Al Quran Tagging Beserta Engrave Hadiah Pasangan Dan Bakal Pengantin Paling Terbaik Insya Allah






“Semoga perkahwinan yang dibina penuh mawaddah, rahmah & kasih sayang Nya” 


Aamiin ya Mujib 


MashaAllah. Tenang sangat hati bila ada nama dengan pasangan, kata-kata dan doa yang terukir pada cover Alquran ni. Makin bermakna bila sama-sama tadabbur Al-Quran bersama pasangan selepas nikah 


Semoga Alquran menjadi pengerat untuk hubungan suami isteri hingga ke Syurga Alah Taala


Ukir nama anda dan pasangan di atas coverAl Quran, peneman sejati anda. Membaca Al Quran ialah cahaya kehidupan kita sebagai umat Islam. Dalam rukun iman yang ketiga iaitu Beriman Kepada Kitab yakni ayat suci Al Quran. 




Rukun Iman iaitu:-
1. Beriman kepada Allah
2. Beriman kepada Rasul-Rasul
3. Beriman kepada kitab
4. Beriman kepada malaikat
5. Beriman kepada Hari Kiamat
6 Beriman kepada Qada dan Qadar


Kelebihan-kelebihan membaca Al-Quran Al-Karim:
Al-Quran sebagai syafaat di akhirat kelak. Daripada Abu Umamah r.a melaporkan: Aku mendengar Rasulullah s.a.w. bersabda: Bacalah Al-Quran sesungguhnya ia akan datang di hari kiamat sebagai syafaat kepada pembacanya”. (Hadith Abu Umamah ini direkodkan oleh Imam Muslim dalam Sahih Muslim, kitab Solat Al-Musafirin Wal Qasruha, Bab Fadhlu Qiraat Al-Quran Wa Surah Al-Baqarah, No hadith 252) 
 
Al-Quran sebagai pembela. Daripada Nawwas Bin Sam’an r.a. telah melaporkan: Aku mendengar Rasulullah s.a.w. bersabda: “Di hari akhirat kelak akan didatangkan Al-Quran dan orang yang membaca dan mengamalkan isi kandungannya, didahului dengan Surah Al-Baqarah dan Surah Ali-Imran, kedua-dua surah ini menghujah (mempertahankan) orang yang membaca dan mengamalkannya”. (Hadith Nawwas bin Sam’an ini direkodkan oleh Imam Muslim dalam Sahih Muslim, Kitab Solat Al-Musafirin Wal Qasruha, Bab Fadhlu Qiraat Al-Quran Wa Surah Al-Baqarah, No hadith 253)
 
Orang yang belajar dan mengajar Al-Quran adalah sebaik-baik amalan. Daripada Uthman Bin ‘Affan r.a. telah berkata: Rasulullah s.a.w. bersabda: “Sebaik manusia di antara kamu orang yang mempelajari Al-Quran dan mengajarnya kepada orang lain”. (Hadith Uthman bin Affan ini direkodkan oleh Imam Bukhari dalam Sahih Bukhari, Kitab Fadhail Al-Quran, Bab Khairukum Min Ta’alum Al-Quran Wa A’lamahu, No hadith 5028)
 
Dua pahala bagi orang yang susah menyebut dan membaca Al-Quran.Daripada Aisyah r.a. telah berkata: Bersabda Rasulullah s.a.w.: “Orang yang membaca Al-Quran dan susah untuk menyebut ayatnya ia mendapat dua pahala”. (Hadith Aisyah r.a ini direkodkan oleh Imam Bukhari dalam Sahih Bukhari, Kitab Tafsir Al-Quran, Bab An-Naba:18, No hadith 4937)
 
Allah s.w.t. mengangkat martabat golongan pembaca Al-Quran.Daripada Umar Bin Al-Khattab r.a. Bahawa Nabi Muhammad s.a.w. bersabda: “Sesungguhnya Allah mengangkat martabat beberapa golongan dan merendahkan martabat yang lain dengan sebab Al-Quran”. (Hadith Umar bin Al-Khattab ini direkodkan oleh Imam Muslim dalam Sahih Muslim)
 
Membaca Al-Quran mendapat ketenangan.Daripada Barra’ bin ‘Azib r.a. telah melaporkan: “Seorang lelaki membaca Surah Al-Kahfi dan di sisinya seekor kuda yang diikat dengan dua tali, maka awan di langit mula melindunginya dan semakin hampir, dan kudanya mula menjauhinya. Apabila menjelang pagi beliau pergi berjumpa Nabi Muhammad s.a.w. dan menceritakan peristiwa tersebut maka baginda bersabda: Itulah (sakinah) ketenangan yang turun disebabkan bacaan Al-Quran”. (Hadith Barra’ r.a. bin ‘Azib r.a. ini direkodkan oleh Imam Bukhari dalam Sahih Bukhari, Kitab Fadhail Al-Quran, Bab Fadhlu Surah Al-Kahfi, No hadith 5011)
 
Membaca dan memperelokkan bacaan mendapat kebaikan. Daripada Abdullah Bin ‘Amru Bin Al-‘As r.a. Nabi Muhammad s.a.w. bersabda: “Satu masa nanti akan dikatakan kepada orang yang membaca Al-Quran: Bacalah, perbaikilah dan perelokkanlah bacaan Al-Quran sepertimana engkau memperelokkan urusan di dunia, sesungguhnya tempat engkau akan ditentukan di akhir ayat yang engkau bacakan”. (Hadith Abdullah bin ‘Amru bin Al-‘As ini direkodkan oleh Abu Daud dalam Sunan Abi Daud, Kitab Tafri’ Abwab Al-Witr, Bab Istihbab At-Tartil Fil Qiraat, No hadith 1464, status hadith ini hasan sahih)
 
Fasih membaca Al-Quran lebih layak menjadi imam solat Jemaah. Daripada Ibnu Mas’ud r.a bahawa Nabi Muhammad s.a.w. bersabda: Orang yang paling layak mengimami kaum di dalam sembahyang ialah mereka yang terfasih membaca Al-Quran”. (Hadith Ibnu Mas’ud ini direkodkan oleh Imam Muslim dalam Sahih Muslim)
 
Setiap satu huruf membaca Al-Quran akan mendapat sepuluh ganjaran pahala. Daripada Ibnu Mas’ud r.a. ia berkata: “Barangsiapa yang membaca satu huruf daripada Al-Quran maka baginya satu kebaikan, satu kebaikan menyamai dengan sepuluh pahala, aku tidak bermaksud: Alif, Lam, Mim ialah satu huruf, tetapi Alif satu huruf, Lam satu huruf dan Mim satu huruf.” (Hadith Ibnu Mas’ud ini direkodkan oleh Ad-Darimi Tirmizi dalam Sunan Tirmizi, Kitab Abwab Fadhail Al-Quran, No hadith 2910, status hadith ini hasan sahih)
Memperelokkan suara dengan Al-Quran. Daripada Al-Bara’ bin ‘Aazib, Rasulullah s.a.w. bersabda: Hiasilah Al-Quran dengan suara kalian. (Hadith Al-Bara’ bin ‘Aazib ini direkodkan oleh Ibnu Majah dalam Sunan Ibnu Majah, Kitab Iqamat As-Solat Wa Sunnah Fiha, Bab Fi Hasan As-Saut Bil Quran, No hadith 1342, status hadith ini sahih) 
Hadith-hadith di atas menerangkan kelebihan membaca Al-Quran. Jadi, jelaslah Al-Quran bukan sahaja mukjizat tetapi memberi kelebihan kepada pembaca-pembaca. Membaca Al-Quran dengan memahami makna tersurat dan tersirat mampu menyentuh hati dan jiwa manusia bahkan jin juga terkesan dengan keindahan bait-bait ayat Al-Quran yang dibacakan oleh Rasulullah s.a.w. ketika solat.
Rujukan : islamika.com.my


Apa itu Al-quran Tagging Deboss?


Assalamualaikum shbt, harini kami nak share mengenai deboss bg sesiapa yg tak tahu deboss tu apa, deboss tu ialah *engrave/ukiran kekal* pada kulit Al Quran.


❤️Boleh buat engrave atas quran apa?
✅A6, B6, A5, Eks Khadeeja, Fayyadh, Amin Dan Special Edition. (Cover Leather)


❤️ Engrave ada warna tak?
✅ Engrave tidak berwarna sebab ia adalah proses pembakaran/laser pada kulit Quran


❤️Ada sediakan template deboss?
✅Ada. Total 23 design template. Boleh ubah nama dan ayat.


❤️Berapa caj deboss?
✅Buat masa ni selaras semua jenis RM99. Setiap pembelian Al-Quran Deboss akan dapat PERCUMA Kotak Premium dan Mask Ekslusif eNuur bernilai sehingga RM60 😍 


❤️Harga termasuk dengan harga quran?
✅Tidak. RM99 harga engrave sahaja. Harga quran bergantung pada jenis quran yg dipilih. 


❤️Proses deboss?
✅14 hari waktu bekerja sahaja 😘






Kenapa ramai sangat orang suka DEBOSS ENUUR? 🥰
✔️Pelbagai lebih 23 pilihan templates design
✔️Pelbagai saiz alquran
✔️Pelbagai warna alquran
✔️Sangat cantik dibuat hantaran untuk insan tersayang
✔️Sangat sesuai untuk hadiah kepada kesayangan
✔️Hadiah special untuk diri sendiri pun boleh




Boleh buat deboss depan dan belakang cover quran tau😍
Best ke Best?


Nah! kami share semua alquran dah siap deboss buat customer-customer tersayang❤️
Nak satu??
.
.
Deboss pun shantikkk. Freegifts pun berlimpahh.. Setiap pembelian Al-Quran Deboss akan dapat PERCUMA Kotak Premium dan Mask Ekslusif eNuur bernilai sehingga RM60 😍 


& paling BEST untuk yang ada bisnes sendiri,
✔️Boleh deboss logo bisnes jugakk tauu! 😍
.
Cara Tempahan :
.
1. Whatsapp 0189100852 @ KLIK LINK BIO laju-laju 
.
Atau
.


2.Tempah di website https://muslimstore.com.my/ 😊
.
#SahabateNuur
#BringMoreHappiness
#TEAMSahabateNuur
#eNuur
#AlQuranTajwidTerjemahan
#AlquranHumaira
#AlQuranEksklusifWanita
#AlquranPelangi
#AlQuran
#AlQuranRaihan
#AlQuranRabbani
#AlQuranTajwidBerwarna
#AlQuranTaggingByeNuur
#AlQuranTagging
#AlQuranTag
#tagsafeeya #tag383
#tagenuur
#A5Humaira
#eNuurTaggingMethod 
#ETM
#contest

















Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.emmemarina.com/2021/09/al-quran-tagging-beserta-engrave-hadiah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mudah Mudahan Selamat Insya Allah Kandungan Doa Ebit Jawab Teka Teki

Mudah Mudahan Selamat Insya Allah Kandungan Doa Ebit Jawab Teka Teki

papar berkaitan - pada 7/9/2021 - jumlah : 157 hits
AKHIRNYA menjawab teka teki ramai mengenai desas desus kehamilan pelakon Intan Ladyana 39
Seronok Baca Al Quran Bila Ada Tagging Ni Al Quran Terjemahan Bertagging

Seronok Baca Al Quran Bila Ada Tagging Ni Al Quran Terjemahan Bertagging

papar berkaitan - pada 31/8/2021 - jumlah : 443 hits
Seronok baca AlQuran bila ada tagging ni Baru sedar rupanya macam macam ada dalam AlQuran Ralit sangat baca sampai tak sedar masa berlalu Selama ni tak faham baca merangkak rangkak nak baca pun berat ja rasa Bila dah jumpa AlQuran terjemaha...
Jawatan Kosong Staff Tagging Al Quran Di Syarikat Sahabat Enuur Kelantan

Jawatan Kosong Staff Tagging Al Quran Di Syarikat Sahabat Enuur Kelantan

papar berkaitan - pada 29/8/2021 - jumlah : 1001 hits
JAWATAN KOSONG SEBAGAI TAGGING STAFF DI SYARIKAT SAHABAT ENUURPeneraju ALQURAN TAG NO 1 Malaysia Jawatan TEAM TAGGING TAGGING STAFF Perincian tugasan ialah tagging al quran al quran yang ada di Enuur Antara ciri ciri yang kami cari Bekerja ...
Terima Kasih Allah Aurel Hermansyah Hamil 3 Bulan Kris Dayanti Teruja Bakal Timang Cucu

Terima Kasih Allah Aurel Hermansyah Hamil 3 Bulan Kris Dayanti Teruja Bakal Timang Cucu

papar berkaitan - pada 23/8/2021 - jumlah : 205 hits
Selepas mengalami keguguran pada Mei lalu penyanyi Aurel Hermansyah yang juga anak kepada penyanyi tersohor Indonesia Kris Dayanti mengumumkan kehamilannya sekali lagi Perkhabaran gembira itu dikongsi Aurel menerusi Instagramnya malah turut...
Isu Icerd Saifuddin Paling Tak Layak Pegang Menteri Luar Jawatan Sama Ketika Zaman Ph

Isu Icerd Saifuddin Paling Tak Layak Pegang Menteri Luar Jawatan Sama Ketika Zaman Ph

papar berkaitan - pada 29/8/2021 - jumlah : 144 hits
BANGI Pertubuhan Pertubuhan Pembela Islam berpandangan bahawa Datuk Saifuddin Abdullah adalah individu yang paling tidak layak memegang jawatan Menteri Luar Negeri Menjelaskan pandangan itu Pengerusi PEMBELA Haji Aminuddin Yahaya berkata in...
Kajian Dakwa Malaysia Paling Teruk Didiami Semasa Covid 19

Kajian Dakwa Malaysia Paling Teruk Didiami Semasa Covid 19

papar berkaitan - pada 31/8/2021 - jumlah : 167 hits
Sukarelawan memakai sut perlindungan diri bagi mengebumikan mayat mangsa Covid 19 di Tanah Perkuburan Muslim Raudhatul Sakinah di Kuala Lumpur pada 15 Jun lalu AFP KUALA LUMPUR Satu kajian baharu menunjukkan bahawa Malaysia adalah di antara...
Resipi Ayam Bakar 3 Bahan Paling Mudah Sedap Untuk Bbq Dengan Keluarga

Resipi Ayam Bakar 3 Bahan Paling Mudah Sedap Untuk Bbq Dengan Keluarga

papar berkaitan - pada 31/8/2021 - jumlah : 319 hits
Dalam banyak banyak resipi Ayam Bakar mudah yang ada rasanya resipi perkongsian saudari Nurul Shuhadah Dzaki ni yang paling sempoi dan ringkas Mana tidaknya untuk menyediakan juadah enak ini anda hanya menggunakan 1 bahan asas dan 2 bahan s...
Ini Pulau Paling Utara Di Dunia Yang Ditemukan Secara Tak Sengaja

Ini Pulau Paling Utara Di Dunia Yang Ditemukan Secara Tak Sengaja

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 201 hits
Ini Pulau Paling Utara di Dunia yang Ditemukan Secara Tak Sengaja Pulau berukuran 60x30 meter itu ditemukan secara tak sengaja ketika para ilmuwan tengah melakukan Ekspedisi Leister untuk mengumpulkan sampel penelitian di Pulau Oodaaq yang ...
Kem Zahid Paling Tak Untung

Kem Zahid Paling Tak Untung

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 124 hits
Kabinet Siapa masuk siapa keluar dan maksud di sebaliknyaMalaysiakini Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob dilihat cuba menstabilkan kerajaan dengan mengekalkan keseimbangan kuasa antara parti parti kerajaan Banyak faktor diambil kira termas...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Lunch Di Restoran Saffani Ipoh Perak

Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms