Aidiladha Di Palestin Bitcoin Mesej Di M Sia


 
Penduduk Palastin mengadakan solat pagi Aidiladha di al-Bureij, di bahagian tengah Semenanjung Gaza. (FOTO:AFP)
1. Berkabung di Gaza adalah adalah di'kita' juga. 
SEMENANJUNG GAZA/TEBING BARAT: Penduduk Palestin di Semenanjung Gaza dan Tebing Barat yang diduduki rejim Zionis menyambut ketibaan  Aidiladha dalam suasana suram, ketika tentera negara haram Israel meneruskan serangan sejak lebih lapan bulan lalu.

Sekurang-kurangnya sembilan orang, termasuk lima kanak-kanak, terbunuh dalam serangan terbaru Israel di tengah kem pelarian Bureij di Gaza, menjadikan 41 rakyat Palestin terkorban dalam tempoh 24 jam yang lalu.
Di kawasan yang terkepung di Gaza, lokasi di mana lebih 37,000 rakyat Palestin telah terbunuh angkara serangan tentera udara Israel bermula pada 7 Oktober 2023 disusuli kemudian dengan serangan darat pertama pada 27 Oktober, orang ramai berkumpul di runtuhan kawasan kejiranan mereka untuk mengadakan solat Aidiladha dan berdoa ke hadrat Allah SWT.
Ia berlangsung ketika tentera Israel secara agresif menyerang kawasan barat Rafah, yang mara dengan pencerobohan darat ke bandar paling selatan, dan melanda kawasan di seluruh Gaza tengah, lapor Al Jazeera.
“Serangan itu telah mendorong orang ramai ke dalam perpindahan dalaman yang lebih lanjut; di bahagian utara Semenanjung Gaza.
“Orang ramai bukan sahaja bergelut untuk menangani serangan bom dan serangan yang tidak dapat diramalkan ke atas rumah mereka … tetapi juga penularan dehidrasi dan kelaparan,” kata Hani Mahmoud dari Al Jazeera, melaporkan dari Deir el-Balah di tengah Gaza .
“Ini berlaku pada hari pertama Aidiladha, di lokasi di mana kami melihat ratusan ribu keluarga Palestin yang kehilangan tempat tinggal, kebanyakan mereka sedang berkabung.”
Wartawan Al Jazeera, Tareq Abu Azzoum, juga melaporkan dari Deir el-Balah, berkata rakyat Palestin cuba berpaut pada rasa harapan.
“Rakyat Palestin cuba melakukan yang terbaik, walaupun Israel terus melakukan pencerobohan, untuk membawa kebahagiaan kepada anak-anak kecil, kerana ramai daripada mereka akan bangun hari ini dan menyambut hari raya tanpa ibu bapa mereka.”
Terdahulu, Pejabat Media Kerajaan di Gaza berkata dalam satu kenyataan lewat Sabtu bahawa Israel menghalang kemasukan haiwan korban ke dalam enklaf daripada semua lintasan, menghalang rakyat Palestin daripada melakukan ibadah korban sebagai sebahagian amalan  Aidiladha.
Tentera Israel pada hari Ahad mengumumkan ‘jeda tempatan, taktikal’ aktiviti ketenteraan di sepanjang laluan tertentu dari 8 pagi hingga 7 malam setiap hari sehingga diberitahu selanjutnya, kononnya untuk membenarkan lebih banyak bantuan ke Gaza dari persimpangan Karem Abu Salem (Kerem Shalom).
Ia bagaimanapun, menekankan bahawa tenteranya akan terus bertempur di bahagian selatan enklaf itu dan bahawa ‘tiada pemberhentian permusuhan’ dengan pihak pejuang Islam, Hamas.
Jeda itu diselar sebagai ‘mimpi khayal’ oleh Menteri Keselamatan Negara Israel, Itamar Ben-Gvir, terutamanya sejak 11 tentera Israel terbunuh pada hari Sabtu, menandakan hari perang paling dahsyat bagi tentera Israel sejak Januari 2024
Sekatan ke atas Masjid Al-Aqsa
Di Baitulmaqdis, tentera Israel sekali lagi menghalang rakyat Palestin yang cuba meraikan sambutan Aidiladha di Masjid Al-Aqsa, dengan pihak tentera mengenakan sekatan ketat ke atas kemasukan dan menggempur  jemaah.
Agensi berita Wafa melaporkan bahawa kira-kira 40,000 berjaya menghadiri solat di dalam masjid itu, tetapi ramai yang terpaksa bersolat di luar pagar masjid selepas dilarang masuk.
Ia juga melaporkan bahawa tentera Israel mengganggu pergerakan rakyat Palestin di beberapa kawasan di Ramallah di Tebing Barat yang diduduki, menubuhkan pusat pemeriksaan dan memaksa kenderaan berhenti.
Dua pegawai kanan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu  (PBB) yang berpangkalan di Lubnan pula mengeluarkan amaran tentang ancaman salah perhitungan yang ‘sangat nyata’, yang boleh membawa kepada perang yang lebih meluas  kerana tentera Israel dan pejuang Islam Lubnan, Hizbullah telah meningkatkan serangan mereka dengan ketara dalam pertempuran sempadan yang meletus selepas permulaan perang ke atas Gaza .
“Ketika masyarakat di Lubnan dan di seluruh dunia menyambut Hari Raya Aidiladha, PBB mengulangi gesaannya agar semua pihak yang sedang berperang di sepanjang Garis Biru meletakkan senjata masing-masing dan komited kepada jalan damai,” kata dua pegawai itu dalam satu kenyataan bersama. – Agensi– HARAKAHDAILY 17/6/2024
2. Bitcoin, mesej buat kerajaan M'sia..

Sistem kewangan yang wujud sekarang ini telah membolehkan kerajaan dan bank untuk terus memperhambakan kehidupan orang ramai. (FOTO HIASAN)
ISU krisis kewangan sudah tidak lagi menjadi topik asing yang sering dibincangkan oleh bukan sahaja majoriti rakyat Malaysia tetapi juga di seluruh dunia.Ini kerana kehidupan mereka sendiri sudah pun terbeban dengan kenaikan barang-barang dapur dan pelbagai kos sara hidup serta peningkatan jurang yang tinggi antara golongan kaya (minoriti) dengan […]
Sila log in atau langgan untuk akses sepenuhnya -Harakah
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Itulah Islam, sepatutnya di mana-mana kita bersaudara.
Video-video ini dapat membantu anda, insya Allah. 

Suasana Pilu Idul Adha di Gaza: Warga Salat di Reruntuhan ...YouTubehttps://www.youtube.com › watch1:44Download aplikasi berita TribunX di Play Store atau App Store untuk dapatkan pengalaman baru TRIBUN-VIDEO.COM - Nestapa dialami warga Gaza ..
Tiada: azha ‎| Cari dengan: azha
Pilu Warga Gaza Idul Adha Tanpa Kurban #sinpotv #short ...YouTubehttps://www.youtube.com › watch0:44Jangan lupa Subscribe, tinggalkan komentar dan share ! Ikuti juga update berita selengkapnya di YouTube Sin Po tv dan Website Berita di ..
Tiada: azha ‎| Cari dengan: azhaImages15 jam yang lalu🔴 UPDATE HAMAS-ISRAEL: SUASANA PILU IDUL ADHA DI GAZA HINGGA LARANGAN HEWAN KURBAN TAK DIIZINKANYouTube10 jam yang laluTahun ini, begitu berbeda suasana Idul Adha di Gaza. Tak ada perayaan istimewa, hanya bertemankan duka dan kesengsaraan, menyusul serangan Israel sejak Oktober 2023. Jangankan rumah, untuk makan saja ..
InstagramWarkah pilu dari GazaHarian MetroSekian.
Lihat juga, Nasyid HAMAS: Takut nak dengar? Ini..





MixNow playingPLAY ALLMix - اجمل انشودة على الاطلاق فرقة الوعدKhaled Alhallak and moreKhaled Alhallak and moreMixNow playingMix - Best Palestine NasheedMuhannad Khalaf, Maher Halabi, Muhammad Al Muqit, and more



FILM INI DIBENCI ISRAEL DAN BARAT !! SILA TONTON SEBELUM DIHAPUS OLEH NETFLIX !!  



Posted by Ibnu Hasyim at Tuesday, June 11, 2024 No comments:   Email ThisBlogThis!Share to TwitterShare to FacebookShare to Pinterest

'Nasyid HAMAS: Takut nak dengar? Ini..'


'Nasyid HAMAS

MixNow playingPLAY ALLMix - اجمل انشودة على الاطلاق فرقة الوعدKhaled Alhallak and moreKhaled Alhallak and1:00:52Now playingQunut Nazilah Buat Palestin #freepalestineQalamul Quran







 moreMixNow playingMix - Best Palestine NasheedMuhannad Khalaf, Maher Halabi, Muhammad Al Muqit, and more1:00:52Now playingQunut Nazilah Senjata Terkuat Buat Palestin #freepalestineQalamul Quran










FILM INI DIBENCI ISRAEL DAN BARAT !! SILA TONTON SEBELUM DIHAPUS NETFLIX.. !!  



....

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/06/aidiladha-di-palestin-bitcoin-mesej-di.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Palestin Solidariti D 8 Pas Jelajah Selamatkan M Sia

Palestin Solidariti D 8 Pas Jelajah Selamatkan M Sia

papar berkaitan - pada 13/6/2024 - jumlah : 105 hits
1 PAS bersolidariti terhadap resolusi D 8 dalam isu PalestinPARTI Islam Se Malaysia menyambut baik resolusi yang dicapai di antara Malaysia dan negara negara anggota Majlis Menteri Menteri Luar Negeri Kumpulan Lapan Negara Membangun berkait...
Muat Naik Sokongan Terhadap Palestin Tindakan Berani Ryeowook Suju Dipuji Ramai

Muat Naik Sokongan Terhadap Palestin Tindakan Berani Ryeowook Suju Dipuji Ramai

papar berkaitan - pada 10/6/2024 - jumlah : 51 hits
Ryeo wook SUPER JUNIOR telah memuat naik satu hantaran di Instagram berkenaan tentang isu yang sedang terjadi di Palestin Artikel Berkaitan Dalam hantaran tersebut jelas kelihatan informasi mengenai kadar kematian di Gaza termasuk kemusnaha...
Lah Ahmad Feat Inteam Kudus Palestin Chord

Lah Ahmad Feat Inteam Kudus Palestin Chord

papar berkaitan - pada 9/6/2024 - jumlah : 72 hits
Fm D A A C D Cm Fm Fm Fm D Fm Allah bersamamu ya Palestin Fm D G Bumi anbiya dan mujahidin A m Fm Dia hanya menguji dan menanamkan yakin D C Cm Fm Akhir zaman ini jalan syahid Fm Fm D Fm Mereka tak pinta air mata Fm D G Buat merungkai duka ...
Israel Mula Sasar Zon Selamat 8 Rakyat Palestin Maut

Israel Mula Sasar Zon Selamat 8 Rakyat Palestin Maut

papar berkaitan - pada 5/6/2024 - jumlah : 65 hits
GAZA Sekurang kurangnya lapan rakyat Palestin terbunuh dalam serangan udara Israel berhampiran tempat perlindungan di bandar Deir al Balah di tengah Semenanjung Gaza pada pagi Selasa Sumber perubatan di Hospital Syahid Al Aqsa berkata seran...
Tengah Makan Tulang Anak Palestin Tak Sensitif Sekumpulan Remaja Jadikan Peperangan Di Palestin Bahan Lawak

Tengah Makan Tulang Anak Palestin Tak Sensitif Sekumpulan Remaja Jadikan Peperangan Di Palestin Bahan Lawak

papar berkaitan - pada 11/6/2024 - jumlah : 57 hits
Baru baru ini di platform X tular satu video yang membuatkan netizen marah apabila sekumpulan remaja berasal dari negara jiran Indonesia menjadikan peperangan di Palestin sebagai bahan jenaka Sekumpulan gadis tak sensitif Dalam video terseb...
Isyarat Dagangan Bitcoin Untuk 21 30 Jun 2024 Jual Di Bawah As 65 625

Isyarat Dagangan Bitcoin Untuk 21 30 Jun 2024 Jual Di Bawah As 65 625

papar berkaitan - pada 21/6/2024 - jumlah : 58 hits
Bitcoin sedang diperdagangkan sekitar 64 712 pada carta harian dalam saluran aliran menurun yang terbentuk sejak awal Jun dan berada di bawah SMA 21 yang terletak pada 67 617 Kami dapat melihat pada carta di atas bahawa sejak Februari Bitco...
Tentera Israel Ikat Seorang Lelaki Palestin Pada Jip

Tentera Israel Ikat Seorang Lelaki Palestin Pada Jip

papar berkaitan - pada 24/6/2024 - jumlah : 41 hits
ReutersTANGKAP layar daripada video tular menunjukkan insiden berkenaan Baitulmaqdis Tentera Israel mengikat seorang lelaki Palestin yang cedera pada jip tentera semasa serbuan di bandar Jenin di Tebing Barat pada Sabtu Sebuah video yang tu...
Israel Dituntut Bebaskan 310 Petugas Kesihatan Palestin

Israel Dituntut Bebaskan 310 Petugas Kesihatan Palestin

papar berkaitan - pada 20/6/2024 - jumlah : 83 hits
GAZA Pihak berkuasa Gaza menuntut Israel membebaskan seramai 310 petugas kesihatan yang diseksa oleh rejim Zionis itu dan sehingga sekarang status mereka sama ada hidup atau mati belum diketahui Pihaknya juga menggesa siasatan antarabangsa ...
Aidiladha On June 17

Aidiladha On June 17

papar berkaitan - pada 8/6/2024 - jumlah : 61 hits
Muslims in Malaysia will celebrate Aidiladha on June 17 according to the assistant secretary of the Conference of Rulers Mohd Aseral Jusman In an announcement broadcast on RTM tonight he also declared that 1 Zulhijjah 1445 Hijrah will be to...
Hukum Memakai Pendakap Gigi

Jangan Bersangka Sudah Beriman

Aku Menyesal Kahwin Dengan Warga Asing Enggan Tunaikan Nafkah Sebab Tak Tahu

Laporan Dosm Inflasi Malaysia Naik 2 Mei 2024

Alliance Bank Rakan Mytaman Untuk Meluaskan Kebolehcapaian Kad Kredit Maya Kepada 150 000 Pengguna

Kak Jane Pergi Selamanya

Bila Allah Tarik Nikmat Ibadah

Blackrock Isu Sebenar Jual Pegangan Aset Strategik Negara



10 Fakta Biodata Harissa Adlynn Halim Pelakon Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Astro Ria Gandingan Redza Rosli

6 Makhluk Mitos Yang Digeruni dan Disanjung Masyarakat Asia Tenggara

10 Filem Komedi Lawak Terbaru Yang Best Juga Tersedia Online Netflix Prime Video HBO GO Dengan Sarikata Bahasa Melayu

Info Dan Sinopsis Filem Ipar Adalah Maut 2024 Kini Di Pawagam Malaysia

Kahwin Beristerikan Bella Hanna Bella Luna Ini 10 Fakta Biodata Pelakon Redza Rosli Yang Ramai Tak Tahu


Canon Meningkatkan Kesedaran Laut Melalui Bengkel Fotografi Dan Pameran Yang Menarik

Unveiling Malaysia S Hidden Gems With A Travel Pass

15 Patriotic Centerpiece Ideas For Every Style

Pemulihan Ekonomi Berjaya Malaysia Jadi Negara Maju 2028

Kad Pat G Cara Daftar Akaun Semak Permohonan Baru Renew

Strategi Perniagaan Yang Tidak Old School