Akhirya Vincent Tan Bersuara Jawab Siapa Bersalah Dan Ini Tindakkan Bakal Dilakukan Kepada Balu M4ngsa


“KESALAHAN bagi kejadian ini mesti terletak pada pihak berkuasa lapangan terbang.
“Mereka sepatutnya memberi amaran awal mencukupi kepada pesawat mengenai kerja penyelenggaraan di landasan atau menutup terus lapangan terbang. Tiada amaran sedemikian diberikan,” kata Pengerusi Eksekutif Berjaya Corporation Berhad, Tan Sri Vincent Tan.
Reaksi itu diberi Vincent bagi mengulas mengenai kejadian pesawat merempuh sebuah kereta unit kejuruteraan Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) di Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah (LTSAS), Subang, Isnin lalu.
Dalam kejadian itu, kakitangan MAHB, Mohd Ruzaimi Iskandar Ahmad Razali, 39, yang memandu kenderaan terbabit, men1nggal dunia.

Menurut Vincent, ketika kejadian pesawat Berjaya Air yang terbabit dalam kemalangan itu mendapat kebenaran mendarat di LTSAS daripada menara kawalan Subang.
Beliau berkata, juruterbang pesawat berkenaan juga sudah mengikuti semua prosedur pengendalian dan pendaratan.
Katanya, Berjaya Air dan juruterbang yang terbabit tidak sepatutnya dipersalahkan, sebaliknya pihak pengurusan lapangan terbang yang perlu tampil bertanggungjawab.
“Saya berpendapat pihak berkuasa lapangan terbang cuai, saya berharap kejadian ini membuka mata pihak terbabit supaya ia tidak berulang,” katanya dalam kenyataan, hari ini.
Dalam pada itu, Vincent berkata, beliau secara peribadi akan mendermakan RM50,000 kepada balu m3ngsa bagi membantu meringankan kesulitan kewangan keluarga.
“Saya ucapkan takziah kepada keluarga Mohd Ruzaimi,” katanya.

Sementara itu, Berjaya Air dalam kenyataan berasingan memaklumkan, jet peribadi yang terbabit dalam pelanggaran dengan kenderaan penyelenggaraan di LTSAS itu terbang dan mendarat sesuai dengan pelan penerbangan yang dikemukakan serta diluluskan Pusat Kawalan Lalu Lintas Udara, sebelum ia dijadualkan mendarat.
“Menara di lapangan terbang memberi kebenaran kepada juruterbang untuk mendarat dan tidak ada ‘Notice to Airmen’ atau NOTAM yang dikeluarkan untuk memaklumkan bahawa kerja penyelenggaraan sedang dijalankan di landasan.
“Tidak ada suar atau lampu amaran untuk memberi amaran kepada krew bahawa adanya kehadiran pekerja penyelenggaraan atau halangan lain di landasan.
“Malah, pesawat itu sudah mendarat dan kelajuannya sudah berkurangan ketika ia bertembung dengan kenderaan penyelenggaraan,” kata kenyataan itu, hari ini.
Menurut kenyataan itu lagi, syarikat itu bersedia memberikan bantuan dan kerjasama sepenuhnya kepada pihak berkuasa yang berkaitan, termasuk Biro Siasatan Kemalangan Udara yang mengetuai siasatan.
“Kami juga berharap orang awam tidak berterusan membuat sebarang spekulasi berhubung kejadian malang ini dan memberikan masa kepada pihak yang berkenaan untuk melengkapkan siasatan,” jelasnya.
Isnin lalu, kakitangan MAHB itu parah selepas kereta unit kejuruteraan MAHB dipandunya dirempuh pesawat terbabit, pada 3.20 pagi.
Pesawat terbabit merempuh bahagian hadapan cermin dan bumbung kereta itu.
Penumpang dan anak kapal terbabit dilaporkan selamat tanpa sebarang kecederaan, bagaimanapun Mohd Ruzaimi yang parah dikejarkan ke hospital swasta untuk rawatan.
Sehari kemudian, Ketua Pegawai Eksekutif MAHB, Raja Azmi Raja Nazuddin memaklumkan Mohd Ruzaimi disahkan men1nggal dunia pada 6.45 petang, ketika menjalani rawatan intensif di hospital swasta di Petaling Jaya.

M4ngsa men1nggalkan isteri, Nor Azawiah Md Usuf dan empat anak berusia antara setahun hingga 13 tahun.
Artikel Berkaitan: Tiada lagi anak lelaki yang tinggal…
“SEDIH bila kenangkan tiada lagi anak lelaki apabila kini arwah (Mohd Ruzaimi) pergi tinggalkan kami selepas abangnya meninggal dunia akibat lemas kira-kira 10 tahun lalu,” kata Jeleha Awang, 70.
Jeleha ibu kepada Juruteknik Malaysia Airports Holdings Bhd (MAHB), Mohd Ruzaimi Iskandar Ahmad Razali, 39, yang mavt selepas pacuan empat roda dinaiki dirempuh pesawat di landasan Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah, Subang, Selangor awal pagi kelmarin.
M4ngsa, menghembuskan nafas terakhir jam 6.45 petang semalam, men1nggalkan seorang isteri Nor Azawiah Md Usuf dan empat anak berusia setahun hingga 13 tahun.
Menurutnya, kali terakhir dia bertemu anak keduanya daripada tiga beradik itu pada bulan lalu untuk uruskan hal tanah.
“Abang arwah men1nggal dunia akibat lemas. Selepas ketiadaan suami serta anak sulung, dialah ketua keluarga. Kini dia pula `pergi’ tinggalkan kami.
“Terkejut waktu dimaklumkan kejadian itu, tak sangka boleh jadi macam tu. Namun walaupun sedih saya reda dengan apa yang berlaku,” katanya ketika ditemui di tanah Perkuburan Kampung Changkat Belengkor, Batu gajah, Perak, selepas selesai majlis pengebumian hari ini.
Menurutnya, Mohd Ruzaimi seorang anak yang baik serta bertanggungjawab pada keluarga.
Bapa saudara Allahyarham, Roslan Latiff, 58, mengucapkan terima kasih kepada semua yang membantu menguruskan jen4zah daripada awal hingga akhir.
“Pihak keluarga mohon maaf jika ada kekurangan dan kesilapan sewaktu arwah dirawat hingga dikebumikan,” katanya.
Terdahulu jen4zah Mohd Ruzaimi yang selesai dibedah siasat di Hospital Sungai Buloh, Selangor tiba di Masjid Toh Puan Besar Hatijah, di sini kira-kira jam 5 petang untuk disembahyangkan sebelum dibawa ke tanah perkuburan dan pengebumian selesai jam 5.45 petang.
The post Akhirya Vincent Tan Bersuara Jawab Siapa Bersalah Dan Ini Tindakkan Bakal Dilakukan Kepada Balu M4ngsa. appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/akhirya-vincent-tan-bersuara-jawab-siapa-bersalah-dan-ini-tindakkan-bakal-dilakukan-kepada-balu-m4ngsa/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kampanye Di Bali Besok Prabowo Bakal Jawab Isu Tak Pancasilais Khilafah

Kampanye Di Bali Besok Prabowo Bakal Jawab Isu Tak Pancasilais Khilafah

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 159 hits
Calon Presiden Nomor urut 02 Prabowo Subianto akan melakukan kampanye terbuka di Lapangan Kompyang Sujana Jalan Mahendradatta Denpasar Bali Selasa besok sekira pukul 08 30 Wita
Ikea Bakal Memperkenalkan Pembesar Suara Pintar Symfonisk Tidak Lama Lagi

Ikea Bakal Memperkenalkan Pembesar Suara Pintar Symfonisk Tidak Lama Lagi

papar berkaitan - pada 15/3/2019 - jumlah : 243 hits
Pembesar suara dengan ciri ciri pintar bukanlah sesuatu yang baru Syarikat syarikat besar seperti Amazon Apple dan Google semuanya mempunyai peranti mereka sendiri Terkini nampaknya IKEA juga bakal memperkenalkan pembesar suara pintar merek...
Saringan Pemilihan Wakil Esukan Ke Sukan Sea 2019 Bakal Diadakan Bermula Bulan Ini

Saringan Pemilihan Wakil Esukan Ke Sukan Sea 2019 Bakal Diadakan Bermula Bulan Ini

papar berkaitan - pada 15/3/2019 - jumlah : 263 hits
Ia telah diumumkan sebelum ini yang mana Sukan SEA 2019 pada tahun ini di Filipina bakal menawarkan lima pingat untuk acara esukan Selari dengannya Malaysia akan turut menghantar wakil tersendiri dan selari dengannya Persatuan Esukan Malays...
Majelis Tinggi Dpp Ppp Bakal Gelar Rapat Sikapi Penangkapan Romarhurmuziy

Majelis Tinggi Dpp Ppp Bakal Gelar Rapat Sikapi Penangkapan Romarhurmuziy

papar berkaitan - pada 15/3/2019 - jumlah : 147 hits
Hasrul yakin kasus Rommy tak mempengaruhi elektabilitas partai berlambang ka bah itu
Satgas Antimafia Bola Bakal Periksa Kembali Joko Driyono Senin Pekan Depan

Satgas Antimafia Bola Bakal Periksa Kembali Joko Driyono Senin Pekan Depan

papar berkaitan - pada 15/3/2019 - jumlah : 189 hits
Hari ini Satgas melayangkan surat panggilan kembali kepada saudara Jokdri yang rencana akan dipanggil pada Senin besok ujar Kepala Biro Penerangan Masyarakat Divisi Humas Polri Brigjen Dedi Prasetyo
Turtle Beach Dikatakan Bakal Membeli Syarikat Aksesori Permainan Roccat Untuk Rm78 5 Juta

Turtle Beach Dikatakan Bakal Membeli Syarikat Aksesori Permainan Roccat Untuk Rm78 5 Juta

papar berkaitan - pada 15/3/2019 - jumlah : 207 hits
Berita mengenai pembelian syarikat permainan aksesori bukanlah sesuatu yang jarang didengari Syarikat syarikat seperti Logitech dan Razer diantara nama nama yang sering didengari apabila syarikat syarikat lebih kecil dibeli Turtle Beach ial...
Exco Negeri Sembilan Warga Emas Bakal Tawan Everest

Exco Negeri Sembilan Warga Emas Bakal Tawan Everest

papar berkaitan - pada 16/3/2019 - jumlah : 528 hits
Bersempena dengan program pendakian YB Bakri Sawir yang telah dilaporkan baru baru ini satu majlis penyerahan bendera bendera serta kelengkapan pendakian telah dianjurkan oleh Malaysia Autism Foundation bertempat di Nilai Negeri Sembilan Ma...
Beli Rumah Di Manchester Bale Bakal Sertai United

Beli Rumah Di Manchester Bale Bakal Sertai United

papar berkaitan - pada 16/3/2019 - jumlah : 331 hits
Beli rumah di Manchester Bale bakal sertai United Foto ReutersGARETH BALE dilaporkan telah membeli sebuah rumah di Manchester United Kingdom dan bersetuju dengan terma peribadi yang ditetapkan oleh Manchester United menjelang potensi perpin...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally