Aku Pasang Ruqyah Kuat Kuat Bunyi Bising Tu Makin Kuat Benda Tu Macam Marah


Pengalaman mistik ketika sedang melancong pastinya merosakkan mood kita. Apatah lagi apabila ia berlaku dalam keadaan yang tidak dijangka, ketika sedang bersuka ria.
Seringkali kisah bertemu ‘penunggu’ hotel berlegar di media sosial. Masing-masing menceritakan pengalaman sendiri bagaimana kejadian seram berlaku di hadapan mata.
Seorang pengguna Twitter, Echa Azira berkongsi kisah seram di mana dia dan dua orang rakannya diganggu entiti misteri ketika menginap di salah sebuah hotel di Pulau Pinang.
Dalam satu video dikongsinya, mereka bertiga sedang bersantai sambil berborak di dalam hotel berkenaan sebelum tiba-tiba terdengar bunyi ketukan di pintu bilik.
Ada juga pengguna laman sosial berkenaan yang mendakwa terdapat suara nyaring sebelum ketukan itu berlaku.
Kredit: Echa Azira “Hotel ni kami dah tempah siap-siap kat KL. Sampai saja hotel tu, mereka kata bilik penuh. Masa tu memang rasa nak mengamuk, dengan penatnya lagi. Lepastu kami pun tukar bilik dengan harga dua kali lebih mahal.
Dia kata bilik tu saja yang kosong. Kami on je la. Sebab dah penat, nak tidur.
Sampai di bilik, aku, Gus dan Alyn terus masuk. Aku dan Gus buka kasut. Kami pusing-pusing la kat suite tu dengan pakai stokin. Alyn kebetulan pakai selipar je masa tu.
Masa tu dia rasa lain pasal bilik ni sebab bila dia buka selipar je, dia rasa lantai bilik tu berhabuk.
Tapi Alyn tak bagi tahu pun pasal lantai berhabuk tu. Aku dengan Gus dah seronok-seronok dah. Seronok sebab dapat bilik besar gila.
Tapi lama-lama baru kami perasan bilik tu usang. Sofa usang. Langsir kotor. Kami cek katil, cadar macam ada sisa kopi.
Sarung bantal macam tak tukar sebab ada kuning-kuning. Bilik air penuh botol-botol shower kosong. Aku telefon pengurusan suruh kemas. Aku bebel je sepanjang dorang mengemas tu. Geram. Dorang pun macam nak cepat je berambus dari bilik tu.
Ketukan pintu, nampak kelibat Dipendekkan cerita, malam tu kami main permainan. Biasa la perempuan jerit-jerit. Bukan jerit kuat-kuat pun. Jerit-jerit manja je sambil gurau-gurau. Tetiba ada orang ketuk pintu tapi perlahan. Tetiba jadi makin kuat. Kami terus diam.
Masa tu aku tak rasa apa pun. Tapi Alyn dah mula takut.
Kami pun berhenti la main permainan tu. Masa tu bulu roma aku dah naik dah. Tetiba rasa meremang, sunyi walaupun TV kat ruang tamu tu hidup. Sekurang-kurangnya tak ada lah sunyi sangat.
Kami pun gerak masuk bilik, pintu biar terbuka. Aku duduk lepak atas katil menghadap pintu bilik.
Masa ni aku nampak ada kelibat orang lalu kat ruang tamu. Sebab kami semua kat bilik lepak atas katil. Gus dan Alyn masing-masing fokus main telefon. Aku pun tanya dorang, “Eh kau tak kunci pintu depan ke?”
Kami pun keluar bilik, periksa. Elok je berkunci.
Masa ni sumpah aku takut. Kami cepat-cepat msauk bilik, tutup pintu. Masa ni kami tak tahu apa jadi kat ruang tamu tu, tapi yang pasti bising gila.
Bunyi sofa, kerusi kena seret. Bunyi orang ketuk meja. Yang paling tak boleh blah, ‘benda’ tu main volume TV. Bunyi TV kejap kuat, kejap perlahan. Aku dah menangis dah sebab aku paling penakut. Aku tengok kawan aku tu relaks je macam tak ada apa-apa.
Apa lagi, aku buka Youtube, surah dan ruqyah. Aku pasang kuat-kuat. Tetiba bunyi bising tu makin kuat. Benda tu macam marah.
Aku fikir nak balik KL je malam tu. Lagi-lagi kawan aku macam tak faham perasaan aku. Siap kata “TV kat rumah aku pun macam tu.” Aku dah lembik gila masa tu.
Aku terus selubung atas katil, menyorok dalam selimut sambil dengar ruqyah. Bunyi bising kat ruang tamu tu memang tak berhenti.
Tak lama lepas tu, aku tertidur. Kawan aku yang kononnya tak ada apa-apa tu, sampai ke Subuh tak boleh tidur. Kesian. Buat macam tak ada apa-apa malam tu sebab dorang tak nak aku jadi makin takut.
Esok pagi checkout, aku bebel pengurus dia. Bila aku cerita, dia buat-buat macam terkejut. Siap cakap lagi harini ada orang nak masuk bilik tu 4 hari. Siapa la penghuni malang tu ya..
Kalau hotel penuh, jangan desak minta bilik baru Berikutan itu, seorang pembaca memberi nasihat, jika staf hotel beritahu bilik hotel sudah penuh, jangan desak meminta bilik lain. Dikhuatiri bilik yang diberi atas desakan itu telah lama tidak digunakan atas sebab-sebab tertentu. Bilik tinggal ni, tahu-tahu sajalah..
Sebab tu pernah baca kat mana ntah bila staff hotel cakap bilik dah penuh, jangan desak mintak bilik lain .
— ddhdhdhh (@nikdotpm) July 20, 2019
https://platform.twitter.com/widgets.js
Sumber: Echa Azira


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://siakapkeli.my/2019/07/31/aku-pasang-ruqyah-kuat-kuat-bunyi-bising-tu-makin-kuat-benda-tu-macam-marah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bunga Pun Tak Pernah Bagi Tapi Suka Buat Benda Sweet Macam Ni Netizen Puji Papa Johan Memang Sweet

Bunga Pun Tak Pernah Bagi Tapi Suka Buat Benda Sweet Macam Ni Netizen Puji Papa Johan Memang Sweet

papar berkaitan - pada 20/7/2019 - jumlah : 366 hits
Hidup berumahtangga ni kalau tak usik mengusik tak bahagia rasanya Itulah nasihat orang orang tua kita dalam hal berumahtangga Bila ada gurau senda dalam hubungan barulah rumah tangga makin aman bahagia Gelagat Johan Rajalawak pada isteriny...
Jaga Jaga Nafas Bunyi Macam Dengkur Mungkin Petanda Kanser

Jaga Jaga Nafas Bunyi Macam Dengkur Mungkin Petanda Kanser

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 146 hits
Kesihatan tubuh badan sangatlah penting dan perlu dijaga dengan sebaik mungkin supaya tidak mudah terkena penyakit terutama penyakit kronik seperti kanser Selain bahagian luaran bahagian dalaman tubuh juga perlu dititik beratkan Hal ini san...
Buat Macam Punch Bag Tular Video Lelaki Tinju Aniaya Kambing Undang Kecaman Netizen

Buat Macam Punch Bag Tular Video Lelaki Tinju Aniaya Kambing Undang Kecaman Netizen

papar berkaitan - pada 3/8/2019 - jumlah : 258 hits
Sebelum ini kita menyaksikan tindakan tidak berperikemanusiaan beberapa individu yang menyeksa haiwan dengan memotong mulut dan hidung anjing serta memukul anak anjing sehingga mati Terkini kejadian yang hampir sama berlaku di negara sebera...
Sikap Kau Pun Macam Binatang

Sikap Kau Pun Macam Binatang

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 217 hits
IBU anjing serta empat ekor anaknya berumur dua bulan bukan sahaja dipukul dengan kayu malah dicekik dan dihempas ke tanah sehingga menyebabkan dua anak haiwan itu mati di Kampung Gombak Utara Batu 11 Gombak semalam Difahamkan kejadian jam ...
Rasa Macam Ikan Gambit Saifullah Kongsi Foto Makan Katak Dikecam Netizen

Rasa Macam Ikan Gambit Saifullah Kongsi Foto Makan Katak Dikecam Netizen

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 427 hits
Perkongsian foto pelakon Gambit Saifullah memaparkan yang dirinya sedang makan kaki katak mengundang kecaman netizen di Instagram BACA Menurut Gambit rasa katak itu seolah olah seperti ikan dan ayam dan dia pertama kali mencuba makan haiwan...
Macam Mana Tema Seperti Ini Diluluskan

Macam Mana Tema Seperti Ini Diluluskan

papar berkaitan - pada 3/8/2019 - jumlah : 217 hits
Macam Mana Tema Seperti Ini Diluluskan Satu drama baru terbitan RTM mencetus kontroversi apabila drama tersebut mengisahkan pengamal LG BT yang bersekolah di sekolah tahfiz Ramai yang memberi komen dan pendapat bahawa ianya memberi pandanga...
Bodohnya Pemikiran Rtm Macam Ni Patutlah Tetap Ditakuk Lama

Bodohnya Pemikiran Rtm Macam Ni Patutlah Tetap Ditakuk Lama

papar berkaitan - pada 5/8/2019 - jumlah : 227 hits
Telemovie Demi Tuhan Aku Bersaksi yang menampilkan isu lesbian gay biseksual transgender di pusat tahfiz merosakkan imej institusi itu sekolah agama dan institusi Islam kata Mufti Pahang Dr Abdul Rahman Osman Sinar Harian memetik mufti Paha...
Anak Lelaki Kita Tak Sama Macam Anak Perempuan Perkembangannya Lambat Sikit

Anak Lelaki Kita Tak Sama Macam Anak Perempuan Perkembangannya Lambat Sikit

papar berkaitan - pada 5/8/2019 - jumlah : 334 hits
Setiap perkembangan anak kita berbeza beza baik anak lelaki mahupun anak perempuan Namun satu hal yang ibu perlu ketahui adalah menjadi perkara biasa bila anak lelaki kita sedikit lambat perkembangannya Jadi ibu jangan mudah panik ya Menuru...
Van Persie Mahu Manchester United Jadi Macam Liverpool Dan Manchester City

Van Persie Mahu Manchester United Jadi Macam Liverpool Dan Manchester City

papar berkaitan - pada 5/8/2019 - jumlah : 226 hits
Bekas pemain Manchester United Robin Van Persie menganggap Manchester United sudah jauh terpesong daripada landasan yang dibina oleh Sir Alex Ferguson Van Persie menjadi pundit baharu BT Sports Beliau memberikan pandangan tentang keadaan se...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis