Alhamdulillah Saya Dapat Pencuri Motor Saya Ingat Siapalah Rupanya Sahabat Baik Achey Sendiri Yang Mencuri


Siapa tidak kenal lelaki bernama Syed Umar Mokhtar Bin Syed Mohd Redzuan atau lebih dikenali sebagai Abam Bocey ini. Berusia 30 tahun, beliau merupakan antara pelawak yang sedang meraih populariti bersama ahli kumpulan Bocey lain iaitu Fad dan Achey.
Sebelum ini pernah heboh pasal kumpulan Bocey yang sudah mempunyai nama yang agak kukuh sekarang, ada pihak yang mendakwa Bocey kini sudah lupa diri dan mula menaikkan harga untuk persembahan.
Namun, ahli kumpulan tersebut Abam menafikan dakwaan itu dan meminta maaf sekiranya ada pihak yang tersinggung dengan mana-mana tindakan mereka dan telah mencuba sedaya upaya mereka untuk melayan peminat sama rata.
Saya menafikan tuduhan yang dilemparkan terhadap kami kerana setakat ini belum ada mana-mana pihak yang menyuarakan pendapat berkenaan lupa diri. Kami sendiri terkejut apabila ada yang bertanyakan sama ada kami lupa diri.
Sebagai artis, kami rasa kami cuba sedaya upaya untuk melayan peminat sama rata tetapi tidak tahu pula jika ada pihak yang terasa hati dengan tindakan kami tanpa disedari. Malah pihak yang mengenali kami pastinya tidak akan percaya gosip ini kerana tahu kami bukanlah seperti yang didakwa.

Bocey juga sebenarnya tidak kisah atau iri hati andai ada antara ketiga-tiga mereka lebih menonjol dari yang lain kerana ia secara tak langsung turut membawa jenama Bocey.
Sementara itu, hubungan rapat antara Abam, Fad dan Achey sememangnya diketahui umum. Perkara ini yang menjadi tarikan peminat kerana gurauan, usik mengusik, bahan membahan yang natural menjadikan setiap idea lawak mereka seolah-olah semuanya spontan tanpa skrip.
Achey terutamanya, ada sahaja video yang beliau kongsi dengan peminat di Instagram tentang aktiviti peribadi antara mereka sesama ahli kumpulan Bocey.
Terbaru, Achey berkongsi video di mana beliau dalam kereta sambil mengekori Abam yang menaiki motor. Pasti ramai peminat terkejut, bukan calang-calang motor Abam naik, motor RXZ. Motor yang pernah menjadi kegilaan golongan lelaki suatu masa dahulu.
Apa yang menggelikan hati, Abam sempat berseloroh mengatakan berjaya menjejaki dan sedang mengekori pencuri motor beliau, merujuk kepada Abam.
Sudah lah motor tu sampai lowerd dibuatnya, selamba aje Abam bawak meronda-ronda. Tak pakai helmet pula tu, memang buat hal betul lah Abam ni hahaha..
Di bawah ini adalah video yang dikongsikan Achey dan kapsyen yang mencuit hati yang beliau kongsikan
” Saya dapat pencuri moto saya… alhamdulillah..”

Rata-rata netizen begitu terhibur dengan aksi Abam naik motor yang sinonim dengan abang-abang rider dan mat rempit sekitar awal tahun 2000an.
Setakat ini, video tersebut telah dilihat sebanyak 600k dan beratus komen dari pengikuy Achey. Meriahh! Jom baca apa komen netizen.
” dayatsevent3 – Moto abg memang lowerd yeaa. Pakai spring apa tu abam. Macam nak taknak je moto tu gerak heheheh..”
” pendi_power – Dah habis pulas dah minyak tu…laju tu jugak perginya. hik3. sori abam, gurau je ye…”
” n.fakhirul – Abam bawak mcm mat rempitt. Bahu congek sebelahh. steady bam,aku naik ex5 pun org dah gelak,kau mmg kental..”
” jepun1991 – Tayar belakang tak sangit dgn body kew . nmpk dah over limit tuuu, jgn moto patah 2 sudah la abam hahaha..”
“mazlanabdulkhalim – Bahan bukti kukuh. Helmet tak pakai, menongkah arus, nombor plat tak ikut spesifikasi dan yang paling berat, muatan melebihi had. Haha..”
Lihat video di bawah

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.
Sumber : IG achey
The post Alhamdulillah Saya Dapat Pencuri Motor Saya. Ingat Siapalah, Rupanya Sahabat Baik Achey Sendiri Yang Mencuri appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2018/12/29/alhamdulillah-saya-dapat-pencuri-motor-saya-ingat-siapalah-rupanya-sahabat-baik-achey-sendiri-yang-mencuri/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jodoh Dengan Sahabat Baik Sendiri Mula Mula Memang Awkard

Jodoh Dengan Sahabat Baik Sendiri Mula Mula Memang Awkard

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 343 hits
Jodoh Dengan Sahabat Baik Sendiri Mula Mula Memang Awkard Mengenal cinta platonik kekeliruan antara perasaan sekadar kawan atau sesungguhnya timbul rasa cinta di dalam jiwa Ada ketika cinta menimbulkan dilema yang tiada bernoktah ada masa c...
I Love Jesus Dakwah Tu Baik Sekali Melayu Yg Terpesong Ingat Kristian Ajaran Benar

I Love Jesus Dakwah Tu Baik Sekali Melayu Yg Terpesong Ingat Kristian Ajaran Benar

papar berkaitan - pada 16/12/2018 - jumlah : 488 hits
KEKELIRUAN Istilah JESUSKekeliruan berlaku kerana orang Melayu hanya menggunakan istilah Nabi Isa dan TIDAK sesekali menggunakan Jesus dalam merujuk kepada Nabi Isa MALAH sebaliknya di alam Melayu ini istilah Jesus itu di rujuk kepada Tuhan...
Ingat Mencuri Gadis Cantik Ini Disuruh Buka Baju Lepas Buka Petugas Keselamatan Syok Habis

Ingat Mencuri Gadis Cantik Ini Disuruh Buka Baju Lepas Buka Petugas Keselamatan Syok Habis

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 1867 hits
Pusat membeli belah adalah koleksi kedai runcit bebas perkhidmatan dan kawasan tempat letak kereta yang dikandung dibina dan diselenggarakan oleh firma pengurusan sebagai satu unit Pusat beli belah juga boleh mengandungi restoran bank teate...
Dalam Perkahwinan Ni Kena Selalu Ingat Buruk Baik Pasangan Kita Kita Kena Hadap

Dalam Perkahwinan Ni Kena Selalu Ingat Buruk Baik Pasangan Kita Kita Kena Hadap

papar berkaitan - pada 17/12/2018 - jumlah : 392 hits
Dalam Perkahwinan Ni Kena Selalu Ingat Buruk baik pasangan kita kita kena hadap Berkahwin ni bukan benda suka suka Kahwin ni umpama kita bina masjid Buruk baik pasangan kita kita kena hadap Kalau boleh baiki kita baiki buruk tu Asal tidak m...
Ingat Ulat Tiket Malaysia Dasyat Tapi Rupanya Ulat Tiket Vietnam Lagi Ngeri

Ingat Ulat Tiket Malaysia Dasyat Tapi Rupanya Ulat Tiket Vietnam Lagi Ngeri

papar berkaitan - pada 15/12/2018 - jumlah : 367 hits
Ingat Ulat Tiket Malaysia Dasyat Tapi Rupanya Ulat Tiket Vietnam Lagi NgeriIngat Ulat Tiket Malaysia Dasyat Tapi Rupanya Ulat Tiket Vietnam Lagi Ngeri
Kawan Sendiri Bakal Nikah Adik Aku Ayah Pula Minta Duit Hantaran Rm10 Ribu Rupa Rupanya

Kawan Sendiri Bakal Nikah Adik Aku Ayah Pula Minta Duit Hantaran Rm10 Ribu Rupa Rupanya

papar berkaitan - pada 25/12/2018 - jumlah : 402 hits
Setiap ibu bapa manapun pastinya inginkan yang terbaik bagi anak mereka agar bila anak nikah nanti kehidupan ke depan hari terjamin Bukan senang seorang bapa untuk lepaskan anak kesayangan ke tangan orang lain Kisah kali ini menceritakan se...
Ciri Sahabat Yang Baik Bersahabat Kerana Allah Hingga Ke Syurga

Ciri Sahabat Yang Baik Bersahabat Kerana Allah Hingga Ke Syurga

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 404 hits
Persahabatan yang ikhlas kerana Allah sudah pasti membawa berkat Antara ciri sahabat sejati adalah memiliki pemikiran yang baik cinta yang ikhlas pandai menjaga rahsia serta setia dalam bersahabat Termasuk ciri Muslim yang soleh untuk dipil...
Perkenalkan Suami Natasha Hudson Minta Doakan Yang Baik Baik

Perkenalkan Suami Natasha Hudson Minta Doakan Yang Baik Baik

papar berkaitan - pada 17/12/2018 - jumlah : 560 hits
Selepas seminggu berkahwin buat kali keempat dengan seorang usahawan dari Kelantan Noor Nashriq Sekarnor pelakon Natasha Hudson akhirnya mendedahkan wajah suaminya Memuat naik foto bersama suaminya di dalam sebuah sampan Natasha berharap or...
Cara Merawat Burung Lovebird Yang Baik Dan Tepat

Cara Merawat Burung Lovebird Yang Baik Dan Tepat

papar berkaitan - pada 17/12/2018 - jumlah : 392 hits
Agar Lovebird bisa hidup dengan sehat memiliki bulu yang bagus atau kekek yang panjang anda harus memperhatikan kenyamanan burung saat berada di kandang atau di sangkar kemudian jaga selalu kebersihan kandang dan juga asupan makanan Kemudia...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


From Christopher Wray

Amalan Paling Minima Mendapatkan Lailatul Qadar

Yang Nilai Baik Dan Buruk Itu Dari Allah Bukan Dari Manusia

Oh Baju Melayu

First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000