Amalkan Petua Ini Sebelum Tidur Esoknya Segala Toksin Dan Ra Cun Dalam Tubuh Badan Akan Hilang Rileks Media


Bawang putih merupakan salah satu makanan sihat yang perlu anda amalkan sebagai rutin harian. Bawang putih kaya dengan vitamin, mineral, enzim yang diperlukan oleh tubuh badan serta mempunyai banyak manfaat dari sudut kesihatan.
Antara manfaat bawang putih adalah menewaskan setiap jenis jangkitan kerana bawang putih mempunyai kandungan anti bakteria yang kuat, melawan dan mencegah pelbagai jenis kan ser, mengubati masalah pencernaan, menurunkan kadar kolestrol, dan meredakan selsema.
Bawang putih juga dapat membersihkan tubuh badan anda dari ra cun dan membantu anda menyelesaikan segala jenis penya kit yang anda hidapi. Berikut adalah cara-cara mengolah bawang putih untuk mengeluarkan ra cun dalam tubuh.
Potong beberapa hirisan bawang putih, kemudian tambahkan satu sudu air dan masukkan perahan air lemon dan kemudian anda boleh mula minum. Ulangi prosedur ini setiap hari dan minum banyak air setiap hari untuk menyingkirkan toksin-toksin dari tubuh badan serta mengubati pelbagai jenis penya kit.
“Kasihannya bila baby selsema dan batuk. Seksa nak tidur. Apa petua hilangkan batuk selsema yang berkesan ya?”
Hanya ibu bapa yang akan faham betapa susahnya menguruskan anak kecil yang mengalami batuk dan selsema. Walaupun ia bukanlah penya kit yang begitu serius, tapi ramai ibu bapa yang terpaksa berjaga malam dan kehabisan tenaga dalam proses menanganinya.
Jadi sebagai salah satu ikhtiar, bolehlah cuba petua minyak bawang yang dikongsikan oleh Puan Hanezfarjaz Zulaiqah ini untuk membantu menyembuhkan batuk dan selsema anak kecil.
Mari ikuti perkongsian beliau selengkapnya di bawah.
CARA BUAT MINYAK BAWANG PUTIH UNTUK LEGAKAN BATUK SELSEMA ANAK
Sekadar perkongsian bagi yang belum tahu. Yang dah tahu dan dah cuba, alhamdullillah… Saya dah gunakan petua minyak bawang bawang putih ini selama 4 tahun. Sebab anak sulung saya dan nak masuk umur 4 tahun.
Minyak bawang putih ini boleh membantu melegakan selsema dan batuk pada bayi dari usia sebulan sampailah kanak-kanak 4 tahun. Bagi yang belum cuba, jom pakat buat di rumah!
BUANG KULIT Pertama sekali, ambil 1-2 ulas bawang putih. Buang kulitnya.
BAKAR Seterusnya, bakar di atas dapur gas sampai agak hitam.
ADUNKAN DENGAN MINYAK Lenyekkan bawang putih yang dah dibakar tadi dan masukkan ke dalam botol kosong yang bertutup. Tambahkan sedikit minyak.
Boleh pakai minyak masak, minyak zaitun, minyak kelapa, minyak bijan, atau minyak jenis lain.
SIAP UNTUK DISAPUKAN Kalau anak batuk selsema, sapukan pada batang hidung, dada, dan lehernya selepas mandi. Kesan untuk meresap ambil masa dalam setengah jam juga.
Ulang lagi sapuan selepas satu jam atau setengah jam. Insha Allah anak boleh tidur nyenyak. Selsema dan batuk semakin berkurang tanpa menggunakan ubat.
Nota: Buat yang pertama kali menggunakannya, pastikan cuba dalam kuantiti sedikit dulu untuk melihat keserasiannya dengan bayi. Kalau nampak tiada kesan sampingan, barulah teruskan penggunaannya seperti biasa. Sesetengah bayi mungkin sensitif dan tak tahan.
SEMOGA BERMANFAAT
Diharapkan perkongsian ini dapat memberi manfaat kepada ramai ibu-ibu yang mencari ikhtiar buat anak. Ramai yang dah mencubanya dan mengakui keberkesanannya.
Apapun, jika simptom batuk dan selsema berterusan atau bertambah teruk, jangan lupa bawa anak berjumpa doktor untuk pemeriksaan lanjut ya.
Petua minyak bawang putih oleh Puan Hanezfarjaz Zulaiqah ini pertama kalinya dikongsikan melalui Fa ce bo ok dan post asal tersebut telah mendapat hampir 8,000 perkongsian. Ia diterbitkan semula dengan kebenaran beliau.
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Sumber : Rencah Rasa
Source link
The post Amalkan Petua Ini Sebelum Tidur, Esoknya Segala Toksin Dan Ra cun Dalam Tubuh Badan Akan Hilang – Rileks Media appeared first on Rilekslah.my.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rilekslah.my/amalkan-petua-ini-sebelum-tidur-esoknya-segala-toksin-dan-ra-cun-dalam-tubuh-badan-akan-hilang-rileks-media/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Amalkan Sapu Vaseline Sebelum Tidur Petua Jadi Cantik Semulajadi

Amalkan Sapu Vaseline Sebelum Tidur Petua Jadi Cantik Semulajadi

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 458 hits
Kita semua tahu Vaseline merupakan produk penjagaan kuulit yang mengagumkan dan sememangnya boleh dipercayai Penulis ingin kongsikan rutin kecantikan penulis amalkan dengan menggunakan Vaseline Sediakan Sesi 10 minit sebelum tidur1 bekas Va...
Amalan Dan Doa Sebelum Tidur Yang Di Ajar Oleh Rasulullah Saw Rileks Media

Amalan Dan Doa Sebelum Tidur Yang Di Ajar Oleh Rasulullah Saw Rileks Media

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 386 hits
Amalan amalan sunnah yang Rasulullah contohkan salah satunya adalah mengenai hal tidur Walaupun tidur adalah hal yang sangat mudah tetapi dibalik fungsi tidur sangat penting sekali dan banyak sekali aspek kesehatan di dalamnya yang dibutuhk...
Mengapa Celak Mata Baik Dipakai Sebelum Tidur Ternyata Ini Rahasia Rileks Media

Mengapa Celak Mata Baik Dipakai Sebelum Tidur Ternyata Ini Rahasia Rileks Media

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 339 hits
Celak biasa digunakanan wanita untuk menambah kecantikan baik untuk dilihat suami atau teman sesama wanitanya Namun syafa at memakai celak tidak berhenti hanya sampai soal urusan kecantikan Celak memiliki manfaat lain dan baik saat dipakai ...
Ini 10 Matlamat Kewangan Anak Muda Patut Capai Sebelum Usia 30 Tahun Rileks Media

Ini 10 Matlamat Kewangan Anak Muda Patut Capai Sebelum Usia 30 Tahun Rileks Media

papar berkaitan - pada 20/1/2019 - jumlah : 489 hits
Kalau betul nak berjaya dalam hidup sebagai anak muda ada baiknya fokus beberapa target kewangan ini terlebih dulu Jadi sebagai panduan stabilkan ekonomi anda boleh rujuk tip Amir Syahir yang mana sangat berguna untuk anak muda yang niat ad...
3 Fadhilat Dan Khasiat Surah Al Hasyr Rugi Kalau Tak Hafal Dan Amalkan Rileks Media

3 Fadhilat Dan Khasiat Surah Al Hasyr Rugi Kalau Tak Hafal Dan Amalkan Rileks Media

papar berkaitan - pada 13/1/2019 - jumlah : 982 hits
Tiga ayat terakhir Surah Al Hasyr mengandungi fadhilat dan khasiatnya yang tersendiri Ianya mempunyai Asma ul Husna yang paling agung pada enam aat terkhir dari surah Al Hasyr Penyebutan nama nama Allah yang paling indah yang mengkisahkan s...
Inilah Al Hin Makhluk Yang Tinggal Di Bumi Sebelum Nabi Adam Rileks Media

Inilah Al Hin Makhluk Yang Tinggal Di Bumi Sebelum Nabi Adam Rileks Media

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 1005 hits
Siapa Al Hin ini Al Hin adalah makhluk yang hidup di bumi sebelum turunnya Nabi Adam Allah berfirman Wahai malaikat aku akan ciptakan satu makhluk yang bernama manusia yang akan menjadi khalifah di bumi Maka malaikat pun menjawab Ya Allah a...
Petua Elak Tanda Penuaan Elok Sangat Ibu Turunkan Amalan Ni Pada Seisi Keluarga Rileks Media

Petua Elak Tanda Penuaan Elok Sangat Ibu Turunkan Amalan Ni Pada Seisi Keluarga Rileks Media

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 375 hits
Mengimpikan kelihatan muda daripada usia sebenar tentunya ramai mahukannya Lazimnya kita juga sedar untuk kekal nampak muda dan cantik pastinya ada rutin penjagaan wajah harus diamalkan Selain penjagaan dari luaran amalan pemakanan dan gaya...
Kebaikan Mandi Sebelum Menunaikan Solat Subuh Rileks Media

Kebaikan Mandi Sebelum Menunaikan Solat Subuh Rileks Media

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 301 hits
Menurut kajian sains kandungan gas ozon pada waktu pagi lebih tinggi dari waktu lain oleh itu gas ozon ini juga amat penting untuk tubuh badan anda jika anda mandi sebelum waktu subuh ia bukan sahaja membersihkan malah memberikan kesegaran ...
7 Doa Terbaik Untuk Anak Anak Ibu Bapa Boleh Cuba Amalkan Rileks Media

7 Doa Terbaik Untuk Anak Anak Ibu Bapa Boleh Cuba Amalkan Rileks Media

papar berkaitan - pada 12/1/2019 - jumlah : 585 hits
DOA TERBAIK UNTUK ANAK Setiap ibu bapa mengimpikan untuk mendapat anak yang soleh dan solehah Anak yang baik dan mendengar kata kata ibu bapanya Kebanyakan ibu bapa sentiasa mahu memberikan didikan dan ajaran yang terbaik untuk anak mereka ...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Pengertian Pungli Contoh Dan Hukumannya

Lelaki Bunuh Bakar Saudara Sendiri

Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord

8 Tanda Tanda Buasir Berdarah Mungkin Sebenarnya Kanser Usus