Alahan Teruk Sensitif Makanan Pedas Berminyak Ernie Zakri Umum Hamil 4 Bulan Alahan Di Trimester Kedua


Tahniah diucapkan buat pasangan penyanyi Ernie Zakri dan Syamil yang berkongsi khabar gembira apabila mengesahkan dia kini hamil empat bulan.
Menerusi Instagram keduanya semalam, baik Ernie mahupun Syamil, sama-sama berkongsi khabar gembira itu menerusi Instagram dengan berkongsi sekeping gambar bersama sambil memegang buku ‘pink’, bagi pemeriksaan ibu hamil setiap bulan.

“Alhamdulillah untuk rezeki-Mu Ya Allah. Engkau permudahkanlah perjalanan kami,” tulis Ernie ringkas.
Menerusi Harian Metro, Ernie turut berkongsi kandungannya yang kini berusia 16 minggu itu berdepan alahan teruk sebaik memasuki trimester kedua.
Kata Ernie, sepanjang tempoh awal kehamilan dia tidak berdepan sebarang alahan teruk, namun memasuki trimester kedua dia sudah mula berasa sensitif terhadap makanan dan mengalami alahan.

“Alhamdulillah usia kehamilan saya sudah memasuki 16 minggu iaitu sekitar empat bulan. Ketika trimester pertama semuanya okay, saya tidak mengalami sebarang alahan.
Namun, memasuki trimester kedua ini saya sudah mula sensitif terhadap makanan pedas dan berminyak. Saya akan muntah-muntah serta sudah mula mengalami alahan seperti yang dilalui kebanyakan ibu mengandung,” kongsinya.

Tunggu masa sesuai berkongsi
Baru sahaja kehilangan ibu mentua pada bulan lalu, kata Ernie, dia dan Syamil menunggu masa yang sesuai untuk berkongsi khabar gembira itu.
“Sebenarnya kami memang nak berkongsi berita ini lebih awal tapi disebabkan ketika itu arwah umi Syamel jatuh sakit dan meninggal dunia, kami rasa ia bukan waktu yang tepat untuk meraikan berita gembira ini.

“Biarlah keadaan kembali tenang dan seluruh ahli keluarga sudah cukup kuat dan reda dengan pemergian arwah umi. Kami tiada niat langsung nak sorok kehamilan. Jika ikutkan hati memang nak berkongsi lebih awal tapi tak terkeluar dalam waktu yang sangat sensitif untuk keluarga kami,” katanya.
Namun kata Ernie lagi dia bersyukur kerana arwah ibu mertuanya itu sempat mengetahui kehamilannya sebelum pergi. Malah begitu teruja sebaik mengetahui perkara itu.

“Sebelum umi nak dimasukkan ke unit rawatan rapi (ICU), kami sempat membuat panggilan video dengannya. Alhamdulillah umi sangat gembira dan teruja.
“Kami bersyukur sangat apabila umi serta seluruh ahli keluarga sudah mengetahui berita gembira ini. Cuma sedih apabila arwah tak sempat untuk melihat cucu sulungnya,” katanya.
Beli Najjah Telekung Jannah Di Sini.
Najjah Set Telekung Jannah  
Ibu Syamil, Wan Faaizah meninggal dunia pada 23 Ogos lalu selepas dua bulan dirawat di sebuah pusat perubatan di ibu kota akibat kekurangan oksigen.
Syamel dan Ernie mendirikan rumah tangga pada 26 Mac lalu di Masjid Puncak Alam, Selangor.
Sumber: Harian Metro
Menarik: Alhamdulillah Syukur, Bersalin Seminggu Awal, Ayda Jebat Selamat Lahirkan Bayi Perempuan

KELAS ONLINE BREASTFEEDING PERCUMA dengan daftar Pa&Ma BF VIP Eksklusif member! Hanya RM20 sahaja. Daftar https://toko.ideaktiv.com/product/pama-bf-vip-eksklusif/

Mama jom rileks jap, klik link NI!
Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti atau event yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post “Alahan Teruk, Sensitif Makanan Pedas & Berminyak”, Ernie Zakri Umum Hamil 4 Bulan, Alahan Di Trimester Kedua! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/alahan-teruk-sensitif-makanan-pedas-berminyak-ernie-zakri-umum-hamil-4-bulan-alahan-di-trimester-kedua/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Alhamdulillah Ernie Zakri Hamil 4 Bulan Masuk Trimester Kedua Dia Berdepan Al4han L0ya

Alhamdulillah Ernie Zakri Hamil 4 Bulan Masuk Trimester Kedua Dia Berdepan Al4han L0ya

papar berkaitan - pada 25/9/2021 - jumlah : 209 hits
TEKA TEKI Ernie Zakri hamil kini terjawab apabila suaminya Syamel mengesahkan penyanyi itu kini berbadan dua Menurut Syamel atau nama sebenar Syameel Aqmal Mohd Fodzly 28 kandungan Ernie kini sudah memasuki usia empat bulan Alhamdulillah ka...
Masa Tu Nampak Bilik Air Katil Saja Alami Alahan Teruk Hunny Madu Hamil 5 Bulan

Masa Tu Nampak Bilik Air Katil Saja Alami Alahan Teruk Hunny Madu Hamil 5 Bulan

papar berkaitan - pada 14/9/2021 - jumlah : 233 hits
Tahniah diucapkan buat penyanyi Hunny Madu yang kini rupanya sedang hamil lima bulan Menerusi Instagramnya Hunny Madu berkongsi khabar gembira itu malah memaklumkan yang dia mengalami alahan yang agak teruk ketika berada usia kandungan dua ...
Hiburan Ernie Zakri Kini Hamil 4 Bulan Dah Mula Rasa Loya

Hiburan Ernie Zakri Kini Hamil 4 Bulan Dah Mula Rasa Loya

papar berkaitan - pada 25/9/2021 - jumlah : 207 hits
Teka teki mengenai kehamilan Ernie Zakri akhirnya terjawab apabila suami penyanyi lagu Boneka itu iaitu Syamel telah mengesahkan mengenai perkara tersebut di Instagramnya ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementUjar Syamel atau nama sebenarnya Syame...
Hiburan Bulan Kedua Dan Ketiga Tempoh Paling Panjang Sebab Hunny Madu Kini Hamil 5 Bulan

Hiburan Bulan Kedua Dan Ketiga Tempoh Paling Panjang Sebab Hunny Madu Kini Hamil 5 Bulan

papar berkaitan - pada 14/9/2021 - jumlah : 230 hits
Penyanyi dan pengacara televisyen Hunny Madu berkongsikan berita gembira kepada peminat di Instagram memberitahu dirinya kini sedang hamil lima bulan ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementDi dalam perkongsian tersebut Hunny atau nama sebenarnya Ha...
Hiburan Shaheizy Sam Umum Syatilla Hamil Tiga Minggu Setelah Tiga Kali Keguguran

Hiburan Shaheizy Sam Umum Syatilla Hamil Tiga Minggu Setelah Tiga Kali Keguguran

papar berkaitan - pada 17/9/2021 - jumlah : 163 hits
Setelah tiga kali mengalami keguguran pelakon Shaheizy Sam mengumumkan berita gembira bahawa isterinya Syatilla Melvin kini sedang hamil anak ketiga mereka ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementMenurut Sam atau nama sebenarnya Shaheizy Sam Abdul S...
Tak Percaya Tengok 2 Line Dulu Buat Ivf Leeyana Lee Syukur Hamil Anak Kedua Tanpa Rawatan

Tak Percaya Tengok 2 Line Dulu Buat Ivf Leeyana Lee Syukur Hamil Anak Kedua Tanpa Rawatan

papar berkaitan - pada 14/9/2021 - jumlah : 225 hits
Satu kegembiraan dan kesyukuran buat pemilik jenama Leeyana Rahman yang mengumumkan kehamilan keduanya Jika sebelum ini Leeyana atau Yana Lee hamil dengan menggunakan kaedah IVF selepas empat tahun menanti zuriat sendiri kini dia seakan tid...
Ragam Makanan Ideal Sehat Untuk Ibu Hamil

Ragam Makanan Ideal Sehat Untuk Ibu Hamil

papar berkaitan - pada 16/9/2021 - jumlah : 223 hits
Salah satu hal yang harus mendapatkan perhatian ekstra bagi seorang ibu hamil adalah terkait dengan makanan Makanan ideal untuk bumil haruslah mencukupi kebutuhan nutrisinya Nutrisi yang bisa diperoleh dari makanan ini sangat dibutuhkan jan...
Rmk12 Umum Prestasi Setiap Enam Bulan

Rmk12 Umum Prestasi Setiap Enam Bulan

papar berkaitan - pada 27/9/2021 - jumlah : 122 hits
RMK12 Umum prestasi setiap enam bulan Pelaksanaan dan ukuran prestasi bagi pelaksanaan Rancangan Malaysia Ke 12 perlu dilakukan secara berkala dan dilaporkan kepada orang awam sekurang kurangnya setiap enam bulan Bercakap kepada Utusan Mala...
Kali Keenam Syukur Alhamdulillah 3 Kali Keguguran Syatilla Melvin Umum Hamil Tiga Minggu

Kali Keenam Syukur Alhamdulillah 3 Kali Keguguran Syatilla Melvin Umum Hamil Tiga Minggu

papar berkaitan - pada 17/9/2021 - jumlah : 150 hits
Selepas keguguran pada April lalu Syatilla Melvin tampil mengumumkan perkhabaran gembira diberikan rezeki untuk hamil sekali lagi Isteri kepada pelakon Shaheizy Sam itu turut meluahkan rasa syukurnya setelah hamil kali keenam biarpun pernah...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih