Alhamdulillah Ustazah Nur Farhana Ditemui Selamat Ini Kenyataan Awal Ketua Polis Daerah Barat Daya


USTAZAH Nur Farhana Ibrahim yang dilaporkan hilang di Balik Pulau sejak 14 Januari lalu, ditemui dalam keadaan selamat, hari ini.
Perkara itu disahkan Ketua Polis Daerah Barat Daya, Superintendan A A Anbalagan, yang akan memberikan maklumat lanjut mengenainya dalam masa terdekat.
Malam tadi, portal berita Harian Metro melaporkan Ustazah yang mengajar di Sekolah Kebangsaan Genting, Balik Pulau dikhuatiri hilang selepas tidak hadir mengajar ke sekolah itu sedangkan keretanya berada di luar kawasan sekolah.
Anbalagan berkata, kehilangan Nur Farhana, 27, disedari suaminya selepas ustazah itu tidak pulang ke rumah mereka di Langgar, Kedah petang kelmarin seperti kebiasaan.
“Menurut suaminya, pada pagi Isnin dia menghantar isterinya ke Plaza Tol Alor Setar Utara pada 4.30 pagi untuk menumpang rakan ustazah itu ke Sungai Dua, Butterworth bagi mengambil kereta Perodua Axianya sebelum meneruskan perjalanan ke sekolah di Balik Pulau.
“Pada 4.30 petang, suami mangsa yang juga peniaga menghubungi telefon bimbit isterinya, namun tidak berjawab.
“Apabila lelaki itu pulang ke rumah dia dapati telefon bimbit isterinya berada dalam bilik tidur dipercayai tertinggal,” katanya. Sumber harian metro
Menterinya, Dr Maszlee Malik berkata, pihaknya akan meneliti laporan daripada Jabatan Pendidikan Pulau Pinang.
“Dalam kes ini kita perlu melihat laporan JPN terlebih dahulu dan tidak boleh menilai berdasarkan kenyataan-kenyataan dikeluarkan menerusi aplikasi WhatsApp dan Facebook,” katanya.
Dalam perkembangan sama, Maszlee berkata, beliau sentiasa memberikan perhatian khusus terutama berkaitan isu dan masalah pertukaran guru.
“Saya beri perhatian kepada semua, semua guru-guru dekat di hati saya. Mereka adalah adiwira dan sentiasa ada di hati saya,” katanya.
Beliau berkata demikian selepas menghadiri program Singgah Cakna di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Padang Midin di sini, hari ini.
Terdahulu, Nur Farhana Ibrahim, 27, dikhuatiri hilang selepas tidak hadir mengajar ke sekolah. Insiden itu disedari suaminya selepas guru terbabit tidak pulang ke rumah mereka yang terletak di Langgar, Kedah pada petang Isnin lalu. Menurut suaminya, mangsa sebelum ini pernah menerima rawatan pada 2014.
Katanya, ia disebabkan akibat masalah kemurungan dan dipercayai tertekan kerana terpaksa berulang sejauh kira-kira 100km perjalanan dari rumah ke sekolah. Sinar
“Dia menangis ketika tidurkan anak kami’ – Isteri Masih Hilang, Suami Buka Cerita.
BALIK PULAU- Suami kepada guru Pendidikan Islam dari Sekolah Kebangsaan (SK) Genting yang hilang masuk hari ketiga hari ini menceritakan keadaan isterinya, Nur Farhana Ibrahim, 27, sehari sebelum kejadian.
Muhammad Naim Mahayadin berkata, isterinya didapati menangis sendirian ketika menidurkan anak tunggal mereka pada malam 13 Januari di rumah mereka di Alor Setar, Kedah.
“Saya ada tanya dia kenapa menangis tetapi dia hanya jawab tak ada apa-apa. Saya pun tak syak apa-apa lalu terus tidur,” katanya ketika ditemui di sini semalam.
Menurutnya, pada keesokan harinya, dia menghantar isterinya ke tol Alor Setar bagi ditumpangkan oleh rakannya untuk ke tol Sungai Dua, Butterworth.
“Isteri saya menumpang rakannya untuk ke tempat kerja dan meletakkan keretanya di tol Sungai Dua. Selepas menghantarnya di tol Alor Setar pada Isnin, jam 5.45 pagi, saya ada hubunginya pada sebelah petang namun panggilan tidak dijawab.
“Pada jam 6.30 petang, saya pulang ke rumah dan mendapati telefon bimbit isteri saya ada di atas almari di bilik. Saya kemudiannya menghubungi rakan isteri saya dan mereka juga tidak tahu di mana dia berada.
“Mereka hanya nampak kereta isteri yang diletakkan di luar kawasan sekolah namun mengesahkan dia hadir pada hari tersebut. Berdasarkan keterangan guru besar, kali terakhir isteri saya dilihat adalah pada 14 Januari lalu kira-kira jam 9.40 pagi di kantin sekolah,” katanya.

Operasi pencarian yang dibantu Unit K9 dijalankan sekitar sekolah tempat mangsa mengajar dan kawasan berhampiran.
Menurutnya, dia tidak mempunyai masalah dengan isterinya dan mengesyaki kehilangan isterinya itu ada hubung kait dengan kegagalan permohonan pertukaran tempat kerja.
“Saya bersama guru dan guru besar mencarinya di sekitar sekolah pada Selasa namun gagal. Saya membuat laporan polis kerana bimbang keselamatan isteri saya.
“Saya mengesyaki kehilangan isteri saya ini ada hubung kait dengan kegagalan permohonannya untuk menukar tempat kerja berikutan dia sedang mendapatkan rawatan di sebuah hospital swasta di Alor Setar,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Barat Daya, Superintendan AA Anbalagan ketika ditemui berkata, sepasukan polis dengan bantuan Unit K9 telah diarahkan untuk melancarkan operasi mencari guru tersebut.

Menurutnya, operasi dilakukan di sekitar sekolah dan kampung berdekatan.
“Operasi dihentikan jam 6 petang tadi (semalam) berikutan tiada petunjuk mengenai mangsa di kawasan sekitar.
“Orang awam yang mempunyai maklumat atau ternampak mangsa agar menghubungi balai polis terdekat atau Balai Polis Balik Pulau,” katanya.
Nur Farhana didiagnosis mengalami simptom tekanan serius (‘reactive depression with marked anxiety symptoms’) sejak beberapa tahun lalu.
Dia dipercayai mengalami tekanan apabila perlu berulang alik dari Alor Setar ke sekolahnya setiap hari.
Sumber: gpsbestari.com
The post Alhamdulillah, Ustazah Nur Farhana ditemui selamat. Ini Kenyataan Awal Ketua Polis Daerah Barat Daya appeared first on dePalmaSP.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://depalmasp.com/alhamdulillah-ustazah-nur-farhana-ditemui-selamat-ini-kenyataan-awal-ketua-polis-daerah-barat-daya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Adik Kepada Ustazah Nur Farhana Memberitahu Keadaan Terkini Kakaknya Setelah Pulang Ke Rumah

Adik Kepada Ustazah Nur Farhana Memberitahu Keadaan Terkini Kakaknya Setelah Pulang Ke Rumah

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 306 hits
Adik Kepada Ustazah Nur Farhana Memberitahu Keadaan Terkini Kakaknya Setelah Pulang Ke RumahAdik Kepada Ustazah Nur Farhana Memberitahu Keadaan Terkini Kakaknya Setelah Pulang Ke Rumah
Ustazah Hilang Ditemui Selamat Luar Pulau Pinang

Ustazah Hilang Ditemui Selamat Luar Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 346 hits
USTAZAH Nur Farhana Ibrahim yang dilaporkan hilang di Balik Pulau sejak 14 Januari lalu ditemui dalam keadaan selamat hari ini Perkara itu disahkan Ketua Polis Daerah Barat Daya Superintendan A A Anbalagan yang akan memberikan maklumat lanj...
Sedar Sedar Saya Sudah Ada Di Padang Rengas Ustazah Nur Farhana

Sedar Sedar Saya Sudah Ada Di Padang Rengas Ustazah Nur Farhana

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 1145 hits
Saya hanya ingat saya banyak habiskan masa berjalan kaki menumpang tidur di surau minum pula hanya mineral dan makan roti yang dibeli menggunakan duit dalam poket Pengalaman itu diceritakan Nur Farhana Ibrahim guru Sekolah Kebangsaan Gentin...
Di Mana Ustazah Nur Farhana

Di Mana Ustazah Nur Farhana

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 350 hits
USTAZAH di Sekolah Kebangsaan Genting Balik Pulau dikhuatiri hilang selepas tidak hadir mengajar ke sekolah itu sedangkan keretanya berada di luar kawasan sekolah sejak semalam Ketua Polis Daerah Barat Daya Superintendan AA Anbalagan berkat...
Pasti Ramai Tak Percaya Hanya Ini Saja Yang Ustazah Nur Farhana Bawa Untuk Lindungi Diri

Pasti Ramai Tak Percaya Hanya Ini Saja Yang Ustazah Nur Farhana Bawa Untuk Lindungi Diri

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 436 hits
Saya hanya ingat saya banyak habiskan masa berjalan kaki menumpang tidur di surau minum pula hanya mineral dan makan roti yang dibeli menggunakan duit dalam poket Pengalaman itu diceritakan Nur Farhana Ibrahim guru Sekolah Kebangsaan Gentin...
Sebaik Ustazah Farhana Ditemui Ibu Mentua Dedah Sesuatu Yang Buat Ramai Rasa Sebak

Sebaik Ustazah Farhana Ditemui Ibu Mentua Dedah Sesuatu Yang Buat Ramai Rasa Sebak

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 347 hits
Ibu mentua Ustazah Nur Farhana Ibrahim 27 yang ditemui semula hari ini selepas hilang sejak Isnin lalu berharap menantunya boleh ditukarkan untuk mengajar di Alor Setar Kedah Ini bagi membolehkan ibu kepada seorang anak berkenaan tidak perl...
Ketua Polis Negara Tan Sri Mohamad Fuzi Harun Membuat Kenyataan Tentang Tiga Individu Yang Menghina Ydpa Sebelum Ini

Ketua Polis Negara Tan Sri Mohamad Fuzi Harun Membuat Kenyataan Tentang Tiga Individu Yang Menghina Ydpa Sebelum Ini

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 362 hits
Ketua Polis Negara Tan Sri Mohamad Fuzi Harun Membuat Kenyataan Tentang Tiga Individu Yang Menghina YDPA Sebelum IniKetua Polis Negara Tan Sri Mohamad Fuzi Harun Membuat Kenyataan Tentang Tiga Individu Yang Menghina YDPA Sebelum Ini
Gara2 Muat Naik Tuduhan Liar Kepada Ustazah Farhana Staff Kementerian Kesihatan Dikecam Ramai

Gara2 Muat Naik Tuduhan Liar Kepada Ustazah Farhana Staff Kementerian Kesihatan Dikecam Ramai

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 308 hits
Terlajak perahu boleh berundur terlajak kata buruk padahnya Gara gara memuat naik komen berunsur tuduhan terhadap kehilangan Ustazah Nur Farhana yang dilaporkan menghilangkan diri sejak 15 Januari lepas telah dikecam netizen Pada laman port...
Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Mahalini Dah Peluk Islam

Fiersa Besari April Chord

Repressive Laws Killing Press Freedom Say Activists

Nak Beriadah Tapi Malas Hadap Jammed Ini 5 Taman Rekreasi Terletak Di Kl Selangor Boleh Diakses Guna Lrt Amp Mrt

Anniversary 4 Tahun Sebagai Ghostwriter

Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Tahap Empat Babitkan Keseluruhan Kulit Otot Dan Tulang Ini Gambaran Lecur Mengikut Tahap



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Sbdj Siri 197 Rahsia 4 Peti Hitam

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Drama Dedaun Hijau Di Angin Lalu

Khasiat Dan Potensi Ikan Toman Untuk Kesihatan

Zicha Anesha Bukan Cinta Terlarang Chord

Jasman A Darawi Ketua Muhammadiyah Selatpanjang