Agong Zahir Ucapan Tahniah Kepada Cikgu Sam


 Bernama
Sebagai salah seorang finalis Anugerah Hadiah Guru Global 2020, Samuel Isaiah merangkap perhatian Yang di-Pertuan Agong terhadap komitmennya dalam pengajarannya. (Gambar Bernama)KUALA LUMPUR: Kejayaan guru bahasa Inggeris Samuel Isaiah dari Sekolah Kebangsaan Runchang, Muadzam Shah, Pahang yang dipilih sebagai 10 finalis Anugerah Hadiah Guru Global 2020 mendapat perhatian Yang di-Pertuan Agong Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah.
Seri Paduka menzahirkan ucapan tahniah serta sukacita dan bangga atas dedikasi serta usaha murni guru muda dari Kuantan, Pahang itu dalam mendidik murid-murid sehingga terpilih sebagai calon untuk menerima anugerah tersebut, sekali gus mengharumkan nama negara di persada antarabangsa.
Datuk Pengelola Bijaya Diraja Ahmad Fadil Shamsuddin berkata, Sultan Abdullah turut menzahirkan harapan semoga pencapaian hebat dan komitmen Samuel, menjadi sumber inspirasi dan contoh kepada seluruh rakyat Malaysia, khususnya para guru untuk memberi yang terbaik dan berusaha mencapai kejayaan dalam bidang masing-masing di dalam negara mahupun di persada dunia.
“Seri Paduka Baginda turut mengucapkan selamat maju jaya kepada beliau dan mendoakan semoga beliau memenangi anugerah tersebut serta dilimpahi kejayaan cemerlang berterusan dalam bidang pendidikan,” katanya menerusi kenyataan Istana Negara hari ini.
Menurut kenyataan penganjur Yayasan Varkey di London, Samuel yang lebih mesra dipanggil Cikgu Sam dipilih daripada 12,000 pencalonan daripada lebih 140 negara.
Anugerah yang menawarkan hadiah US$1 juta (RM4.16 juta) itu merupakan program pengiktirafan guru dianjurkan dengan kerjasama Pertubuhan Pendidikan, Sains dan Kebudayaan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNESCO).
Samuel memperkenalkan pelbagai inovasi bagi memberi inspirasi kepada muridnya yang terdiri daripada Orang Asli, untuk menyimpan impian besar serta berusaha menghubungkan mereka ke dunia luar.
Antara program diperkenalkan Samuel ialah projek pertukaran e-mel dikenali sebagai ‘Asli E-Pal’, dan murid-murid boleh berkomunikasi dalam bahasa Inggeris dengan sukarelawan yang lebih dewasa dari dalam dan luar negara.
Samuel juga memperkenalkan program ‘Speak Up With Poetry’ (Bersuara dengan Puisi) iaitu projek kerjasama beliau dengan penyair amatur yang menulis puisi berkaitan kebudayaan Orang Asli dan kemudiannya murid-murid boleh menonton program itu dalam bentuk video untuk pembelajaran bahasa Inggeris.
Sejak pengenalan pelbagai program oleh guru berkenaan, purata kadar lulusan mata murid bahasa Inggeris di sekolah tersebut meningkat dari 30 peratus pada 2012 kepada 80 hingga 85 peratus pada 2015-2018.
Samuel dinobatkan sebagai penerima anugerah Guru Adiwira 2019.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2020/10/agong-zahir-ucapan-tahniah-kepada-cikgu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Agong Permaisuri Zahir Ucapan Maulidur Rasul

Agong Permaisuri Zahir Ucapan Maulidur Rasul

papar berkaitan - pada 29/10/2020 - jumlah : 431 hits
KUALA LUMPUR Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah dan Raja Permaisuri Agong Tunku Hajah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah menzahirkan ucapan selamat menyambut Maulidur Rasul kepada seluruh rakyat Mal...
Pengantin Punyai Nama Sama Erra Fazira Terkejut Terima Ucapan Tahniah

Pengantin Punyai Nama Sama Erra Fazira Terkejut Terima Ucapan Tahniah

papar berkaitan - pada 5/11/2020 - jumlah : 254 hits
Selepas entri yang dimuat naik Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri menjadi tular penyanyi pelakon dan pengacara Erra Fazira 46 terkejut menerima ucapan tahniah source
Belanjawan 2021 Agong Hargai Permuafakatan Kerajaan Pembangkang

Belanjawan 2021 Agong Hargai Permuafakatan Kerajaan Pembangkang

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 397 hits
YANG di Pertuan Agong menzahirkan penghargaan kepada Kerajaan dan parti parti politik di atas semangat bipartisan dan permuafakatan yang ditunjukkan dalam Belanjawan 2021 Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah turut menzahir...
Gara2 Dr Zulkifli Erra Fazira Dihujani Ucapan Tahniah Kerana Disangka Sudah Bernikah

Gara2 Dr Zulkifli Erra Fazira Dihujani Ucapan Tahniah Kerana Disangka Sudah Bernikah

papar berkaitan - pada 5/11/2020 - jumlah : 252 hits
Gara gara nama pengantin perempuan yang dinikahkan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Zulkifli Mohamad Al Bakri adalah Erra Fazira ramai yang menyangka pelakon itu sudah berkahwin Walhal hanya nama sahaja yang sama pengantin...
Muhyiddin Menghadap Agong Di Kuantan

Muhyiddin Menghadap Agong Di Kuantan

papar berkaitan - pada 24/10/2020 - jumlah : 230 hits
Perdana Menteri Tan Sri Muhyidddin Yassin tiba di Istana Abdulaziz bagi menghadap Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah selepas mempengerusikan mesyuarat khas Kabinet pagi tadi Foto oleh Shafwan Zaidon...
Muhyiddin Leaves After Two Hour Meeting With Agong At Istana Abdulaziz

Muhyiddin Leaves After Two Hour Meeting With Agong At Istana Abdulaziz

papar berkaitan - pada 24/10/2020 - jumlah : 266 hits
Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin is seen chairing a meeting in Putrajaya October 3 2020 Bernama picKUANTAN Oct 23 The vehicle carrying Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin was seen leaving Istana Abdulaziz here at 7 10pm today two...
Pm Meets With Agong In Kuantan

Pm Meets With Agong In Kuantan

papar berkaitan - pada 24/10/2020 - jumlah : 220 hits
Prime Minister Muhyidddin Yassin arrived at the Istana Abdulaziz in Kuantan today for an audience with the Yang di Pertuan Agong Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah The vehicle carrying the prime minister was seen entering the compound of the...
Aduan Rakyat Kepada Dymm Ydp Agong

Aduan Rakyat Kepada Dymm Ydp Agong

papar berkaitan - pada 24/10/2020 - jumlah : 163 hits
Jbon JbonDaulat Tuanku Berdasarkan kepada pendapat yang diperolehi rata rata rakyat Malaysia majoritinya amat marah terhadap TSMY yang cuba isytiharkan Darurat semasa pandemic covid 19 ini berlaku semata mata untuk menyelamatkan legasi poli...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Sambutan Birthday Ke 9 Nur Wardina Soffea

Puding Jagung Yang Sedap

Play88 Online Slots The Evolution Of Graphics And Sound Effects

Iltizam Anak Selangor Aka Anas Yawas Pengganti Tawas

Perkhidmatan Senarai Kiosk Kwsp

Wee Barking Up The Wrong Tree