Allahuakbar Tinggal Bersama Menantu Murtad Si Ibu Gagal Menyebut Allah Mulut Bagai Dikunci


Allahuakhbar – Hari terakhir di Lereng gunung – Tinggal bersama menantu yang Murtad akhirnya tidak boleh menyebut Allah
Allahu, hari hari terakhir di lereng lereng gunung Timor Leste.
Setelah pulang ke Markas Deli seorang ahbab tempatan menegur aku. “Pak Ali Russia kok kulitnya terbakar semuanya yah..” aku cuma menjawab sambil tersenyum. “Ya ya tak apa lah..”
Boleh dikatakan kesemua ahli jemaah hangus terbakar kulitnya.

Mandi di sungai ada buaya Kembali ke Markas Dili cepat cepat kami mandi dan bersihkan diri kerana di Sektor terakhir kami di tasykil airnya agak payah, mandi kami di Sungai yang mana disitu terdapat Buaya. Setiap kali mandi kami sentiasa berhati hati dan di jaga oleh ahbab tempatan. Buaya bhai…!!!
Kami menjadi semakin Macho gara gara kulit yang agak gelap, kesemua ahli jamaah kulitnya di mamah sinar mentari.
Kami cuma menaiki sebuah lori atau pickup kecil Daihatsu secara berhimpit himpit di bahagian belakang. 3 orang di driver cabin dan di truck belakang secara terbuka seramai 10 orang dan kadang kala 12 orang.
8 hingga 10 jam di belakang lori kecil di bawah sinaran matahari hampir setiap hari, pastinya membakar kulit kami. Lengan dan muka aku sudah mengelupas kulitnya, tapak kakinya juga sudah pecah. Alhamdulillah aku bawak tongkat dapat membantu aku untuk berjalan. Tak mengapa, kerana agama..
Disini aku ingin ceritakan apa yang aku alami dan secara peribadi aku ingin bertanyakan kepada semua umat yang ada Kalimah.
Sanggup kah kalian melihat ini berlaku kepada anak cucu kita nanti..?
Ingatlah Mahkamah Pengadilan Allah Azawajalla menunggu kita di Yaumul Masyhar.
Kisah bermula, di suatu daerah paling hujung Timor Leste Peritiwa yang aku ceritakan ini adalah semasa Tasykilan terakhir kami, di Daerah Vequeque. Sebuah Daerah yang paling hujung Timor Leste, di Kampung Matahoi. Matahoi bermaksud Dara Baik didalam bahasa tempatan Tetun.
Teringat aku akan satu Kampung di Malaysia berdekatan Kuala Lumpur namanya kampung Janda Baik.
Semasa hari terakhir di kampung Matahoi, aku di putuskan untuk buat khususi di satu kawasan penempatan Pribumi Matahoi. Kami berjalan kaki sejauh 3 kilometer melintas kebun, sungai berbuaya dan juga beberapa kandang Khinzir kepunyaan penduduk pribumi..
Dalil atau Rahaba bersama aku adalah Pak Abu Hurairah. Pak Ibrahim dan seorang remaja tempatan.
Kata remaja tempatan itu, keluarga tersebut terdiri dari kepala keluarga anak Pribumi. Isteri bernama Rita dari Jawa Tengah dan 2 orang anak remaja perempuan dan sepasang mertua.
Khabarnya kesemua mereka telah Murtad. Allahu…
Kami berjalan pantas dengan penuh zikir, fikir dan sabar walaupun sekali sekala aku terpelosok ke dalam Kubang Khinzir.

Kisah Pak Latif dan ahli keluarganya yang murtad Allahu…rezeki kami, akhirnya kami sampai ke rumah yang nak dituju. Kelihatan seorang lelaki tua yang usianya lebih 60 tahun disamping berapa ekor anak anak anjing yang kecil. Kami memberi salam dan beliau menjawab salam kami.
Lantas kami berjabat tangan dan bertanya khabar. Kami perkenalkan diri dan bertanya namanya. Namanya Pak Abdul Latif.
Kami terangkan maksud kedatangan kami, datang dari Masjid semata mata kerana agama. Kami beritahu beliau kita ada kalimah dan kita bersaudara, saudara seagama Islam.
Pak Latif menganguk dan aku berpusing pusing kerana beberapa ekor anak anak anjing tadi datang mengerumuni aku sambil cuba menjilat jilat sandal ku.
Sedang kami berbicara soal iman dan amal dan tasykilnya untuk ke Masjid tiba tiba keluar ibu tua dari rumah dan memberi salam. Kami menjawab salam ibu tadi.
Perbualan menjadi semakin rancak kerana keramahan dan kemesraan ibu tadi. Ibu itu adalah isteri kepada Pak Latif bernama ibu Yanti.
Cerita ibu Yanti, mereka asal dari Jawa Tengah dan beragama Islam. Rumah mereka di Jawa Tengah bersebelahan masjid dan datang ke kampong Matahoi tinggal bersama anak dan menantunya yang bernama Ricardo.
Saat Pak Abu Hurairah berbicara bersama ibu Yanti, aku memandang Pak Abu Hurairah dan memberi isyarat supaya di pendekkan cerita dan terus di Tasykil Pak Latif ke Masjid secara tunai, cash..!!!
Pak Abu Hurairah memahami isyarat yang aku berikan lalu menasykil Pak Latif dan Ibu Yanti.
Ibu Yanti menjawab bagi pihak Pak Latif. Kata ibu Yanti mereka tidak dapat datang kerana jauh dan berbagai alasan lagi lagi.
Sedang kami membuat tasykilan tiba tiba muncul seorang remaja perempuan yang manis sekitar usia 15 tahun dan di lehernya tergantung kalung berloketkan Salib besar. Aku dan Pak Abu Hurairah berpandangan dan jauh di sudut hati, kami sama sama menanggis dan merintih. Ya Allah…
Aku cepat cepat memasang perangkap kata kata kepada ibu Yanti. “Bu…yuk ke Masjid, di ajak sekali menantunya Ricardo yah..” dengan cepat ibu Yanti menjawab.. “Ooo tidak bisa kerana Ricardo Kristian Khatolik…”
Allahu Bhai…cerita sebenar mulai terbongkar..
Pak Abu Hurairah cepat cepat pura pura bertanya.. “Looh…kok Khatolik, katanya ibu dan bapa asli muslim, juga anaknya Rita…!”
Ibu Yanti menjawab…
Yaah.. dulu semasa Kuliah di Jawa Tengah Ricardo masih muslim dan berkahwin dengan Rita kemudian berpindah kemari ke kampung Ricardo ini. Dan di sini dia menukar agama menjadi Kristian Khatolik, begitu juga Rita…”
Allahu..innalillah hiwainailahirojiuun…!!
Ibu Yanti bercerita seolah olah tiada yang salah bila anak perempuannya juga turut murtad dan kedua dua cucu perempuannya menjadi penganut Kristian Khatolik.
Allahu..!!!
Pak Abu Hurairah tidak dapat bersabar lagi, terus menjadi Josh.
Kata Pak Abu Hurairah.. “Ibu.. kitakan asli Islam. Dilahirkan Islam, kenapa Rita menggikut Murtad…”
Ibu Yanti yerus menjawab.. “Yaaa makanya semua agamanya sama, kita semua menyembah Tuhan..”
Akibat murtad, ibu Yanti gagal menyebut Allah Pak Abu Hurairah memandang aku seperti mahu menanggis lalu bertanya kepada ibu Yanti dan Pak Latif yang terdiam dari tadi.. “Ibu, siapa yang jadikan kita.. ??? Ibu Yanti diam dan mukanya menjadi tidak keruan. Pak Abu Hurairah bertanya lagi dengan nada yang semakin kuat.. “Siapa tuhan kita buk, siapa yang jadikan kita, siapa tuhan, siapa..???!!!”
Ibu Yanti berubah wajah seolah olah seperti mahu menanggis dan mahu menjawab tetapi ternyata mulutnya seolah di kunci dan tergagap cuba mengeluarkan perkataan..
” Tuhan kita ialah A..aaaa…aaaaa..aaaa…”
Allahuakhbar..ibu Yanti tidak dapat menyebut nama dan perkataan Allah..!!!
Semoga Allah ampuni kita semuaYa Allah. Ibu Yanti, suaminya Pak Latif dan anak perempuannya Rita di lahirkan islam, asal dan aslinya Islam.
Kini mereka semua tidak dapat menyebut nama Allah. Malahan keturunannya telah menjadi Murtad gara gara tinggal bersama menantu yang telah Murtad.
Ya Allah ampuni kami yang bersalah ini. Kami korban sedikit untuk agama tetapi kami korbankan banyak untuk penuhi nafsu kami, anak isteri dan keluarga. Sedangkan saat kema tian Nabi kami, Aisyah ra berlapar kerana tidak punya apa apa hatta untuk dimakan dan nyalakan pelita dirumahnya.
Ya Allah ampuni kami…
Psst : Seronok laa korang yeer….hari minggu bawak anak bini gi makan kat Pizahut, Kentaki, Mekdi, Nasi Mandy dan yang bujang plak melepak kat Kopitiam, Allahuakhbar…
Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.
Sumber: FB Ali Zaik Bin Ibrahim
The post Allahuakbar, Tinggal Bersama Menantu Murtad. Si Ibu Gagal Menyebut Allah, Mulut Bagai Dikunci appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/allahuakbar-tinggal-bersama-menantu-murtad-si-ibu-gagal-menyebut-allah-mulut-bagai-dikunci/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ibu Cedera Teruk Didera Anak Dan Menantu

Ibu Cedera Teruk Didera Anak Dan Menantu

papar berkaitan - pada 14/3/2019 - jumlah : 389 hits
KEJAM dan tidak berperikemanusiaan Itu yang dapat digambarkan apabila seorang warga emas cedera teruk selepas didera oleh anak dan menantunya sendiri Menurut sumber kejadian dikatakan berlaku di PPR Desa Wawasan Sungai Rambai Bukit Mertajam...
Allah Masih Sayang Dibuang Ibu Dalam Mangkuk Tandas Bayi Lelaki Ini Berjaya Diselamatkan

Allah Masih Sayang Dibuang Ibu Dalam Mangkuk Tandas Bayi Lelaki Ini Berjaya Diselamatkan

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 357 hits
Akhirnya wanita berusia 20 tahun diberkas polis selepas dipercayai membuang bayinya dalam mangkuk tandas di Hospital Selayang dekat sini petang semalam Wanita berusia 20 tahun itu ditahan selepas ada saksi melihat perbuatannya cuba membuang...
Ibu Kandung Serah Kepada Allah Kontroversi Yang Melanda Aliff

Ibu Kandung Serah Kepada Allah Kontroversi Yang Melanda Aliff

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 618 hits
IBU kepada penyanyi dan pelakon Aliff Aziz iaitu S Hafiza Barsharahil menyerahkan kepada Allah SWT berhubung kontroversi rumah tangga membabitkan anak sulungnya itu dengan isteri Bella Astillah Kami hanya mendoakan yang terbaik Selebihnya k...
Allah Ambil Seorang Tapi Allah Ganti Seorang Kuatnya Semangat Ibu Ini Buat Ramai Sebak

Allah Ambil Seorang Tapi Allah Ganti Seorang Kuatnya Semangat Ibu Ini Buat Ramai Sebak

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 295 hits
ALLAH ambil seorang tapi Allah ganti seorang Anak anak kini menjadi penguat semangat dan menggembirakan saya Begitu kata Katijah Abdul Karim 36 balu kepada Allahyarham Mohamad Suhaimi Khamis 38 yang maut dalam kemalangan ngeri di Kilometer ...
Video Ya Allah Terima Kasih Kau Panjangkan Umurku Mimpi Bagai Kenyataan Detik Detik Cemas Kereta Gadis Ini Terbalik

Video Ya Allah Terima Kasih Kau Panjangkan Umurku Mimpi Bagai Kenyataan Detik Detik Cemas Kereta Gadis Ini Terbalik

papar berkaitan - pada 25/2/2019 - jumlah : 392 hits
Ya Allah Terima Kasih Kau Panjangkan Umurku Mimpi Bagai Kenyataan Detik Detik Cemas Kereta Gadis Ini Terbalik Mangsa dan teman lelaki telah terselamat daripada kemalangan ngeri tersebut hanya kerana mereka memakai tali pinggang keledar Jang...
Bisikan Syaitan Itu Ternyata Lebih Halus Di Hati Dan Ibu Aliff Aziz Minta Anak Menantu Muhasabah Diri

Bisikan Syaitan Itu Ternyata Lebih Halus Di Hati Dan Ibu Aliff Aziz Minta Anak Menantu Muhasabah Diri

papar berkaitan - pada 1/3/2019 - jumlah : 632 hits
Ibu kepada penyanyi dan pelakon Aliff Aziz Siti Hafizah Sheikh Mohamad tampil menyatakan pandangan terhadap kontroversi yang tercetus sejak beberapa hari lalu Biarpun tidak menyatakan secara jelas S Hafiza selesa bermain madah dan kata kata...
Dah Berbulan Bulan Cuba Beri Anak Botol Susu Tetapi Gagal Akhirnya Ibu Ini Berjaya Dengan Menggunakan Botol Picit

Dah Berbulan Bulan Cuba Beri Anak Botol Susu Tetapi Gagal Akhirnya Ibu Ini Berjaya Dengan Menggunakan Botol Picit

papar berkaitan - pada 13/3/2019 - jumlah : 268 hits
Bukan senang untuk ibu ibu membiasakan anak menyusu menggunakan botol susu apabila mereka sudah lama menyusu secara terus dari ibunya Masalah ini biasanya terjadi pada ibu ibu yang bekerjaya yang perlu menyediakan botol susu untuk anak Puan...
Sarat Hamil 7 Bulan Suami Hilang Dari Mh370 Ibu Ini Kongsi Rahmat Disebalik Percaya Dengan Kuasa Allah

Sarat Hamil 7 Bulan Suami Hilang Dari Mh370 Ibu Ini Kongsi Rahmat Disebalik Percaya Dengan Kuasa Allah

papar berkaitan - pada 9/3/2019 - jumlah : 531 hits
Tragedi MH370 yang hilang dari radar pada 8 Mac 2014 masih segar di ingatan rakyat Malaysia walaupun sudah 5 tahun berlalu Ketika kejadian Pesawat MAS penerbangan MH370 dari Kuala Lumpur ke Beijing China telah hilang dari radar dan isyarat ...
Kejam Anak Menantu Dera Ibu

Kejam Anak Menantu Dera Ibu

papar berkaitan - pada 14/3/2019 - jumlah : 428 hits
Menurut sumber kejadian belaku di sebuah flat di Bukit Mertajam dimana mangsa dipercayai telah di kurung dan di dera oleh anak dan Menantu sendiri Kejadian dikatakan terbongkar semasa anak menantu ibu malang ini keluar dan jeritan mangsa me...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats