Aksi Amri Yahyah Ditagih Benam Selangor Fc


Amri Yahyah sandaran utama Sabah FC menentang Selangor FC
Aksi Amri Yahyah ditagih benam Selangor FC Amri Yahyah kembali ke Selangor! B eliau kali ini muncul di negeri kelahirannya bukan sebagai pemain untuk kelab itu, tetapi kali ini muncul sebagai pemain Sabah FC untuk menentang pasukan yang digelar Gergasi Merah (The Red Giants) pada sabtu ini.

Dilahirkan di Tanjung Karang, Selangor, Amri telah mewakili gergasi merah sejak tahun 2001 dengan 374 penampilan dan mencipta 71 jaringan gol bersama pasukan itu. Kali ini beliau turun sebagai pemain Sabah FC yang mungkin destinasi terakhir buat beliau dengan usianya sudah mencecah 40 tahun. Pemain yang berstatus Lagenda ini telah mengecapi kejayaan manis bersama pasukan gergasi merah pada musim 2005 dimana beliau telah membantu Selangor memenangi tiga piala dan digelar sebagai Lagenda buat kelab itu.

Ironinya, Pada Piala Malaysia 2002, dia digelar sebagai budak emas apabila menjaringkan gol kemenangan Selangor pada perlawanan akhir Piala Malaysia 2002 menentang Sabah.

Sabtu ini merupakan sejarah buat Amri, dijangka akan diturunkan menentang kelab terdahulunya, rata-rata penyokong Sabah mahu Amri memberi saingan tentangan buat kelab lamanya bagi mencipta momen bersama kelabnya terkini.

Apa yang diharapkan, sebagai pemain bolasepak beliau dahagakan jaringan dan mampu mencipta dan merobek gol gawang Selangor untuk perlawanan Sabtu ini menentang pasukan kesayangannya.

Jika beliau mampu melakukannya mesti menjadi buah mulut penyokong bolasepak Malaysia yang menggangap beliau masih mempunyai keupayaan sebagai penggempur berbisa biarpun dianggap veteran di dalam Saingan Liga Malaysia 2021 sebagai pendorong beliau untuk terus menabur bakti buat pasukan terkininya.

Sebagai pemain yang begitu komited dan berdisiplin ketika beraksi di padang membuatkan beliau menjadi inspirasi kepada pemain muda yang lain. Kecergasan fizikal Amri Yahya masih lagi ditahap yang terbaik dan pastinya memberi impak kepada barisan hadapan pasukan Sabah FC. Amri Yahya pernah kemalangan jalanraya dan patah kaki ketika bersama Selangor dulu namun semangat dan disiplin beliau terus kekal hingga kini dalam kancah bolasepak Malaysia.

Pengendali Sabah, Kurniawan Dwi Yulianto mengulas persembahan terkini pemain veteran Amri Yahya yang beraksi dengan baik beliau berkata, karakter bekas kapten kebangsaan itu amat bermakna bersama pasukan terbabit.

"Banyak orang mempersoalkan kenapa mengambil pemain berusia 40 tahun. Bagi saya secara peribadi Amri seorang pemain profesional sejati. Dia boleh merubah permainan di dalam padang serta jeneral di dalam padang.

"Di luar padang dia bertindak memberi ilmu yang ada termasuk menjaga badan, aturan makan dan rehat sekali gus amat positif bagi pemain muda kami," katanya.

Penyerang muda Sabah seperti Hamran Peter, Rahmanshah dan Arius Dius pastinya mendapat input yang terbaik untuk berlatih bersama dengan pengalaman Amri yang begitu luas beraksi dengan beberapa pasukan di Malaysia dan pasukan Kebangsaan.

Amri yang memiliki pengalaman luas beraksi bersama Selangor, Johor Darul Ta'zim (JDT) dan MU serta Sarawak United FC dilihat masih mengekalkan persembahannya dengan sering mencipta ruang untuk merencana persembahan Sabah dalam aksi berkenaan.

Malah dia boleh beraksi 90 minit pada perlawanan aksi menentang Melaka United FC di saingan liga musim ini di bumi Hang Tuah. Sementara itu, Ketua pasukan Sabah Football FC (FC), Rawilson Batuil akui kehadiran Amri Yahyah ke dalam pasukan itu banyak membantu mereka dari segi permainan. Katanya, walaupun berperanan sebagai kapten skuad Badak, dia tetap mempunyai rasa hormat tinggi kepada Amri malah mengharapkan bekas pemain kebangsaan itu menurunkan segala ilmu kepada pemain-pemain muda termasuk dia sendiri.

"Dia seorang pemain yang sangat berpengalaman malah mempunyai nama besar dalam kancah bola sepak negara dan pastinya kami mengharapkan tunjuk ajar beliau.

AMRI ketika aksi menentang UITM FC "Selain itu, kami masih yakin dia masih boleh melakukan impak dalam pasukan walaupun dianggap sudah berusia, dia bekerja keras pada setiap sesi latihan," katanya.

"Apa pun kami akan berjuang habis-habisan dan mudah-mudahan kami akan dapat mencuri mata dari gelanggang lawan," katanya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://obsesbola.blogspot.com/2021/04/aksi-amri-yahyah-ditagih-benam-selangor.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selepas Ezam Dan Ibrahim Ali Mb Selangor Juga Akan Lawan Azmin Di Gombak

Selepas Ezam Dan Ibrahim Ali Mb Selangor Juga Akan Lawan Azmin Di Gombak

papar berkaitan - pada 13/4/2021 - jumlah : 144 hits
April 12 2021 Parlimen Gombak dijangka akan menyaksikan pertembungan antara Menteri Besar Selangor Amirudin Shari dan bekas penyandang jawatan itu Azmin Ali dalam pilihan raya umum akan datang Jangkaan itu dibuat berdasarkan data yang dikum...
Grab Selangor Perkukuh Pendigitalan Ekonomi

Grab Selangor Perkukuh Pendigitalan Ekonomi

papar berkaitan - pada 13/4/2021 - jumlah : 124 hits
Menteri Besar Amirudin Shari berkata inisiatif Platform Selangor 2 0 akan melengkapkan agenda dan ekologi pendigitalan Selangor PETALING JAYA Platform teknologi tempatan Grab meneruskan kerjasama dengan kerajaan Selangor bagi menarik lebih ...
Jadual Waktu Imsak Dan Berbuka Puasa Kuala Lumpur Selangor 2021

Jadual Waktu Imsak Dan Berbuka Puasa Kuala Lumpur Selangor 2021

papar berkaitan - pada 13/4/2021 - jumlah : 953 hits
Jadual Waktu Imsak dan Berbuka Puasa Kuala Lumpur Selangor 2021 Zon 1 Kuala Lumpur Putrajaya Zon 1 Selangor Hulu Selangor Gombak Petaling Hulu Langat Sepang Zon 2 Selangor Kuala Selangor Sabak Bernam Zon 3 Selangor Klang Kuala Langat
New Covid 19 Cases Up To 1 739 Today Selangor Tops Chart

New Covid 19 Cases Up To 1 739 Today Selangor Tops Chart

papar berkaitan - pada 11/4/2021 - jumlah : 254 hits
Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah KUALA LUMPUR Malaysia 8217 s Covid 19 cases rose to 1 739 cases today from over 1 510 cases yesterday Health director general Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah said Selangor recorded the highest number of infec...
Pihak Luar Jangan Sibuk Urusan Dalaman Ph Setpol Mb Selangor Jawab Kumpulan Pro Anwar

Pihak Luar Jangan Sibuk Urusan Dalaman Ph Setpol Mb Selangor Jawab Kumpulan Pro Anwar

papar berkaitan - pada 11/4/2021 - jumlah : 237 hits
PETALING JAYA Pihak luar termasuk penyokong pembangkang tidak perlu campur tangan urusan dalaman Pakatan Harapan berhubung soal pemilihan calon kerana ia boleh mengeruhkan lagi keadaan antara parti komponen gabungan itu Setiausaha Politik M...
Wanita Ini Rentas Negeri Tanpa Roadblock Dapur Di Kl Ruang Tamu Di Selangor

Wanita Ini Rentas Negeri Tanpa Roadblock Dapur Di Kl Ruang Tamu Di Selangor

papar berkaitan - pada 11/4/2021 - jumlah : 423 hits
Wanita ini rentas negeri tanpa roadblock dapur di KL ruang tamu di Selangor Majlis kahwin kena pacak bunga manggar sepanjang jalan Ahad 11 April 2021 7 00 AMSharina menunjukkan dapur rumah ibu bapanya terletak di Kuala Lumpur manakala ruang...
Back Off Selangor Mb S Sec Tells Pro Anwar Groups

Back Off Selangor Mb S Sec Tells Pro Anwar Groups

papar berkaitan - pada 11/4/2021 - jumlah : 302 hits
Juwairiya Zulkifli has asked Mohamad Ezam Md Nor not to interfere in PKR s selection of candidates for GE15 PETALING JAYA Outsiders should not interfere in the selection of candidates for Pakatan Harapan in the next general election as it c...
Homestay Unik Tengah Sawah Padi Di Selangor

Homestay Unik Tengah Sawah Padi Di Selangor

papar berkaitan - pada 13/4/2021 - jumlah : 245 hits
Kalau tercari cari Homestay Unik di tengah sawah padi berdekatan Kuala Lumpur sebagai destinasi percutian RARE TV sarankan untuk anda cuba menginap di homestay unik Hj Dorani di Sungai Besar Selangor ni Bayangkan bangun pagi boleh layan vie...
Cari Juadah Berbuka Ini Lokasi Bazar Ramadan Sekitar Lembah Klang Dan Selangor

Cari Juadah Berbuka Ini Lokasi Bazar Ramadan Sekitar Lembah Klang Dan Selangor

papar berkaitan - pada 13/4/2021 - jumlah : 267 hits
Buka puasa nanti nak makan apa tak ada idealah pula Lagi satu masa Covid 19 ini ada ke bazar ramadhan yang buka Rasanya itulah kebanyakan pertanyaan yang berlegar dibenak fikiran bukan jangan risau meskipun pendemik melanda negara kerajaan ...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

The Evolution Of Adult Entertainment

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

Datuk Beraksi Di Pentas Peragaan Pada Usia 88 Tahun

Pemilik R R Didenda Rm30 000 Jual Petrol Bersubsidi Kepada Rakyat Thailand

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16