Ahhh Patut Pun Umno Selama Ini Kena Buli Dengan Bersatu


 
Pemotongan peruntukan oleh kerajaan PN terhadap enam Ahli Parlimen UMNO, selain menyerlah hakikat bahawa Muhyiddin Yassin tiada lagi majoriti kerana ternampak beliau tidak lagi memerlukan sokongan mereka dengan meletakkan wakil rakyat tersebut bersama blok pembangkang, ia juga menunjukkan sifat zalim dan dendam sebuah kerajaan yang mendakwa berteraskan Melayu dan Islam.
Sifat dendam dan zalim itu memang tidak boleh diterima kerana wakil rakyat tersebut bukan saja merupakan sebahagian daripada kerajaan, malah UMNO adalah blok Ahli Parlimen terbesar yang menjadikan Muhyiddin merasa duduk di kerusi Perdana Menteri.
Sementara tindakan kerajaan PN itu barangkali memang suatu penyakit yang memang tidak boleh diubati lagi lantaran kelompok pencatur kuasa dalam PN ini adalah golongan pengkhianat dalam pelbagai konteks, persoalan lebih penting ialah apakah tindak balas UMNO terhadap pemotongan peruntukan itu?
Berkaitan soal ini, pertama sekali, dari segi UMNO secara keseluruhannya dan Ahmad Zahid Hamidi sendiri selaku Presiden parti, apakah beliau hanya mampu bercakap saja?
Apakah memadai dengan Presiden UMNO sekadar mendedahkannya saja melalui media, kemudian menyindir serta mengungkit sokongan yang diberikan kepada kerajaan ketika pengundian Belanjawan 20211, lalu berharap Muhyiddin akan berubah hati?
Kenapa tidak dibalas dengan tindakan yang lebih keras terhadap Muhyiddin, sesuai dengan kedudukan UMNO yang mempunyai jumlah kerusi Parlimen terbanyak dalam kerajaan PN?
Apa guna jadi majoriti atau kelompok terbanyak jika masih rela dibuli oleh mereka yang minoriti?
Mengapa Ahmad Zahid masih terhegeh-hegeh dan lambat untuk bertindak balas, walhal pemotongan peruntukan itu adalah suatu penganiayaan kepada rakyat di enam kawasan Parlimen berkenaan yang turut membayar cukai yang sama seperti pengundi di kawasan lain yang diberikan peruntukan penuh untuk pembangunan?
Apa yang beliau tunggu atau takutkan lagi?
Sebagaimana disebut Ahmad Zahid dua hari lalu, lima Ahli Parlimen yang dipotong peruntukan untuk kawasan Parlimen masing-masing itu ialah dirinya sendiri, Najib Razak, Ahmad Maslan, Nazri Aziz dan Ahmad Jazlan Yaakob di mana mereka hanya diberikan peruntukan RM100 ribu bagi tahun 2021 berbanding RM3.7 juta untuk Ahli Parlimen kerajaan yang lain.
Tengku Razaleigh Hamzah yang turut termasuk dalam kelompok dipotong peruntukan itu, bagaimanapun dilaporkan langsung tidak diberi walau satu sen pun kewangan untuk kawasan Gua Musang yang diwakilinya.
Yang keduanya, apa perasaan Ahli Parlimen UMNO yang ada kedudukan dalam kerajaan apabila melihat kezaliman di depan mata oleh kerajaan yang mereka berada di dalamnya terhadap enam rakan parti sendiri itu?
Apakah mereka hanya mampu berdiam diri saja, lantaran lebih sayang dan ingin menjaga kedudukan sebagai menteri dan timbalan menteri?
Mengapa tidak ada seorang pun menteri atau timbalan menteri mampu bersuara menuntut peruntukan yang sama daripada Muhyiddin demi kepentingan rakyat yang dianiaya serta UMNO yang dibuli secara nyata itu?
Apakah mereka tidak sedar bahawa kedudukan yang mereka perolehi dalam kerajaan sekarang adalah atas nama UMNO sebagai wadah perjuangan?
Mengapa? Mengapa? Mengapa?
Jika dalam soal sepenting ini pun, UMNO dan Presidennya, selain Ahli Parlimen parti itu yang ada kedidukan dalam kerajaan masih tidak mampu berjuang dan menyingsing lengan, ayat paling sesuai untuk diungkap dan ditujukan ialah – memang patut pun UMNO selama ini kena buli dengan Muhyiddin, Bersatu dan Hamzah Zainuddin.
Ahhh…bukannya Muhyiddin, Bersatu atau Hamzah itu terlalu gagah, tapi UMNO sendiri yang memilih untuk jadi pengecut. 


(Shahbudindotcom 05/02/2021)








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/02/ahhh-patut-pun-umno-selama-ini-kena.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Umno Lawan Bersatu Siapa Akan Baham Siapa

Umno Lawan Bersatu Siapa Akan Baham Siapa

papar berkaitan - pada 23/1/2021 - jumlah : 154 hits
BAHA M ISAKetegangan antara Umno dan Bersatu adalah sesuatu yang tidak boleh disorok di bawah karpet Sudah terang lagi bersuluh hubungan kedua dua parti itu berada pada tahap yang sangat meruncing Ada yang melihat krisis Umno Bersatu ini ti...
Gempar Ada Pemimpin Bersatu Nak Haramkan Umno

Gempar Ada Pemimpin Bersatu Nak Haramkan Umno

papar berkaitan - pada 11/2/2021 - jumlah : 189 hits
February 11 2021 Ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek menyifatkan terdapat usaha untuk mengharamkan UMNO Ia susulan kenyataan Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia Dr Muhammad Faiz Na aman yang m...
Grand Design Rancang Annuar Musa Presiden Bersatu Hishammudin Presiden Umno

Grand Design Rancang Annuar Musa Presiden Bersatu Hishammudin Presiden Umno

papar berkaitan - pada 24/1/2021 - jumlah : 202 hits
MALAYSIA DATELINEPercayakah anda kalau dikatakan usaha sedang dibuat agar Tan Sri Annuar Musa boleh mengambilalih jawatan presiden Bersatu dari Tan Sri Muhyiddin Yassin Kumpulan yang sama juga dikatakan sedang mengusahakan agar Datuk Seri H...
Dr M Kerjasama Bersatu Pas Umno Rapuh Akan Terurai Pada Pru15

Dr M Kerjasama Bersatu Pas Umno Rapuh Akan Terurai Pada Pru15

papar berkaitan - pada 6/2/2021 - jumlah : 184 hits
malaysiakini comDiterbitkan 6 Feb 2021 9 53 amDikemaskini 10 06 amBersatu PAS dan Umno hanya bersama demi kepentingan politik masing masing dan jalinan kerjasama mereka didakwa rapuh dan akan terurai pada pilihan raya umum akan datang kata ...
Annuar Dismisses Dr M Prediction That Umno Pas Bersatu Tie Up Will Fail

Annuar Dismisses Dr M Prediction That Umno Pas Bersatu Tie Up Will Fail

papar berkaitan - pada 7/2/2021 - jumlah : 228 hits
Ketereh MP Annuar Musa has brushed off former prime minister Dr Mahathir Mohamad s prediction that the cooperation between Umno PAS and Bersatu was fragile and would fall apart after the 15th general election Annuar said there is no denying...
Annuar Nafi Kerjasama Umno Bersatu Dan Pas Rapuh

Annuar Nafi Kerjasama Umno Bersatu Dan Pas Rapuh

papar berkaitan - pada 7/2/2021 - jumlah : 311 hits
Menteri Wilayah Persekutuan Annuar Musa menyanggah ramalan bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad yang menyifatkan kerjasama antara Umno PAS dan Bersatu sebagai rapuh dan akan terurai semasa pilihan raya umum akan datang Kata Annuar mema...
Ros Should Investigate Umno S Secret Bank Account Bersatu Leader

Ros Should Investigate Umno S Secret Bank Account Bersatu Leader

papar berkaitan - pada 11/2/2021 - jumlah : 184 hits
The Registrar of Societies has been urged to investigate a claim made in court that Umno has a secret unaudited bank account in violation of the Societies Act The undeclared bank account if proven associated directly to the party and their ...
Akaun Rahsia Umno Bersatu Parti Lain Jangan Keluar Kenyataan Tuduhan Annuar Musa

Akaun Rahsia Umno Bersatu Parti Lain Jangan Keluar Kenyataan Tuduhan Annuar Musa

papar berkaitan - pada 12/2/2021 - jumlah : 292 hits
Bekas Setiausaha Agung Barisan Nasional Tan Sri Annuar Musa menafikan dakwaan bahawa UMNO pernah membuat keputusan membuka akaun bank rahsia Menurut beliau sepanjang lebih 20 tahun beliau sebagai Ahli Majlis Tertinggi parti itu tiada keputu...
Pergeseran Umno Bersatu Siapa Penggerak Langkah Seterusnya

Pergeseran Umno Bersatu Siapa Penggerak Langkah Seterusnya

papar berkaitan - pada 5/2/2021 - jumlah : 278 hits
BAHA M ISA Sentimen penolakan sokongan terhadap Perikatan Nasional dalam kalangan segelintir pemimpin Umno adalah sesuatu yang nyata Ia diterjemahkan melalui kenyataan beberapa wakil rakyatnya yang menarik balik sokongan mereka terhadap ker...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Catat Nekad Berhaji Tanpa Visa Haji Bisa Dideportasi Dari Arab Saudi



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Sepuluh Perkara Tetap Mengalir Pahalanya Setelah Mati

Hobi Baru

Beli Saldo Paypal Via Bank Line By Bank Hana

Akhirnya Dapat Beli Sobek

Selesai Sesi Marhaban 2024 1445h

3 Ayat Pelaris Jualan Tak Perlu Sebut Brand