Alternatif Bagi Sistem Buat Duit Secara Automatik Menggunakan Vending Machine


Untuk membina kekayaan dan keluar daripada belenggu hutang, saya berpendapat bahawa kita semua perlukan satu sistem yang dapat bekerja sendiri, walaupun pada waktu itu kita sedang sibuk dengan urusan lain.
 
Masa yang kita ada dalam sehari sangatlah terhad.

Saya percaya setiap orang hanya mempunyai 24 jam sahaja dalam sehari. Ada ke orang dalam dunia ini yang memiliki lebih 24 jam dalam sehari? Saya rasa tak ada.
 
Kemudian masa yang ada itu perlu diperuntukkan dengan sebaik-baiknya bagi menyelesaikan tugasan-tugasan tertentu.
 
Ada masa untuk tidur, masa untuk makan, masa untuk pergi dan balik dari kerja, masa untuk beriadah, serta masa untuk bersama keluarga tersayang.
 
Umumnya kita akan bekerja dalam satu hari selama 10 ke 12 jam.
 
Kalau kadar upah yang kita terima dalam 1 jam ialah RM10 bermakna dalam satu hari kita akan dapat gaji sebanyak 100 ringgit ke 120 ringgit sahaja.
 
Ini bermakna lagi lama kita bekerja maka lagi banyak duit yang kita boleh hasilkan. Namun begitu keupayaan kita untuk menjana pendapatan dihadkan oleh jumlah masa yang kita ada.  kita sedia maklum bahawa masa itu adalah terhad dan ianya sangat berharga.
 
Perbuatan ini sama seperti kita menukar masa dengan wang ringgit. Adakah satu jam masa kita hanya bernilai RM10?
 
Sekiranya pendapatan kita dihadkan oleh jumlah masa yang kita ada, saya rasa agak sukar untuk kita membina kekayaan. Sepatutnya kita perlu fikirkan satu sistem yang boleh berkerja sendiri untuk kita tanpa mengganggu masa yang kita ada.
 
Saya akan berikan contoh yang mudah.
 
Semasa saya berada di Pasaraya AEON Big saya perasan dekat sebelah saya ada dua buah  vending machine.

Satu mesin menjual makanan untuk kucing serta anjing, manakala satu lagi mesin adalah mesin yang menjual pelbagai jenis air minuman.
 
Pengunjung pasar raya yang berminat untuk beli boleh masukkan duit dalam ruang yang disediakan dan tekan sahaja butang yang mewakili produk yang dia inginkan. Seterusnya produk yang dimahukan oleh pelanggan itu tadi akan keluar melalui ruang khas, dan disitu transaksi telah berlaku dengan jayanya.
 
Proses jualan berlaku secara automatik tanpa memerlukan kehadiran pemilik vending mesin tersebut.
 
Dari masa ke masa pemilik vending machine perlu pastikan stok produk dalam mesin tersebut masih ada. Aktiviti ini boleh dilakukan sendiri oleh pemilik vending machine tersebut ataupun dia boleh upah orang untuk melakukan kerja-kerja mudah tersebut.
 
Dengan cara ini pendapatan anda akan bergantung kepada berapa banyak jualan yang terhasil melalui vending machine tersebut.
 
Lagi banyak jualan yang berjaya dihasilkan dan lagi kerap anda perlu menambah stok, bermakna lagi banyak pendapatan yang bakal dijana melalui vending machine tersebut.
 
Bagaimana agaknya cara untuk menggandakan lagi pendapatan dari vending machine itu?
Apa yang saya fikirkan sekarang ni ialah tambahkan lagi bilangan vending machine dan letakkan di pelbagai tempat yang strategik. Tak semestinya letakkan di pasaraya yang sama sebaliknya boleh juga diletakkan di pasaraya yang berbeza.
 
Saya masih ingat lagi sewaktu saya bersekolah dulu ada syarikat yang meletakkan vending machine di sekolah kami. Setiap hari para pelajar akan beratur dan beli air dari mesin tersebut.
 
Saya rasa para pelajar ini beli air disitu bukanlah sebab dia perlukan air itu, tetapi mereka ini lebih kepada ingin menunjuk kepada kawan-kawan lain yang dia mampu minum air yang sedap. (apa barang beli air kat kantin…)
 
Saya berpendapat jika anda dapat meletakkan mesin ini di sekolah ia pasti dapat memberikan keuntungan yang banyak. Cuma yang saya kurang pasti adalah sama ada pihak sekolah akan benarkan anda letakkan mesin tersebut di kawasan sekolah.
 
Mungkin ada beberapa peraturan yang ditetapkan oleh pihak kementerian pendidikan yang perlu anda patuhi.
 
Apa pun cubalah tanya dulu dengan pihak pengurusan sekolah dan jika anda boleh tawarkan sesuatu yang baik seperti perkongsian keuntungan mungkin pihak sekolah akan benarkan anda letakkan mesin tersebut.
 
Jika anda tidak dibenarkan untuk letakkan mesin ini di kawasan sekolah ia boleh jadi disebabkan pihak sekolah ingin melindungi perniagaan yang dijalankan oleh pihak koperasi dan juga kantin sekolah.
 
Berapakah harga untuk memiliki perniagaan vending machine ini?
Buat masa ini saya tidak mempunyai maklumat tersebut.
 
Jika anda mempunyai maklumat tersebut atau anda mewakili syarikat yang menawarkan system vending machine, sila hubungi saya untuk saya masukkan maklumat perniagaan anda di sini dalam blog saya.
 
Walaubagaimanapun perlu saya ingatkan bahawa saya akan kenakan anda bayaran iklan. Saya akan pastikan pelaburan anda beriklan di blog saya adalah berbaloi.
 
Saya bukan sahaja akan cerita tentang perniagaan yang anda jalankan di blog ini malahan saya juga akan bercerita tentang perniagaan anda di lain-lain blog yang saya miliki.
 
Saya akan berusaha sebaik mungkin bagi memastikan pelaburan anda sangat berbaloi apabila menggunakan khidmat iklan dari saya.
 
Konsep vending machine dalam program buat duit online Saya memang sudah lama tertarik untuk memiliki vending machine saya sendiri. Namun saya sedia maklum kos untuk memiliki vending machine agak mahal dan saya tidak mempunyai modal yang mencukupi.
 
Oleh sebab itu saya perlu improvise dan lakukan perkara yang saya mampu lakukan bagi mendapatkan pendapatan secara automatik seperti mana yang mampu diberikan oleh sistem vending machine.
 
Ini adalah pendapatan yang terhasil daripada sistem tersebut.

Semua pendapatan ini adalah berpunca daripada kempen 12 12 yang diadakan baru-baru ini.
 
Walaupun ia mungkin kelihatan tidak begitu lumayan seperti orang lain, namun saya berpuas hati kerana sistem yang saya gunakan berhasil untuk menjana pendapatan.  ianya masih lagi lebih baik daripada langsung tiada pendapatan.
 
Apa yang saya gunakan adalah blog sahaja.
 
Inilah dia bukti bahawa blog yang saya tulis mampu untuk membuat jualan dan menghasilkan pendapatan kepada saya. Walaupun saya belum memiliki vending machine saya sendiri, saya masih lagi boleh menikmati pendapatan sepertimana yang dimiliki oleh usahawan vending machine.
 
Mungkin anda berminat untuk belajar macam mana cara untuk jana pendapatan melalui blog seperti yang saya lakukan sekarang. Jom ikuti tutorial yang saya sediakan secara langkah demi langkah bermula dengan artikel ini.
Baca di sini: Memilih topik yang sesuai bagi memulakan projek buat duit dengan blog
 
Bagi saya alternatif bagi sistem vending machine adalah melalui blog. Anda pula bagaimana?
Mungkin anda boleh pertimbangkan untuk bina aplikasi permainan game untuk dijadikan sebagai alternatif  bagi vending machine anda.
 
 
The post Alternatif bagi sistem buat duit secara automatik menggunakan Vending Machine appeared first on Sabree Hussin Dot Biz.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://sabreehussin.biz/alternatif-sistem-buat-duit-automatik-vending-machine/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Alibaba Telahpun Menggunakan Sistem Pembantu Maya Berkecerdasan Buatan Seperti Google Duplex

Alibaba Telahpun Menggunakan Sistem Pembantu Maya Berkecerdasan Buatan Seperti Google Duplex

papar berkaitan - pada 10/12/2018 - jumlah : 224 hits
Sistem Google Duplex diperlihatkan ketika acara Google I O yang berlangsung Mei yang lalu Menerusi Duplex pembantu maya Google Assistant boleh melakukan panggilan telefon bagi melakukan tempahan atau menyaring panggilan telefon bagi pihak p...
Sekolah Di As Pasang Vending Machine Berisi Buku Gratis Untuk Rangsang Minat Baca

Sekolah Di As Pasang Vending Machine Berisi Buku Gratis Untuk Rangsang Minat Baca

papar berkaitan - pada 11/12/2018 - jumlah : 220 hits
Sekolah di AS pasang vending machine berisi buku gratis untuk rangsang minat baca Tujuannya adalah menawarkan sesuatu yang baru untuk anak anak ketertarikan mereka untuk membaca terpancing
Azeez Rahim Dakwa Wang Di Belanja Bukan Duit Pendeposit

Azeez Rahim Dakwa Wang Di Belanja Bukan Duit Pendeposit

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 337 hits
KUALA LUMPUR Bekas Pengerusi Tabung Haji Datuk Seri Azeez Abdul Rahim menafikan dakwaan dana berjumlah RM22 juta telah digunakan Yayasan Tabung Haji untuk aktiviti yang mempunyai kecenderungan politik seperti dalam satu laporan polis oleh T...
Kalau Gelabah Lesap Semua Duit Dalam Bank

Kalau Gelabah Lesap Semua Duit Dalam Bank

papar berkaitan - pada 2/12/2018 - jumlah : 941 hits
Kalau Gelabah Habis Semua Duit Dalam Akaun Bank Seorang Surirumah Menceritakan Detik Hampir Ditipu Oleh Warga Indonesia Melalui Perbankan Onlinekalau korang ada online banking tentu korang tau kan apa itu TAC kod Yang tak ada online banking...
Perkara Yang Kita Boleh Buat Untuk Cari Duit Poket

Perkara Yang Kita Boleh Buat Untuk Cari Duit Poket

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 349 hits
Kehidupan adalah sukar dan ia lebih sukar apabila anda tidak mampu membawa pulang gaji enam angka setiap bulan Tidak kira sebijak mana anda menguruskan wang anda ada masa nanti apabila anda terlebih belanja kerana tergoda dengan kempen jual...
Cadangan Program Buat Duit Online Yang Tidak Menipu

Cadangan Program Buat Duit Online Yang Tidak Menipu

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 430 hits
Kalau anda belum pernah ada pengalaman sertai mana mana program buat duit secara online anda terdedah kepada kemungkinan untuk sertai program buat duit yang menipu ahlinya Perkara ini bukan sahaja akan berlaku kepada orang baru malahan untu...
Bn Tak Rompak Duit Gst Najib Ucap Terimakasih Jabatan Audit Negara

Bn Tak Rompak Duit Gst Najib Ucap Terimakasih Jabatan Audit Negara

papar berkaitan - pada 4/12/2018 - jumlah : 425 hits
Laporan Ketua Audit Negara 2017 Siri 2 yang dikeluarkan hari ini membuktikan dakwaan yang mengatakan kerajaan BN sebelum ini merompak RM19 2 bilion wang tuntutan balik GST adalah tidak benar Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ...
Pertama Kali Cashout Duit Dari Akaun Sushivid

Pertama Kali Cashout Duit Dari Akaun Sushivid

papar berkaitan - pada 4/12/2018 - jumlah : 458 hits
PERTAMA KALI CASHOUT DUIT DARI AKAUN SUSHIVID Hai semua Entri ini khususnya buat rakan rakan blogger ku sekalian hehe Busyra nak share sikit ni dengan korang Cara Cashout Duit dari Akaun Sushivid Mudah bekerjasama dengan pihak mereka Masih ...
Cara Dan Tips Menabung Atau Simpan Duit 2019 Bagi Yang Susah Nak Menabung

Cara Dan Tips Menabung Atau Simpan Duit 2019 Bagi Yang Susah Nak Menabung

papar berkaitan - pada 2/12/2018 - jumlah : 622 hits
Perlukah cara menabung 2019 tu Haha Ok aku nak buat short and sharp entry pasal menabung Semua sedia maklum bertapa pentingnya menabung ini akan tetapi masih juga tak percaya penting nya ada wang simpanan ini Eh apa beza simpanan dan tabung...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

Menu Tengahari Ikan Talang Goreng Bawang Bendi Tumis Air

Terkahwin Adik Beradik Sendiri Tanpa Sengaja Apa Status Anak Sumbang Mahram