Air Fryer Toros Pro Chef Memudahkan Aktiviti Memasak


Air Fryer Toros Pro Chef Mudah Guna
“You are what you eat”. Kita adalah apa yang kita makan. Kalau nak sihat, kenalah pilih makanan yang sihat untuk tubuh dan minda yang sihat bukan? Sebab itulah Air Fryer Toros Pro Chef menjadi pilihan Mai. Yang penting, aktiviti memasak juga jadi lebih mudah dengannya.

Air Fryer Toros Pro Chef
Siapa yang tak suka dengan makanan bergoreng kan? Kebanyakan makanan bergoreng sedap rasanya. Mai sendiri peminat ayam goreng segera, pizza segera dan lain-lagi makanan bergoreng yang kalorinya tinggi.

Seperti yang kita tahu, kalori dalam makanan bergoreng adalah lebih tinggi daripada yang direbus atau dibakar. Alaaaa tapi.. makanan bergoreng sedap rasanya. Cara yang bagus untuk mengatasi masalah ini adalah dengan menggunakan air fryer. Goreng tanpa menggunakan minyak atau guna minyak dalam jumlah yang sangat sikit.

Cari punya cari, akhirnya jumpa dengan air fryer Toros Pro Chef keluaran Buffalo yang terkenal dengan peralatan memasaknya. Jatuh cinta pandang pertama dengan air fryer ni. Rupanya yang bulat dan unik dengan fungsi tersendiri, macam-macam jenis cara masakanseperti goreng, bakar, grill, kacau goreng dan panggang boleh dibuat menggunakannya.

Bahagian dalam air fryer Toros Pro Chef
Nak goreng ayam, ikan, daging, sayur, buat pizza, biskut, roti bakar, tart telur, popcorn, kek... guna je air fryer ni. Nak buat nasi goreng,mi goreng dan masakan bertumis juga boleh. Boleh je menumis dalam air fryer ini ye.

Mai suka sangat dengan air fryer Toros Pro Chef. Hasil gorengannya sekata kerana ia boleh dicondongkan ke kiri atau kanan untuk menggoreng dan berlaku putaran bahan masakan di dalam ruangan menggoreng (pot). Ia dilengkapi dengan fungsi auto berputar yang membantu penyebaran haba supaya sekata.

Ia adalah teknologi pemanasan berputar 360. Teknologi pemanasan turbo yang unik ini adalah untuk menjana udara yang dipanaskan dengan cepat untuk memasak makanan dengan sedikit minyak atau tiada. Keunikan pot yang berputar dalam keadaan condong ini, membuatkan makanan dimasak sekata sama seperti menggoreng cara biasa.

Yang menariknya lagi, pot yang disediakan juga luas, Jadi, boleh masukkan banyak bahan dalam satu masa. Pot diperbuat daripada bahan berkualiti yang tidak membuatkan makanan melekat padanya serta mudah dicuci.

Pot
Selain itu, cara untuk menggunakannya juga sangat mudah. Hanya masukkan makanan ke dalamnya, pasang plug, tekan Start pada control panel, tekan menu untuk pilih kaedah memasak, laraskan suhu dan masa kemudian tunggu masakan untuk siap. Dah boleh makan.. Senang kan?

Control Panel
Air fryer ini dilengkapi dengan aksesori utama seperti pemegang yang digunakan untuk mengangkat pot dan low rack untuk membakar atau memanggang. Aksesori tambahan juga dibekalkan seperti penyepit, untuk mengangkat makanan atau pinggan keluar atau masuk ke dalam pot memasak. Lagi satu, penapis yang perlu dipasang pelindung pemanas bagi mengelakkan pengumpulan gris dalam pemanas berpunca daripada masakan berlemak.

Cubaan pertama Mai menggunakan air fryer ini dengan menggoreng kentang. Mula-mula nak guna mestilah yang mudah kan hehe. Isi dalamnya juga masak sekata.


Untuk kentang goreng, pilih mode memasak ‘Fry’ dengan suhu 240°C. Masanya Mai set 10 minit sahaja. Hasilnya memang cantik, lembut dan masak isinya. Di bawah ini adalah cara-cara Mai menggunakan Air Fryer Toros Pro Chef untuk menggoreng kentang.


Mai juga masak sayur campur goreng sos tiram menggunakan mode ‘Stir-fry’. Masa dan suhu yang telah diset mengikut mode ini adalah 240°C dan 15 minit. Anda boleh je kurang atau tambahkan masa mengikut citarasa masing-masing. Kalau nak sayur rasa rangupnya, boleh kurangkan masa. Mai set 10 minit saja. Di bawah ini pula adalah cara memasaknya... 
Sayur campur goreng sos tiram guna air fryer Toros Pro Chef
Mula-mula tumis bawang besar, bawang putih dan halia dan tutupkan penutup dan condongkan ke kanan. Bila dah berbau wangi, betulkan semula kepada kedudukan biasa (menegak), buka penutup dan masukkan sayur campur yang telah digaul dengan sos tiram. Semasa penutup dibuka, automatik pemanasan berhenti. Ia akan bermula sebaik saja penutup ditutup semula. Condongkan semula mesin tersebut dan biarkan sehingga masak mengikut masa yang telah ditetapkan sehingga berbunyi.


Ketika condong, jangan buka penutupnya. Buka setelah ia ditegakkan.

Dengan adanya penutup yang lutsinar, kita boleh pantau masakan yang berada di dalam mesin tersebut.

Selain itu, Kek Marble juga Mai buat menggunakan air fryer ini. Senang sangat. Pilih mode ‘Bake’, letak low rack di dalam pot. Kemudian letakkan loyang berisi adunan kek di atas low rack dan tutup penutup. Biarkan dalam keadaan biasa (menegak) dan tekan Start. Kalau nak periksa kek sama ada dah masak atau belum, boleh je buka penutup dan cucuk kek tersebut.

Nah.. cantik kejadian kek marble ini.

Kek marble guna air fryer. Sedap!
Tiada ketuhar untuk membuat kek atau biskut? Guna air fryer pun boleh 😉 Kalau tiba-tiba dapur kehabisan gas, air fryer Toros Pro Chef menjadi penyelamat keadaan. Guna ini pun boleh siap pelbagai makanan.

Seronoknya dapat guna air fryer Toros Pro Chef ini! Jom sihat dengan mengambil makanan sihat! Mulai sekarang bolehlah kurangkan makanan bergoreng yang tinggi kalori. Tapi kalau dah suka, goreng je tanpa minyak menggunakan Toros Pro Chef.. lagi bagus.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.maisarahsidi.com/2019/08/air-fryer-toros-pro-chef-memudahkan-aktiviti-memasak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Turbo Heating Air Fryer Toros Pro Chef

Turbo Heating Air Fryer Toros Pro Chef

papar berkaitan - pada 1/8/2019 - jumlah : 806 hits
Sebelum ini kami seisi keluarga hanya memasak dengan menggunakan minyak Apapun masakan mesti nak guna minyak Memasak dalam kuali Pernah juga terfikir bahawa minyak itu akan memudaratkan kesihatan Akhirnya pada hari ini Rezeki kami mempunyai...
Kek Marble Tanpa Telur Guna Air Fryer

Kek Marble Tanpa Telur Guna Air Fryer

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 628 hits
Resepi Kek Marble Guna Air Fryer Toros Pro ChefSedapnya kek marble Gebu dan harum baunya Dijamah pula dengan teh atau kopi panas Memang sedap Sebenarnya baru pertama kali Mai buat kek marble ini Guna air fryer Toros Pro Chef je Disebabkan t...
Aktiviti Memasak Lebih Mudah Dengan Electric Cooking Machine

Aktiviti Memasak Lebih Mudah Dengan Electric Cooking Machine

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 152 hits
Hi korang SA ada beli blender kering kecik dari shopee sebenarnya blender ni untuk gantikan lesung batu lesung batu kat rumah sewa takde so SA decided beli blender ni untuk memudahkan aktiviti memasak SA dh ada blender ni senang la nak masa...
Teringin Melawat Taiwan Ini Senarai Hotel Restoran Aktiviti Amp Lokasi Best Untuk Memudahkan Percutian Anda

Teringin Melawat Taiwan Ini Senarai Hotel Restoran Aktiviti Amp Lokasi Best Untuk Memudahkan Percutian Anda

papar berkaitan - pada 5/8/2019 - jumlah : 278 hits
Baru baru ini Abang Nara ada berkongsi tentang beberapa makanan halal yang WAJIB dicuba sekiranya anda terbang ke Taiwan Ha hari ini Abang Nara nak cerita lagi pasal Taiwan sebab memang banyak tempat menarik aktiviti aktiviti outdoor hotel ...
Pelaku Penembakan Ohio Mengaku Sebagai Kiri Pro Setan

Pelaku Penembakan Ohio Mengaku Sebagai Kiri Pro Setan

papar berkaitan - pada 6/8/2019 - jumlah : 132 hits
Dia juga membenci Presiden Donald Trump dan aparat penegak hukum serta mendukung Senator Elizabeth Warren untuk menjadi presiden
Trump Us To Deny Tariff Relief For Apple Mac Pro Parts From China

Trump Us To Deny Tariff Relief For Apple Mac Pro Parts From China

papar berkaitan - pada 28/7/2019 - jumlah : 255 hits
US President Donald Trump on Friday said his administration would not grant Apple Inc any relief for tariffs on parts made in China for its Mac Pro computer and later added he thought the firm would build a plant in Texas Apple will not be ...
Oneplus Bakal Hadir Dengan Oneplus 7t Pro

Oneplus Bakal Hadir Dengan Oneplus 7t Pro

papar berkaitan - pada 5/8/2019 - jumlah : 162 hits
OnePlus telah pun memperkenalkan OnePlus 7 dan OnePlus 7 Pro beberapa bulan lepas Terkini hadir desas desus baru mengatakan pengeluar peranti berkenaan bakal memperkenalkan kemaskini dibawah siri T tidak lama lagi Seperti ramai sedia maklum...
Shut Up Ppbm Man Tells Pro Anwar Group

Shut Up Ppbm Man Tells Pro Anwar Group

papar berkaitan - pada 5/8/2019 - jumlah : 328 hits
Tariq Ismail a member of the PPBM supreme council says the group should just shut up and learn to contribute to the nation s progress PETALING JAYA A PPBM leader has censured the Otai Reformis group for saying it will set a specific date fo...
Huawei Melancarkan Huawei P30 Pro Edisi Swarovski Bersempana Hari Raya Haji

Huawei Melancarkan Huawei P30 Pro Edisi Swarovski Bersempana Hari Raya Haji

papar berkaitan - pada 7/8/2019 - jumlah : 303 hits
Huawei P30 Pro adalah peranti mercu Huawei tahun ini Ia dilancarkan pada tahun lepas dan ia merupakan sebuah peranti dengan kemampuan kamera yang sangat hebat Peranti ini menerima skor DxOMark sebanyak 112 iaitu yang paling tinggi setakat i...
Bank Negara Seeks To Overturn Unfair Dismissal Ruling

Biodata Lee Chong Wei Pemain Badminton No 1 Dunia

No Pc Needed Blend Work And Play Effortlessly With This New Lg Myview Monitor

Woorarra House By Rptecture Architects In The Yarra Valley Australia

Maldini Sidney Goyang Kanan Kiri Chord

Tular Kejadian Kepala Air Di Lata Iskandar Lata Kinjang

Dah Tengok Shaitaan Lakonan Ajay Devgan Di Netflix

The Knox Journals Tired Of Prying Eyes On Your Personal Information Here S How To Stop It



Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal


Makan Makan Dengan Chef S Extravaganza Dinner Buffet Renaissance Johor Bahru

Tips Jantung Pisang Tidak Lebam

Bantu Kesan 3 Remaja Perempuan Hilang Sejak Jumaat

Questions About Pn S Value Proposition After By Election Loss

Malaysia Unicef Study Highlights The Stark Realities Of Poverty In Malaysia

Percubaan Awam Percuma Untuk Tram Tanpa Laluan Di Putrajaya Dibuka