Amalan Jemput Rezeki Isteri Boleh Buat Urusan Suami Pun Jadi Mudah


Sokongan isteri sangat penting bagi memberi semangat buat si suami untuk mencari rezeki untuk keluarga. Jika seorang isteri dengan ikhlas mendirikan solat dhuha dan mendoakan bagi suaminya diluaskan pintu rezeki, sebenarnya amalan ini sangat membantu.

Lihatlah sendiri, ketika sebelum mendirikan solat dhuha, rezeki suami mencukupi, tetapi tidak lebih. Sekadar yang ada. Ada masanya mungkin berkurangan pula. Tetapi apabila seorang isteri itu mendoakan suaminya ketika dalam solat dhuha, datang pula rezeki lain tanpa diduga.
“Setiap pagi, setiap anggota badan kalian wajib dikeluarkan sedekahnya. Setiap tasbih adalah sedekah, setiap tahmid adalah sedekah, setiap tahlil adalah sedekah, setiap takbir adalah sedekah, menyuruh kepada kebaikan adalah sedekah, dan melarang berbuat mungkar adalah sedekah. Semua itu dapat diganti dengan solat dhuha dua rakaat.” (HR. Muslim).
Betapa besarnya kebaikan mendirikan solat dhuha. Selain hadis itu, terdapat juga hadis yang menunjukkan janji Allah SWT untuk menambah rezeki seseorang itu jika dia mendirikan solat dhuha.
Allah SWT berfirman, “Wahai anak Adam, janganlah engkau luput dari empat rakaat di awal harimu, nescaya Aku cukupkan untukmu di sepanjang hari itu.” (HR. Ahmad)
Baca Juga:
Formula 8P Untuk Suami Isteri Kekal Saling Sayang. Amalkan, Harmoni Perkahwinan
Bila Lama Hidup Sama, Suami Isteri Nampak Seiras. Pelik, Tapi Memang Terjadi!
Suami Isteri Tak Sama, Tapi Bila Berdua Saling Melengkapi. Indahnya Perkahwinan!
Bukan susah, hanya dengan mendirikan solat dhuha dan mengadu semua hal kepada-Nya, anda dapat membantu suami. Pengorbanan ini tidak perlu dihebah-hebah, cukup sekadara Allah SWT menilai dan menganugerahkan kesenangan kepada anda sekeluarga.
Jika tidak sempat untuk solat dhuha hari ini, mula jadikan ia amalan harian mulai esok. Semoga kita semua dikurniakan rezeki dan kebaikan sentiasa.
Sebagai seorang isteri, anda boleh mendoakan suami setiap masa dan di mana sahaja. Ia tidak mengambil masa yang lama, tetapi jika dilakukan secara ikhlas untuk kebaikan suami, dengan izin-Nya pasti pintu rezekinya diperluaskan. Berikut senarai doa dari isteri buat suami yang boleh anda pratikkan, mengikut perkongsian dari saudari.com:
Sumber foto: www.freepik.com Doa 1
Ya Allah, berikanlah kepadaku suami yang terbaik si sisi-Mu, suami yang juga menjadi sahabatku dalam urusan agama, urusan dunia dan akhirat.
Doa 2
Ya Allah, jadikanlah hambamu ini dicintai oleh suami dengan rahmat-mu wahai Zat Yang Maha Penyayang DiAntara Para Penyayang.
Doa 3
Ya Allah, berikanlah suamiku kemudahan rezekinya, jika letaknya masih jauh maka dekatkanlah. Jika masih di langit, maka segera turunkanlah untuknya. Jika tertanam di dasar Bumi hanya Engakulah yang mampu mengeluarkannya.
Doa 4
Ya Allah, berkahilah rezeki yang diperoleh suami hambamu agar membawa kebaikan kepada kami sekeluarga di dunia dan di akhirat.
Doa 5
Ya Tuhanku, berikanlah suami hamba balasan yang sebaik-baiknya atas didikannya padaku dan pahala yang sebesar-besarnya atas kasih sayang yang suami hamba limpahkan.
Doa 6
Ya Allah, janganlah Engkau jadikan kami sasaran fitnah bagi kaum yang zalim, dan selamatkanlah kami dengan curahan rahmat-Mu.
Doa 7
Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu dari perbuatan syaitan dan dari mimpi-mimpi buruk (HR. Ibn as-Sani)
Doa 8
Ya Allah, aku memohon curahan cinta-Mu dan kecintaan orang-orang yang mencintai-Mu, serta memohon curahan amal yang dapat mengantarakan diriku.
Doa 9
Ya Allah, bila magfirah-Mu telah mencapai mereka sebelumku, izinkanlah mereka memberi syafa’at untukku.
Sumber foto: www.freepik.com Doa 10
Ya Allah, aku mohon kepada-Mu agar terbuka hati untuk berbuat kebajikan dan menjauhi kemungkaran.
Doa 11
Ya Allah bukakanlah bagiku hikmahmu dan limpahkanlah padaku keberkahanMu, wahai Pengasih dan Penyayang.
Doa 12
Ya Tuhanku, masukkanlah aku secara masuk yang benar, dan keluarkanlah pula aku secara keluar yang benar.
Doa 13
Ya Allah, berilah kesihatan dan kemudahan rezeki kepada kami, dan selalu jadikan kami berada di jalanMU yang lurus.
Doa 14
Ya Allah Ya Rabb.. Segala Puji bagiMu, yang telah mempertemukan kami dengan RamadhanMu.. Semoga kami bertemu RamadhanMu selanjutnya.
Doa 15
Ya Allah Ya Rabb.. Aku berdoa untuk semua hati yang menangis kerana kepahitan hidup. Bantulah kami Tuhanku untuk menjadi manusia-manusia yang terus berharap kepadaMu
Doa 16
Ya Tuhanku, berkati aku dan keluargaku di setiap saat. Lindungilah kami dan jauhkan kami dari kemungkaran dan orang-orang yang berniat jahat kepada kami.
Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama)

Anak belum lancar membaca? Belajar cara mudah nak ajar anak tanpa perlu rasa stres, daftar secara percuma di https://toko.ideaktiv.com/product/ajar-anak-cepat-belajar/ 

 
 
 
The post Amalan ‘Jemput’ Rezeki Isteri Boleh Buat. Urusan Suami Pun Jadi Mudah appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/amalan-jemput-rezeki-isteri-boleh-buat-urusan-suami-pun-jadi-mudah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isteri Saham Akhirat Suami Bahagiakanlah Dia Allah Akan Lancarkan Rezeki

Isteri Saham Akhirat Suami Bahagiakanlah Dia Allah Akan Lancarkan Rezeki

papar berkaitan - pada 14/1/2023 - jumlah : 122 hits
Bahagiakanlah isteri Allah akan lancarkan rezeki bagimu Mudahkanlah isteri Allah akan mudahkan urusanmu Didiklah isteri Allah akan jamin syurga untukmu Setialah dengan isteri tenteram hidup mu Berapa ramai orang membebankan isteri Berapa ra...
Hiburan Asyik Nak Degrade Isteri Netizen Label Suami Fatin Afeefa Narsistik Dia Rasa Dia Paling Bagus

Hiburan Asyik Nak Degrade Isteri Netizen Label Suami Fatin Afeefa Narsistik Dia Rasa Dia Paling Bagus

papar berkaitan - pada 20/1/2023 - jumlah : 300 hits
Sejak mereka mendirikan rumah tangga pelakon Fatin Afeefa dan suaminya Aliff Awang atau lebih dikenali dengan nama Opai sering menjadi perhatian netizen di media sosial Opai yang bekerja sebagai trader sering mengeluarkan kenyataan yang men...
Saya Tak Boleh Cakap Siapa Betul Siapa Salah Dikecam Bagi Komen Pedas Suami Backup Mas Idayu

Saya Tak Boleh Cakap Siapa Betul Siapa Salah Dikecam Bagi Komen Pedas Suami Backup Mas Idayu

papar berkaitan - pada 24/1/2023 - jumlah : 310 hits
Seperti yang ramai tahu isu mengenai penyanyi Sissy Imann yang terkilan dengan komen pedas juri tetap Mas Idayu dalan rancangan program nyanyian Famili Duo kini menjadi bualan ramai Isu tersebut menjadi lebih keruh apabila Sissy memutuskan ...
Memang Tanggungjawab Suami Isteri Ada Duit Sendiri Tetap Wajib Beri Nafkah

Memang Tanggungjawab Suami Isteri Ada Duit Sendiri Tetap Wajib Beri Nafkah

papar berkaitan - pada 19/1/2023 - jumlah : 183 hits
Biarpun seorang isteri itu bekerja dan mempunyai pendapatan sendiri seorang suami tetap wajib memberikan nafkah kepadanya Memetik artikel dari laman web yang dirujuk melalui penulisan Ustaz Muhammad Fathi Yusof mengenai bab nafkah dalam buk...
Isteri Mintalah Duit Belanja Dari Suami

Isteri Mintalah Duit Belanja Dari Suami

papar berkaitan - pada 19/1/2023 - jumlah : 463 hits
Allah suruh Allah dah kata Allah tinggikan darjat lelaki kerana memberi nafkah kepada perempuan Minta Minta macam kita minta duit dari mak ayah kita Kita minta elok elok Kalau hari ini tak bagi Minta lagi esoknya Kita minta sebab kita sayan...
Betul Ke Isteri Pertama Dapat Payung Emas Di Akhirat Jika Benarkan Suami Poligami Ini Ulasan Dari Ustaz

Betul Ke Isteri Pertama Dapat Payung Emas Di Akhirat Jika Benarkan Suami Poligami Ini Ulasan Dari Ustaz

papar berkaitan - pada 18/1/2023 - jumlah : 132 hits
Persoalan poligami sering dijadikan topik perbincangan yang sangat menarik untuk diperkatakan terutamanya dikalangan kaum lelaki tetapi sebaliknya tidak bagi kebanyakan wanita Walaupun lazimnya wanita amat tidak menyukai poligami bahkan mer...
Isteri Disyaki Larikan Rm520 000 Wang Perniagaan Suami Ditahan Polis

Isteri Disyaki Larikan Rm520 000 Wang Perniagaan Suami Ditahan Polis

papar berkaitan - pada 29/1/2023 - jumlah : 140 hits
BernamaPolis menahan seorang wanita disyaki melarikan wang perniagaan milik suaminya berjumlah RM520 000 dalam satu serbuan di Taman Merdeka Batu Berendam di Melaka pada Rabu lepas Ketua Polis Daerah Melaka Tengah ACP Christopher Patit berk...
Ada Rezeki Lebih Tanda Terima Kasih Fazreen Hadiahkan Kereta Selepas Isteri Bersalin

Ada Rezeki Lebih Tanda Terima Kasih Fazreen Hadiahkan Kereta Selepas Isteri Bersalin

papar berkaitan - pada 11/1/2023 - jumlah : 104 hits
Ini namanya rezeki Sehari selepas menimang cahaya mata keempat pelakon Fazreen Rafi menghadiahkan isterinya Syarifah Marlina Ashikin sebuah kereta Honda CR V Menurut pelakon berusia 37 tahun itu hadiah tersebut bagi menggantikan kereta Hond...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


The Evolution Of Adult Entertainment

Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb

Berjalanlah Di Atas Jalan Kebenaran