Ada Pertikai Kenapa Shuib Boleh Urus Jen4zah Akhirnya Terb0ngkar Punca Dibenarkan


Pelawak popular, Shuib Sepahtu telah diberikan kesempatan untuk menguruskan jen4zah serta menunaikan solat jen4zah buat arw4h isterinya semalam.
Shuib yang dilihat berpakaian serba lengkap peralatan perlindungan diri (PPE) pada pengebvmian arw4h isterinya di Tanah Perkvburan Islam Kampung Sungai Pusu Gombak dilihat telah menarik warga maya untuk memberikan pelbagai pandangan dari sudut yang berbeza malah ada juga yang turut mempertikai keberadaan pelawak berkenaan di kawasan perkvburan terbabit.

Sekitar pengebvmian jen4zah Allahyarhamah Siti Sarah pada Tengahari Isnin.
Keberadaan Shuib menemani jenaz4ah isterinya hingga ke li4ng lah4d juga tidak terlepas dari pert1kaian dan kec4man daripada warga maya yang dilihat tidak pu4s hati kerana diberikan peluang terakhir sebegitu.
Antara komen-komen yang kurang senang
“Mana bole macam ni orang lain tak dibenarkan”
“Bukan nak mengadu tetapi rasa mcm double standard, kerana dia artis? bukan dia seorang sahaja yang kehilangan orang tersayang.”
“Ramai lagi yang rasa seperti ini, ini adalah tidak adil, kita tak merasa apa yang org lain rasa,”
Itulah antara komen warga maya yang kur4ng senang dengan keberadaan Shuib di sana.
Shuib ketika menunggu pengurusan jen4zah Allahyarhamah Siti Sarah di Hospital Canselor Tuanku Muhriz, Universiti Kebangsaan Malaysia.
Difahamkan, Shuib mendapat kebenaran untuk menguruskan jen4zah arw4h isterinya kerana telah memot0ng gelang kuar4ntin dan mendapat kebenaran daripada pihak Hospital Canselor Tuanku Muhriz, Universiti Kebangsaan Malaysia dengan perlu mematuhi SOP yang ditetapkan.
Ekoran daripada itu, terdapat seorang individu yang bernama Mat Yoe tampil memberikan penjelasan mengenai isu yang berbangkit ini.
Menurutnya, sekiranya ingin menguruskan jen4zah ahli keluarga yang men1nggal akibat ᴄ0ᴠlᴅ-19 adalah dibenarkan tetapi perlu mematuhi segala prosedur yang ditetapkan oleh pegawai yang bertugas berkenaan.
Antara syarat yang perlu dipatuhi untuk menguruskan jen4zah ᴄ0ᴠlᴅ-19 adalah bukan dalam kuar4ntin, tidak bergejala, bukan dari kawasan PKPD, sihat tubuh badan, tiada peny4kit kr0n1k dan patuh kepada arahan pegawai bertugas.
Difahamkan juga, segala SOP boleh diubah mengikut kesesuaian keadaan semasa bergantung kawasan yang terlibat dan atas budi bicara pegawai yang bertanggung jawab bagi menguruskan kes kem4tian tersebut.
Beriktu penjelasan dari seorang yang bekerja di Pejabat kesihatan, di kenali sebagai Mat Yoe yang tampil berikan penjelasan
“Dia dapat buat semua tu bukan sebab dia artis.”
“Ramai je rakyat biasa yang boleh urus jen4zah waris masing-masing.”
“Bersepah video yang dikongsikan oleh waris di facebook dan Tiktok.”
“Pengalaman aku dan rakan-rakan urus 41 jen4ah (semua orang biasa,bukan artis), ahli keluarga terdekat boleh je urus dan join kami.”
“Cuma jarang waris join sebab kadang-kadang waris terdekat semuanya dalam tempoh kuar4ntin.”
“Pengecaman jen4zah mesti dilakukan oleh ahli keluarga terdekat. Solat jen4zah boleh join. pengk3bum1an pun boleh join.”
“Kami sediakan PPE lengkap kepada ahli keluarga terdekat.”
Tapi ada syarat ketat yang mesti dipatuhi:
1-Bukan dalam kuar4ntin
2-Tidak bergejala
3-Bukan dari kawasan PKPD
4-Sihat tubuh badan
5-Tiada peny4kit kron1k
6-Patuh kepada arahan pegawai bertugas
Semuanya bergantung kepada budi bicara pegawai yang bertanggungjawab bagi kes kem4tian tersebut.
SOP juga boleh di ubah mengikut kesesuian keadaan semasa di kawasan terlibat.
Setakat yang aku dan rakan-rakan urus,kami tiada masalah jika ada waris yang nak join kami asalkan memenuhi syarat-syarat di atas.
P/s: Jangan mudah percaya cakap orang. Cuba tanya sendiri ahli keluarga yang ᴍᴇɴɪɴɢɢ4ʟ akibat ᴄ0ᴠlᴅ19 betul ke tak apa yang aku bagitau ni. Kalau mereka bagitau mereka tak dibenarkan join, mesti ada alasan kukuh kenapa mereka tak dibenarkan join.

 
Rahim Pakai PPE Bantu Shuib Angkat Jen3zah
Rakan-rakan artis dan juga kenalan ahli keluarga juga sentiasa memberikan kata-kata sem4ngat kepada suami allahyarham, Shuib Sepahtu agar dia kuat menghad4pi dvgaan hebat ini.
Sama2 pakai PPE bantu Shuib
Masing-masing telah mendapat pujian daripada warganet kerana sifat setia kawan yang ditunjukan benar-benar membawa erti sahabat diwaktu senang dan sukar.
Salah se0rang yang menjadi perhatian media sudah tentu ahli kumpulan Sepahtu, Rahim yang dilihat turun sama ke liang lahad menyempurnakan jen4zah Siti Sarah.
Video:

Menerusi perk0ngsian daripada se0rang pengguna TikTok dikenali sebagai @shahrulazwa7, dia telah memuat naik kembali vide0 dari salah se0rang ahli keluarga allahyarham dan memuji tindakan Rahim yang sama-sama memakai sut PPE menguruskan jenaz4h isteri sahabatnya.
“Sem0ga kau terus t4bah Ib”
Dalam perk0ngsian yang dibuat penyampai radi0 Sinar FM itu, dia telah menitipkan kata-kata sem4ngat supaya sahabatnya terus bertabah dengan ujian daripada Allah S.W.T.
“Percaya atau tidak,kebahagiaan dan kesedihan dalam kehidupan itu akan silih berganti.Sekuat mana pun kau jaga,yg pergi tetap pergi.Terkadang pertemuan & perpis4han terjadi terlalu cepat tapi percayalah kenangan dan perasaan kekal selamanya.Beberapa orang akan pergi dalam hidup mu tapi bukan bererti kisah mu berakhir,yang berakhir hanyalah bahagian mereka dalam kisah hidup mu.Hanya yg benar2 meninggalkan jejak dihatimu akan benar2 kekal diingatan mu.Semoga kau terus tabah @shuibsepahtu”
Shuib tak sabar nak tengok, pegang Ayash Affan buat pertama kaliDalam perkembangan terkini, Suami kepada Allahyarham Siti Sarah, Shuib memaklumkan akan ke Hospital Canselor Tuanku Muhriz (HCTM) untuk bertemu bayinya, Ayash Affan buat pertama kali, esok.
Shuib berkata demikian dalam majlis tahlil dan bacaan Yassin untuk arw4h isterinya yang berlangsung secara virtual, malam tadi.
“Insya-Allah, kalau ada rezeki, esok saya akan ke HCTM untuk melihat Ayash Affan buat pertama kalinya.
“Anak-anak pun asyik bertanya. Insya-Allah, kalau ada rezeki esok, saya tak sabar nak tengok dia, pegang dia,” katanya.
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral
Sumber: https://ift.tt/3fS1Pgp, hmetro , Mat Yoe


Sumber: Sinar Viral

Booking Bilik Hotel Dengan Harga Yang 23% Lebih Rendah



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://encikpenyu.blogspot.com/2021/08/ada-pertikai-kenapa-shuib-boleh-urus.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Pembantu Rumah Keluar Buang Sampah Dan Bersalaman Punca Satu Keluarga Shuib Positif Covid 19

Hiburan Pembantu Rumah Keluar Buang Sampah Dan Bersalaman Punca Satu Keluarga Shuib Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 256 hits
Pelawak Shuib ada mendedahkan tentang bagaimana dia dan ahli keluarganya yang lain dijangkiti COVID 19 sehingga menyebabkan dia dan anak anaknya kehilangan Siti Sarah Baca AdvertisementJelas Shuib dia sekeluarga disahkan positif selepas pem...
Semuanya Bermula Bila Pembantu Rumah Salam Kawan Punca Shuib Sekeluarga Positif

Semuanya Bermula Bila Pembantu Rumah Salam Kawan Punca Shuib Sekeluarga Positif

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 170 hits
SHUIB mendedahkan punca dia sekeluarga dijangkiti Covid 19 berpunca daripada pembantu rumahnya Pelawak Shuib mendedahkan punca sebenar bagaimana satu keluarganya dijangkiti Covid 19 sehingga menyebabkan isterinya Siti Sarah Raisuddin mening...
Ketahui Punca Kualiti Sperma Boleh Rosak Jika Salah Cara Menggunakan Wifi Komputer Riba

Ketahui Punca Kualiti Sperma Boleh Rosak Jika Salah Cara Menggunakan Wifi Komputer Riba

papar berkaitan - pada 2/8/2021 - jumlah : 294 hits
Menggunakan komputer riba untuk melayari internet secara wayarles berkemungkinan besar boleh merosakkan kualiti sperma lelaki dan bahkan membunuhnya para saintis memberi amaran Kajian makmal yang dilakukan oleh sekumpulan penyelidik mendapa...
10 Idea Pengurangan Kos Perniagaan Yang Anda Boleh Lakukan

10 Idea Pengurangan Kos Perniagaan Yang Anda Boleh Lakukan

papar berkaitan - pada 2/8/2021 - jumlah : 273 hits
Idea pengurangan kos Kenapa ia perlu ditekankan dalam perniagaan Soalan mudah itu semua orang boleh jawab Tak pernah berniaga pun boleh faham idea di sebalik pengurangan kos itu tujuannya untuk The post appeared first on
Warga Emas Seluruh Negara Boleh Walk In Vaksin Mulai Minggu Depan

Warga Emas Seluruh Negara Boleh Walk In Vaksin Mulai Minggu Depan

papar berkaitan - pada 2/8/2021 - jumlah : 303 hits
Khairy Jamaluddin berkata pemberian vaksin kepada warga emas secara walk in akan diperluas ke seluruh negara mulai minggu hadapan PETALING JAYA Pasukan Petugas Khas Imunisasi Covid 19 memutuskan pemberian vaksin secara walk in kepada warga ...
Penduduk Lembah Klang Boleh Walk In Di 9 Ppv Terpilih Mulai 2 Ogos Ini

Penduduk Lembah Klang Boleh Walk In Di 9 Ppv Terpilih Mulai 2 Ogos Ini

papar berkaitan - pada 1/8/2021 - jumlah : 193 hits
Individu mendapat janji temu tidak dibenarkan walk in dan tidak dibenarkan membatalkan janji temu diberikan bagi tujuan walk in PETALING JAYA Sembilan pusat pemberian vaksin di Lembah Klang dibuka untuk penerima walk in bermula 2 Ogos ini k...
Apakah Menteri Boleh Ziarahi Kubur

Apakah Menteri Boleh Ziarahi Kubur

papar berkaitan - pada 1/8/2021 - jumlah : 254 hits
MALAYSIA DATELINESelepas kantul melangar SOP dengan makan di kedai beramai ramai sekali lagi Menteri Wilayah Persekutuan Tan Sri Annuar Musa dipercayai melanggar SOP yang dibuat oleh kerajaan apabila beliau memuat naik menziarahi kubur ibu ...
Pengesahan Penempatan Tahun 1 Boleh Disemak Hari Ini

Pengesahan Penempatan Tahun 1 Boleh Disemak Hari Ini

papar berkaitan - pada 1/8/2021 - jumlah : 209 hits
Semakan Penempatan Murid Tahun 1 Sesi 2022 2023 KPM PETALING JAYA Ibu bapa yang telah membuat pendaftaran anak mereka bagi penempatan murid tahun 1 untuk sesi persekolahan pada tahun 2022 boleh menyemak keputusan tersebut mulai hari ini Kep...
Terokai Kehidupan Moden Di Eka Heights Memperkenalkan Lumira

Lumira Eka Heights Menawarkan Kediaman Selesa Dengan Sentuhan Moden

Kkb Result Shows More Malays Backing Govt Says Selangor Mb

14 Tahun Solo Raja Azura Kembali Bersuami

Japan Crowned Champions In Sultan Azlan Shah Cup For First Time

Viral Mengajak Youtuber Cantik Korea Selatan Ke Hotel Pegawai Kanan Kementerian Digantung Tugas

Hari Ibu 2024 Contoh Ucapan Hari Ibu Hadis Berkenaan Ibu

Asyraf Claims Ph Victory In Kuala Kubu Baharu



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Sertifikasi Kompetensi Barista Membaca Tren Kebutuhan Sdm Di Kalimantan Barat Saat Ini

Doa Majlis Perkahwinan Doa Untuk Pengantin Dalam Rumi Dan Maksud

Sofea Says Abun Uwee

Family Fun Starts Here Unleash The Power Of Nerf Blasters

Tikam Rakan 28 Kali Kerana Dendam Sering Dibuli

Undi Ph Lebih Teruk Merosot Berbanding Pn Azmin Ali