Agong Bawa Kejayaan Kepada Negara Tanpa Ambilkira Fahaman Politik Masing Masing



PETALING JAYA - Kerajaan dan semua pihak tanpa mengira fahamanp politik diseru berusaha merencanakan pelan jangka panjang bagi membawa negara ke persada kejayaan.
Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah ketika menzahirkan pandangan itu bertitah, rakyat pada masa sama turut berperanan dalam mendokong usaha-usaha murni kerajaan di samping terus berusaha untuk mendepani sebarang cabaran.
Titah baginda, perpaduan dan kebersamaan dalam sebuah masyarakat yang mempunyai pelbagai latar belakang, merupakan resipi dan kekuatan dalam membentuk aspirasi nasional.
“Pemulihan dan kebangkitan negara yang diimpikan tidak mungkin dapat menjadi realiti jika negara ini berpecah-belah dan gagal untuk mewujudkan landskap kehidupan yang stabil.
“Hakikatnya, ia bukanlah merupakan suatu perkara yang mudah untuk mengemudi ne­gara keluar dari kesan pandemik Covid-19. Natijahnya, pemulihan negara memerlukan simbiosis yang erat antara kerajaan dan rakyat beta.
“Perpaduan dan keber­samaan dalam sebuah ma­syarakat yang mempunyai pelbagai latar belakang, adalah sebenarnya merupakan resipi dan kekuatan dalam membentuk aspirasi nasional. Ia adalah merupakan tiang kemakmuran negara dan menyumbang kepada keamanan dan kestabilan,” titah Seri Paduka sempena Sambutan ­U­l­a­ng Tahun Hari Keputeraan Rasmi baginda di sini, semalam.
Al-Sultan Adbullah turut menzahirkan rasa bersyukur dengan landskap pandemik Covid-19 yang semakin pulih, sektor ekonomi dan kehidupan seharian rakyat yang menampakkan pemulihan.
“Beta juga berasa amat sukacita melihat rakyat beta daripada berbilang bangsa dan agama menyambut kedata­ngan 1 Syawal dengan suasana penuh kemeriahan dan kegembiraan. Sewajarnya kita semua melafazkan rasa syukur kerana telah berupaya kembali menikmati kehidupan seharian yang sebelum ini terjejas akibat pandemik,” titah baginda.
Justeru, bersempena sam­butan rasmi ulang tahun keputeraan tahun ini, Seri Paduka mengajak seluruh rakyat di negara ini untuk bersama-sama berganding bahu dalam sebuah kesepaduan yang erat ke arah membentuk Malaysia yang ge­milang.
“Pada kesempatan ini, beta ingin mengajak pemimpin negara dan anggota perkhid­matan awam untuk terus berkhidmat setulus hati dalam menentukan sosio ekonomi rakyat beta terus dilindungi dan dibantu demi kelangsu­ngan hidup mereka.
“Beta turut ingin berpesan kepada rakyat yang beta kasihi untuk berterusan menyokong usaha-usaha dan dasar kerajaan agar program yang digubal dapat dinikmati oleh semua. Sebagai rakyat Malaysia, kita semua perlu berganding bahu dan menggalas tanggung-jawab masing-ma­sing; ibarat kata pepatah ‘ke bukit sama didaki, ke lurah sama dituruni’.
“Beta dan Raja Permaisuri Agong akan terus mendoakan agar semua usaha-usaha ini diberi keberkatan oleh Allah SWT dan dipermudahkan dalam mencapai hasrat yang diidamkan,” titah Seri Paduka.
Al-Sultan Abdullah turut menzahirkan ucapan terima kasih kepada kerajaan, anggota pentadbiran, penjawat awam dan anggota pasukan kese­lamatan yang me­nyumbang kepa­da kesejahteraan negara.
“Beta dan Raja Permaisuri Agong turut me­rakamkan ucapan tahniah di atas pencapaian atlet-atlet negara dalam temasya Sukan Sea ke-31 di Hanoi baru-baru ini.
“Marilah sama-sama kita berdoa semoga rakyat Malaysia dan negara yang kita cintai ini akan terus kekal aman dan makmur serta sentiasa berada di bawah perlin­dungan Allah SWT dan dijauhi daripada musibah dan bala bencana,” titah baginda. #sumber


http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://pahangdaily.blogspot.com/2022/06/agong-bawa-kejayaan-kepada-negara-tanpa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bekas Ketua Setiausaha Negara Dakwa 1mdb Ditubuh Sebagai Dana Politik Barisan Nasional

Bekas Ketua Setiausaha Negara Dakwa 1mdb Ditubuh Sebagai Dana Politik Barisan Nasional

papar berkaitan - pada 8/6/2022 - jumlah : 120 hits
KUALA LUMPUR Bekas Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Mohd Sidek Hassan hari ini memberitahu Mahkamah Tinggi di Kuala Lumpur bahawa mengikut pemahamannya syarikat pelaburan strategik 1Malaysia Development Berhad ditubuhkan untuk dijadikan dana...
Polisi Ungkap Penyelewengan Solar Subsidi Yang Rugikan Negara Rp10 Miliar

Polisi Ungkap Penyelewengan Solar Subsidi Yang Rugikan Negara Rp10 Miliar

papar berkaitan - pada 1/6/2022 - jumlah : 98 hits
Dia menjelaskan dari 19 TKP tersebut pihaknya menangkap 24 orang yang kini statusnya sudah ditingkatkan menjadi tersangka
Kkm Pertimbang Benar Ambil Jururawat Terlatih Dari Luar Negara Kata Noor Azmi

Kkm Pertimbang Benar Ambil Jururawat Terlatih Dari Luar Negara Kata Noor Azmi

papar berkaitan - pada 1/6/2022 - jumlah : 158 hits
KKM pertimbang benar ambil jururawat terlatih dari luar negara kata Noor Azmi Dikemas kini 2 jam yang lalu Diterbitkan pada
Negara Kekurangan Pemimpin Yang Bagi Solusi Idea Wawasan Inspirasi

Negara Kekurangan Pemimpin Yang Bagi Solusi Idea Wawasan Inspirasi

papar berkaitan - pada 1/6/2022 - jumlah : 172 hits
Negara kekurangan pemimpin yang bagi solusi idea wawasan inspirasi Banyak yang kaki pangkah sahaja Saya bagi contoh lah YB ni dia Ex Menteri Pertanian Sepatutnya sebagai org yg berpengalaman di dalam bidang ni selama 22 bulan Cuba bagi solu...
Who Lebih Dari 550 Kasus Cacar Monyet Ditemukan Di 30 Negara

Who Lebih Dari 550 Kasus Cacar Monyet Ditemukan Di 30 Negara

papar berkaitan - pada 1/6/2022 - jumlah : 119 hits
Organisasi Kesehatan Dunia saat ini mencatat ada lebih dari 550 kasus cacar monyet di seluruh dunia
Permohonan Menyertai Program Anak Genius Negara Di Pusat Anak Genius Tahun 2023

Permohonan Menyertai Program Anak Genius Negara Di Pusat Anak Genius Tahun 2023

papar berkaitan - pada 1/6/2022 - jumlah : 199 hits
Permohonan Menyertai Program Anak Genius Negara Di Pusat Anak Genius Tahun 2023 Program Anak Genius Negara bagi tahun 2023 kini telah dibuka dan bagi ibu bapa atau penjaga yang berminat untuk mendaftarkan anak anak bagi menyertai program di...
Tiada Negara Jatuh Ranap Kerana Daulatkan Bahasa Kebangsaan Rais Tempelak Rafidah

Tiada Negara Jatuh Ranap Kerana Daulatkan Bahasa Kebangsaan Rais Tempelak Rafidah

papar berkaitan - pada 1/6/2022 - jumlah : 110 hits
Seorang bekas menteri tidak perlu menjadi hero dengan menghina dan memperlekehkan usaha serta perjuangan memartabatkan bahasa Melayu kata Speaker Dewan Negara Rais Yatim Katanya bekas menteri itu tidak sepatutnya bersikap seperti kacang lup...
Gst Mungkin Kembali Untuk Tambah Pendapatan Negara Kata Pm

Gst Mungkin Kembali Untuk Tambah Pendapatan Negara Kata Pm

papar berkaitan - pada 1/6/2022 - jumlah : 117 hits
Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob berkata sistem percukaian tersebut dilihat mampu membantu kerajaan menampung pemberian subsidi bagi keperluan rakyat PETALING JAYA Cukai barang dan perkhidmatan mungkin akan dikembalikan kata Perdana Ment...
Perjanjian Gpt Jangan Serah Negara Kepada Global Elite Gesa Ppim Malakat Tribune 19 05 2022

Perjanjian Gpt Jangan Serah Negara Kepada Global Elite Gesa Ppim Malakat Tribune 19 05 2022

papar berkaitan - pada 31/5/2022 - jumlah : 125 hits
PUTRAJAYA Persatuan Pengguna Islam Malaysia menyerahkan memorandum bantahan terhadap Perjanjian Pandemik Antarabangsa yang dicadangkan oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia di bangunan Kementerian Kesihatan hari ini Menurut Presiden PPIM Datuk ...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Gulai Udang Nenas

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Kerajaan Pahang Sumbang Rm8 000 Kepada Keluarga Allahyarham Konstabel Muhamad Syafiq

Article 153 Of The Federal Constitution Does Not Bar Opening Uitm To Non Bumiputera



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Majlis Perkahwinan Anak Saudara

From Smoke To Pet Dander Bnx Filter Traps Microscopic Airborne Contaminants

Pas Dikecam Balun Polis Bukan Fahaman Ekstremis

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Lirik Luqman Faiz Bahagiamu Tujuanku