Al Hamdulillah Aaron Wooi Yik Sumbang Gangsa Pas


 
1. Aaron-Wooi Yik sumbang gangsa, pingat pertama negara.
KUALA LUMPUR: Aaron Chia-Soh Wooi Yik berjaya memungut pingat pertama untuk negara pada Sukan Olimpik 2024 apabila merangkul pingat gangsa di Porte de La Chapelle Arena, malam ini (waktu Malaysia).
Pasangan beregu lelaki nombor satu negara itu menewaskan pasangan Denmark, Kim Astrup-Anders Skaarup Rasmussen 16-21, 22-20, 21-19 sekali gus mempertahankan pingat gangsa yang dimenangi pada Sukan Olimpik Tokyo 2020.
Pasangan negara ketinggalan 8-11 pada set pertama namun terus mengejar untuk merapatkan mata sehingga 16-18 tetapi ditamatkan lawan dengan keputusan 21-16 dalam masa 21 minit.
Pada set kedua, Aaron-Wooi Yik seperti tidak mempunyai peluang untuk menang yang ketinggalan 16-20 tetapi terus bersemangat untuk mengutip mata dan berjaya menoktahkan perlawanan dengan 22-20.
Pada set penentuan, pasangan negara berjaya mengekalkan rentak permainan sekalipun pasangan nombor dunia dari Denmark itu mengejar sehingga kedudukan 19-19 yang berakhir dengan 21-19. – HARAKAHDAILY 4/8/2024


2. Hentikan Himpunan Palestin di Bukit Jalil, hari ini -PAS S'ngor.
Dr Mohd Zamri Mohd Zainuldin
KUALA LUMPUR: Ketua Dewan Ulamak PAS Selangor, Dr Mohd Zamri Mohd Zainuldin mempersoalkan tindakan kerajaan yang ingin mengadakan Himpunan Pembebasan Palestin di Axiata Arena, Bukit Jalil, di sini, hari ini.
Beliau berkata, kerajaan memperjuangkan isu Palestin tetapi dalam masa yang sama meneruskan hasrat untuk menjual saham Malaysia Airports Holding Berhad (MAHB) kepada Global Infrastructure Partners (GIP) yang dikuasai oleh syarikat Israel BlackRock Inc (BlackRock).
“Umum mengetahui siapa BlackRock dan apa peranan mereka dalam konflik di Semenanjung Gaza. Penyokong Palestin kini sedang bersedih berikutan pembunuhan Ketua Biro Politik Hamas, Syeikh Ismail Haniyeh di Tehran, baru-baru ini.
“Hal ini turut didakwa Iran dilakukan oleh rejim Zionis Israel telah menggemparkan satu dunia,” katanya menerusi video di Facebook, pada Sabtu.
Terbaharu, kerajaan juga dilaporkan mengikut latihan ketenteraan maritim antarabangsa Rim of the Pacific (Rimpac) 2024 yang turut disertai tentera Israel.
Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Burong, berkata Mahkamah Jenayah Antarabangsa (ICC) telah mengeluarkan waran tangkap ke atas Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu dan mengiktiraf serangan Israel di Gaza adalah genosid.
“Sekiranya kerajaan benar-benar tegas membela nasib Gaza dalam isu moral ini, bukankah sepatutnya kerajaan perlu memutuskan semua hubungan secara langsung dengan pihak Zionis laknatullah ini.
“Bukan sekadar wayang dan pertunjukan kepada rakyat dan dunia untuk menyatakan sokongan, tetapi masih tiada tindakan untuk memutuskan hubungan secara keseluruhan dengan Zionis Israel.
“Wahai pemimpin negara, masih sempat untuk arahkan Khazanah Nasional Berhad (Khazanah) hentikan cadangan jualan saham MAHB ini dan memanggil semula Kapal Diraja (KD) Lekiu yang dalam perjalanan ke Hawaii bagi sertai Rimpac 2024,” katanya.
Terdahulu, media melaporkan, Rimpac 2024 merupakan eksesais maritim terbesar dunia yang diadakan dua tahun sekali di Hawaii dan Amerika Syarikat.
Tentera Laut Israel mula menyertai latihan Rimpac pada 2018 tetapi masih belum menghantar kapalnya untuk menyertai latihan itu. – HARAKAHDAILY 4/8/2024


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Al-hamdulillah,  PRK Nenggiri: PN yakin raih majoriti lebih besar. 
Dato' Seri Muhammad Sanusi Md Nor
PERIKATAN NASIONAL (PN) yakin mampu mempertahankan DUN Nenggiri dengan jumlah majoiriti lebih tinggi berbanding Pilihan Raya Negeri (PRN) lepas.
Ketua Pengarah Pilihan Raya PN, Dato’ Seri Muhammad Sanusi Md Nor berkata, berdasarkan perkembangan yang berlaku sekarang, PN mampu mempertahankan DUN Nenggiri dengan majoriti lebih besar. Majoriti tidak akan kurang 2,000 undi akan diperolehi calon PN nanti berikutan gelombang rakyat terhadap PN masih kuat.
Pada PRN lepas, PN menang di DUN Nenggiri dengan majoriti 810 undi melalui Mohd Azizi Abu Naim.
Jom undi PAS & the gang!
Sekian.
Iklan: Lihat juga 'Orang Cina, kembalilah kepada Islam..' 
Di negara ini, tidak mustahil pemimpin-pemimpin DAP Malaysia boleh menjadi pemimpin rakyat Malaysia, kalau pemimpin Melayu kini masih kekal tebal dengan najis assobiah perkauman sempitnya itu.











...


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/08/al-hamdulillah-aaron-wooi-yik-sumbang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hadiah Untuk Hari Kemerdekaan Reaksi Penonton Lihat Kemenangan Pingat Gangsa Aaron Amp Wooi Yik Buat Rakyat Sebak

Hadiah Untuk Hari Kemerdekaan Reaksi Penonton Lihat Kemenangan Pingat Gangsa Aaron Amp Wooi Yik Buat Rakyat Sebak

papar berkaitan - pada 5/8/2024 - jumlah : 88 hits
Semalam seluruh rakyat Malaysia boleh dikatakan menonton perlawanan sengit badminton beregu lelaki negara iaitu Aaron Chia dan Soh Wooi Yik dengan pemain badminton Denmark Anders Skaarup dan Kim Astrup Kemenangan yang berpihak kepada Aaron ...
Fan Support Pushes Aaron Wooi Yik Through After Going A Game Down

Fan Support Pushes Aaron Wooi Yik Through After Going A Game Down

papar berkaitan - pada 28/7/2024 - jumlah : 74 hits
Aaron Chia Soh Wooi Yik in action against Ben Lane Sean Vendy of Great Britain in Group A of the 2024 Paris Olympics badminton tournament today were unable to match China s world number one pair Chen Qing Chen Jia Yi Fan losing 17 21 20 22 ...
Derma Syarikat Arak Pas Sedia Tamat Ikatan Dengan Gerakan

Derma Syarikat Arak Pas Sedia Tamat Ikatan Dengan Gerakan

papar berkaitan - pada 28/7/2024 - jumlah : 98 hits
freemalaysiatoday com28 Jul 2024 08 30 AMKetua Penerangan PAS Ahmad Fadhli Shaari berkata tidak mustahil bagi PAS menolak kerjasama dengan parti itu pada PRU16 Ketua Penerangan PAS Ahmad Fadhli Shaari berkata pendirian rasmi Gerakan dalam i...
Pas Terbuka Temu Melayu Pap S Pura Hukum Anwar

Pas Terbuka Temu Melayu Pap S Pura Hukum Anwar

papar berkaitan - pada 28/7/2024 - jumlah : 140 hits
Pimpinan PAS bersama delegasi Biro Ehwal Melayu PAP Singapura di Kuala Lumpur pada hari ini 26 Julai 2024 1 PAS Biro Ehwal Melayu PAP adakan pertemuan di KL Harakahdaily 26 Julai KUALA LUMPUR Pimpinan PAS Pusat yang diketuai Timbalan Presid...
Tak Payah Lah Ambil Pas Ni Semua Orang Tak Betul Nak Berkawan Buat Apa Kalau Dah Semua Orang Tak Betul

Tak Payah Lah Ambil Pas Ni Semua Orang Tak Betul Nak Berkawan Buat Apa Kalau Dah Semua Orang Tak Betul

papar berkaitan - pada 28/7/2024 - jumlah : 74 hits
Ada mengatakan sebahagian pimpinan PAS mahu sertai Kerajaan Perpaduan dan ada yang menentang Begitu juga partners dalam Kerajaan Perpaduan yang tidak setuju PAS menyertai mereka Pada saya elok PAS jadi pembangkang yang efektif di Parlimen D...
Pas Dah Tak Mahu Bersama Gerakan Pada Pru16

Pas Dah Tak Mahu Bersama Gerakan Pada Pru16

papar berkaitan - pada 28/7/2024 - jumlah : 65 hits
Nor Fazlina Abdul Rahimnfazlina bh com myKOTA BHARU PAS mungkin tidak bersama GERAKAN pada Pilihan Raya Umum ke 16 susulan kecewa dengan pendirian parti itu yang menyokong isu derma syarikat arak kepada sekolah Ketua Penerangan PAS Ahmad Fa...
Oh Pas Bukan Taiko Gerakan Tak Teragak Agak Keluar Pn

Oh Pas Bukan Taiko Gerakan Tak Teragak Agak Keluar Pn

papar berkaitan - pada 29/7/2024 - jumlah : 188 hits
malaysiakini comDiterbitkan Jul 28 2024 Gerakan tidak akan teragak agak untuk keluar dari PN jika tindakan itu bermakna mempertahankan pendidikan Cina kata timbalan presiden parti Oh Tong Keong Dia berkata Gerakan juga tidak akan kekal dala...
Pas Liberal Gini Gaya Negeri Dap Ada Ka Buat Gini Nak Pangge Apa Lak Ni Pas Islam Atau Pas Dah Mula Liberal

Pas Liberal Gini Gaya Negeri Dap Ada Ka Buat Gini Nak Pangge Apa Lak Ni Pas Islam Atau Pas Dah Mula Liberal

papar berkaitan - pada 29/7/2024 - jumlah : 114 hits
W Faudzin Nasib baik Nusi MB Kedah dan Ketua Penerangan Pas yg hadir Kalau Aiman Athirah atau Mat Sabu yg hadir kompom kena label liberal ni
Dulu Kecam Sekarang Bincang Kenapa Ye Pas Jumpa Pap

Dulu Kecam Sekarang Bincang Kenapa Ye Pas Jumpa Pap

papar berkaitan - pada 27/7/2024 - jumlah : 89 hits
SITI NUR ZAWANIPas ibarat menjilat ludah sendiri apabila mengadakan pertemuan dengan Parti Tindakan Rakyat Singapura yang pernah diburukkan sendiri oleh mereka Pada 2017 Presiden Pas Tan Sri Abdul Hadi Awang pernah melabel DAP dengan perump...
Tpm Dedah Draf Mou Peruntukan Ahli Parlimen Pembangkang

Dpm Fadillah Reveals Drafts Of Government Opposition Mou

Ssm Vs Sspa Perbezaan Kelebihan Soalan Lazim

Malaysia Day Message From Sam The Ceo

Menteri Dap Buat Hal Lagi M Sia S Pura Israel

Man Cendol Outing

Sulaman Cinta Khat

Generating Boutique Names


echo '';
Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Info Dan Sinopsis Filem How To Make Millions Before Grandma Dies 2024 Kini Di Platform Online Netflix Malaysia


Temmax69 2567 Temmax69 Top 41 By Danilo Temmax69 Temmax69 Win 10

Kebaikan Pokok Senduduk Ada 2 Jenis Senduduk Ungu Dan Senduduk Putih

Langsingkan Tubuh Dengan Kekacang Rahsia Kurus Tanpa Rasa Bersalah

Pertandingan Tarik Tali Dan Badminton Terbuka Hong Kong

Why Property Maintenance Is Crucial For Preserving The Value Of Your Investment

Jem Teruk Ada Yang Tidur Ditepi Jalan Seorang Meninggal Sesak Nafas