Ajal Seorang Ibu Maut Kereta Dihempap Lori Simen Di Persimpangan Lampu Isyarat


Wanita maut selepas kenderaannya dihempap sebuah lori simen yang dipercayai mengalami kerosakan brek di persimpangan lampu isyarat Jalan Sri Cemerlang, Kota Bharu Kelantan.
Dalam kejadian 4.10 petang itu, mangsa, Roslina Anat Lat, 47, maut di lokasi kejadian.
Kredit Gambar: Ihsan Orang Awam Pemangku Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Superintendan Mohd Suhaimi Ali berkata, lori jenis Nissan yang membawa muatan simen dipandu dari arah Pengkalan Chepa menghala ke Jalan Sri Cemerlang.
“Sebaik tiba di lokasi, pemandunya menyedari brek lori gagal berfungsi dan untuk mengelak terlanggar kenderaan di hadapan, lelaki itu mengambil keputusan membelok ke kiri.
“Semasa membelok, kenderaan berat itu tiba-tiba terbalik lalu menghempap Perodua Kelisa yang berhenti di lampu isyarat laluan bertentangan.
“Akibat kemalangan itu, mangsa yang tersepit di dalam keretanya meninggal dunia di lokasi kejadian,” katanya ketika dihubungi.

Mangsa cedera di dada dan kaki
Mohd Suhaimi berkata, mangsa yang cedera di dada dan kaki dibawa ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian untuk proses bedah siasat.
Menurutnya, kejadian itu turut membabitkan sebuah lagi kereta iaitu jenis Honda Civic namun pemandunya tidak mengalami kecederaan.
“Kemalangan disyaki berpunca daripada kecuaian pemandu lori dalam memastikan kenderaannya selamat dikendalikan dan kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987,” katanya.
Kredit Gambar: Ihsan Orang Awam Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Kota Bharu, Timbalan Penguasa Bomba Zukeri Shafie berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada jam 4.12 petang sebelum 15 anggota dikejarkan ke lokasi kejadian.
“Sebaik tiba, kami dapati sebuah lori menghempap sebuah kereta dan muatan simen yang dibawa kenderaan berat itu tumpah dan memenuhi kereta yang dipandu seorang wanita.
“Operasi sedikit sukar kerana keadaan bumbung kereta yang kemek dan mangsa tersepit ditambah dengan muatan simen yang turut tumpah atas mangsa.
Kredit Gambar: Ihsan Orang Awam “Kami menggunakan peralatan jenis pemotong hidraulik serta beg udara untuk mengeluarkan mangsa dan masa yang diambil untuk operasi itu adalah selama setengah jam dengan bantuan kren,” katanya.
Kredit: Metro

Tak sabar tunggu baby lahir, nak persiapkan mental dan fizikal sebelum si manja lahir nanti. Mahu belajar segalanya tentang ilmu persediaan urus bayi selepas lahir? Jom sertai E-Workshop Pa&Ma: Misi Mama Sambut Baby! Daftar sekarang di https://toko.ideaktiv.com/product/pama-e-workshop-misi-mama-cantik-sihat/

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!)
The post Ajal Seorang Ibu! Maut Kereta Dihempap Lori Simen Di Persimpangan Lampu Isyarat appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/ajal-seorang-ibu-maut-kereta-dihempap-lori-simen-di-persimpangan-lampu-isyarat/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wanita Maut Dihempap Lori Simen Terbalik

Wanita Maut Dihempap Lori Simen Terbalik

papar berkaitan - pada 23/1/2022 - jumlah : 133 hits
Oleh Lori simen terbalik dan menghempap Perodua Kelisa lalu mengorbankan pemandu kereta tersebut dalam kejadian di Kota Bharu hari ini Gambar media sosial SEBUAH lori simen yang dipercayai mengalami kerosakan brek di persimpangan lampu isya...
Sampaikan Tercampak Atas Bonet Kereta Sekali Wanita Mengaku Memang Lnggr Lampu Isyarat Gara Gara Sebab Kekasih

Sampaikan Tercampak Atas Bonet Kereta Sekali Wanita Mengaku Memang Lnggr Lampu Isyarat Gara Gara Sebab Kekasih

papar berkaitan - pada 25/1/2022 - jumlah : 993 hits
Sejak semalam tular di media sosial terutamanya di Facebook apabila seorang pengguna memuat naik video rakaman dashcam dua orang wanita merempuh keretanya di lampu isyarat
4 Beranak Maut Gara Gara Dilanggar Pemandu Nissan Navara Langgar Lampu Isyarat Merah Positif Dadah

4 Beranak Maut Gara Gara Dilanggar Pemandu Nissan Navara Langgar Lampu Isyarat Merah Positif Dadah

papar berkaitan - pada 29/1/2022 - jumlah : 374 hits
Perjalanan satu keluarga menuju ke majlis perkahwinan yangg diadakan di Kuala Lumpur bertukar menjadi tragedi apabila kereta yang dinaiki terbabit dalam kemalangan yang menyebabkan empat termasuk tiga kanak kanak maut semalam Ketua Polis Da...
Ibu Tunggal Tiga Anak Maut Digilis Lori 3 Tan

Ibu Tunggal Tiga Anak Maut Digilis Lori 3 Tan

papar berkaitan - pada 26/1/2022 - jumlah : 383 hits
Seorang ibu tunggal Wan Nurfarahin binti Mohd Radzi yang mempunyai 3 orang anak dilaporkan maut selepas terlibat dengan sebuah kemalangan jalan raya Difahamkan mangsa terlibat dalam kemalangan jalan raya di lebuh raya Sungai Besi Insiden te...
Lepas Ni Kami Saman Terus Jpj Beri Amaran Terakhir Kepada Penjaja Jalanan Di Persimpangan Lampu Isyarat

Lepas Ni Kami Saman Terus Jpj Beri Amaran Terakhir Kepada Penjaja Jalanan Di Persimpangan Lampu Isyarat

papar berkaitan - pada 11/1/2022 - jumlah : 202 hits
Sembilan penjaja jalanan di persimpangan lampu isyarat di Jalan Rasah Seremban diberi amaran terakhir agar tidak meneruskan penjualan buah mangga asam boi di bahu jalan yang boleh mengundang bahaya kepada diri mereka dan pengguna jalan raya...
Rupanya Tengah Kejar Kekasih Curang Dua Beranak Cedera Rempuh Kereta Selepas Langgar Lampu Isyarat

Rupanya Tengah Kejar Kekasih Curang Dua Beranak Cedera Rempuh Kereta Selepas Langgar Lampu Isyarat

papar berkaitan - pada 22/1/2022 - jumlah : 181 hits
PARIT BUNTAR Dua beranak yang terbabit dalam kemalangan dengan sebuah kereta di lampu isyarat Jalan Sempadan di sini hingga rakaman videonya menjadi tular dilaporkan selamat dan hanya mengalami cedera ringan Video berdurasi 12 saat itu mend...
Ibu Bersama 3 Anak Maut Dalam Kemalangan Di Bentong

Ibu Bersama 3 Anak Maut Dalam Kemalangan Di Bentong

papar berkaitan - pada 29/1/2022 - jumlah : 142 hits
Oleh Navara dan Vellfire yang terlibat dalam kemalangan tengah hari tadi KEGEMBIRAAN lima beranak untuk menghadiri kenduri kahwin berakhir tragedi selepas empat daripada mereka maut apabila kenderaan dinaiki dirempuh sebuah pacuan empat rod...
Pemuda Maut Kepala Digilis Lori

Pemuda Maut Kepala Digilis Lori

papar berkaitan - pada 16/1/2022 - jumlah : 181 hits
Oleh DIYANATUL ATIQAH ZAKARYA MUHAMMAD SHAHRUL Fadzli Jemahal maut digilis lori dalam kemalangan di kilometer 176 6 PLUS arah utara berhampiran Jasin Melaka UTUSAN DIYANATUL ATIQAH ZAKARYA JASIN Perjalanan tiga sekawan bercuti di pusat pera...
Model Jelita Pandu Kereta Suami Pemain Bolasepak Meninggal Dunia Akibat Langgar Lori Video

Model Jelita Pandu Kereta Suami Pemain Bolasepak Meninggal Dunia Akibat Langgar Lori Video

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 163 hits
Model Jelita Pandu Kereta Suami Pemain Bolasepak Meninggal Dunia Akibat Langgar Lori VIDEO SEORANG wanita maut dalam kemalangan jalan raya yang berlaku di Odessa Ukraine Bekas model itu Viktoria Danchenko 27 sedang memandu kereta jenis Merc...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik


Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya