Agong Permaisuri Selesai Jalani Kuarantin Diri 14 Hari Bebas Dari Covid 19


Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah dan Raja Permaisuri Agong Tunku Hajah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah selesai menjalani kuarantin diri selama 14 hari dan disahkan bebas COVID-19.
Datuk Pengelola Bijaya Diraja Istana Negara Datuk Ahmad Fadil Shamsuddin berkata Seri Paduka berdua dan ahli keluarga berada dalam keadaan sihat walafiat dan menzahirkan penghargaan kepada rakyat atas doa dan keprihatinan semua terhadap kesejahteraan dan kesihatan Seri Paduka sekeluarga.
Seri Paduka berdua dan keluarga menjalani kuarantin diri di Istana Negara seperti dinasihatkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) susulan pengesahan beberapa kakitangan Istana Negara positif COVID-19 oleh pihak KKM dua minggu lepas.
”Berikutan kes-kes positif tersebut, sejumlah 116 kakitangan Istana Negara turut diarahkan oleh KKM menjalani saringan dan kuarantin diri selama 14 hari yang juga berakhir pada hari ini (Khamis, 9 April 2020),” katanya dalam kenyataan hari ini.
Ahmad Fadil berkata Al-Sultan Abdullah, yang amat prihatin terhadap perkembangan terkini wabak COVID-19, mengulangi titah agar rakyat mematuhi semua nasihat dan perintah yang dikeluarkan KKM dan pihak berkuasa, khususnya perintah kuarantin diri dan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).
”Seri Paduka turut menzahirkan perasaan amat sedih kerana masih ada rakyat Malaysia yang ingkar Perintah Kawalan Pergerakan atas kepentingan diri sendiri. Ini menyebabkan peningkatan kes-kes COVID-19 positif dan pertambahan kawasan-kawasan zon merah.
”Marilah kita bersama memainkan peranan membantu meratakan lengkungan jangkitan COVID-19 ini dengan terus berada di rumah. Jika perlu keluar untuk membeli barang keperluan, pakailah penutup hidung dan mulut serta amalkan jarakan sosial,” katanya.
Ahmad Fadil berkata Seri Paduka menzahirkan penghargaan dan sanjungan tinggi kepada KKM, Polis Diraja Malaysia dan Angkatan Tentera Malaysia, khususnya para wira dan wirawati di barisan hadapan, atas ketabahan dan pengorbanan menjalankan tanggungjawab tanpa mengira penat lelah.
Peratusan tinggi pesakit COVID-19 yang pulih dan peratusan kematian di Malaysia yang rendah membuktikan bahawa kerajaan mempunyai tatacara pengendalian pandemik di antara yang terbaik di dunia.
Seri Paduka berdua turut menzahirkan ucapan takziah kepada semua ahli keluarga mangsa-mangsa COVID-19 dan berharap mereka tabah menghadapi dugaan.
”Seri Paduka Baginda Berdua turut menzahirkan harapan agar rakyat terus bersama berdoa memohon ihsan Allah S.W.T semoga Malaysia sentiasa di dalam lindungan dan rahmat-Nya dan pandemik ini diakhiri dengan segera,” kata Ahmad Fadil.

Apple Dilaporkan Ingin Menghentikan Jualan Produk Beats Beats Electronics diambil alih oleh Apple pada tahun 2014 pada harga $3 bilion. Jenama ini mempunyai reputasi sebagai peralatan audio yang digunakan oleh golongan selebriti dan kerap dilihat di dalam video muzik. Fon kepalanya pernah menjadi simbol status seperti AirPods beberapa tahun yang lalu. Tetapi kini kedengaran ura-ura Apple akan menghentikan jualan aksesori audio Beats.

Menurut Jon Prosser seorang penganalisa teknologi, Apple akan melancarkan sepasang fon kepala ketika WWDC dan AirPods X pada bulan September hadapan. Ura-ura mengenai fon kepala berjenama Apple telah didengari sejak 2018. Fon kepala ini akan bersaing dalam kelas yang sama seperti Bose 700 manakala AirPods X adalah pengganti kepada Beats X yang menyasarkan pengguna yang gemar bersukan,
Selepas kedua-dia aksesori audio Apple ini dilancarkan, pengeluaran aksesori audio Beats akan dihentikan. Malahan tambah beliau lagi produk Beats kini mula ditawarkan pada potongan harga 40% untuk mengurangkan inventori sedia ada.
Sejak diambil alih oleh Apple, imej Beats sebagai pengeluar aksesori audio yang berstatus tinggi tidak lagi seperti dahulu. Artis dan ahli sukan yang dahulunya menggunakan fon kepala Beats kini menggunakan AirPods yang dilihat lebih premium. Sekiranya produk Beats dihentikan jualannya, Apple dengan mudah boleh menumpukan perhatian kepada memasarkan produk audio yang menggunakan jenama mereka sendiri.
The post Agong, Permaisuri Selesai Jalani Kuarantin Diri 14 Hari, Bebas Dari Covid-19 appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/agong-permaisuri-selesai-jalani-kuarantin-diri-14-hari-bebas-dari-covid-19/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
30 Hari Tanpa Anak Anak Isteri Gugur Air Mata Dato Fazley Jumpa Keluarga Selepas Selesai Kuarantin Diri

30 Hari Tanpa Anak Anak Isteri Gugur Air Mata Dato Fazley Jumpa Keluarga Selepas Selesai Kuarantin Diri

papar berkaitan - pada 12/4/2020 - jumlah : 298 hits
Rakyat Malaysia yang pulang dari luar negara perlu kuarantinkan diri mereka selama 14 hari sebelum bertemu dengan ahli keluarga Itulah yang dilakukan oleh penyanyi dan cef selebriti Dato Fazley Yaakob selepas pulang dari Singapura selepas b...
Bukan 4 Tapi Terima 41 Kes Covid 19 Dalam Masa Satu Hari Dr Ni Rayu Jangan Pentingkan Diri Sendiri

Bukan 4 Tapi Terima 41 Kes Covid 19 Dalam Masa Satu Hari Dr Ni Rayu Jangan Pentingkan Diri Sendiri

papar berkaitan - pada 16/4/2020 - jumlah : 302 hits
PKP yang memasuki fasa ketiga ini sebenarnya sudah pun membuatkan kita redha malah semakin kuat semangat untuk membantu kerajaan menangani wabak jangkitan Covid 19 ini Pun begitu masih ada di kalangan masyarakat kita yang bersikap mementing...
Ibu Disahkan Positif Covid 19 Selepas Anaknya Pulang Dari Luar Negara Enggan Kuarantin Diri

Ibu Disahkan Positif Covid 19 Selepas Anaknya Pulang Dari Luar Negara Enggan Kuarantin Diri

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 295 hits
Bagi rakyat Malaysia yang berada di luar negara mahu pulang ke tanahair adalah diwajibkan kuarantin diri selama 14 hari sebelum pulang ke rumah keluarga Ini adalah langkah berjaga jaga bagi mengekang penularan wabak Covid 19 yang juga dilak...
I Miss My Son Raja Permaisuri Agong Luah Rasa Rindu Ketika Lalui Tempoh Kuarantin Covid 19

I Miss My Son Raja Permaisuri Agong Luah Rasa Rindu Ketika Lalui Tempoh Kuarantin Covid 19

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 1456 hits
I miss my son Raja Permaisuri Agong luah rasa rindu ketika lalui tempoh kuarantin COVID 19KDYMM Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong ketika bergambar bersama Anakanda anakanda Baginda YAM Tengku Puteri Raja Tengku Puteri Jihan Azizah A...
69 000 Individu Telah Jalani Ujian Covid 19 Hari Ini Kkm Bakal Tingkatkan Kapasiti Makmal

69 000 Individu Telah Jalani Ujian Covid 19 Hari Ini Kkm Bakal Tingkatkan Kapasiti Makmal

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 188 hits
Putrajaya 9 April Kementerian Kesihatan memaklumkan lebih 69 000 sampel telah diuji untuk COVID 19 di Malaysia pada hari ini Bilangan individu yang diuji seramai 69 675 kes untuk hari ini jawab Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham ...
Selepas 18 Hari Berjuang Melawan Virus Sameera Anak Sepupu Neelofa Akhirnya Bebas Covid 19

Selepas 18 Hari Berjuang Melawan Virus Sameera Anak Sepupu Neelofa Akhirnya Bebas Covid 19

papar berkaitan - pada 7/4/2020 - jumlah : 325 hits
Sememangnya kes jangkitan Covid 19 dikalangan kanak kanak dikatakan jarang dijumpai namun hari ini sudah ramai kanak kanak yang telah terkesan dengan virus yang merbahaya ini Malah di luar negara ada yang sudah terkorban kerana Covid 19 Seb...
Penempatan Pesakit Covid 19 Dalam Masa 4 Hari

Penempatan Pesakit Covid 19 Dalam Masa 4 Hari

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 237 hits
Kalau kat CHINA boleh bina hospital dalam 10hari kita kat sini pun berjaya ubah pusat pameran terbesar MAEPS jadi pusat menempatkan pesakit Covid19 dalam masa 4 hari Dengar cerita bukan senang nak dapatkan bahan2 dan pekerja dalam masa PKP ...
Pekerja Malaysia Dari Singapura Tak Perlu Kuarantin 14 Hari Kata Laporan

Pekerja Malaysia Dari Singapura Tak Perlu Kuarantin 14 Hari Kata Laporan

papar berkaitan - pada 4/4/2020 - jumlah : 229 hits
RAKYAT Malaysia yang bekerja di Singapura akan dibenarkan pulang ke tanah air tanpa perlu menjalani kuarantin 14 hari lapor Malaysiakini Bagaimanapun mereka yang terlibat perlu menyerahkan surat pihak berkuasa kesihatan Singapura yang menge...
Subhanallah Tak Pernah Solat 26 Tahun 1 Tahun Diam Diam Sembahyang Baca Nota Gadis Terang Hati Ketika Kuarantin Diri

Subhanallah Tak Pernah Solat 26 Tahun 1 Tahun Diam Diam Sembahyang Baca Nota Gadis Terang Hati Ketika Kuarantin Diri

papar berkaitan - pada 6/4/2020 - jumlah : 324 hits
Tak pernah solat 26 tahun 1 tahun diam diam sembahyang baca nota gadis terang hati ketika kuarantin diri Mengejutkan sehari dapat hafal semua Shima mula belajar solat dengan meletakkan nota nota bacaan doa dan surah di hadapan sejadah Foto ...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris