Aliff Syukri Buat Keputusan Untuk Berehat Akib4t Di T1pu Oleh Individu Rapat Ini Puncanya


Agak lama tidak mendengar cerita tentang usahawan kosmetik kntr0versi, Dato’ Sri Aliff Syukri Kamarzaman.
Terbaru, beliau memuatnaik hantaran di Instagram meluahkan perasaan mahu berehat dari dunia perniagaan selepas bertahun-tahun terbabit dalam dunia kosmetik.
Aliff Syukri memberi bayangan mahu berehat kerana penat ‘dimakan’ (dit1pu) oleh individu rapat.
” Kadang-kala saya terfikir untuk berehat di rumah sahaja habiskan duit mana yang ada..sebab penat nak buat bisnes nak bantu orang berjaya bersama, tetapi kita pula yang dimakan.
” Terima kasih kepada yang dah makan saya..susah nak percaya dengan semua sekarang banyak sangat talam dua muka..
” Kadang-kala tak perlu jaga hati orang lain, lebih baik jaga hati sendiri..”
Tambah Aliff Syukri lagi, beliau mahu mengambil masa untuk bertenang dan fokus kepada perniagaan chalet dan rumah tumpangan beliau di Sugeh Hill Resort.
Namun Aliff memberi bayangan akan kembali semula.
” Sekarang kasi sy bertenang dan fokus kat Sugeh Hill Resort di Janda Baik.. lepas ni saya akan kembali dengan lebih kuat.. Dah penat berniaga 12 tahun dalam industri ini bila lah nak rasa berehat..” akhiri Aliff Syukri.

Reaksi warganet dan rakan-rakan
Sementara itu menerusi ruangan komen, rata-rata mendoakan kejayaan Aliff Syukri tidak kira apa jua dilakukannya.
Tidak ketinggalan ada yang menasihati beliau supaya lebih berhati-hati selepas ini dan tidak mudah mempercayai orang lain dengan mudah.
Aliff Syukri juga dinasihat agar tidak sering menunjuk kemewahan beliau di media sosial yang boleh mengvndang kepada minat individu untuk mendekati beliau seterusnya mengambil kesempatan dengan men1pu.
” Sabar Dato ,yang penting sekarang berbahagia bersama keluarga” tulis rakan seperniagaan Aliff iaitu Sajjad.
” Sebab tu jangan heboh-heboh sebab semua tu Allah punya.. Yg kaya tu Allah, bukan kita..buat apa pun kena ikhlas lagi-lagi pada keluarga isteri anak-anak” komen Anep
Kisah kejayaan Aliff Syukri
Aliff Syukri mula berniaga sejak berusia tujuh tahun lagi sewaktu tinggal bersama neneknya di Sabak Bernam, Selangor.
Semangat untuk berniaga bermula dengan impian beliau untuk hidup senang setelah melihat rakan sekolahnya membawa wang saku sebanyak 50 sen dan beliau hanya ada 20 sen.
Semangat dan kecekalan untuk memperolehi duit saku bermula dengan menjual jeruk mempelam dan jambu sejak disekolah lagi.
Kesungguhan beliau jelas dilihat apabila beliau sendiri memanjat pokok mempelam dan pokok jambu bagi mendapatkan buah untuk dijadikan jeruk.
Jika budak lain pergi ke sekolah hanya membawa satu beg sekolah untuk mengisi buku, namun untuk beliau, pasti akan ada satu lagi beg tambahan yang dimuatkan dengan jeruk untuk dijual pada harga antara 10 hingga 20 sen.
Setelah tamat zaman persekolahan, beliau mula menjalankan perniagaan kecil-kecilan dari rumah ke rumah menjual jamu dan pelbagai jenis produk kecantikan jenama terkenal.
Bukan itu sahaja, pada waktu tengah hari pula, beliau akan mengetuk pintu pejabat untuk menjual.
Walaupun ada kalanya terasa segan kerana pelanggannya tidak mahu mendengar penjelasan yang diberikan, ianya menjadi titik permulaan untuk beliau terus serius dalam berniaga.
Baginya, malu itu perkara kedua. Prinsipnya mudah, ‘bukan kerana modal kita berjaya, tetapi usaha dan kesungguhan paling penting’.
 
Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!
Sumber: Asia Kini


via Sinar Viral NetworkBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2020/07/aliff-syukri-buat-keputusan-untuk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kes Dato Aliff Syukri Apa Apakan Anak Angkatnya Ameenah Akhirnya Terbongkar Keputusan Sebenar Mahkamah

Kes Dato Aliff Syukri Apa Apakan Anak Angkatnya Ameenah Akhirnya Terbongkar Keputusan Sebenar Mahkamah

papar berkaitan - pada 28/6/2020 - jumlah : 98 hits
USAHAWAN kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri memaklumkan kes buat anak angkatnya Aminah Alip Syah sudah selesai apabila mahkamah memutuskan dia tidak bersalah Kes Dato Aliff Syukri apa apakan anak angkatnya Ameenah Akhirnya terbongkar keputusa...
Hiburan Setelah Kucing Eksotik Semakin Liar Datuk Aliff Syukri Kini Cuba Membela Kambing Di Rumah

Hiburan Setelah Kucing Eksotik Semakin Liar Datuk Aliff Syukri Kini Cuba Membela Kambing Di Rumah

papar berkaitan - pada 19/6/2020 - jumlah : 105 hits
Kembali menjadi perhatian Datuk Seri Aliff Syukri baru baru ini mengambil keputusan untuk membela kambing di rumah agamnya miliknya Ini berikutan kucing liar eksotiknya yang bernama Dodi itu sebelum ini dilaporkan semakin mengganas Aliff Sy...
Anak Aliff Syukri Cedera Gara Gara Tersepit Di Mesin Treadmill

Anak Aliff Syukri Cedera Gara Gara Tersepit Di Mesin Treadmill

papar berkaitan - pada 23/6/2020 - jumlah : 76 hits
Baru baru ini anak kepada usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri Yusoff Al Qardawi memuatnaik satu posting di Instagram menunjukkan cedera yang dialami di bahagian pahanya akibat tersepit di mesin treadmill Uish Macam sakit jer Yusoff ke...
Hiburan Demi Anak Anak Aliff Syukri Mahu Berubah Jadi Lebih Matang

Hiburan Demi Anak Anak Aliff Syukri Mahu Berubah Jadi Lebih Matang

papar berkaitan - pada 6/7/2020 - jumlah : 60 hits
Menyatakan hasratnya mahu memberikan fokus utama untuk meluangkan masa bersama keluarga usahawan terkemuka tanah air Datuk Seri Aliff Syukri dedah kini berasa lebih tenang apabila dapat berehat tanpa memikirkan soal perniagaan yang diusahak...
Hiburan Hanya Unsur Fitnah Aliff Syukri Didapati Tidak Bersalah Kes Pukul Anak Angkat

Hiburan Hanya Unsur Fitnah Aliff Syukri Didapati Tidak Bersalah Kes Pukul Anak Angkat

papar berkaitan - pada 26/6/2020 - jumlah : 119 hits
Masihkah anda ingat dengan kisah kononnya Datuk Aliff Syukri yang dikatakan telah memukul anak angkatnya Ameenah Alip Syah Insiden itu dilaporkan sendiri oleh pembantu rumah usahawan tersebut sehari selepas kejadian itu Bukan itu sahaja pad...
Hiburan Dah Penat Berniaga Usahawan Kosmetik Aliff Syukri Rasa Nak Duduk Rumah Sahaja

Hiburan Dah Penat Berniaga Usahawan Kosmetik Aliff Syukri Rasa Nak Duduk Rumah Sahaja

papar berkaitan - pada 5/7/2020 - jumlah : 60 hits
Walaupun bergelar jutawan hasil perusahaan kosmetik dan barangan kecantikan Datuk Aliff Syukri mengakui dirinya berasa penat dan letih untuk meneruskan legasi perniagaan yang diusahakannya selama ini Sentiasa berdepan dengan cabaran dalam p...
Angsa Ditemui Mati Selepas Telur Dan Sarangnya Dimusnahkan Oleh Sekumpulan Remaja

Angsa Ditemui Mati Selepas Telur Dan Sarangnya Dimusnahkan Oleh Sekumpulan Remaja

papar berkaitan - pada 24/6/2020 - jumlah : 110 hits
Seekor angsa dilaporkan telah mati kerana terlalu patah hati selepas beberapa orang remaja memusnahkan sarang dan telur telurnya Sekumpulan remaja lelaki dilaporkan melemparkan batu bata ke arah sarangnya yang terdapat di Bolton United King...
Kemana Menghilang Latheefa Koya

Muka Cantik Tapi Tangan Panjang Instafamous Dicekup Curi 21 Helai Pakaian Di Butik Terkemuka

Remy Ishak Kongsi Gambar Belakang Tabir Bakara

Resepi Permintaan Ramai Daging Masak Hitam Nasi Kandaq

Lim Guan Eng Didakwa Lagi Pagi Ini

Bayam Kacang Coklat Yang Berlebihan Punca Batu Karang

Pemain Judi Online Muncul Mempertahankan Asri Janggut

Stop The Hypocrisy Lge Is Not A Pauper Who Needs Rm10 From People To Fill His Kitty



Kisah Doktor Perubatan Yang Tak Mandi Guna Sabun Selama 5 Tahun

Kenapa Produk Berorientasikan Gamers Buruk Rekaannya

Resepi Nasi Goreng Kerabu Paling Wangi

Resepi Penne Goreng Paling Rangup

The Mighty Five Negara Kilang Dunia Baru Yang Bakal Menggantikan China


Syukur Ya Allah

5 Ideas To Save Space In A Smaller Home

Pecah Amanah Rm31 Juta Zahid Kekal Mengaku Tak Salah

Ratchada 18 Residence By Aomo In Huai Khwang Thailand

7 Diy Ideas For Your Kid S Room

Terbakar Api Cemburu Pria Di Bali Tusuk Kekasih Hingga Tewas