Adakah Cikgu Akan Lepaskan Anak Murid Dari Kes Mahkamah Tun M


agendaily.com18/01/2023
Bekas Presiden UMNO dan bekas Perdana Menteri Malaysia paling lama, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata rakyat akan melihat sama ada Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menyelamatkan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi daripada kes rasuah.
Rakyat akan melihat sama ada Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menyelamatkan anak muridnya Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, setelah Presiden UMNO memberi sokongan membolehkan Presiden PKR itu menjadi Perdana Menteri kesepuluh.

Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata pejuangan Zahid hanya tertumpu kepada puluhan pertuduhan yang dihadapinya berkaitan rasuah di mahkamah.

Sebab itu, katanya Zahid yang juga Ahli Parlimen Bagan Datuk memberikan sokongan kepada Anwar.

“Perjuangan Zahid tertumpu kepada kemungkinan dia didapati bersalah. Walaupun sebelum PRU UMNO dakwa menolak Anwar dan DAP, tetapi untuk menyelamat dirinya, Zahid sanggup bekerjasama dengan Anwar dan DAP.

“Anwar terima UMNO dan BN untuk mendapat 30 wakil rakyat BN. Zahid diberi jawatan Presiden dan Timbalan Perdana Menteri.

“Kita akan lihat sama ada Anwar akan selamatkan Zahid dari dibicara atau tidak. Apakah reformasi Anwar termasuk “The Rule of Law”.

“Zahid takut kalau dia tidak jadi Timbalan Perdana Menteri dia akan didapati bersalah. Sebab itu ia tidak benar pertandingan jawatan Presiden dan Timbalan Presiden dalam mesyuarat agong UMNO,” katanya dalam kenyataan hari ini (18 Januari 2023).

Zahid, 69, mula dibicarakan pada 18 November 2019 terhadap 47 pertuduhan iaitu 12 pertuduhan pecah amanah, lapan pertuduhan rasuah dan 27 pertuduhan pengubahan wang haram membabitkan puluhan juta ringgit milik Yayasan Akalbudi.

Pada 23 Januari lalu, Hakim Sequerah memerintahkan Zahid membela diri terhadap semua tuduhan itu setelah mendapati pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes prima facie terhadapnya.

Menurut kenyataan Ahli Parlimen PKR Pasir Gudang yang juga seorang peguam, Hassan Karim, kelmarin, “TPM1 (Zahid) sekarang berada di peringkat membela diri. Di akhir kes pendakwaan yang lalu, beliau telah didapati bersalah oleh Hakim kerana pihak Pendakwaan berjaya membuktikan kes prima facie.”

Mengulas lanjut, Dr Mahathir yang juga bekas Presiden UMNO paling lama mempersoalkan prestasi UMNO dalam pilihan raya sejak kebelakangan ini sentiasa menurun.

“UMNO biasa menang sehingga 109 kerusi dalam dewan. Tetapi hari ini, dalam PRU 15 UMNO menang hanya 26 kerusi. Jumlah kerusi menurun dari 109 kepada 79, naik sedikit kepada 88, tetapi pada PRU 14 turun kepada 54.

“Pada PRU 15 UMNO cuma dapat 26, kurang separuh berbanding PRU 14. Kenapakah sepanjang masa prestasi UMNO menurun. Sebabnya ialah kerana Presiden UMNO tidak pegang kepada asas perjuangan UMNO iaitu berjuang untuk bangsa, negara dan agama,” katanya.

“Pemimpin UMNO bertukar. Zahid mengambil alih sebagai Presiden UMNO. Tetapi Zahid juga hadapi caj (pertuduhan) rasuah di mahkamah dan sedang dibicara.

“Walaupun UMNO menang di Melaka dan Johor tetapi dalam PRU-15 UMNO cuma dapat 26 kerusi. Penurunan prestasi UMNO disebabkan Presiden-Presiden yang menyeleweng. Perlembagaan UMNO memperuntukkan ahli menukar pemimpin. Tetapi ahli UMNO ternampak bersedia mengekalkan pemimpin yang sedang dicaj pun.

“Apakah ahli UMNO akan terus sokong UMNO?,” soal beliau


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2023/01/adakah-cikgu-akan-lepaskan-anak-murid.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kawan Kata Ibu Masak Sedap Cikgu Kagum Anak Murid Tak Lokek Kongsi Bekal Dengan Kawan Rezeki Dikongsi

Kawan Kata Ibu Masak Sedap Cikgu Kagum Anak Murid Tak Lokek Kongsi Bekal Dengan Kawan Rezeki Dikongsi

papar berkaitan - pada 17/1/2023 - jumlah : 116 hits
Bukan semua dari kita berada dan mampu untuk makan sedap sedap setiap hari Kerana itulah perlu kita didik anak anak kita untuk berbagi rezeki Berkongsi rezeki bersama anak anak yang kurang senang Perkongsian seorang pendidik yang cukup dike...
Itulah Namanya Rezeki Bukan Biasa Biasa Murid Hadiahkan Cikgu Hadiah Besar Memang Rare

Itulah Namanya Rezeki Bukan Biasa Biasa Murid Hadiahkan Cikgu Hadiah Besar Memang Rare

papar berkaitan - pada 23/1/2023 - jumlah : 116 hits
Niat untuk membalas jasa dan penghargaan tidak hanya perlu berbelanja mahal dan berjenama Asalkan sahaja ia pemberian yang ikhlas cukup untuk membahagiakan insan lain Pemberian ikhlas seorang murid yang ingin membalas jasa cikgunya ini mema...
Kes Najib Kelakuan Jengkel Shafee Meletihkan Mahkamah Kata Zaid

Kes Najib Kelakuan Jengkel Shafee Meletihkan Mahkamah Kata Zaid

papar berkaitan - pada 21/1/2023 - jumlah : 146 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Zaid Ibrahim menggesa Shafee Abdullah agar menghormati kebenaran dalam usahanya mendapatkan keadilan untuk Najib Razak Amat menyedihkan saya jika tuduhan Shafee semalam disokong oleh Najib mesti setuju dengan nara...
Murid Hadiahkan Cikgu Udang Besar Bawa Masuk Dalam Kelas

Murid Hadiahkan Cikgu Udang Besar Bawa Masuk Dalam Kelas

papar berkaitan - pada 23/1/2023 - jumlah : 135 hits
Murid Hadiahkan Cikgu Udang Besar Bawa Masuk Dalam Kelas Telah tular satu rakaman video seorang pelajar telah membawa seokor udang yang cukup besar Video tersebut telah mendapat perhatian dari warganet Mengikut sumber secara umum bahawa vid...
Nak Bangun Negara Madani Apa Lantik Tpm Ada Kes Mahkamah Sanusi

Nak Bangun Negara Madani Apa Lantik Tpm Ada Kes Mahkamah Sanusi

papar berkaitan - pada 25/1/2023 - jumlah : 112 hits
agendaily com24 01 2023Menteri Besar Kedah Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor mengkritik konsep negara madani diperkenalkan Datuk Seri Anwar Ibrahim Konsep negara madani yang diperkenalkan kerajaan campuran Pakatan Harapan Barisan Nasional d...
Dulu Seluk Poket Cuma Ada Rm7 Saja Berkat Sabar Usaha Kini Cikgu Fadli Salleh Lega Boleh Senangkan Anak Isteri

Dulu Seluk Poket Cuma Ada Rm7 Saja Berkat Sabar Usaha Kini Cikgu Fadli Salleh Lega Boleh Senangkan Anak Isteri

papar berkaitan - pada 13/1/2023 - jumlah : 123 hits
Kehidupan berumah tangga apa lagi dengan anak anak yang semakin bertambah sememangnya menuntut perbelanjaan yang bukan sedikit Berjimat cermat itulah kuncinya ketika anak sedang membesar Perkongsian seoarang bapa yang cukup dikenali turut b...
Eh Kuaci Pun Ada Cikgu Mengajar Di Depan Murid Makan Nasi Lemak Dekat Belakang Sudahnya Satu Kelas Dapat Habuan

Eh Kuaci Pun Ada Cikgu Mengajar Di Depan Murid Makan Nasi Lemak Dekat Belakang Sudahnya Satu Kelas Dapat Habuan

papar berkaitan - pada 7/1/2023 - jumlah : 124 hits
KERENAH anak kecil pastinya mencuit hati Mereka ibarat kain putih bebas kotoran dan hanya mahu bergembira dalam dunia ini yang ada kalanya kej4m Susuk tubuh yang kerap dapat menyaksikan telatah si cilik ini membesar tidak lain tidak bukan i...
Murid Patah Kaki Kanan Saman Cikgu

Murid Patah Kaki Kanan Saman Cikgu

papar berkaitan - pada 13/1/2023 - jumlah : 220 hits
Zatul Iffah Zolkiplyzatuliffah hmetro com myNOR Azlina berbincang dengan Mohd Hazwan di pekarangan lobi Kompleks Mahkamah Kuala Terengganu FOTO Zatul Iffah ZolkiplyKuala Terengganu Murid tahun tiga memfailkan saman sivil terhadap seorang gu...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

Clear Air Over Najib S Supplementary Order Anwar And Ag Told



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Kaswi Gula Melaka

Effective Networking In Business

Doa Masuk Pasar Baca Doa Ini Apabila Pergi Ke Pasar

Lafaz Tasbih Kaffarah Sebagai Doa Pembersih Majlis

Rabbana Atina Fid Dunya Hasanah

Dolar Berada Dalam Kawalan