Kerjasama Pas Lebih Untung Tanpa Bekerjasama Dengan Umno

Tutup Teruslah Cerita Kerjasama Pas Lebih Untung Tanpa Bekerjasama Dengan Umno

papar berkaitan - pada 23/7/2024 - jumlah : 102 hits
Sepatutnya sekarang ini tak timbul lagi soal UMNO mahu bekerjasama dengan Pas atau Pas mahu bekerjasama dengan UMNO Ini berikutan penegasan Zahid Hamidi baru baru ini bahawa UMNO tidak akan bekerjasama dengan Pas selagi parti itu dipimpin o...
Transforming Malaysia S Healthcare Financing System

Twinboss The Story Of Irwann Cheng S Twin Engine Yamaha Rxz

Bulan Malaysia Sihat Sejahtera 2024 Tarikh Senarai Aktiviti

Legoland Nagoya Travel Guide

Happy168 Happy168 Asia 29 2567 Happy168 168 Top 35 By Princess

Hyatt Alila Bangsar Kuala Lumpur Best Hotel Ever

My Experience With Fue Hair Transplant At Peters Radiant Clinic In Malaysia

Linkin Park The Emptiness Machine Chord


echo '';
Hamba Laut Masalah Perhambaan Asia Tenggara Yang Meruncing

Biodata Bella Khan Bella Khann Personaliti TikTok Founder Produk Vigorous Hair Tonic

Bagaimana Perkongsian Ilmiah Media Sosial Buatkan Kita Semakin Kurang Cerdik

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Pinjaman Syurga Slot Akasia TV3

Kini Kembali Ini Butiran Info Gegar Vaganza 2024 Musim 11


Kita Kena Siasat Mahathur Kalau Dia Jual Nama Mahiaddin Kita Pun Kenal Siapa Dia Ni Jadi Pegang Din Dapat Mahazalim

Senarai Contoh Perumpamaan Dan Maksud

Mengapa Hadi Tidak Bekerjasama Dengan Anwar

Lunch Spicy Buttermilk Chicken Rice Di Bite N Sip Alor Setar

Sedapnya Makan Pizza Wagyu By Chef Jofliam

Budoxe The Dark Knight