Akpk Dan Visa Lancar Kempen Treat Your Money Right


AKPK Dan VISA Lancar Kempen Treat Your Money Right. Assalammualaikum semua! Baru-baru ini ruby telah hadir ke acara pelancaran kempen baru dari AKPK dan VISA. Ia adalah selaras dengan World Savings Day 2018 yang berlangsung pada 31 Oktober pada setiap tahun. Program ini dapat menggalakkan ramai rakyat Malaysia lebih berani menyenaraikan apa yang mereka belanjakan pada setiap bulan agar bebas hutang. Senarai nama dalam CTOS dan CRISS juga di keluarkan. Malah ada duit untuk menabung untuk pada masa akan datang atau wang tersedia pada waktu kecemasan.
AKPK Dan VISA Lancar Kempen Treat Your Money Right Visa dan AKPK lancarkan ikhtiar “Urus Wang Anda Dengan Bijak” untuk menggalakkan amalan menabung. Kajian Visa mengenai pengurusan wang mendedahkan bahawa rakyat Malaysia sukar mematuhi peruntukan bajet mereka. Sebagai sebahagian daripada Hari Menabung Sedunia di Malaysia, Visa and Agensi Kaunseling dan Pengurusan Kredit (AKPK) telah melancarkan ikhtiar Treat Your Money Right (Urus Wang Anda Dengan Bijak). Ikhtiar tersebut. yang diadakan untuk memberi penekanan kepada amalan dan kepentingan menabung, dirangka berasaskan tinjau selidik yang mendapati bahawa kebanyakan rakyat Malaysia menyedari kepentingan menabung, tetapi masih menghadapi kesukaran untuk menguruskan kewangan mereka.
Hasil tinjau selidik ini menunjukkan bahawa seramai 53 peratus daripada rakyat Malaysia menabung sebagai persiapan untuk masa depan mereka. Bagaimanapun, 22 peratus daripada mereka tidak menjejak tabungan dan perbelanjaan masing-masing, dan 24 peratus enggan membuat bajet atau rekod kewangan.
Kajian juga mendedahkan maklumat menarik lain tentang amalan pengurusan kewangan rakyat Malaysia:
Enam puluh peratus menyimpan jumlah wang secukupnya untuk memenuhi keperluan asas mereka. Enam puluh tujuh peratus menganggap menabung untuk kecemasan sebagai dorongan utama mereka. Empat puluh lima peratus mendapati sukar untuk menabung Lima puluh empat peratus cuba menderma seberapa banyak wang yang mungkin untuk tujuan murni dan pelaburan sosial. Treat Your Money Right Tinjau selidik ini membuktikan bahawa rakyat Malaysia perlu memahami gaya pengurusan wang masing-masing. Laman web Treat Your Money Right www.treatyourmoneyright.com menyediakan kuiz interaktif untuk membolehkan peserta mengetahui amalan pengurusan wang mereka selain menyediakan beberapa sumber pengurusan wang yang berguna.

Ng Kong Boon berkata: “Kerjasama dengan AKPK untuk melancarkan ikhtiar Treat Your Money Right sempena Hari Menabung Sedunia sememangnya wajar, kerana kajian kami mendapati sebilangan besar rakyat Malaysia masih perlu memperbaiki teknik peruntukan belanja dan tabungan masing-masing. Rakyat Malaysia perlu memahami betapa pentingnya pengurusan wang yang berkesan. Ilmu sememangnya amat berguna dan dengan mengenali gaya pengurusan wang peribadi anda. boleh membuat keputusan lebih teliti untuk menabung dan berbelanja mengikut kemampuan anda. Kami percaya seluruh rakyat Malaysia perlu belajar menguruskan kewangan bagi merancang dan membuat persiapan bagi pelbagai peringkat hidup supaya mereka dapat membina masa depan yang lebih cerah.” Mr. Ng Kong Boon (Country Manager, Visa) menunjukkan bahawa pengetahuan adalah kuasa untuk mengetahui gaya pengurusan wang anda dapat membantu anda membuat usaha yang sadar untuk menyelamatkan dan menghabiskan dengan cara anda. Visa Financial Literacy Study 2018 -membabitkan 1060 rakyat Malaysia berusia 21-40 tahun dijalankan untuk memahami persepsi tentang wang dalam kalangan anak muda Malaysia.
Kuiz ini membahagikan peserta kepada empat jenis personaliti berbeza berasaskan gaya pengurusan wang masing-masing. Kumpulan pertama ialah ‘Ringgit Sayang’, yang memang mengerti kepentingan merancang dan menabung. jenis kedua digelar ‘Raja Borong’. Mereka membelanjakan wang tanpa menjejak kewangan masing-masing. Jenis ketiga dikenali sebagai ‘Bos Tak Layan’. yang merujuk kepada orang yang menabung seberapa banyak wang yang mungkin tetapi mengelakkan diri daripada merancang atau menyediakan bajet. Jenis terakhir ialah ‘Tak Mau Sen’, yang menganggap wang bukan benda paling penting dalam hidup.
En. Azman Hasim (GM, AKPK) menggalakkan rakyat Malaysia mengambil lebih banyak lagi minat aktif dalam merancang kewangan mereka dan bukan hanya memberi tumpuan kepada penjimatan. “Matlamat kami adalah untuk menggalakkan seberapa ramai rakyat Malaysia untuk menyemai minat untuk merancang kewangan dan tidak semata-mata memberi tumpuan kepada tabungan,” kata En. Azman Hasim, Pengurus Besar AKPK. Bahagian Operasi.
“Langkah pertama untuk meningkatkan kemahiran dalam sesuatu perkara, terutamanya berkaitan dengan wang, adalah dengan mencabar diri anda.”
Jom Jawab Kuiz Treat Your Money Right
Ruby adalah Tak Mau Cents. Hahaha. Penjagaan kewangan ruby masih ditahap boleh bernafas. Demi keluarga. Hehehe
Menang 8 Apple Watch Series 3 Lapan tokoh media social berpengaruh (@hannahonline @asma.nasa @careentxy @harithzazman @josephgermani @kuahjenhan @affendyjailani dan @surayaror) telah dipilih untuk mengendalikan pertandingan Facebook sebagai sebahagian daripada ikhtiar Treat Your Money Right. Pertandingan ini mencabar peserta untuk mengambil kuiz “Apakah personaliti pengurusan kewangan anda?” dan berkongsi nasihat penabungan dan juga kisah peribadi yang menerangkan personaliti pengurusan kewangan mereka. Lapan tokoh media sosial berpengaruh ini akan menjadi pengadil dan memilih ulasan dan petua tabungan kesukaan mereka.

Pertandingan Facebook ini akan bermula pada 30 Oktober dan berakhir pada 14 November. Peserta berpeluang memenangi wang tunai RM5,000 dan 8 Apple Watch Series 3 serta hadiah-hadiah lain sambil mereka mengasah kemahiran pengurusan wang masing-masing.
www.treatyourmoneyright.com
www.facebook.com/treatyourmoneyright
www.akpk.org.my
www.facebook.com/AKPKofficial
www.instagram.com/akpkofficial
The post AKPK Dan VISA Lancar Kempen Treat Your Money Right appeared first on RUBY - Malaysia Lifestyle Blogger.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://ruby.my/2018/10/treat-your-money-right/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Visa And Akpk Launch Treat Your Money Right Initiative To Promote Importance Of Saving

Visa And Akpk Launch Treat Your Money Right Initiative To Promote Importance Of Saving

papar berkaitan - pada 1/11/2018 - jumlah : 261 hits
Visa study on money management reveals that Malaysians have trouble keeping to their budgetAs part of World Savings Day in Malaysia Visa and Credit Counselling and Debt Management Agency have launched the initiative Treat Your Money Right T...
If You Re Thinking Of Spending Money On Your Blog

If You Re Thinking Of Spending Money On Your Blog

papar berkaitan - pada 21/10/2018 - jumlah : 240 hits
So you ve been blogging for quite a while now and figured you could use an upgrade to your blog but you are not sure how much and what to spend on Frankly speaking you do not need to spend money on blogging unless you have some money set as...
Top Tips About Home Insurance To Make The Most Out Of Your Money

Top Tips About Home Insurance To Make The Most Out Of Your Money

papar berkaitan - pada 29/10/2018 - jumlah : 326 hits
Top Tips About Home Insurance to Make the Most Out of Your Money Whether it is for investment purpose or own stay buying your first home is a significant moment in your life Moreover it is really tempting to jump onto the property investmen...
How To Buy The Right Shoes For Your Child

How To Buy The Right Shoes For Your Child

papar berkaitan - pada 1/11/2018 - jumlah : 275 hits
Blitzresults an interactive educational website found that 65 per cent of children wear shoes that are too small Of this group 47 per cent don shoes that are one size too small and the remaining 18 per cent are wearing shoes that are shocki...
Are You Feeding Your Baby The Wrong Solids

Are You Feeding Your Baby The Wrong Solids

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 342 hits
Once your baby hits the six month mark it s often time to start them on solids Becky Blair a dietitian says Look for signs of readiness Does your baby have good neck control Can he sit up and lean forward to accept a spoon Just remember to ...
Guide To Rent Your Property

Guide To Rent Your Property

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 256 hits
Guide To Rent Your Property So you have inherited a landed house in Taman Tun Dr Ismail and you have no idea what to do with the property as you have your own house There are ways to make good use of property to generate passive income by r...
Arti Lirik Tim Mcgraw It S Your Love Ft Faith Hill

Arti Lirik Tim Mcgraw It S Your Love Ft Faith Hill

papar berkaitan - pada 27/10/2018 - jumlah : 231 hits
It s Your Love Tim McGraw Simak lirik lagu selengkapnya di www pancaswara com
Make A Living From Your Love Of Kitchens

Make A Living From Your Love Of Kitchens

papar berkaitan - pada 26/10/2018 - jumlah : 212 hits
The kitchen is often the hub of a busy family home and a room where people eat talk about their day and generally have a good time Kitchens are an integral part of the home The post appeared first on
Hand Me Downs You Should Never Accept For Your Baby

Hand Me Downs You Should Never Accept For Your Baby

papar berkaitan - pada 25/10/2018 - jumlah : 258 hits
Let s face it baby items are expensive and it isn t long before your baby outgrows said items So it s only understandable and cost efficient as well to recycle or share secondhand items with relatives or friends That being said there are ju...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Gulai Udang Nenas

Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Kerajaan Pahang Sumbang Rm8 000 Kepada Keluarga Allahyarham Konstabel Muhamad Syafiq

Article 153 Of The Federal Constitution Does Not Bar Opening Uitm To Non Bumiputera



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Majlis Perkahwinan Anak Saudara

From Smoke To Pet Dander Bnx Filter Traps Microscopic Airborne Contaminants

Pas Dikecam Balun Polis Bukan Fahaman Ekstremis

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Lirik Luqman Faiz Bahagiamu Tujuanku