Aina Jatuh Tangga Terbelah Dagu


بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم. اَللَّهُمَّ صَلِّى عَلَى مُحَمَّدٍٍ، وَعَلَى آلِهِ مُحَمَّدٍٍ Penang FC 1-1 Kedah Darul Aman FCMaster baru sahaja habis menonton perlawanan Liga Super di antara Penang FC dan Kedah Darul Aman FC yang menyaksikan Sherman selamatkan Kedah Darul Aman FC apabila menjaringkan gol penyamaan untuk menjadikan keputusan seri 1-1.
 
Aina jatuh tangga dan terbelah daguAina pula pada masa itu sudah sibuk nak naik ke bilik di tingkat atas untuk tidur. Tiba-tiba sahaja dia tersungkur di tangga dan berdarah dagunya. Kami syak Aina terpijak puzzle yang bersepah di lantai.
Master baru sahaja kosongkan kawasan itu dari permainan, tengok-tengok sudah ada mainan lain pula. 
Banyak darah menitis, dan Master tengok dagu Aina terbelah. Memandangkan pada zaman kecilnya Master pun pernah jatuh tangga dan terbelah dagu, maka Master ambil keputusan untuk membawa Aina ke klinik. Mesti nak kena jahit agaknya.
Mummy lap darah pada dagu Aina dan tuam dengan ais menjadikan darah hampir berhenti, tetapi mungkin lebih baik diperiksa oleh doktor.
 
Klinik tutupKlinik pertama yang dituju adalah Klinik Siti Kota Warisan, tetapi klinik 24 jam itu tutup. Mummy mencadangkan pergi ke Poliklinik UKM Kesihatan Kota Warisan kerana ada nampak klinik itu buka semasa dalam perjalanan tadi.
Malangnya ketika kami sampai di Poliklinik UKM tu lebih kurang pada jam 11:33 malam, doktor sudah pun balik.
Kami kemudian ke Klinik Nur Qaseh, sama juga tutup. Nampak gayanya Covid-19 ini memberi kesan kepada waktu operasi klinik.
 
Ke Nilai Medical CenterNampak gayanya tiada pilihan terpaksa bawa Aina ke hospital. Nilai Medical Center adalah hospital terdekat tetapi memerlukan kami merentas negeri. Pada masa Perintah Kawalan Pergerakan yang dikenakan pada waktu penularan Covid-19 ini perjalanan merentas negeri adalah dilarang.
Kami melalui sekatan jalan raya yang dikawal Polis Di-Raja Malaysia dan Angkatan Tentera Malaysia dan dibenarkan merentas negeri setelah anggota polis yang bertugas berpuas hati dengan jawapan yang diberikan dan melihat keadaan Aina.
Sebaik tiba di Nilai Medical Center lebih kurang jam 11:55 malam, Master turunkan Mummy dan Aina di luar Bilik Kecemasan di mana para pengunjung perlu melalui saringan Covid-19. Ada khemas khas disediakan di luar.
Hanya Mummy dan Aina dibenarkan masuk. Manakala Master dan Aidan menunggu di luar. Aidan tidak mahu menunggu dalam kereta dan mengamuk apabila Master cuba bawanya ke dalam kereta untuk ditidurkan.
 
Jahit atau tidak?Doktor kata luka Aina tak dalam, boleh ditampal dan dibenarkan pulang, tetapi akan meninggalkan parut. Jika tak mahu ada parut, perlu dijahit dan ditahan di wad. Tapi pada musim Covid-19 ini semua pesakit dan penjaga perlu menjalani ujian sapuan (swab test) di mana satu benda macam putik kapas tetapi panjang akan dijolok ke dalam lubang hidung.
Jika tiada ujian sapuan tu, jelas keputusan untuk menjahit luka Aina tu insha-Allah akan diambil. Tetapi sebab ada ujian sapuan tu membuatkan Master keberatan pula.
Akhirnya kami memutuskan bahawa Aina takkan dijahit, harapnya lukanya itu tidak meninggalkan parut. Aina perlu datang semula ke Nilai Medical Center pada hari Isnin untuk dibuka tampalan pada dagunya.
Gambar Aina menerima rawatan di Nilai Medical Center selepas dagunya terbelah kerana jatuh tangga di rumah ketika nak naik ke tingkat atas untuk tidur. # Saturday, 13 March 2021, 00:37 # 20210313 # IMG_20210313_003752.jpg # Xiaomi M2003J15SC # Nilai Medical Center (https://goo.gl/maps/Tv4naAezVNnmgMpH9) # 
Pulang ke rumahKami bergerak pulang ke rumah dan tiba di rumah pada jam 1:23 pagi dalam perjalanan selama 12 minit (7.2 kilometer). Di tengah perjalanan kami disoal polis di sekatan jalan raya yang sama dan dibenarkan melintasi sempadan negeri setelah beliau berpuas hati dengan jawapan yang diberikan.
 
~20210313~
jika kiriman ini bermanfaat, tolong lawat iklan yang ada ya, terima kasih


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.interpretzz.com/2021/03/aina-jatuh-tangga-terbelah-dagu.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Interpretzz+%28interpretZZ%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Joe Biden Jatuh Tersandung Saat Naik Tangga Air Force One

Joe Biden Jatuh Tersandung Saat Naik Tangga Air Force One

papar berkaitan - pada 20/3/2021 - jumlah : 253 hits
Biden dan wakilnya Kamala Harris hendak menuju Atlanta untuk bertemu dengan komunitas keturunan Asia Amerika setelah terjadi peristiwa penembakan dua hari lalu
Hiburan Pernah Berumah Tangga Jadi Kami Sudah Matang Noor Nabila Engku Emran Mula Rapat Hujung Tahun Lalu

Hiburan Pernah Berumah Tangga Jadi Kami Sudah Matang Noor Nabila Engku Emran Mula Rapat Hujung Tahun Lalu

papar berkaitan - pada 20/3/2021 - jumlah : 680 hits
Meskipun memilih untuk mendiamkan diri apabila diasak dengan pelbagai persoalan sebelum ini segalanya terjawab apabila Engku Emran dan Noor Nabila selamat bernikah pagi tadi BACA AdvertisementDinikahkan oleh adik Nabila iaitu Mohamed Aqief ...
Hiburan Tak Mahu Jadi Mayat Hidup Isteri Aman Ra Sedia Hadapi Sebarang Kemungkinan Buruk Dalam Rumah Tangga

Hiburan Tak Mahu Jadi Mayat Hidup Isteri Aman Ra Sedia Hadapi Sebarang Kemungkinan Buruk Dalam Rumah Tangga

papar berkaitan - pada 18/3/2021 - jumlah : 293 hits
Belum menemui titik noktah kontroversi membabitkan rumah tangga antara penyanyi rap Aman Ra dan isterinya Natiqah Rahmat nampaknya semakin berlarutan apabila wanita itu ada memuat naik luahan panjang dipercayai status terkini mengenai kes y...
Jangan Biarkan Diri Jadi Mangsa Keganasan Rumah Tangga Kata Rina

Jangan Biarkan Diri Jadi Mangsa Keganasan Rumah Tangga Kata Rina

papar berkaitan - pada 14/3/2021 - jumlah : 573 hits
IPOH Para isteri diminta melaporkan segera kepada pihak berkuasa sekiranya berlaku sebarang keganasan rumah tangga dan tidak membiarkan diri terus menjadi mangsa keganasan sehingga membawa kemudaratan kesihatan dari segi fizikal dan mental ...
Ph Jatuh Angkara Konflik Ciptaan Sendiri

Ph Jatuh Angkara Konflik Ciptaan Sendiri

papar berkaitan - pada 28/2/2021 - jumlah : 207 hits
TANGGAL 24 Februari berulang semula semalam Detik kejatuhan sebuah kerajaan Ramai mengingati tarikh itu sebagai detik cemas melanda politik negara setahun lalu Malaysia tiada ketua kerajaan seketika selepas Dr Mahathir Mohamad meletak jawat...
Medley Lagu Ajl35 Netizen Jatuh Hati Dengan Suara Hannah Raysha

Medley Lagu Ajl35 Netizen Jatuh Hati Dengan Suara Hannah Raysha

papar berkaitan - pada 2/3/2021 - jumlah : 232 hits
Pada 14 Mac ini Anugerah Juara Lagu ke 35 bakal bersiaran secara langsung setelah ditunda sebelum ini Program tersebut bakal diadakan tanpa kehadiran penonton dan sebanyak 12 lagu akan bertanding untuk merebut gelaran Juara Lagu Semua sudah...
Peminat Jatuh Hati Dengan Suara Hannah Delisha Cover Lagu Ajl 35 Kini Trending Di Media Sosial

Peminat Jatuh Hati Dengan Suara Hannah Delisha Cover Lagu Ajl 35 Kini Trending Di Media Sosial

papar berkaitan - pada 1/3/2021 - jumlah : 344 hits
Setelah beberapa kali ditunda gara gara pandemik COVID 19 serta perlaksanaan PKP 2 0 Anugerah Juara Lagu ke 35 difahamkan akan mengambil tempat dan bersiaran secara langsung pada 14 Mac ini dengan pematuhan SOP yang ketat Sumber Google
Terhantuk Jatuh Dia Rasa Biasa Anak Lasak Ni Tergolong Dalam Kategori Body Smart

Terhantuk Jatuh Dia Rasa Biasa Anak Lasak Ni Tergolong Dalam Kategori Body Smart

papar berkaitan - pada 1/3/2021 - jumlah : 233 hits
Anak saya terlampau lasak risaunya Normal ke Mesti ada ibu bapa yang pening atau penat menguruskan anak yang lasak Nak menguruskan anak yang lasak ada caranya Ikuti perkongsian ini Hampir setiap kali buka sesi Q A mesti ada soalan tentang A...
Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Nostalgia Bedak Sejuk

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


How To Choose A Patent Lawyer In New York For Your Invention

Ai Text Humanizer Bridging The Gap Between Ai And Human Writing

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Khaled Loyal Umno Voter Base Is Shrinking

Perkampungan Sunnah Ke 9 Kangar Perlis

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas