Aiman Tino Antara Kena Kompaun Rm1000


Aiman Tino Antara Kena Kompaun RM1000. Anda sudah pasti ada mendengar berita bahawa ada 59 orang pemancing yang telah dikenakan tindakan kompaun RM1000.00 semalam kerana melanggar perintah PKPB.
Aiman Tino Antara Kena Kompaun RM1000 Penyanyi remaja tersohor, Muhammad Aiman Yusri, 22 yang dikenali Aiman Tino mendakwa dirinya ‘terperangkap’ dalam kes kompaun RM1,000 selepas didapati memancing di kolam ikan di Ampang Pecah, Kuala Kubu Bharu, semalam.
Aiman Tino berkata, ketika itu dia bersama ayahnya, Yusri Ishak, 51, dan adiknya Muhammad Haikal, 14, berada di lokasi ketika polis menyerbu masuk kawasan kolam berkenaan.
“Kami masuk ke kawasan kolam itu mengikut syarat Prosedur Standard Operasi (SOP) yang disediakan pemilik kolam ini. Ketika serbuan polis petang lewat petang semalam, hujan turun lebat.
“Ramai pengunjung berteduh pada bangsal terbuka pada satu tempat ketika itu yang melebihi 20 orang, polis enggan menerima penjelasan kami dan terus mengeluarkan kompaun kepada pengunjung,” katanya ketika dihubungi, hari ini.
Hari ini, portal Harian Metro melaporkan seramai 59 pemancing termasuk dua pekerja warga asing dikenakan kompaun masing-masing RM1,000 kerana melanggar arahan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) pada petang semalam.
Aiman mendakwa sepatutnya pengusaha kolam pancing ini perlu dikenakan tindakan undang-undang dengan kompaun yang sesuai dan bukannya 59 pemancing lain yang datang ke situ.
Katanya, kejadian berlaku memberi kesan buruk kepada mereka yang patuh peraturan dengan mengamalkan penjarakan sosial satu meter, memakai topeng pelitup muka dan mendapatkan nombor giliran untuk masuk memancing.
“Saya kesal disaman pihak polis bersama para pengunjung lain. Kami dibekalkan syarat asas tatacara urusan kebenaran kolam pancing yang betul dan turut mengamalkan apa yang dikehendaki,” katanya.
Sementara itu, Mohd Yusri berkata, pemilik kolam berkenaan tidak berada di situ semasa kejadian dan hanya membiarkan pekerja warga Bangladesh menguruskan perniagaan itu.
Katanya, mereka berasa teraniaya dengan kejadian yang tidak disangka itu.
“Kami kerap memancing di kolam yang terletak hanya dua kilometer dari rumah berdekatan jalan utama di Kuala Kubu Bharu menyebabkan ramai datang memancing di situ.
“Kolam ini memang terkenal sebelum penguatkuasaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sejak 18 Mac lalu. Kami bukan sengaja langgar peraturan dan buat masalah,” katanya.
Mohd Yusri berkata, mereka dikehendaki melunaskan bayaran kompaun RM1,000 di Pusat Kesihatan Daerah Hulu Selangor selewat-lewatnya pada 8 Jun ini.
Katanya, dia bersama rakan lain akan membawa ketengah kes ini bagi mendapatkan pembelaan yang setimpal. -Metro Online-


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://beritaviralterkini.com/aiman-tino-antara-kena-kompaun-rm1000/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Telemovie Validasi Lakonan Farah Nabilah Aiman Tino

Telemovie Validasi Lakonan Farah Nabilah Aiman Tino

papar berkaitan - pada 25/5/2020 - jumlah : 2168 hits
Saksikan Telefilem Validasi yang akan ditayangkan di TV3 pada Hari Raya ke 3 jam 10 00 pagi Arahan oleh pengarah Al Jafree Md Yusop dan Dop Jeffri Yusof Selamat menonton nanti JUDUL VALIDASIWAKTU SIARAN Selasa 26 Mei 2020 10 00 pagiSIARAN T...
Lirik Dendam Simpati Aiman Tino

Lirik Dendam Simpati Aiman Tino

papar berkaitan - pada 16/5/2020 - jumlah : 349 hits
Ku tahu Aku mengerti Ku sedar Ku bukan mahu mu Tapi Tuhan lebih mengetahui Kita berdua di satu Ku sedar Dosa ku yang lalu Ku harap Maafkan diriku Moga perjalanan ini Sampai ke destinasi Untuk
Aiman Tino Kesal Disaman Ingkar Pkpb

Aiman Tino Kesal Disaman Ingkar Pkpb

papar berkaitan - pada 27/5/2020 - jumlah : 344 hits
PENYANYI remaja tersohor Muhammad Aiman Yusri 22 yang dikenali Aiman Tino mendakwa dirinya terperangkap dalam kes kompaun RM1 000 selepas didapati memancing di kolam ikan di Ampang Pecah Kuala Kubu Bharu semalam Aiman Tino berkata ketika it...
Ketika Serbuan Hujan Turun Lebat Kesal Dikompaun Ingkar Pkpb Ini Penjelasan Aiman Tino

Ketika Serbuan Hujan Turun Lebat Kesal Dikompaun Ingkar Pkpb Ini Penjelasan Aiman Tino

papar berkaitan - pada 27/5/2020 - jumlah : 365 hits
Penyanyi muda yang sedang meningkat naik Muhammad Aiman Yusri 22 yang dikenali Aiman Tino mendakwa dirinya terperangkap dalam kes kompaun RM1 000 selepas didapati memancing di kolam ikan di Ampang Pecah Kuala Kubu Bharu semalam Menurut Aima...
Hiburan Ingkar Arahan Pkpb Aiman Tino Didenda Rm1 000

Hiburan Ingkar Arahan Pkpb Aiman Tino Didenda Rm1 000

papar berkaitan - pada 27/5/2020 - jumlah : 300 hits
Penyanyi Aiman Tino dikenakan kompaun sebanyak RM1 000 kerana melanggar arahan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat apabila beliau dan bapanya difahamkan pergi memancing Aiman dan bapanya Yusri Ishak mendakwa dirinya terperangkap ketika po...
Pkpb Aiman Tino Dakwa Terperangkap Kes Memancing Di Kolam

Pkpb Aiman Tino Dakwa Terperangkap Kes Memancing Di Kolam

papar berkaitan - pada 28/5/2020 - jumlah : 581 hits
Aiman Tino mendakwa dirinya terperangkap dalam kes kompaun RM1 000 selepas didapati memancing di kolam ikan di Ampang Pecah Kuala Kubu Bharu semalam HULU SELANGOR Penyanyi remaja Muhammad Aiman Yusri 22 yang dikenali Aiman Tino mendakwa dir...
Aiman Tino Kesal Dikompaun Pihak Polis Kerana Memancing

Aiman Tino Kesal Dikompaun Pihak Polis Kerana Memancing

papar berkaitan - pada 27/5/2020 - jumlah : 319 hits
Muhammad Aiman Yusri atau dikenali sebagai Aiman Tino menyatakan kekesalannya setelah dikenakan kompaun oleh pihak polis meskipun cuba menjelaskan perkara sebenar yang berlakuk di sebuah kolam memancing bersama bapa dan adiknya di Ampang Pe...
Malaysia Paling Banyak Jalankan Ujian Saringan Covid 19 Di Antara Negara Asean Kkm

Malaysia Paling Banyak Jalankan Ujian Saringan Covid 19 Di Antara Negara Asean Kkm

papar berkaitan - pada 15/5/2020 - jumlah : 291 hits
Kita semua tahu bahawa usaha untuk membendung penularan wabak COVID 19 ini masih lagi giat dijalankan bukan sahaja di Malaysia bahkan di seluruh dunia Masyarakat hanya perlu patuh dan ikut arahan yang dikeluarkan oleh kerajaan Malaysia berk...
Bila Orang Tersilap Antara Aku Dan Norman Hakim

Bila Orang Tersilap Antara Aku Dan Norman Hakim

papar berkaitan - pada 15/5/2020 - jumlah : 338 hits
You ni ada kaitan dengan Norman Hakim ke Eh macam Norman Hakim la Lama tak nampak you berlakon cuti ka Itu antara ayat yang pernah ditujukan kepada saya sejak dah kurus dan jadi sikit fit ni sikit je la Ade ke mereka samakan saya dengan Nor...
Kfc Malaysia Tutup Lebih 100 Restoran Francais Kesan Boikot

Adapting To Consumer Behavior

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

Mcmc S Police Report Against Writer Murray Hunter Is High Handed And Has A Chilling Effect On Freedom Of Speech

Keluarga Berang Terima Kiriman Jenazah Individu Lain

There Is An Awakening

App Inarah

Netizen Mohon Maaf Asyik Mengutuk Ruhainies Beri Respon Saya Dah Tak Fikir Sekarang Nak Fokus On Being Happy



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Mencuba Sajian Eksotik Kerabu Telur Belangkas

Bagaimana Arab Saudi Menjadi Semakin Hijau

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Cik Piah Nak Suami Raya Chord