Alhamdulillah Semua Urusan Dipermudahkan Terima Kasih Kariah Kampung Ulu Tiram Sanggup Membawa Jenaz4h Ini


“Alhamdulillah, Semua Urusan Dipermudahkan, Terima kasih kariah Kampung Ulu Tiram sanggup membawa Jenaz4h ini..”. “Hery ditemukan dengan satu kariah Kampung Ulu Tiram yang sanggup membawa jenaz4h ini ke Rawang (Selangor) tanpa sebarang caj,” kata pemilik akaun Facebook (FB)
Kuasa tular membantu sukarelawan berkenaan mendapatkan khidmat van jenaz4h bagi membawa pulang jenaz4h kanak-kanak lelaki berusia lima tahun yang dipercayai menjadi mangs4 de ra ibu tirinya dekat Bandar Dato’ Onn, Johor Bahru, malam tadi.
Mohd Zulhairi menerusi FB berkongsi coretan pengalaman dirinya membantu ibu kepada kanak-kanak itu dalam usaha menguruskan jenaz4h hingga proses pengebumian 9.30 pagi tadi.
Urusan Dipermudahkan
Usaha Mohd Zulhairi membantu keluarga kanak-kanak itu dipermudahkan apabila muat naik bagi mendapatkan khidmat van jenaz4h dari Johor Bahru ke Rawang pada 8 malam tadi mendapat respon positif.
“Alhamdulillah, selesai urusan van jenaz4h dan kami selamat sampai di Rawang.
“Terima kasih kariah Ulu Tiram, ramai yang membantu siap ada kenderaan lain yang ikut dari Johor ke Bangi,” katanya menerusi kenyataan dimuat naik di FB miliknya.
Menurutnya, dia yang dikenali sukarelawan AmalTeam di Bangi dihubungi keluarga kanak-kanak itu untuk membawa jenaz4h dari Hospital Sultan Ismail (HSI) Johor ke Rawang.
“Memandangkan kedudukan saya jauh di Bangi, saya berdepan kesukaran untuk membawa kanak-kanak itu.
“Alhamdulillah, status dikongsi untuk mendapatkan bantuan warga Johor membantu membawa pulang jenaz4h disambut baik penduduk Kampung Ulu Tiram,” katanya.
Dia yang mendapat dana dari sumbangan derma orang ramai menyalurkan kembali wang itu kepada kariah itu meskipun tanpa diminta.
Katanya, sebaik bertolak dari HSI, van jenazah membawa kanak-kanak itu dipindahkan menggunakan van jenazah disediakannya di Tol Bangi, pada 4.46 pagi.
“Selepas selesai solat Subuh dan solat jenaz4h, kanak-kanak itu kemudian dikebumikan diTanah Perkuburan Islam Sungai Choh, Rawang pada 9 pagi,” katanya.
Mengulas lanjut katanya, dia hanya mengetahui jenaz4h kanak-kanak itu menjadi mangs4 dera ketika proses pertukaran van dilakukan di Plaza Tol Bangi.
“Ibu kanak-kanak itu yang datang bersama tiga ahli keluarganya yang lain mengharapkan bantuan kami kerana tidak mempunyai kenderaan dan sumber kewangan.
“Alhamdulillah, semua urusan dipermudahkan dengan bantuan semua pihak yang selalu mengikuti FB saya kerana terbabit dalam aktiviti sukarelawan,” katanya.
Terdahulu, kanak-kanak lelaki berusia lima tahun ma ut selepas disy4ki menjadi mangs4 dera ibu tirinya di rumah mereka dekat Bandar Dato’ Onn, Johor Bahru, semalam.
Mangsa sebelum itu dipercayai pengs4n ketika dihantar ke Hospital Sultan Ismail (HSI), Johor Bahru.
Dia kemudian disahkan meningg4l dunia oleh doktor di wad kecemasan hospital berkenaan.
Berita berkaitan
ADIK kepada kanak-kanak lelaki berusia lima tahun yang meningg4l dunia selepas disyaki menjadi mangs4 de ra ibu tirinya di rumah mereka dekat Bandar Dato’ Onn di Johor Bahru, dipercayai turut menjadi mangs4 de ra.
Timbalan Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan, Superintendan Mohd Afzanizam Yahaya berkata, kanak-kanak berusia tiga tahun itu kini ditempatkan di wad khas kanak-kanak untuk mendapatkan rawatan lanjut.
Katanya, kanak-kanak itu kini dijaga ibu kandungnya dan dipantau doktor pakar untuk memberi rawatan sewajarnya.
“Memang terdapat kesan lebam pada adik mangsa di beberapa bahagian badan, namun saya difahamkan petang ini ibu kandung kanak-kanak itu akan membuat laporan polis.
“Kita sedang menunggu laporan dibuat ibu kandung kanak-kanak ini dan kemudian baru polis akan buka kertas siasatan baharu mengikut Akta Kanak-kanak 2001 kerana mendatangkan kecederaan (Seksyen 31(1)(a)),” katanya ketika dihubungi NSTP, hari ini.
Dalam kejadian semalam, NSTP melaporkan mangsa dipercayai pengsan ketika dihantar ke Hospital Sultan Ismail (HSI) di Johor Bahru, oleh ibu bapanya, namun disahkan meningg4l dunia oleh doktor di wad kecemasan hospital berkenaan.
Mohd Afzanizam berkata, pihaknya menerima maklumat berhubung kejadian itu selepas doktor yang merawat mangs4 membuat laporan polis di Balai Polis Taman Perling kira-kira 1 pagi, semalam.
Polis turut mengesahkan punca kema tian kanak-kanak lelaki berusia lima tahun itu disebabkan hentakan benda tumpul.
Sumber: harian Metro
The post “Alhamdulillah, Semua Urusan Dipermudahkan, Terima kasih kariah Kampung Ulu Tiram sanggup membawa Jenaz4h ini..” appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/alhamdulillah-semua-urusan-dipermudahkan-terima-kasih-kariah-kampung-ulu-tiram-sanggup-membawa-jenaz4h-ini/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
039 Terima Kasih Kariah Ulu Tiram 039

039 Terima Kasih Kariah Ulu Tiram 039

papar berkaitan - pada 28/12/2018 - jumlah : 251 hits
HERY ditemukan dengan satu kariah Kampung Ulu Tiram yang sanggup membawa jenazah ini ke Rawang tanpa sebarang caj kata pemilik akaun Facebook Mohd Zulhairi Zainol Kuasa tular membantu sukarelawan berkenaan mendapatkan khidmat van jenaz
Alhamdulillah Terima Kasih 2018

Alhamdulillah Terima Kasih 2018

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 350 hits
Inilah entri terakhir ana untuk tahun 2018 yang akan meninggalkan kita Ana pasti setiap dari kita ada kisah suka duka yang hadir dalam mewarnai kehidupan Yang datang silih berganti menjadikan coretan perjalanan kita sebagai hambaNya selagi ...
Terima Kasih Semua

Terima Kasih Semua

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 453 hits
Assalammualaikum Alhamdulillah Berakhirlah sudah segmen Bloglist yang kaella anjurkan Terima kasih untuk semua yang telah menyertai segmen ini Sekarang kaella dah ada blogslist baru lepas ini boleh blogwalking dari bloglist baru Terima kasi...
Terima Kasih Akhirnya Saya Dapat Baju Sekolah Amiruddin

Terima Kasih Akhirnya Saya Dapat Baju Sekolah Amiruddin

papar berkaitan - pada 25/12/2018 - jumlah : 295 hits
Amiruddin menerima sumbangan Bantuan Awal Persekolahan daripada Ahmad Shah KUALA TERENGGANU Walaupun nama anak kami tercicir daripada senarai penerima bantuan sebelum ini tetapi akhirnya kami tetap mendapat nikmat sama seperti yang lain Ter...
Di Katedral Anies Ucapkan Terima Kasih Jemaat Jaga Kedamaian Jelang Natal

Di Katedral Anies Ucapkan Terima Kasih Jemaat Jaga Kedamaian Jelang Natal

papar berkaitan - pada 25/12/2018 - jumlah : 235 hits
Gubernur DKI Jakarta Anies Baswedan berkeliling gereja gereja untuk mengecek persiapan malam Natal 2018 Anies melakukan kunjungan pertama ke Gereja Katedral Jakarta Pusat Senin Anies tiba sekitar pukul 16 30 WIB dengan mengenakan seragam di...
Terima Kasih Allah Kerana Masih Diberi Peluang

Terima Kasih Allah Kerana Masih Diberi Peluang

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 511 hits
Penyanyi Elyana PENYANYI Elyana berterima kasih kepada Yang Maha Esa kerana masih diberikan peluang untuk melangkah ke tahun baharu Erneelya Elyana Emrizal 31 menzahirkan kesyukuran itu di akaun Instagramnya semalam Pada masa sama penyanyi ...
Bersatu Perlu Terima Semua Yang Menyerah Diri Dan Mematuhi Syarat Yang Dikenakan

Bersatu Perlu Terima Semua Yang Menyerah Diri Dan Mematuhi Syarat Yang Dikenakan

papar berkaitan - pada 18/12/2018 - jumlah : 279 hits
Berdasarkan sejarah penulisan saya di blog ini di sekitar dua bulan kemenangan PH saya berharap Anwar dapat segera menggantikan Tun di hujung Disember 2018 atau awal 2019 Situasi semasa tidak menunjukan tanda tersebut malah sudah ada artike...
Tak Sangka Awak Sudah Pergi Selamanya Masa Saya Berbisik Terima Kasih Sebab Lahirkan Anak Kita Rileks Media

Tak Sangka Awak Sudah Pergi Selamanya Masa Saya Berbisik Terima Kasih Sebab Lahirkan Anak Kita Rileks Media

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 376 hits
Abg saya cuma nak jadi satu satunya perempuan yang awak igt Kata kata isterinya Saat Berkenalan Saya igt lagi masa mula mula kita kenal dulu Saya baru habiskan master tgh usung sijil ke hulu ke hilir mintak kerja Dan masa tu saya tgh frust ...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Taman Tema Genting Highland

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Asan Lembu The Movie

Hospital Kuala Pilah

Potong Ikan Keluar Api

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air

Swaylin Bechuanka Nuan Chord

Sanusi Henti Retorik Kxp Tumpu Projek Loji Rawatan Air

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid