Aku Tak Mainlah Pakai Pampers Brand Cap Ayam Ni Suri Rumah Demand Bantuan Pampers Branded Untuk Anaknya Berusia 5 Tahun


'Aku tak mainlah pakai pampers brand cap ayam ni!' - Suri rumah demand bantuan pampers branded untuk anaknya berusia 5 tahun



"Ko simpan jelah pampers buruk tu untuk rakyat yang selayaknya, pergi mampossss!", demikian kata seorang suri rumah terhadap wanita yang menawarkan bantuan lampin pakai buang di media sosial. 


Viral di media sosial gambar tangkap layar perbualan WhatsApp antara 'pemohon bantuan' dengan pemberi bantuan lampin pakai buang. Suri rumah berkenaan terdahulu menghubungi wanita ini untuk memohon bantuan pampers jenama mahal bagi anaknya. 


Di kala Pandemik Covid-19 ini, ramai yang terjejas dan mengambil langkah berjimat cermat untuk kelangsungan hidup. Tetapi permintaan suri rumah berkenaan mengundang persoalan, lalu bertanya apakah anaknya hanya boleh memakai pampers jenama tersebut. 


Suri rumah itu memberi alasan pampers jenama tersebut tahan bocor dan anak perempuannya yang berusia lima tahun hanya selesa memakai jenama mahal. 


"Oh sebab biasa sumbangan ikut kemampuan pada dana penyumbang sis," kata pemberi bantuan. 


Tidak diketahui apa perbualan selanjutnya, tetapi suri rumah itu mula bengang apabila mengetahui mesejnya itu diviralkan di media sosial, lalu bertindak menghantar mesej kepada pemberi bantuan dengan kata-kata yang kurang sopan.


"Aku baca kau viralkan pasal aku mohon bantuan pampers kat Facebook. Untuk pengetahuan, aku tak kisah pun orang nak kecam aku malas ke, apa ke, buat apa aku nak susahkan diri kalau boleh senangkan hidup?


"Dah anak aku boleh pakai pampers, buat apa aku susah payah nak melayan ajar bebas pampers? Cari penat buat apa? Sebab tu aku tak perlukan nasihat dari kau. Kalau aku nak ajar anak aku tu, aku dah buat. Tak perlu nak minta bantuan kau pun. 


"Mak yang sanggup menyusahkan diri je bodoh nak buat semua tu. Hei, lantaklah aku nak anak aku pakai pampers sampai umur tua bangka sekali pun. Anak aku kan, aku punya sukalah. Tak ada duit nak bagi pampers branded yang anak aku pakai, cakap je lah. 


"Aku tak mainlah pakai pampers brand cap ayam ni, nanti mengerutu pula kulit anak aku. Tak mampu bagi, cakap je siang-siang. Ramai lagi NGO lain yang mampu bagilah. Sikit pun aku tak heran," katanya. 




Sementara itu, netizen mengecam sikap suri rumah berkenaan yang tidak beradab, miskin budi bahasa dan tidak bersyukur dengan apa yang ada. 


"Manusia macam inilah yang membuatkan NGO dan orang-orang yang memberi bantuan jadi patah semangat. Jenis demand brand. Usahalah sendiri, jangan meminta bantuan deengan orang. Ramai lagi yang memerlukan, yang terlebih afdal dibantu. Ini tak, sejenis manusia yang mementingkan diri," kata Asliza. 


"Dia sangat bertenang untuk berhadapan deengan situasi anak tak cerai diaper. Dia tak tahu, ramai ibu bapa gelabah katak sebab anak dah umur empat tahun tapi tak cerai diapers 100 peratus. Syabas. Tapi itulah, NGO mana yang boleh setenang itu melayannya. Kalau ada yang nak bagi, mohon sekolahkan sikit maknya ini," kata Cahaya. 


"Orang tak pernah cari duit, dia tak tahu berapa nilai duit. Samalah bila diberi bantuan. 'Ini je bantuan? Minyak, beras dan biskut je? Mana cukup untuk kami anak beranak'. Sebab mereka tak tahu nilai harga barang-barang itu. Kalau diorang bekerja dan cari sendiri pun tak mampu nak beli. Bersyukurlah bila ada orang nak sumbang. Hanya orang yang berusaha sahaja tahu nilai sesuatu dan bersyukur. 


"Kita nak tahu yang meminta itu sejenis ada usaha atau tidak, tengok cari bila dia meminta dan menerima. Ibu yang ini, jelas sekali dia adalah spesis pemalas," kata Suhaila. 


Sumber: 'Aku tak mainlah pakai pampers brand cap ayam ni!' - Suri rumah demand bantuan pampers branded untuk anaknya berusia 5 tahunBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2021/07/aku-tak-mainlah-pakai-pampers-brand-cap.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Remaja 17 Tahun Kurung Isteri Berusia 71 Tahun Dalam Rumah Kerana Risau Diiarikan Lelaki Lain

Remaja 17 Tahun Kurung Isteri Berusia 71 Tahun Dalam Rumah Kerana Risau Diiarikan Lelaki Lain

papar berkaitan - pada 19/6/2021 - jumlah : 163 hits
nbsp Mana mana pasangan yang baru berkahwin pasti seperti di awang awangan dan akan meluahkan rasa sayang mereka itu melalui pelbagai cara Namun cara si suami bernama Selamat ini menunjukkan cinta pada isterinya mungkin kelihatan agak lain ...
Disangkakan Rumah Terbakar Rupa Rupanya Bomoh Muda Berusia 23 Tahun Punya Angkara

Disangkakan Rumah Terbakar Rupa Rupanya Bomoh Muda Berusia 23 Tahun Punya Angkara

papar berkaitan - pada 27/6/2021 - jumlah : 197 hits
Seorang pemuda telah ditahan pihak berkuasa apabila dipercayai melakukan amalan sihir di kediamannya Difahamkan pada mulanya kediaman tersebut berlaku kebakaran apabila ada penghuni ternampak api besar di dalam rumah itu Setelah pihak bomba...
Anak Anaknya Tak Pernah Didandani Dengan Pakaian Branded Ini Alasan Whulandary Herman

Anak Anaknya Tak Pernah Didandani Dengan Pakaian Branded Ini Alasan Whulandary Herman

papar berkaitan - pada 28/6/2021 - jumlah : 106 hits
Kedua buah hatinya sering pakai baju lungsuran sepupu Whulandary justru malu tampil menggunakan barang mewah mengingat kondisi saat ini
Penjanakerjaya Perkeso 2021 Cara Mohon Bantuan Rm1 000 Buat Golongan Belia Berumur 18 Hingga 30 Tahun

Penjanakerjaya Perkeso 2021 Cara Mohon Bantuan Rm1 000 Buat Golongan Belia Berumur 18 Hingga 30 Tahun

papar berkaitan - pada 22/6/2021 - jumlah : 153 hits
PenjanaKerjaya PERKESO 2021 Mungkin ada yang terlepas pandang atau tidak mengetahui bahawa kerajaan sebelum ini telah menubuhkan Majlis Pekerjaan Negara bagi mengatasi masalah pemberhentian kerja dan pengangguran dalam kalangan masyarakat J...
Sukarelawan Terkejut Rumah Peminta Bantuan Penuh Dengan Stok Membukit

Sukarelawan Terkejut Rumah Peminta Bantuan Penuh Dengan Stok Membukit

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 123 hits
tuncarlos com PETALING JAYA Sekeping gambar memaparkan seorang penerima bantuan mengumpul sumbangan barangan keperluan harian sehingga membukit tular di pelbagai platform media sosial sejak semalam Pemilik akaun Facebook bernama Mohammad Fa...
Cucu Tipu Nenek Selama 20 Tahun Bahawa Anaknya Masih Hidup

Cucu Tipu Nenek Selama 20 Tahun Bahawa Anaknya Masih Hidup

papar berkaitan - pada 3/7/2021 - jumlah : 102 hits
Hanya kerana mahu menjaga hati seorang wanita dari negara China yang dikenali dengan nama Cheng Jing terpaksa menipu neneknya tentang kematian anak perempuannya Lebih menyedihkan apabila hasrat wanita itu untuk bertemu dengan anak tunggalny...
Isi Rumah Miskin Tegar Akan Terima Bantuan Rm500 Tiga Bulan Berturut Turut Mulai Ogos

Isi Rumah Miskin Tegar Akan Terima Bantuan Rm500 Tiga Bulan Berturut Turut Mulai Ogos

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 138 hits
KUALA LUMPUR Isi rumah miskin tegar akan menerima bantuan sebanyak RM500 tiga bulan berturut bermula Ogos ini dalam pemberian khas Bantuan Khas COVID 19 Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata mereka akan menerima bantuan RM500 pad...
Bantuan Khas Covid 19 Isi Rumah M40 Dapat Rm250 Bujang Rm100

Bantuan Khas Covid 19 Isi Rumah M40 Dapat Rm250 Bujang Rm100

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 86 hits
Perdana Menteri Muhyiddin Yassin mengumumkan bantuan tunai berjumlah RM10 bilion sehingga hujung tahun ini yang bakal dinikmati pelbagai lapisan rakyat PETALING JAYA Perdana Menteri Muhyiddin Yassin hari ini mengumumkan bantuan wang tunai b...
Najib Akan Putuskan Bertanding Pru 15 Bila Tiba Masanya

Atok Src Belom Sampai Homestay Sungai Buloh Lagi

Kenapa Tak Hantar Najib Terus Ke Penjara Hassan Karim

Tidak Adil Salahkan Najib Jika Dihukum Tanpa Boleh Sentuh

Paper Pikachu Origami Pokemon Papercraft Animated Series

Lee Jinwook Dilamar Bintangi Drama Romantik Wedding White Paper

Kamal Dan Uqasha Telah Sebulan Berumah Tangga

Hina Sangat Ker Kerja Swasta



Bagaimana Produk IKEA Dinamakan

7 Fakta Mengenai Insomnia

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Gila Gila Cinta Slot Lestary TV3

Kahwin Uqasha Senrose Ini 10 Fakta Biodata Kamal Adli Yang Ramai Tak Tahu

6 Fakta Menakjubkan Tentang Orang Sherpa Yang Ramai Tak Tahu


Free Iptv Sports M3u Playlist 07 12 2021

Bulan Sutena I Love Mama Mantu Chord

Begini Penampilan Fuji Adik Bibi Didandani Pakai Hijab Oleh Ria Ricis Cantik Banget

Bantuan Rp2 Miliar Dari Jabar Disalurkan Untuk Korban Bencana Semeru

Usai Lewati Malam Bersama Keluarga Kades Di Ntt Ditemukan Tewas Gantung Diri

Tips Penjagaan Mata Bagi Anak Yg Giler Gajet