Alah Nik Amar Jangan Perasan La Kelantan Tak Maju Sebab Adanya Penunggang Agama


 
Singapura lebih maju kerana tiada Umno-BN, kata Naib Presiden PAS




FMT Reporters -March 9, 2022 Mohd Amar Nik Abdullah berkata, ramai penduduk bukan Islam menyokong PAS kerana inginkan pemimpin yang baik berbanding kemajuan dan pembangunan. (Gambar Bernama)PETALING JAYA: Naib Presiden PAS, Mohd Amar Nik Abdullah mendakwa Singapura lebih maju daripada Malaysia kerana republik itu tidak diperintah oleh Umno dan sekutunya dalam Barisan Nasional (BN).
“Mana yang lebih maju antara Singapura dengan Malaysia? Tentulah yang lebih maju adalah Singapura. Saya meminta maaf untuk bertanya secara berterus-terang, Umno ada ke di Singapura?
“Ada BN ke di Singapura? Tiada. Ini bermakna, jika tiada Umno, ia menjadi lebih mudah untuk membangunkan negara. Sehinggakan setiap hari orang Malaysia menyeberangi Tambak Johor untuk bekerja di Singapura,” kata Amar menurut laporan Harakahdaily.
Beliau yang juga Timbalan Menteri Besar Kelantan membuat andaian mengejutkan itu dalam ceramah di Benut, Pontian, Johor menjelang pilihan raya negeri (PRN) Sabtu ini.
Amar berkata, pembangunan yang dibawa oleh BN di Johor selama ini boleh dilaksanakan dengan lebih baik oleh Perikatan Nasional (PN).
Beliau berkata, memang menjadi tanggungjawab mana-mana kerajaan untuk membawa pembangunan, termasuk di negara komunis seperti Rusia.
“Oleh itu, kita tidak berjanji sekiranya kita menjadi kerajaan, kita akan membina jambatan atau jalan raya sebab itu adalah tanggungjawab kerajaan.
“Contoh seperti orang yang berkahwin, apabila dia sudah berkahwin, dia tidak perlu berjanji untuk sampai satu masa nanti nak mengandung dan melahirkan anak.
“Mana ada seorang lelaki pergi meminta orang perempuan, ‘Pakcik, kalau bagi Minah ni jadi isteri saya, saya pastikan beranak sore setahun’. Sebab hal tersebut natural (semula jadi). Apabila berkahwin mesti melahirkan anak jika tiada masalah,” katanya.
PAS bertanding di 15 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor sebagai parti komponen Perikatan Nasional PN yang diterajui bekas Perdana Menteri Muhyiddin Yassin.
Amar berkata, ramai penduduk bukan Islam menyokong PAS kerana inginkan pemimpin yang baik berbanding kemajuan dan pembangunan.
Menurut laporan itu lagi, pada ceramah sama, Amar berkongsi pentas dengan bekas Ketua Menteri Melaka, Rahim Thamby Chik dan Timbalan Presiden Bersatu, Ahmad Faizal Azumu.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/03/alahnik-amar-jangan-perasan-lakelantan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Singapura Maju Kerana Tiada Umno Nik Amar Tmb Kelantan

Singapura Maju Kerana Tiada Umno Nik Amar Tmb Kelantan

papar berkaitan - pada 10/3/2022 - jumlah : 143 hits
MalaysiakiniPRN JOHOR Naib Presiden PAS Mohd Amar Abdullah memberi analogi tersendiri ketika berkempen untuk memenangkan Perikatan Nasional menjelang hari pembuangan undi pada Sabtu ini Sempat meminta maaf kerana membuat perbandingan dengan...
Elok Lah Nik Amar Cermin Diri

Elok Lah Nik Amar Cermin Diri

papar berkaitan - pada 10/3/2022 - jumlah : 126 hits
Aku tak sokong PAS Tapi betul kata Mat Amar ni Memang pembangunan Johor lebih elok kalau bukan UMNO BN yang memerintah Tapi yang berkata tu kena tengoklah cermin sikit Cuba tengok apa yang parti awak tu dah bangunkan di Kelantan selama lebi...
Maksud Perkataan Deh Dalam Dialek Kelantan

Maksud Perkataan Deh Dalam Dialek Kelantan

papar berkaitan - pada 2/3/2022 - jumlah : 322 hits
Dalam glosari dialek Kelantan terdapat perkataan deh Maksud deh ialah mendedahkan atau membiarkan sesuatu yang seharusnya terselindung atau tertutup Contoh ayat dalam dialek Kelantan tok baek mung dok deh rambok mung tu ko ore Maksud dalam ...
Banjir Mangsa Di Terengganu Meningkat Kelantan Menurun

Banjir Mangsa Di Terengganu Meningkat Kelantan Menurun

papar berkaitan - pada 2/3/2022 - jumlah : 168 hits
Hujan lebat berterusan di Kelantan dan Terengganu mengakibatkan jumlah mangsa banjir di kedua dua negeri itu terus meningkat Mereka yang ditempatkan di pusat pemindahan sementara PPS yang aktif juga bertambah berbanding semalam SUBSCRIBE no...
Apa Tindakan Kerajaan Pas Kelantan Hadapi Banjir

Apa Tindakan Kerajaan Pas Kelantan Hadapi Banjir

papar berkaitan - pada 5/3/2022 - jumlah : 270 hits
Kerajaan thailand buat benteng banjir di sepanjang sungai golok Jadi air tak masuk ke kawasan thailand kalau masuk pun dorg sedut buang ke sungai golok Air banjir ini akan melimpah ke kawasan rantau panjang sehingga kesan banjir ini lebih t...
94 Kelantan Parents Lodge Reports Against Children S Vaccination

94 Kelantan Parents Lodge Reports Against Children S Vaccination

papar berkaitan - pada 5/3/2022 - jumlah : 532 hits
Kelantan s vaccination rate for young children is reported to be the lowest at 7 8 PETALING JAYA Kelantan police said today 94 reports have been lodged by parents who did not want their children to be vaccinated under the Covid 19 national ...
Banjir Di Kelantan Walau Ada Wakil Rakyat Berjawatan Menteri Tapi Cap Ayam Serama

Banjir Di Kelantan Walau Ada Wakil Rakyat Berjawatan Menteri Tapi Cap Ayam Serama

papar berkaitan - pada 1/3/2022 - jumlah : 193 hits
MOHD SAYUTI OMARGelombang banjir yang melanda Kelantan khasnya di daerah bersempadan dengan Thailand mencabar minda semua orang untuk mencari solusi menyelesaikannya Banjir di Kelantan seakan akan menyamai pandemik Covid 19 yang ada gelomba...
Pemimpin Pas Dalam Kerajaan Pusat Masalah Banjir Kelantan Tak Selesai

Pemimpin Pas Dalam Kerajaan Pusat Masalah Banjir Kelantan Tak Selesai

papar berkaitan - pada 4/3/2022 - jumlah : 173 hits
Masalah banjir di Kelantan seharusnya dikurangkan dengan mendalamkan sungai tebatan banjir atau sebarang usaha yang wajar bagi mengelakkan kerugian besar berterusan di pihak rakyat Menurut Ketua Cabang KEADILAN Kota Bharu Zinda Khalil Sastr...
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024

More Than 20 Ji Members In Johor Igp



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


10 Tips Untuk Meningkatkan Rekaan Kad Perniagaan Anda

Xiaomi Pad 6s Pro 12 4 Idea Besar Pada Skrin Yang Lebih Besar

Honor Menawarkan Program Beta Android 15 Kepada Pembangun Untuk Honor Magic6 Pro Dan Honor Magic V2

Lebih Gempar Dua Ditahan Cuba Masuk Istana Negara Bawa Parang Dalam Kereta

Apa Aku Buat Sekarang Ni

Pas Showing It Should Lead Pn Says Analyst