Airmata Menitis Lihat Syahmi Lumpuh Koma Lepas Bersalin Ibu Belum Sempat Dakap Anak


Kasihnya ibu membawa ke syurga. Walau pun tidak dapat diluahkan, air mata yang mengalir dan tangisannya cukup menjelaskan tulusnya cinta seorang ibu.
Nor Fadilla yang melahirkan anak sulungnya pada sembilan bulan lalu mengalami komplikasi yang menyebabkan dia tidak sedarkan diri (koma) selama dua bulan.
Menurut kakak Nor Fadilla, Nur Hasirah Che Par ibu muda ini masih terlantar selepas tersedar daripada koma ketika berjuang melahirkan anak tunggalnya, Muhamad Syahmi Mohd Saiful secara pembedahan hampir sembilan bulan lalu.

Dalam perkembngan terkini, adiknya itu perlu diuruskan 100 peratus oleh suami selepas dibenarkan pulang dua bulan lalu.
“Kami perlu menguruskannya kerana dia tidak boleh bergerak langsung termasuk untuk mendakap anak tunggalnya, namun faham apabila kami memberi arahan,” kata Nur Hasirah tentang keadaan adiknya yang mesra dengan panggilan manja Moklaa itu.
KASIH IBU SAUDARA
Nur Hasirah juga turut menumpahkan kasih sayangnya buat anak pasangan ini. Anak tunggal Nor Fadilla Muhamad Syahmi, 9 bulan masih belum merasa didakap ibunya. Si kecil ini dijaga Nur Hasirah sepenuh masa.
“Saya mengambil alih menjaga anak tunggal mereka. Memandangkan Nor Fadilla memerlukan penjagaan rapi termasuk diberi susu khas dan memakai lampin pakai buang,” kata ibu saudara yang penyayang ini.
TIDAK MAMPU MENGGERAKKAN ANGGOTA
Nur Hasirah berkata, adiknya kini berada di rumah ibunya di Kampung Kok Lintang, Gunong, dekat Bachok tidak boleh bercakap dan tidak mampu menggerakkan anggota badan serta bergantung kepada suaminya, Mohd Saiful Sudin, 29.

KERAP MENANGIS SEMASA AWAL KEPULANGAN KINI SENTIASA CERIA
Ibu kepada dua anak ini mengakui adiknya itu dulu kerap menangis. Namun melihat Syahmi dan suaminya sentiasa ada di depan mata, ibu istimewa ini
“Ketika awal pulang ke rumah, dia kerap menangis mungkin terlalu gembira dan sedih apabila dapat berjumpa anaknya setiap hari. Namun, kini wajahnya sentiasa ceria kerana dapat berada di sisi suami dan anak,” katanya.

SYAHMI MENUMPANG KASIH IBU SAUDARA
Menurutnya, dia sepenuhnya menjaga Muhamad Syahmi bagi meringankan beban Mohd Saiful yang perlu memberi sepenuh perhatian kepada isterinya.
Katanya, pada waktu malam, dia akan membawa Muhamad Syahmi pulang ke rumahnya yang tinggal berdekatan dan siang hari akan membawa bayi itu untuk berjumpa dengan ibunya.

SUAMI MENJAGA SEPENUH MASA KINI TIDAK DAPAT BEKERJA
“Sejak adik sakit, suaminya tidak dapat bekerja dan bergantung sepenuhnya kepada wang bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) berjumlah RM350 sebulan, selain bantuan susu khas oleh Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) serta dibeli sendiri,” katanya.
Orang ramai yang ingin membantu boleh menghulurkan sumbangan di akaun Bank Simpanan Nasional (BSN) 0300941000166384 atas nama Mohd Saiful Sudin.
Akhbar sebelum ini melaporkan, Nor Fadilla koma selama empat bulan selepas mengalami komplikasi ketika melahirkan anak sulungnya November tahun lalu.
Sebaik tersedar, Nor Fadilla yang dirawat di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) dilihat menangis teresak-esak sehingga mengeluarkan suara kerana terlalu gembira apabila anak yang dilahirkan diletakkan di pangkuannya buat kali pertama.
Sumber: hmetro.com.my
[ Artikel berkaitan : Letak Gambar Anak Pada Dinding ICU Antara Sebab Ibu Sedar Selepas Hampir 5 Bulan Koma] [Tiga Bulan Terlantar Di ICU Akibat Jantung Terhenti Masa Bersalin, Mama Kena Kuat Demi Syahmi!] The post “Airmata Menitis Lihat Syahmi…” Lumpuh & Koma Lepas Bersalin, Ibu Belum Sempat Dakap Anak appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/airmata-menitis-lihat-syahmi-lumpuh-koma-lepas-bersalin-ibu-belum-sempat-dakap-anak/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ya Allah Bangunkan Aqil Ibu Rindu Anak 3 Tahun Koma 15 Bulan Lepas Pendarahan Otak

Ya Allah Bangunkan Aqil Ibu Rindu Anak 3 Tahun Koma 15 Bulan Lepas Pendarahan Otak

papar berkaitan - pada 7/8/2019 - jumlah : 451 hits
Tiada yang paling menghibakan bagu seorang ibu apabila anak yang dilahirkan normal tidak lagi lincah Dulu menjadi penghibur hati mama dan baba kini Aqil terlantar koma Bagai terngiang ngiang lagi suara si manja kesayangan memanggil mama ata...
Syurga Bersamamu Mbak Netizen Sebak Lihat Jenazah Ibu Meninggal Dunia Dalam Senyuman Lepas Melahirkan Anak

Syurga Bersamamu Mbak Netizen Sebak Lihat Jenazah Ibu Meninggal Dunia Dalam Senyuman Lepas Melahirkan Anak

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 453 hits
Siapa yang dapat menghalang takdir yang ditentukan Tuhan terutamanya bab kematian Sebab itulah kita sebagai hamba Nya kena sentiasa berbuat amal kebaikan dan beribadah selagi masa ada Kalau nyawa dah disentap dari jasad semuanya dah tak ada...
Macam Macam Dugaan Ibu Nak Bersalin Bila Anak Keluar Copy Paste Muka Ayah

Macam Macam Dugaan Ibu Nak Bersalin Bila Anak Keluar Copy Paste Muka Ayah

papar berkaitan - pada 6/8/2019 - jumlah : 298 hits
Lucunya apabila ibu mengandungkan anak kemudian diuji dengan macam macam masalah sepanjang kehamilan tetapi bila keluar si manja itu mengikut acuan ayahnya Itulah yang terjadi kepada pelantun lagu Be Mine Tasha Manshahar yang buat pertama k...
Kecacatan Otak Akibat Kurang Asid Folik Abi Ibu Hanya Sempat Dakap 18 Jam

Kecacatan Otak Akibat Kurang Asid Folik Abi Ibu Hanya Sempat Dakap 18 Jam

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 333 hits
Tendangan si kecil dalam kandungan kini hanya tinggal kenangan Si kecil yang dinanti nantikan sudah pergi meninggalkan ibu dan abi Pertemuan 18 jam yang amat bermakna sebelum perpisahan buat selama lamanya Sudah tertulis sebagai ketentuan N...
Inginku Dakap Walau Sesaat Ibu Rindu 15 Hari Dipinjamkan Anak Kanser Darah Pergi Dulu

Inginku Dakap Walau Sesaat Ibu Rindu 15 Hari Dipinjamkan Anak Kanser Darah Pergi Dulu

papar berkaitan - pada 9/8/2019 - jumlah : 374 hits
Tiada yang dapat mengubati kerinduan seorang ibu terhadap anak yang dikandung dan dilahirkan Lebih menyebakkan apabila pada usia 15 hari si kecil yang dirindukan sudah pergi menghadap Ilahi Sesungguhnya kerinduan yang paling sarat ialah rin...
Video Budak Kecil Togok Arak Tular Ibu Dakwa Tak Sempat Kawal Anak

Video Budak Kecil Togok Arak Tular Ibu Dakwa Tak Sempat Kawal Anak

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 307 hits
Masalah keruntuhan akhlak dalam kalangan remaja dan kanak kanak dilihat semakin membimbangkan Baru baru ini gambar seorang pelajar perempuan menghisap vape dikawasan umum berjaya dirakam Kali ini video seorang kanak kanak yang kelihatan bel...
Anak 3 Bulan Luka Di Muka Ibu Tak Sempat Elak Tertimpa Durian Gugur

Anak 3 Bulan Luka Di Muka Ibu Tak Sempat Elak Tertimpa Durian Gugur

papar berkaitan - pada 1/8/2019 - jumlah : 556 hits
Tidak disangka sangka buah durian gugur sudah dielak tetap tertimpa ibu dan bayi Walau pun tiada kecederaan serius kepada si kecil buah durian seberat kurang 1 kg itu telah mengakibatkan keadaan lebam pada dada ibu bayi berkenaan Menurut ba...
Ibu Masa Penat Mudah Marah Tenung Muka Anak Masa Tidur Tak Sedar Gugur Airmata

Ibu Masa Penat Mudah Marah Tenung Muka Anak Masa Tidur Tak Sedar Gugur Airmata

papar berkaitan - pada 11/8/2019 - jumlah : 407 hits
Ibu insan yang sangat istimewa di mata anak anak Apa sahaja diperlukan akan dirujuk kepada ibu tidak kira anak lelaki atau perempuan Akrabnya hubungan ibu dan anak banyaknya kasih sayang dicurahkan dari alam rahim hinggalah selepas dilahirk...
Issey Tak Sempat Bawa Ibu Tunai Umrah

Issey Tak Sempat Bawa Ibu Tunai Umrah

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 290 hits
Inalillahiwainnalillahirojiun Salam takziah kepada penyampai radio Suria FM Issey Fazlisham kerana ibunya kembali ke rahmatullah kira kira jam 3 40 petang semalam akibat sakit jantung pada usia 52 tahun Sis dapat tahu berita sedih ni dekat ...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11