Ahli Mt Umno Dedah Kenapa Menteri Umno Sokong Muhyiddin




Tidak sampai seminggu UMNO meminta Muhyiddin Yassin berundur "secara terhormat" daripada jawatan perdana menteri, 14hb Julai yang lalu kabinet, yang mana di dalamnya termasuk ahli parlimen UMNO menyatakan sokongan kepada Presiden Bersatu itu.
Dalam kenyataan bersama dikeluarkan pada 14hb Julai itu, jemaah menteri berkata mesyuarat kabinet yang telah berlangsung pada hari tersebut sebulat suara kekal dengan sokongan mereka kepada Muhyiddin.

Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno, Puad Zarkashi ynsg kelihatan sakit hati dengan tindakan Jemaah Menteri dari UMNO itu menyifatkan mereka-mereka itu sebagai sedang melakukan 'Kamikaze'.
Katanya "Jemaah Menteri daripada Umno sedang melakukan “kamikaze” politik selepas mengambil kira 95% ahli akar umbi parti itu menolak untuk kekal memberi sokongan terhadap Bersatu, termasuk presidennya yang juga Perdana Menteri Muhyiddin Yassin"
Selain dari tidak mahu kehilangan imbuhan puluhan ribu RM setiap bulan, kenapa agaknya Jemaah Menteri dari UMNO itu kekal menyokong Muhyiddin?
Ahli MT yang juga Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Zahidi Zainul Abidin ada jawapannya..
BACALAH!!
PUTRAJAYA: Hilang keyakinan terhadap Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi menjadi punca jemaah menteri daripada parti itu menyokong kepemimpinan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.
Bercakap kepada Utusan Malaysia, Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Zahidi Zainul Abidin berkata, sokongan terbuka itu juga jelas dan bertentangan dengan keputusan Ahmad Zahid untuk menarik sokongan kepada PM.
Beliau berkata, ini bermakna kenyataan Ahmad Zahid bahawa menteri dan timbalan menteri sudah menandatangani surat tidak menyokong PM adalah satu penipuan atau mereka menipu Presiden dan Majlis Tertinggi (MT).
“Jadi, menteri dan timbalan menteri tandatangan surat depan Ahmad Zahid itu bermakna mereka menipu Ahmad Zahid lah dan menipu MT. Saya sendiri tidak tandatangan, Ahmad Zahid sendiri yang cakap ada enam orang tidak tandatangan iaitu saya, Dira, Tajuddin dan mungkin ada yang duduk di luar negeri tidak tandatangan tapi menyatakan persetujuan. Bermakna semua yang lain termasuk menteri dan timbalan menteri semua sekali tandatangan surat tak sokong PM,” katanya di sini semalam.
Zahidi yang juga ahli MT dan Ahli Parlimen Padang Besar berkata, mengambil kira situasi itu bermakna Ahmad Zahid berada dalam kekeliruan apabila menteri dan timbalan menteri kini menyatakan sokongan kepada PM iaitu berbeza dengan apa yang dikatakan mereka menandatangani surat tidak menyokong PM sebelum ini.
Pada masa sama, kata beliau, kumpulan menteri dan timbalan menteri ini ternyata tidak menyokong Ahmad Zahid kerana masih memegang jawatan masing-masing.
Tambahan pula, jelas beliau, persetujuan Ahmad Zahid memberi restu kepada Datuk Ismail Sabri Yaakob untuk menerima pelantikan Timbalan Perdana Menteri (TPM) yang dilantik PM juga menimbulkan kekeliruan.
“Jadi kita tak tahu apa terjadi dengan Presiden yang sudah keliru sekarang ini. Beliau suruh Ismail Sabri terima jawatan TPM, pada masa sama suruh tandatangan surat tidak sokong PM.
“Maknanya beliau sendiri keliru menyebabkan ahli-ahli UMNO di bawah pun keliru. Jadi kalau Presiden simpang siur dan keliru dan mengelirukan ahli UMNO dengan keputusan-keputusannya, macam mana parti nak kuat kerana ada Presiden UMNO macam itu,” katanya.
Bersandarkan bukti-bukti itulah, Zahidi mengulangi pendirian meminta Ahmad Zahid berundur daripada terus memegang jawatan itu dan tidak relevan lagi untuk memimpin UMNO.
“Beliau tidak sokong PM sebab dia sokong Datuk Seri Anwar Ibrahim, ada bukti surat dia sokong Anwar. MT buat keputusan tidak sokong Anwar dan DAP tetapi dia bertindak sebaliknya,” katanya lapor Utusan


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2021/07/ahli-mt-umno-dedah-kenapa-menteri-umno.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ahli Jemaah Menteri Umno Sokong Muhyiddin Akan Dihukum Akar Umbi Kata Puad

Ahli Jemaah Menteri Umno Sokong Muhyiddin Akan Dihukum Akar Umbi Kata Puad

papar berkaitan - pada 15/7/2021 - jumlah : 221 hits
July 15 2021 Puad Zarkashi berkata kebiasaannya ahli yang berani membelakangkan parti dianggap the loosers susulan keengganan menghormati kehendak akar umbi PETALING JAYA Jemaah Menteri daripada Umno sedang melakukan kamikaze politik selepa...
Tiada Tindakan Susulan Ahli Parlimen Umno Faktor Muhyiddin Kekal Pm Kata Bekas Menteri

Tiada Tindakan Susulan Ahli Parlimen Umno Faktor Muhyiddin Kekal Pm Kata Bekas Menteri

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 264 hits
July 8 2021 Zaid Ibrahim PETALING JAYA Tiada tindakan diambil terhadap Ahli Parlimen Umno yang menyokong Perdana Menteri Muhyiddin Yassin menyebabkan sokongan majoriti diterima Presiden Bersatu itu kekal kata bekas menteri undang undang Zai...
Ahli Parlimen Jerantut Mengaku Tandatangan Sd Sokong Anwar Menjadi Perdana Menteri

Ahli Parlimen Jerantut Mengaku Tandatangan Sd Sokong Anwar Menjadi Perdana Menteri

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 247 hits
KUALA LUMPUR Ahli Parlimen UMNO Jerantut Datuk Ahmad Nazlan Idris dilaporkan mengaku menandatangani akuan bersumpah yang menyokong Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri Mingguan Malaysia memetik Ahmad Nazl...
Kata Umno Dah Tak Sokong Muhyiddin Tapi Awat Dok Kat Blok Kerajaan Lagi Ni

Kata Umno Dah Tak Sokong Muhyiddin Tapi Awat Dok Kat Blok Kerajaan Lagi Ni

papar berkaitan - pada 26/7/2021 - jumlah : 345 hits
Walaupun Umno telah menarik sokongan terhadap Perdana Menteri Muhyiddin Yassin para menteri dan ahli parlimennya tetap duduk di blok kerajaan di Dewan Rakyat hari ini Semalam Speaker Dewan Rakyat Azhar Harun memberitahu petugas media bahawa...
Semua Ahli Parlimen Pas Tolak Keputusan Zahid Kekal Sokong Muhyiddin

Semua Ahli Parlimen Pas Tolak Keputusan Zahid Kekal Sokong Muhyiddin

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 258 hits
agendadaily com8 7 2021Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi AwangSemua 18 Ahli Parlimen PAS memberi sokongan tidak berbelah bahagi terhadap kepemimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri Malaysia sekali gus menolak pendirian pe...
Ahli Parlimen Pnbbc Tidak Letak Jawatan Kekal Sokong Muhyiddin

Ahli Parlimen Pnbbc Tidak Letak Jawatan Kekal Sokong Muhyiddin

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 473 hits
agendadaily com8 7 2021Datuk Seri Shahidan Kassim tidak faham kenapa Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi boleh melanggar peraturan parti dengan menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim Ahli ahli Parlimen Penyokong Kerajaan Perikatan Nasio...
Umno Masih Sokong Pn Cuma Tak Sokong Muhyiddin Saje Najib

Umno Masih Sokong Pn Cuma Tak Sokong Muhyiddin Saje Najib

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 211 hits
PETALING JAYA Keputusan Majlis Kerja Tertinggi Umno untuk terus bersama kerajaan Perikatan Nasional sambil menarik balik sokongan terhadap Perdana Menteri Muhyiddin Yassin adalah tepat bagi menamatkan keadaan yang dihadapi negara ketika ini...
Umno Tidak Sokong Anwar Sebagai Perdana Menteri

Umno Tidak Sokong Anwar Sebagai Perdana Menteri

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 217 hits
Mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi UMNO putuskan tidak akan sokong Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri atau jalin kerjasama dengan DAP PH Perkara ini juga disebut dalam satu sidang media yang diadakan sebentar tadi oleh Presiden UMNO Dato S...
Menteri Umno Tak Perlu Malu Dengan Muhyiddin

Menteri Umno Tak Perlu Malu Dengan Muhyiddin

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 182 hits
Menteri Umno tak perlu malu dengan Muhyiddin Menteri Umno tak perlu malu dengan Muhyiddin kata Shahrir Pendirian Majlis Kerja Tertinggi Umno yang menarik balik sokongan kepada Perdana Menteri Muhyiddin Yassin tidak seharusnya membuatkan men...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Overcoming Funding Challenges

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Nostalgia Bedak Sejuk

Lima Gandingan Makanan Hebat Untuk Pemakanan Sihat Dari Susan Bowerman

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Experience The Bee Heat Ac Difference Experience Superior Comfort

Dua Lelaki Warga Asing Empat Lari 70 Meter Sahaja

Bekas Pemain Import Liga M Antara Ditahan Dalam Op Kutip