Agong Raja Permaisuri Negatif Covid 19 Kuarantin 14 Hari


Bernama
Diterbitkan Hari ini 1:39 pm

Istana Negara hari ini mengesahkan tujuh petugasnya positif Covid-19 dan kini menjalani rawatan di Hospital Kuala Lumpur, kata Datuk Pengelola Bijaya Diraja Datuk Ahmad Fadil Shamsuddin.

Beliau berkata Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah dan Raja Permaisuri Agong Tunku Hajah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah turut menjalani saringan kesihatan dan pengesanan Covid-19 dan disahkan negatif.

“Lanjutan daripada proses saringan ini, Seri Paduka Baginda berdua sedang menjalani kuarantin diri selama 14 hari, mulai semalam,” katanya dalam satu kenyataan di Kuala Lumpur, hari ini.

Ahmad Fadil berkata sehubungan itui, Al-Sultan Abdullah telah dinasihatkan tidak mengadakan pertemuan bersama Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk mesyuarat mingguan Pra-Kabinet yang dijadualkan semalam dan sesi-sesi berikutnya sehingga situasi pandemik Covid-19 pulih.

“Seri Paduka Baginda menzahirkan sokongan kepada pengumuman awal keputusan pelanjutan Perintah Kawalan Pergerakan hingga 14 April ini. Seri Paduka Baginda turut berharap semua rakyat Malaysia tabah menghadapi dugaan dan terus memberi sokongan kepada petugas-petugas kesihatan dan keselamatan,” katanya.

Bersempena dengan sambutan Hari Polis ke-213 semalam, Yang di-Pertuan Agong turut menzahirkan penghargaan dan ucapan terima kasih kepada warga Polis Diraja Malaysia (PDRM) atas komitmen dan ketabahan menjalankan tanggungjawab dalam memastikan Perintah Kawalan Pergerakan dipatuhi bagi membendung pandemik Covid-19 di negara ini.

Al-Sultan Abdullah turut menitahkan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri, akan cadangan untuk melaksanakan solat hajat serentak di seluruh negara pada hari yang akan ditentukan untuk kesejahteraan rakyat Malaysia dalam menghadapi situasi terkini.

Semalam, Zulkifli dalam kenyataannya berkata menjunjung titah Yang di-Pertuan Agong agar rakyat menunaikan solat di rumah atau tempat masing-masing bagi memutuskan rantaian wabak Covid-19 di seluruh negara, sekali gus menangguhkan aktiviti masjid dan surau bagi mematuhi perintah kawalan itu.
Mengenai jangkitan Covid-19 petugas Istana Negara, Datuk Pengelola Bijaya Diraja berkata Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) sedang mengenal pasti punca jangkitan Covid-19 itu dan Pusat Kesihatan Kepong sedang mengesan semua kontak rapat dan mereka yang bertugas bersama tujuh petugas berkenaan.

“Kesemua kontak rapat dan kakitangan tersebut telah diarahkan menjalani proses saringan jangkitan Covid-19. Untuk memastikan pendedahan virus ini dapat dikawal dan dicegah di Istana Negara, kesemua kontak rapat dan kakitangan tersebut turut diarahkan untuk menjalani kuarantin selama 14 hari, mulai semalam,” katanya.

Ahmad Fadil berkata Istana Negara akan terus melaksanakan kerja-kerja pembersihan dan pembasmian kuman yang menyeluruh mengikut garis panduan keselamatan dan kesihatan ditetapkan KKM.

Pihak pengurusan Istana Negara sentiasa memastikan tahap kesihatan dan persekitaran kondusif yang maksimum di Istana Negara mengikut tatacara serta panduan KKM.

“Langkah-langkah awal untuk memastikan kesejahteraan para pegawai dan petugas di Istana Negara sentiasa diberi keutamaan oleh Seri Paduka Baginda dan ia telah dilaksanakan sebelum Perintah Kawalan Pergerakan diumumkan.

“Istana Negara akan terus memberi bekerjasama penuh kepada Kementerian Kesihatan Malaysia dalam memastikan jangkitan pandemik ini dibendung dengan segera dan berkesan,” katanya.

-Bernama

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2020/03/agong-raja-permaisuri-negatif-covid-19.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Agong Permaisuri Jalani Proses Kuarantin 7 Kakitangan Istana Positif Covid 19

Agong Permaisuri Jalani Proses Kuarantin 7 Kakitangan Istana Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 26/3/2020 - jumlah : 190 hits
KUALA LUMPUR Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah dan Raja Permaisuri Agong Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah disahkan negatif COVID 19 Datuk Pengelola Bijaya Diraja Datuk Ahmad Fadil Shamsuddi...
Covid 19 Agong Permaisuri Kuarantin Diri Selepas 7 Petugas Istana Negara Positif

Covid 19 Agong Permaisuri Kuarantin Diri Selepas 7 Petugas Istana Negara Positif

papar berkaitan - pada 26/3/2020 - jumlah : 262 hits
Istana Negara hari ini mengesahkan tujuh petugasnya positif Covid 19 dan kini menjalani rawatan di Hospital Kuala Lumpur kata Datuk Pengelola Bijaya Diraja Datuk Ahmad Fadil Shamsuddin Beliau berkata Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah...
Raja Permaisuri Agong Masak Beri Makanan Kepada Para Doktor Jururawat Hospital

Raja Permaisuri Agong Masak Beri Makanan Kepada Para Doktor Jururawat Hospital

papar berkaitan - pada 22/3/2020 - jumlah : 465 hits
small Cover image via The Malaya Post Twitter tengkuafzan1 small Umum mungkin sudah mengetahui bahawa baginda Yang di Pertuan Agong dan Raja Permaisuri memiliki keperibadian yang sangat murni dan berjiwa rakyat Tidak dapat dinafikan YDPA Al...
Tujuh Petugas Istana Negara Positif Covid 19 Saringan Agong Permaisuri Negatif

Tujuh Petugas Istana Negara Positif Covid 19 Saringan Agong Permaisuri Negatif

papar berkaitan - pada 26/3/2020 - jumlah : 276 hits
KUALA LUMPUR 26 MAC Istana Negara hari ini mengesahkan tujuh petugasnya positif Covid 19 dan kini menjalani rawatan di Hospital Kuala Lumpur kata Datuk Pengelola Bijaya Diraja Datuk Ahmad Fadil Shamsuddin Beliau berkata Yang di Pertuan Agon...
Raja Permaisuri Agong Treats Covid 19 Medical Teams With Her Cooking

Raja Permaisuri Agong Treats Covid 19 Medical Teams With Her Cooking

papar berkaitan - pada 22/3/2020 - jumlah : 337 hits
CORONAVIRUS The caring touch of the Raja Permaisuri Agong Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah has always captured the hearts of the people and in the bleak Covid 19 outbreak she again brings joy to the medical teams fighting the diseas...
Tolong Doakan Kami Di Istana Agong Permaisuri Jalani Kuarantin Tengku Puteri Mohon Doa Semua

Tolong Doakan Kami Di Istana Agong Permaisuri Jalani Kuarantin Tengku Puteri Mohon Doa Semua

papar berkaitan - pada 26/3/2020 - jumlah : 230 hits
Sebentar tadi tujuh petugas Istana Negara disahkan positif COVID 19 Berita itu pastinya menimbulkan kegelisahan dalam kalangan rakyat dan keluarga diraja sendiri Mengulangkicau berita berkenaan memohon orang ramai mendoakan mereka di istana...
Sudah Sembilan Positif Di Istana Hanya Tinggal Saya Sekeluarga Dan Tiga Pembantu Raja Permaisuri Agong Tunku Azizah

Sudah Sembilan Positif Di Istana Hanya Tinggal Saya Sekeluarga Dan Tiga Pembantu Raja Permaisuri Agong Tunku Azizah

papar berkaitan - pada 28/3/2020 - jumlah : 319 hits
RAJA Permaisuri Agong Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah memohon doa kesejahteraan daripada rakyat selepas kakitangan Istana Negara disahkan dijangkiti C0v 19 Sudah Sembilan Positif Di Istana Hanya Tinggal Saya Sekeluarga Dan Tiga Pem...
Kumpulan Pertama Pesakit Covid 19 Dari Hospital Raja Permaisuri Bainun Sudah Pulih Dan Boleh Balik

Kumpulan Pertama Pesakit Covid 19 Dari Hospital Raja Permaisuri Bainun Sudah Pulih Dan Boleh Balik

papar berkaitan - pada 31/3/2020 - jumlah : 229 hits
Sebentar tadi Ketua Pengarah Kesihatan mengumumkan seramai 91 orang pesakit positif Covid 19 telah sembuh dan discaj dari wad Jumlah keseluruhan yang telah pulih adalah sebanyak 479 orang Menerusi perkongsian dari laman rasmi Kementerian Ke...
Siapalah Dia Ni Sedap Mengaku Anak Raja Permaisuri Agong S0und Wanita Menyam4r Jadi Kerabat Raja

Siapalah Dia Ni Sedap Mengaku Anak Raja Permaisuri Agong S0und Wanita Menyam4r Jadi Kerabat Raja

papar berkaitan - pada 14/3/2020 - jumlah : 619 hits
Ada satu ke3s yang menjadi perhatian netizen ini semuanya bermula apabila haaziq mz cuba cuba nak scroll resipi masakan daripada IG masakan milik Permaisuri Agong Tunku Azizah Maimunah Iskandariah iaitu airtangan tunkuazizah Siapalah dia ni...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Kkb Polls Respect Mca S Decision To Boycott Campaign



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Update Daftar Link 50 Anggota Aktif Komunitas Blogger Pontianak

Time Crunched Car Care How Mobile Washes Save The Day

Semakin Ramai Kanak Kanak Masuk Hospital Akibat Vape E Rokok

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Mainkan Peranan Anda Dan Gunakan Semangat Pasukan Untuk Menaikkan Piala Thomas