Agak Agaklaa Nak Buat Perbandingan Tu Sam Oiii



PETALING JAYA: Pencalonan Datuk Seri Shamsul Iskandar Mohd. Akin sebagai wakil Pakatan Harapan (PH) di Parlimen Bagan Datuk menunjukkan beliau tidak gentar walaupun berdepan dengan Pengerusi Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.
Malah, meskipun berdepan tanggapan calon luar, penyandang Parlimen Hang Tuah Jaya itu tidak menolak pengundi kawasan itu akan memberikan sokongan kepadanya pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15).
Beliau berkata, ini kerana perkara itu bersandarkan penerimaan kerabat kesultanan Melaka, Sultan Mudzaffar Shah menjadi Sultan Perak yang pertama.
“Ramai kata saya giant killer (selepas menewaskan bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Ali Rustam di PRU14), tetapi saya fikir perlawanan ini berbeza kera­na di Melaka tempat saya lahir dan belajar, manakala di Perak bukan tempat saya.
“Namun, dari segi sejarah menunjukkan Sultan Perak yang pertama adalah Sultan Mudzaffar Shah dari Melaka, jadi ada konteks sejarah (dengan) saya dari Melaka datang ke Perak.
“Cuma ini bukan perlawanan mudah, Presiden UMNO itu mempunyai banyak kelebihan, 27 tahun jadi Ahli Parlimen di sini, maka sudah pasti lebih arif (isu) tempatan di kawasan ini, tetapi saya lihat pertambahan pengundi muda sebanyak 13,000 tentu membantu kerana saya jauh lebih muda dan isu anak muda dekat dengan saya.
“Jadi, kita akan beri tumpuan sepenuhnya kepada pengundi muda kerana yakin kalau mereka keluar mengundi dengan ramai, segalanya mungkin di Bagan Datuk,” katanya kepada Utusan Malaysia semalam.
PRU14 lalu, Ahmad Zahid menang Parlimen Bagan Datuk dengan majoriti undi sebanyak 5,073 undi, dengan dua Dewan Undangan Negeri (DUN) di kawasan itu dimenangi BN dengan DUN Rungkup mendapat majoriti 3,069 undi, manakala DUN Hutan Melintang hanya memperoleh 741 undi.
PENGUNDI
Selain pertambahan pengundi muda, Parlimen Bagan Datuk pada PRU15 kali ini menyaksikan rakyat di kawasan itu merupakan pengundi campuran yang terdiri daripada 58 peratus pengundi Melayu dan 42 peratus pengundi bukan Melayu yang seimbang meliputi pemilih Cina dan India.
Mengulas lanjut, Shamsul Iskandar berkata, pihaknya juga tidak menolak tetap mempunyai peluang untuk menawan Parlimen Bagan Datuk terutamanya dengan sokongan pengundi yang merasakan Ahmad Zahid sudah terlalu lama menjadi Ahli Parlimen, tetapi tidak melaksanakan banyak perubahan.
Katanya, ini kerana timbul keluhan sepanjang dua minggu di kawasan itu berkaitan isu-isu program yang sepatutnya dijalankan lebih rancak ketika Ahmad Zahid menjadi Timbalan Perdana Menteri, tetapi pembangunan komprehensif itu didakwa tidak berlaku.
“Contohnya (program) bot pelancong kerana kerusi ini kawasan nelayan dan pelanco­ngan pantai. Malah, kebanyakan program-program pelancongan ini juga tidak menyeluruh, maka orang Melayu tidak dapat manfaat sepenuhnya sebab itu saya hairan kenapa tidak ada program khusus sedangkan (Ahmad Zahid) adalah Presiden UMNO dan Timbalan Presiden UMNO sebelum ini.
“Produk-produk pelancongan pembangunan ekonomi bumiputera juga nampak begitu laih, tidak seperti digambarkan ini merupakan kubu UMNO, masih jauh ketinggalan dari tempat pelancongan lain.
“Kita boleh buat perbandi­ngan Parlimen Hang Tuah Jaya dan kawasan ini…dua-dua kawasan pelancongan, tetapi seolah-olah Ahmad Zahid tidak begitu cakna sepanjang 27 tahun jadi Ahli Parlimen,” ujarnya.- UTUSAN

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2022/11/agak-agaklaa-nak-buat-perbandingan-tu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Nak Buat Cerita Pun Agak Agaklah Didakwa Jadi Punca Kemalangan Seorang Lelaki Tmj Tampil Bersuara

Hiburan Nak Buat Cerita Pun Agak Agaklah Didakwa Jadi Punca Kemalangan Seorang Lelaki Tmj Tampil Bersuara

papar berkaitan - pada 8/11/2022 - jumlah : 281 hits
Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim dilihat ada tampil bersuara selepas beliau dikatakan menjadi punca seorang individu terlibat dalam kemalangan kereta yang berlanggar dengan pembahagi jalan Menerusi satu ciapan di individu itu...
Masih Waras Nak Bela Mangsa Didakwa Ada Gangguan Personaliti Caprice Perli Doktor Balik

Masih Waras Nak Bela Mangsa Didakwa Ada Gangguan Personaliti Caprice Perli Doktor Balik

papar berkaitan - pada 25/10/2022 - jumlah : 118 hits
HSedia maklum terdapat seorang pakar perubatan memberitahu di laman TikToknya bahawa penyanyi rap Caprice menghidap masalah gangguan personaliti Pakar perubatan yang bernama Sabri Matsain itu memberi pandangan peribadinya selepas pengikut b...
Nak Redha Bukannya Mudah

Nak Redha Bukannya Mudah

papar berkaitan - pada 25/10/2022 - jumlah : 354 hits
Nak Redha Bukannya Mudah Tetapi Tempuhilah Segala Ujian Dengan Tabah Banyak benda berlaku kebelakangan ini samada ia pahit manis dan sebagainya kena tadah juga Kerana ia sudah ditakdirkan begitu Takdir Allah kepada hambaNya dari sejak dalam...
Hiburan Mana Nak Berkata Kalau Sakan Berjoget Majlis Kahwin Sweet Adam Dikritik Terlalu Ikut Cara Mat Saleh

Hiburan Mana Nak Berkata Kalau Sakan Berjoget Majlis Kahwin Sweet Adam Dikritik Terlalu Ikut Cara Mat Saleh

papar berkaitan - pada 25/10/2022 - jumlah : 152 hits
Sedia maklum semalam pasangan selebriti Sweet Qismina dan Adam Lee telah selamat disatukan selepas tiga tahun menjalin hubungan cinta Susulan itu pasangan tersebut mengadakan majlis persandingan pada malam terbabit dimana ia dipenuhi dengan...
Belum Mampu Aqiqah Tapi Nak Cukur Rambut Bayi Dahulu Boleh Ke Ini Jawapan Mufti

Belum Mampu Aqiqah Tapi Nak Cukur Rambut Bayi Dahulu Boleh Ke Ini Jawapan Mufti

papar berkaitan - pada 25/10/2022 - jumlah : 206 hits
Adakah dikira pahala sunat sekiranya mencukur rambut anak lelaki yang baru lahir terlebih dahulu sebelum melakukan aqiqah kerana tidak cukup wang untuk melakukan majlis aqiqah pada hari ke 7 kelahiran Mungkin ramai yang tertanya tanya tenta...
Makna Yang Indah Nak Ingat Pun Senang Pilih Nama Ringkas Adira Suhaimi Kongsi Nama Anak

Makna Yang Indah Nak Ingat Pun Senang Pilih Nama Ringkas Adira Suhaimi Kongsi Nama Anak

papar berkaitan - pada 25/10/2022 - jumlah : 120 hits
Sama seperti tiga orang cahaya matanya sebelum ini penyanyi Adira Suhaimi turut menamakan anak keempatnya dengan nama cukup ringkas Menerusi Instagramnya ibu kepada tiga orang cahaya mata ini turut berkongsi nama bayi comelnya secara tidak ...
Lagi Cubaan Nak Sakaw Walau Nak Pilihanraya Sila Baca Dan Faham Projek Menyakaw Sedang Berjalan

Lagi Cubaan Nak Sakaw Walau Nak Pilihanraya Sila Baca Dan Faham Projek Menyakaw Sedang Berjalan

papar berkaitan - pada 25/10/2022 - jumlah : 99 hits
Dua hari lepas Kementerian Tenaga dan Sumber Asli telahpun mengeluarkan Surat Hasrat kepada Tenaga Nasional Berhad untuk membina sebuah loji baru di Kapar Selangor membabitkan pembangunan sebuah loji turbin gas kitaran gabungan Yang luar bi...
Hiburan Rampas Hak Orang Lain Individu Cuba Jual Peranti Siswa Semata Nak Beli Ipad Dikecam Netizen

Hiburan Rampas Hak Orang Lain Individu Cuba Jual Peranti Siswa Semata Nak Beli Ipad Dikecam Netizen

papar berkaitan - pada 25/10/2022 - jumlah : 270 hits
Tular di media sosial baru baru ini apabila satu daripada satu laman web jual beli memaparkan tindakan seorang pelajar yang cuba menjual PerantiSiswa yang diperolehnya kerana ingin menukarnya kepada iPad Difahamkan setiap pelajar yang layak...
Peminat Nak Lagi Mira Filzah Diminta Kongsi Banyak2 Foto Amir

Peminat Nak Lagi Mira Filzah Diminta Kongsi Banyak2 Foto Amir

papar berkaitan - pada 24/10/2022 - jumlah : 114 hits
Pelakon popular Mira Filzah menarik tumpuan ramai dengan ditinggalkan lebih 200 000 tanda suka menerusi muat naik terbaharunya dilaman Instagram peribadinya yang telah diikuti 7 3 juta pengikut
Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Adab Tu Kena Ada Walaun Tak Dak Adab Ke Tak Sekolah

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Turning Raw Data Into Stunning Presentations With One Click

Kurangkan Saiz Produk Tanpa Maklum Pembeli Boleh Kena Denda Rm35 000

Kes Pemerasan Rm1 25 Juta 3 Pegawai Kanan Polis Ditahan

Misteri Surat Addendum Pengampunan Najib

Aksi Tfc Tempang Tanpa Akhyar

Prk Kuala Kubu Bharu Sock Tao Garis Lima Teras Dalam Manifesto