Allianz Insurance Login Portal Alpha Car Insurans Motor


Portal Alpha Allianz Insurance Malaysia Login Car Insurans & Motor

Allianz merupakan syarikat Eropah yang menawarkan perkhidmatan pengurusan kewangan yang melibatkan pengurusan asset dan insurans. Menurut Forbes, ia merupakan antara syarikat perkhidmatan kewangan dan insurans yang terbesar di dunia. Ibu pejabatnya terletak di Munich, Jerman.
BACA SINI >> Takaful malaysia: login motor insurans & car insurance
Secara tuntasnya, Allianz Berhad mempunyai 32 cawangan di Malaysia yang menawarkan perkhidmatan insurans yang meliputi insurans kesihatan, perjalanan, kemalangan, kenderaan, harta benda dan banyak lagi.
Polisi yang ditawarkan telah memberi kepercayaan dalam memenuhi perlindungan masa depan kepada rakyat Malaysia untuk melanggan insurans bersama Allianz Malaysia.
Senarai Allianz Insurance: Car & Motor Berikut merupakan senarai produk-produk yang ditawarkan di bawah polisi insurans Allianz yang menjamin perlindungan yang maksima kepada pelanggan;
1. Allianz Perlindunganku Polisi insurans Allianz Perlindunganku Allianz4All merupakan pelan insurans mampu milik yang menawarkan perlindungan asas dari segi kematian akibat kemalangan, hilang upaya secara kekal dan pendapatan hospital kepada semua rakyat Malaysia.
Ini bertujuan untuk meringankan beban pelanggan daripada menanggung bebanan kewangan akibat kecuaian dan kemalangan.
Warganegara Malaysia yang berumur 18 tahun sehingga 59 tahun boleh melanggan pelan polisi ini bagi menjamin kesejahteraan masa hadapan. Jumlah pampasan yang diinsuranskan kepada pelanggan adalah mencecah sehingga RM25,000 mengikut keadaan yang dihadapi oleh pelanggan. Pelanggan boleh melanggan pelan polisi ini melalui agen insurans Allianz dan informasi lebih lanjut berkaitan pelan ini boleh didapati di laman sesawang https://www.allianz.com.my
2. Allianz Car Insurance Setiap kereta yang dibeli oleh pelanggan mestilah mempunyai insurans kereta.
Insurans Allianz menawarkan pelan insurans kereta Allianz yang melindungi kereta pelanggan daripada kerugian, kerosakan, kemalangan, kecurian, kecederaan, kerosakan harta pihak ketiga dan faedah luar biasa seperti Allianz Road Rangers. Pelan ini adalah untuk memastikan pemandu dan penumpang kenderaan sentiasa dilindungi dan selamat jika berlaku sebarang perkara yang tidak diingini. Pelanggan boleh melanggan insurans ini melalui agen Allianz atau dengan melayari laman sesawang https://www.allianz.com.my
3. Allianz Motor Insurance Dibawah pelan insurans motosikal Allianz ini, ia menawarkan pelan perlindungan kepada penunggang dan pembonceng motosikal daripada secara kecurian, kecuaian, kemalangan, kehilangan, kemalangan, kemalangan melihat pihak ketiga dan Allianz Road Rangers.
Polisi ini terbahagi kepada dua (2) iaitu perlindungan melibatkan “Single Riders” atau “All Riders”.
Langganan pelan ini boleh dibuat melalui agen insurans Allianz atau menerusi laman sesawang https://www.allianz.com.my
4. Allianz Travel Insurance Malaysia Pelan insurans Allianz Travel merupakan pelan insurans yang melindungi masyarakat sepanjang percutian yang melibatkan perjalanan domestik dan antarabangsa.
Terdapat dua (2) jenis insurans yang ditawarkan dibawah pelan ini iaitu Allianz Travel Mudah dan Allianz Travel Care. Kedua-dua pelan ini memberi faedah yang merangkumi perlindungan kesihatan terutamanya melibatkan penyakit berjangkit Covid-19, kematian atau kehilangan upaya akibat kemalangan, perjalanan yang melibatkan penerbangan, perbelanjaan perubatan, kelewatan perjalanan dan bagasi serta pemindahan disebabkan oleh perubatan kecemasan. Pelanggan boleh melanggan pelan ini di laman sesawang https://www.allianz.com.my
5. Allianz Home Insurance Allianz Home Insurance merupakan pelan insurans yang dikhaskan kepada perlindungan rumah yang mellibatkan kecurian dan kerosakan.
Polisi insurans ini memberi perlindungan kepada empunya rumah, isi rumah, perlindungan gadai janji ansurans, pembaikan rumah dan insurans pemilik rumah. Tujuan polisi insurans ini adalah untuk memastikan penghuni rumah tersebut merasa selamat jika berlaku perkara yang tidak diingini. Langganan pelan insurans ini boleh dibuat menerusi agen insurans Allianz atau menerusi laman sesawang https://www.allianz.com.my untuk mengetahui lebih lanjut berkenaan dengan polisi yang ditawarkan.
6. Allianz Critical illness Insurance Pelan insurans penyakit kritikal yang ditawarkan oleh Allianz dibahagikan kepada tujuh (7) jenis kategori iaitu Health Cover, Health Cover Plus, Allianz i-Cancer Care, Prime Care, Precious Cover and Baby Cover, Pengawal Wanita dan Penambah Health Cover.
Ketiga-tiga pelan ini menawarkan perlindungan terhadap penyakit kritikal yang dihadapi oleh pelanggan seperti penyakit jantung, penyakit kanser, penyakit kencing manis, penyakit hati dan banyak lagi. Perlindungan ini ditawarkan sehingga ke akhir hayat pelanggan. Pelanggan boleh melayari laman sesawang https://www.allianz.com.my untuk mengetahui lebih lanjut berkenaan polisi ini. Langganan boleh dibuat melalui agen Allianz Insurans Berhad.
ALLIANZ MEDICAL & HOSPITALISATION INSURANCE
Pelan insurans ini dikhaskan dalam melindungi pelanggan meliputi perubatan dan penghospitalan. Pelanggan akan menerima pampasan jika pelanggan terlibat dengan isu kesihatan dan dimasukkan ke wad. Walaubagaimanapun, ia tertakluk kepada jenis pelan perubatan yang diliputi dan ditawarkan kepada pelanggan. Pelanggan boleh melayari laman sesawang https://www.allianz.com.my/personal/life-health-and-savings/medical-and-hospitalisation.html  untuk melanggan dan mengetahui lebih lanjut berkenaan polisi ini.
ALLIANZ LIFE INSURANCE PLAN
Pelan insurans hayat oleh Allianz ini merupakan pelan insurans yang memberi perlindungan kepada kehidupan individu secara menyeluruh sepanjang hayat mereka. Pelan ini boleh dilanggan secara atas talian melalui laman sesawang https://www.allianz.com.my/personal/life-health-and-savings/life-protection.html. Sesiapa sahaja boleh melanggan pelan insurans ini. Perlindungan yang ditawarkan adalah sehingga RM500,000 dan pelanggan berpeluang mendapat faedah kematian jika melanggan pelan polisi ini.
CARA CLAIM INSURANCE DENGAN ALLIANZ
Tuntutan pampasan insurans boleh dituntut dengan mudah menerusi syarikat Allianz. Pelanggan mestilah memastikan mereka mempunyai dokumen yang lengkap sebelum membuat tuntutan pampasan. Dokume-dokumen ini akan menjadi bukti terhadap tuntutan tersebut. 
Pelanggan boleh merujuk laman sesawang https://www.allianz.com.my/personal/help-and-services/how-to-and-faqs/how-to-make-a-claim.html  seperti pada Rajah 7.0 untuk membuat tuntutan pada mana-mana bahagian polisi yang dilanggan. Setelah dokumen berkaitan dengan tuntutan yang ingin dibuat telah lengkap, pelanggan perlu menyerahkan dokumen tersebut bersama-sama dengan borang tuntutan yang diisi dengan betul dan lengkap kepada cawangan Allianz Insurans Berhad. Pihak Allianz akan menerima dan memproses tuntutan pelanggan. Tuntutan tersebut akan disahkan dalam masa 7 hari bekerja. Akhir sekali, jika tiada masalah, pampasan tuntutan tersebut akan diterima oleh pelanggan.
Cara Daftar Allianz Malaysia Alpha Allianz merupakan platform atas talian yang membolehkan pelanggan atau pengguna insurans Allianz untuk menguruskan polisi, tuntutan dan banyak lagi.
Pendaftaran Alpha Allianz boleh dibuat menerusi portal rasmi https://alpha.allianz.com.my seperti pada Rajah di bawah ini.
BACA SINI >> Cara claim insurans kemalangan motosikal: tempoh tuntutan BACA SINI >> Cara claim insuran kereta untuk kemalangan sendiri atau melanggar Cara Log Masuk Allianz Login Online Portal Agen merupakan portal yang membolehkan agen insurans Allianz membuat tuntutan dan langganan melibatkan produk Insurans Allianz Berhad.
Portal ini didaftarkan di link https://hub.allianz.com.my seperti pada Rajah di bawah ini.
Agen perlu klik pada butang “Daftar Disini” untuk mendaftar masuk ke Portal Agen Allianz ini.
Pengguna / Agen mestilah memasukkan butiran kod agen dan tarikh penyertaan menjadi agen seperti pada Rajah di bawah.
Kod agen ini boleh didapati setelah pengguna menduduki peperiksaan Pre-Contract Exam for Insurance Agent (PCEIA). Kemudian, klik pada butang “Seterusnya”.
Login Allianz Customer Portal Allianz Customer Portal dikenali sebagai MyAllianz.
Ia merupakan portal digital yang memudahkan para pengguna atau pelanggan Allianz untuk memudahkan mereka membuat tuntutan, memantau polisi yang dilanggan, semakan status polisi, membuat pembayaran dan banyak lagi secara atas talian.
Berikut merupakan cara-cara log masuk ke portal MyAllianz;
Layari laman sesawang https://hub.allianz.com.my Klik pada “Register Now” untuk pendaftaran kali pertama. Masukkan butiran maklumat diri pengguna dengan betul dan klik pada butang “Next”. Kemudian, pengguna akan menerima kata laluan sementara melalui SMS dan klik pada butang “Verify”. Setkan butiran log masuk pengguna seperti ID Pengguna (emel) dan kata laluan yang sah, seterusnya klik pada butang “Submit”. Pengguna perlu sahkan alamat emel dengan klik pada butang “Yes, Submit”. Pengguna juga akan menerima emel untuk tujuan pengesahan emel bagi mengaktifkan akaun yang telah didaftarkan.  Selepas itu, pengguna boleh mula log masuk ke akaun MyAllianz dengan memasukkan ID Pengguna dan kata laluan. Akhir sekali, klik pada butang “Log In” untuk log masuk ke akaun pengguna. Portal Allianz Insurance Customer Service Pelanggan boleh menghubungi customer portal dengan melayari laman sesawang https://www.allianz.com.my.
Klik pada butang “Dapatkan Sokongan” untuk menghubungi Allianz Customer Portal.
CARA CLAIM INSURANCE DENGAN ALLIANZ
Tuntutan pampasan insurans boleh dituntut dengan mudah menerusi syarikat Allianz. Pelanggan mestilah memastikan mereka mempunyai dokumen yang lengkap sebelum membuat tuntutan pampasan. Dokume-dokumen ini akan menjadi bukti terhadap tuntutan tersebut. 
Pelanggan boleh merujuk laman sesawang https://www.allianz.com.my/personal/help-and-services/how-to-and-faqs/how-to-make-a-claim.html seperti pada Rajah 7.0 untuk membuat tuntutan pada mana-mana bahagian polisi yang dilanggan. Setelah dokumen berkaitan dengan tuntutan yang ingin dibuat telah lengkap, pelanggan perlu menyerahkan dokumen tersebut bersama-sama dengan borang tuntutan yang diisi dengan betul dan lengkap kepada cawangan Allianz Insurans Berhad. Pihak Allianz akan menerima dan memproses tuntutan pelanggan. Tuntutan tersebut akan disahkan dalam masa 7 hari bekerja. Akhir sekali, jika tiada masalah, pampasan tuntutan tersebut akan diterima oleh pelanggan.
CARA CONTACT ALLIANCE INSURANCE CUSTOMER SERVICE
Pelanggan boleh menghubungi pihak khidmat pelanggan insurans Allianz dengan melayari laman sesawang https://www.allianz.com.my
Klik pada bahagian “Bantuan & Perkhidmatan” dan kemudian, klik pada butang “Hubungi Kami”.
Senarai nombor telefon dan alamat emel khidmat pelanggan insurans Allianz akan dipaparkan. 
Soalan Lazim & FAQ 1. Berapa banyak negara Allianz menjalankan operasi perniagaannya?
Dari tahun ke tahun, syarikat Allianz ini berkembang ke pelusuk dunia dan bertapak di hampir 70 buah negara, termasuklah Malaysia.
2. Bila mula Allianz bertapak di negara kita?
Pada tahun 2001, syarikat Allianz mula bertapak dan beroperasi di Malaysia. Ia dikenali dengan Allianz General Insurance Company (Malaysia) Berhad (“Allianz General”) yang mengendalikan perkhidmatan insurans terkemuka di Malaysia.
3. Adakah Allianz merupakan syarikat insuran yang besar?
Allianz menjadi salah satu syarikat insurans yang berkembang pesat di Malaysia.
Sumber Asal Yang Rasmi : Allianz Insurance: Login Portal Alpha Car Insurans & Motor
Portal Rasmi Mypt3 : Mypt3


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mypt3.com/allianz-insurance

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Takaful Ikhlas Login Agent Insurance Kereta Motor

Takaful Ikhlas Login Agent Insurance Kereta Motor

papar berkaitan - pada 7/12/2022 - jumlah : 179 hits
Takaful Ikhlas Login Agent Insurance Kereta Motor Syarikat Takaful Ikhlas General Berhad merupakan syarikat takaful yang menawarkan perkhidmatan perlindungan patuh syariah kepada pelanggan Segala perkhidmatan dan transaksi di bawah syarikat...
Sepeda Motor Oleng Remaja Tewas Terlindas Bus Transjakarta Di Depan Central Park

Sepeda Motor Oleng Remaja Tewas Terlindas Bus Transjakarta Di Depan Central Park

papar berkaitan - pada 19/12/2022 - jumlah : 92 hits
Jhoni mengatakan di saat bersama melaju bus Transjakarta dari samping kanan jalan Kecelakaan lalu lintas tak terhindarkan
Dua Maling Motor Di Bekasi Diringkus Usai Beraksi 38 Kali

Dua Maling Motor Di Bekasi Diringkus Usai Beraksi 38 Kali

papar berkaitan - pada 19/12/2022 - jumlah : 239 hits
Dua maling motor dibekuk setelah beraksi sebanyak 38 kali selama lima bulan di wilayah hukum Kabupaten Bekasi Petualangan mereka berakhir usai beraksi di sebuah klinik di Jalan Raya Imam Bonjol Desa Kalijaya Kecamatan Cikarang Barat
Polisi Bandar Lampung Ringkus Spesialis Pencurian Motor Beraksi Di 50 Tkp

Polisi Bandar Lampung Ringkus Spesialis Pencurian Motor Beraksi Di 50 Tkp

papar berkaitan - pada 19/12/2022 - jumlah : 95 hits
kedua pelaku diringkus saat hendak melakukan COD di Wilayah Rajabasa pada Minggu dinihari 18 Desember 2022 sekitar pukul 01 00 Wib
Menhub Budi Minta Pemudik Nataru Tak Gunakan Sepeda Motor

Menhub Budi Minta Pemudik Nataru Tak Gunakan Sepeda Motor

papar berkaitan - pada 19/12/2022 - jumlah : 69 hits
Berdasarkan survei Badan Kebijakan Transportasi Kemenhub pergerakan masyarakat akan didominasi oleh kendaraan pribadi sebanyak 28 26 persen dan sepeda motor sebanyak 16 47 persen Sedangkan penggunaan moda terbanyak masih menggunakan angkuta...
Pastikan Isteri Selamat Sampai Kl Naik Bas Suami Nekad Bawa Motor Untuk Teman So Sweet

Pastikan Isteri Selamat Sampai Kl Naik Bas Suami Nekad Bawa Motor Untuk Teman So Sweet

papar berkaitan - pada 20/12/2022 - jumlah : 94 hits
Seorang suami yang bertanggungjawab sanggup lakukan apa saja demi keluarga tersayang Biarlah dirinya susah tetapi tidak akan sesekali membenarkan isteri dan anak anaknya merasai perkara yang sama Pengorbanan seorang suami tidak terhitung ni...
Begal Bawa Celurit Beraksi Di Gunungputri Rampas Motor Di Jembatan Cikuda

Begal Bawa Celurit Beraksi Di Gunungputri Rampas Motor Di Jembatan Cikuda

papar berkaitan - pada 16/12/2022 - jumlah : 134 hits
Rizki sedang dalam perjalanan pulang dari Cileungsi menuju Desa Wanaherang mengendarai sepeda motor Honda Vario nomor polisi F 3857 FFI Setibanya di Jembatan Cikuda Rizki dipepet pelaku
Pengalihan Ke Angkutan Umum Dinilai Lebih Efektif Dibanding Subsidi Motor Listrik

Pengalihan Ke Angkutan Umum Dinilai Lebih Efektif Dibanding Subsidi Motor Listrik

papar berkaitan - pada 14/12/2022 - jumlah : 84 hits
Rencana pemerintah memberi subsidi terhadap sepeda kendaraan listrik dan ojek online dinilai tidak tepat Dibandingkan memberi subsidi pemerintah sebaiknya fokus melakukan shifting kebiasaan masyarakat terhadap moda transportasi sebagai penu...
Beli Motor Listrik Bakal Disubsidi Rp6 5 Juta Haruskah Kita Beralih Ke Kendaraan Listrik

Beli Motor Listrik Bakal Disubsidi Rp6 5 Juta Haruskah Kita Beralih Ke Kendaraan Listrik

papar berkaitan - pada 2/12/2022 - jumlah : 128 hits
Ada rencana pemerintah untuk subsidi motor listrik tahun depan tapi cermati dulu kebutuhanmu serta kelebihan dan kekurangan kendaraan listrik sebelum memutuskan untuk membelinya ya
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ

Wanita Cedera Diragut Ketika Menunggang Motosikal

Kes Lelaki Israel 10 Ditahan Semula Bawah Sosma

Pelbagai Cara Memakai Samping

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Prove Existence Of Addendum Decree For Najib S House Arrest Experts Say