Alur Galley Suites Homestay Paling Cun Di Pantai Penarik Terengganu Dengan Pakej Sewaan Yang Menarik


Assalamalaikum. Hai!


Tempoh hari, CikSha berpeluang bawa anak-anak dan suami cuti-cuti Malaysia dengan 2 lagi keluarga blogger Team BPT ke Pantai Penarik, Setiu Terengganu. Bercuti sambil bekerja gitu. Yang best tu boleh bawak famili. Biasa la tu. Spesis family type ni, memang kalau boleh nak usung anak dengan laki ke mana-mana je. Hihi.


Jadinya, bila dah 'kerja' bawak famili ni kena la ada tempat nak stay kan? Alhamdulillah, kami dapat stay kat satu homestay yang cantik dan strategik kat Kampung Mangkuk. ALUR GALLEY SUITES.



Alur Galley Suites | Homestay Paling Cun di Pantai Penarik Terengganu
Memang berbaloi amat la stay kat homestay ni. Dekat dengan jalan besar tapi jauh dari bunyi bising. Sangat privasi, rasa macam duduk 'hotel mewah' padahal homestay. Hiasan dalaman pun cozy. Best. Memang selesa amat!


Kemudahan yang ada di homestay Alur Galley Suites ni pun sangat lengkap. Siap boleh masak-masak tu yang syok. Jimat belanja. Dapur nya lengkap dengan peralatan memasak. Malam pertama kami stay situ, sempat lagi masak untuk makan malam sebelum gerak pi aktiviti pertama naik cruise tengok kelip-kelip sepanjang Sungai Penarik.




Yang paling menarik kat homestay ni, ada private pool. Anak-anak dengan bapaknye la paling seronok. Tak menyempat-nyempat nak terjun kolam. Kalau boleh memalam buta pun nak berendam dalam tu. Sabo je la. Hihi.


Alur Galley Suites ni ada 2 unit homestay berkembar tau sebenarnya. Jadi kalau mai holiday dengan segerombolan anak beranak, boleh la sewa dua-dua sekali. Macam kami hari tu, 3 keluarga stay satu homestay. Setiap keluarga dapat stay satu bilik sebab ada 3 bilik. Jangan risau, muat punya sebab bilik kat homestay ni besar dan luas. Bilik mandi pun dah macam bilik bujang bak kata encik CH, boipren CikSha tu. Tapi kalau rasa tak muat, nak tidur kat ruang tamu pun boleh.


Ruang parking pun luas. Boleh masuk 10 biji kereta tau. Kat luar tu siap ada tempat untuk buat barbeque lagi. Haaaa, best kan?


Pakej Sewaan Yang Menarik dan Berbaloi di Alur Galley Suites
Kalau nak tahu, Alur Galley Suites ada menawarkan penginapan tanpa pakej dan penginapan beserta pakej dengan harga yang sangat berpatutan. Serius cakap, memang berbaloi sangat.


Penginapan tanpa pakej ni sesuai untuk yang nak spend masa di sekitar kawasan Kampung Mangkuk macam nak lepak-lepak tepi Pantai Penarik atau nak buat aktiviti family day je ke berkumpul ramai-ramai makan barbeque sambil buat aktiviti lain kat laman luar homestay tu. Boleh sewa 2 hari 1 malam.


Harga sewaan penginapan tanpa pakej di Alur Galley Suites :
Weekday : RM420Weekend : RM450Peak Season : RM480


Penginapan beserta pakej pula, ada 2 pakej menarik yang Alur Galley Suites tawarkan. Dalam pakej ni termasuk dengan aktiviti Day Trip ke Pulau Redang atau Pulau Perhentian. Menarik kan? Boleh pilih nak pakej 3 hari 2 malam @ 2 hari 1 malam.


Pakej 3 hari 2 malam
RM260/seorang dewasa , RM220/seorang kanak-kanak (4-11 tahun)Minimum 10 orangAktiviti dalam pakej :Hari pertama :
Lepas check in boleh pergi lunch di Mr. Celup Tepung Station yang menawarkan 10% diskaun untuk yang menginap di Alur Galley Suites. Naik bot/cruise menelusuri Sungai Penarik untuk 'melawat' habitat kelip-kelip pada jam 8 malam. Hari kedua :
Day Trip ke Pulau Redang / Pulau Perhentian. Berkumpul di Jeti pada jam 9 pagi. Pakej ni termasuk aktiviti snorkling di 5 checkpoint dan makan tengahari. Peralatan snorkling dan jaket keselamatan turut disediakan. Malam nya, boleh buat aktiviti barbeque. Hari ketiga :
Mandi kat private pool puas-puas sebelum checkout. Rugi ooo kalau tak mandi. Hihi.
Trip naik cruise pi tengok kelip-kelip

Pakej 2 hari 1 malam
RM165/seorang dewasa , RM125/seorang kanak-kanak (4-11 tahun)Minimum 10 orangAktiviti dalam pakej :Hari pertama :
Sebelum check in, pergi Day Trip ke Pulau Redang / Pulau Perhentian. Berkumpul di Jeti pada jam 9 pagi. Pakej ni termasuk aktiviti snorkling di 5 checkpoint dan makan tengahari. Peralatan snorkling dan jaket keselamatan turut disediakan. Malam nya, pergi dinner di Mr. Celup Tepung Station yang menawarkan 10% diskaun untuk yang menginap di Alur Galley Suites @ boleh naik bot/cruise menelusuri Sungai Penarik untuk 'melawat' habitat kelip-kelip pada jam 8 malam dengan bayaran tambahan RM35/dewasa , RM25/kanak-kanak (tak termasuk dalam harga pakej penginapan) @ boleh buat aktiviti barbeque. Hari kedua :
Mandi kat private pool puas-puas sebelum checkout la apa lagi. Hihi.
* NOTA TAMBAHAN : 
- Untuk aktiviti barbeque, nak sediakan sendiri bahan boleh, nak pihak Alur Galley Suites sediakan pun boleh dengan cas yang berpatutan. Harga tempahan ialah RM20/pax (ayam,ikan,sosej) atau RM40/pax (ayam,ikan,sosej,udang,sotong). Kelengkapan memanggang dah disediakan percuma kat tepi rumah.

- Untuk pakej makan di Mr. Celup Tepung Station, jangan lupa bawa kad yang ada pada kunci homestay tu tau untuk dapatkan diskaun 10% masa pergi makan.

Tempat Menarik Berdekatan Alur Galley Suites Untuk Kaki Pancing

Haaaa, yang kaki pancing mesti suka gila. Dekat dengan homestay ni, jalan kaki sikit je kat depan boleh sampai kat port memancing. Boleh sewa bot nak pi memancing kat sepanjang Sungai Penarik tu. Ambik sewa penginapan di Alur Galley Suites tanpa pakej. Kawtim la 10-15 orang boleh bahagi harga sewa sorang sikit. Satu bilik boleh kongsi 5 orang gitu. Best ke tak best? Opkoz la best.



Cara Buat Tempahan
Menarik kan kalau menginap kat Alur Galley Suites ni? Mahu nye tak menarik. Boleh sewa tanpa pakej untuk rancangan aktiviti sendiri. Boleh juga sewa dengan ambil pakej Day Trip ke Pulau Redang / Pulau Perhentian dengan harga yang super jimat. Mana nak dapat?


Jadi kalau nak alami percutian yang seronok gila dengan penginapan kat homestay ala hotel 5 star, boleh contact owner Alur Galley Suites seperti dalam gambar kat bawah ni ok!


Owner Alur Galley Suites : PN. NORLEY 019-398 7875


CikSha pun enjoy gila masa cuti-cuti Malaysia stay kat Alur Galley Suites ni. Happy dapat tengok wajah anak-anak dan suami yang enjoy 'percutian' kami ni. Seronok jugak sebab dapat spend masa dan eratkan hubungan silaturahim dengan 2 lagi blogger dari team BPT, Kak Awa dan Rini.


Yang paling best tu, dapat layanan first class dari pergi Pulau Redang, makan kat Mr. Celup Tepung Station, trip pi tengok kelip-kelip. Memang percutian yang takkan dilupakan la. InsyaAllah, ada rezeki nanti nak repeat lagi. Nanti next entry CikSha kongsi cerita pasal makan kat Mr. Celup Tepung Station dan trip ke Pulau Redang. Stay tune!


Bisik-bisik :: Next kita aim Day Trip ke Pulau Perhentian pulak.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.shahadafauzi.com/2019/03/alur-galley-suites-homestay-paling-cun-di-pantai-penarik.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Homestay Tepi Pantai Penarik Terengganu Alur Galley Suites

Homestay Tepi Pantai Penarik Terengganu Alur Galley Suites

papar berkaitan - pada 24/3/2019 - jumlah : 1172 hits
Homestay Tepi Pantai Penarik Terengganu Alur Galley Suites Lain Daripada Yang Lain Assalamualaikum hi korang Mood bercutiku ke Terengganu masih belum habis lagi jika sebelum ni daku bersama famili tapi kali ni bersama dengan rakan blogger A...
Homestay Di Pantai Penarik Terengganu Allur Galley Suite Tawar Pakej Berpatutan

Homestay Di Pantai Penarik Terengganu Allur Galley Suite Tawar Pakej Berpatutan

papar berkaitan - pada 21/3/2019 - jumlah : 846 hits
Sebagai anak jati Terengganu pantai dan kami berpisah tiada Setiap kali ada kelapangan kami akan ke pantai berdekatan untuk bermain di gigi air dan menikmati keindahan alam ciptaan Tuhan Jika suami tidak bekerja beliau akan bawa kami ke pan...
Mr Celup Tepung Station Kedai Makan Wajib Singgah Di Pantai Penarik Terengganu

Mr Celup Tepung Station Kedai Makan Wajib Singgah Di Pantai Penarik Terengganu

papar berkaitan - pada 24/3/2019 - jumlah : 594 hits
Mr Celup Tepung Station Kedai Makan Wajib Singgah Di Pantai Penarik Terengganu Assalamualaikum kali ini daku nak kongsikan tentang tempat makan best di Pantai Penarik Terengganu Yelah kebetulan baru baru ini daku menginap di Alur Galley Sui...
Nasi Dagang Terbaik Sedap Di Kak Pah Nasi Dagang Pantai Batu Burok Kuala Terengganu

Nasi Dagang Terbaik Sedap Di Kak Pah Nasi Dagang Pantai Batu Burok Kuala Terengganu

papar berkaitan - pada 27/3/2019 - jumlah : 859 hits
Kak Pah Nasi Dagang Batu Burok Kuala TerengganuSudut selera Kak Pah gerai no 30Salah satu tempat makan nasi dagang yang sedap di Terengganu adalah di Batu Burok Dari pembacaan majoriti blog yang review Kak Pah Nasi Dagang ni di sinilah terl...
Fefeeling Macam Dekat Oversea Di Pantai Rantau Abang Terengganu

Fefeeling Macam Dekat Oversea Di Pantai Rantau Abang Terengganu

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 385 hits
Fefeeling Macam Dekat Oversea Di Pantai Rantau Abang Terengganu Assalamualaikum Siapa kata pantai dekat Malaysia tak cantik u olls Banyak sebenarnya pantai pantai yang cantik cuma tak berapa nak tak femes especially di Pantai Timur Tak caya...
Pakej Percutian Ke Sabah Harga Paling Rendah Murah

Pakej Percutian Ke Sabah Harga Paling Rendah Murah

papar berkaitan - pada 10/3/2019 - jumlah : 721 hits
Sebenarnya mana satu yang berbaloi ni Nak atau ikut pakej percutian Saya ada pandangan saya sendiri Kalau nak percutian lancar seeloknya ambil pakej Saya nak rekemen pakej percutian Sabah untuk Day trip Paragliding di RanauPakej 3 hari 2 ma...
Kuala Terengganu Kawasan Paling Gembira Di Malaysia

Kuala Terengganu Kawasan Paling Gembira Di Malaysia

papar berkaitan - pada 21/3/2019 - jumlah : 461 hits
KUALA LUMPUR Kuala Terengganu dikenal pasti antara 10 kawasan paling gembira di Malaysia melebihi 90 peratus menurut Kajian Indeks Kebahagiaan Kebangsaan 2018 Antara lain termasuklah pihak berkuasa tempatan di Petaling Jaya Manjung Batu Gaj...
Graduan India Paling Teruk Didiskriminasi Dalam Permohonan Kerja

Graduan India Paling Teruk Didiskriminasi Dalam Permohonan Kerja

papar berkaitan - pada 10/3/2019 - jumlah : 454 hits
KEADILAN DAILY Lepasan universiti berbangsa India paling teruk didiskriminasikan dalam permohonan kerja di sektor swasta demikian dapatan firma kajian sains sosial dan tingkah laku The Centre for Governance and Political Studies Cent GPS me...
Homestay Sri Terengganu Penginapan Cantik Selesa Di Terengganu Yang Sweet

Homestay Sri Terengganu Penginapan Cantik Selesa Di Terengganu Yang Sweet

papar berkaitan - pada 22/3/2019 - jumlah : 624 hits
Homestay Sri Terengganu Penginapan Cantik Selesa Di Terengganu Yang Sweet Episod percutian daku ke Kuala Terengganu ternyata amat bermakna untuk aku dan famili Yelah famili datang nun dari utara ke Pantai Timur semata mata untuk bercuti ber...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Sempena Mother S Day Enfagrow A Mindpro Menjemput Semua Ibu Ibu Untuk Hasilkan Lagu

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Power Of Storytelling In Marketing

Lirik Lagu Berharap Kau Kembali Fabio Asher

Bisikan Setan

Buah Berangan Snek Sihat Keluarga Manfaat Pada Kesihatan