Ada Malaun Umno Buat Gerakan Sulit Jodohkan Bn Dan Pn Selepas Pru15


ismaweb.net
Ainul Illia
“Cukup-cukuplah duk kejar dan gila talak dengan MN serta UMNO”: Nur Jazlan
KUALA LUMPUR, 20 Safar 1444H, Jumaat – “Ada dua tiga kerat ‘malaun’ dalam UMNO sedang buat gerakan sulit bersama ‘walaun’ PAS untuk jodohkan Perikatan Nasional (PN), Barisan Nasional (BN) dan Gabungan Parti Sarawak (GPS) selepas Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) nanti,” demikian dakwa Datuk Nur Jazlan Mohamed.

Ketua UMNO Bahagian Pulai itu berkata, kumpulan ini cuba melemahkan UMNO dari dalam dengan harapan mereka dapat mempengaruhi barisan kepimpinan UMNO-BN supaya menerima PN sebagai rakan kerjasama politik di masa depan.

Malah, Timbalan Pengerusi UMNO Johor itu mendakwa, mereka juga sanggup menerima ‘katak-katak politik’ bekas UMNO dari Bersatu dan cuba membuat taktik ‘reverse takeover BN’.

“Tindakan mereka terutamanya malaun dalam UMNO ini jelas membelakangkan parti di mana gerakan usaha sama merentasi sempadan hingga ke Borneo dipercayai dilakukan secara gelap dan demi kepentingan kuasa serta peribadi saja.

“Mereka juga dikatakan cuba untuk meminang GPS supaya menerima projek ‘Trans PN-BN-Borneo’ bagi menubuhkan kerajaan campuran selepas PRU15.

“Tapi dengar ceritanya GPS pun tolak dan tak setuju dengan pinangan tak masuk akal kumpulan malaun dan walaun ini, sebab GPS lebih cerdik serta tahu usaha sama pintu belakang ini tetap tak membantu tertubuhnya sebuah kerajaan yang stabil,” katanya dalam tulisan di laman Facebook, hari ini.

Dalam pada itu, Nur Jazlan mendakwa, PAS masih tergila-gilakan Muafakat Nasional (MN) dan mahu bersama UMNO kerana mereka mula sedar PN dan Bersatu sudah tidak kuat.

“PAS tahu jika mereka hanya bersama PN, peluang mereka untuk menang banyak kerusi pada PRU15 amat tipis dan mereka tak ada peluang lagi untuk jadi menteri serta dapat kemewahan yang dikecapi hari ini.

“Jadi saya nak pesan pada PAS …cukup-cukuplah duk kejar dan gila talak dengan MN serta UMNO. Cubalah faham bahasa sikit, UMNO dah gerak solo dan tak perlukan lagi pasangan, jadi PAS tak payah lagi nak terhegeh-hegeh dengan MN.

“Baik Abdul Hadi dan PAS tumpukan saja buat kerja macam mana nak pertahankan Kelantan, Terengganu dan Kedah.

“Sebab saya dengar pun PAS sudah mula ‘kenaling’ di Kelantan sebab orang Kelantan sudah muak dengan PAS. Sampai hasil hutan pun sudah habis tapi rakyat Kelantan tak rasa pun nikmat pembangunan yang diusahakan kerajaan PAS,” dakwanya.

Pada masa sama, beliau turut mengingatkan ahli dalam UMNO yang masih cuba nak bekerjasama dengan PAS dalam MN agar menghentikannya.

“Berhentilah daripada buat kerja sia-sia tu. Kamu semua kena akur kepada keputusan parti yang dah tak mahukan MN. Tak payahlah jadi utusan tak rasmi atau pencacai haram nak berunding dengan PAS atau nak minta parti terima cadangan PAS untuk bincang tentang strategi 1 lawan 1 di 27 kerusi.

“Biarlah PAS berapa kali pun dan nak beri beribu cadangan pun, biar PAS dengan cara mereka dan kita orang UMNO dengan cara kita. Alangkah baiknya kamu semua kembali kepada perjuangan parti dan jangan jadi talam dua muka demi kepentingan peribadi,” katanya lagi

Penafian: Kenyataan berita atau artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu Ismaweb.net.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/09/ada-malaun-umno-buat-gerakan-sulit.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Datuk Menyamar S U Sulit Tengku Mahkota Pahang Di Tuduh Tipu Yayasan Bank Rakyat

Datuk Menyamar S U Sulit Tengku Mahkota Pahang Di Tuduh Tipu Yayasan Bank Rakyat

papar berkaitan - pada 7/9/2022 - jumlah : 219 hits
KUALA LUMPUR Seorang ahli perniagaan berpangkat Datuk dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam atas pertuduhan cuba menipu dengan menyamar sebagai Setiausaha Sulit Tengku Mahkota Pahang dua tahun lepas Tertuduh Datuk Redzuan Zainudd...
Desakan Umno Buat Pru15 Semasa Banjir

Desakan Umno Buat Pru15 Semasa Banjir

papar berkaitan - pada 19/9/2022 - jumlah : 169 hits
Dari Rafizi Ramli18 September 2022DESAKAN UMNO BUAT PRU15 SEMASA BANJIRKenyataan Presiden UMNO Dato Seri Zahid Hamidi yang memperlekehkan risiko dan kesengsaraan rakyat sekiranya PRU15 dipanggil di musim tengkujuh menunjukkan terpisahnya be...
Tun Mahathir Gerakan Tanah Air Akan Bergerak Berasingan Pada Pru15

Tun Mahathir Gerakan Tanah Air Akan Bergerak Berasingan Pada Pru15

papar berkaitan - pada 17/9/2022 - jumlah : 154 hits
SERDANG Gerakan Tanah Air akan bergerak berasingan pada Pilihan Raya Umum ke 15 kata Pengerusi Penaja GTA Tun Dr Mahathir Mohamad Beliau berkata GTA juga tidak akan bekerjasama dengan mana mana parti yang terlibat rasuah ataupun terlibat me...
Wanita Upah 5 Pembunuh Upahan Selepas 10 Tahun Bersabar Tahu Suami Ada Hubungan Sulit

Wanita Upah 5 Pembunuh Upahan Selepas 10 Tahun Bersabar Tahu Suami Ada Hubungan Sulit

papar berkaitan - pada 16/9/2022 - jumlah : 208 hits
Seorang wanita dilaporkan tergamak mengupah pembunuh upahan untuk membunuh suaminya sendiri yang merupakan pemilik sebuah restoran di Karawang gara gara konflik rumah tangga Menurut laman Detik com wanita itu dan lima pembunuh upahan terseb...
Tak Perlulah Kata Seolah Olah Kami Hodoh Bodoh Atau Kotor Pemimpin Umno Cabar Mahathir Masuk Ke Gelanggang Pru15

Tak Perlulah Kata Seolah Olah Kami Hodoh Bodoh Atau Kotor Pemimpin Umno Cabar Mahathir Masuk Ke Gelanggang Pru15

papar berkaitan - pada 7/9/2022 - jumlah : 249 hits
Tak perlulah kata seolah olah kami hodoh bodoh atau kotor Pemimpin UMNO cabar Mahathir masuk ke gelanggang PRU15Ketua Penerangan UMNO Shahril Hamdan mencabar bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sekali lagi masuk ke gelanggang Pili...
Biar Umno Pas Bersatu Dan Pejuang Bertembung Di Dalam Pru15 Untuk Mengukur Kekuatan Islam

Biar Umno Pas Bersatu Dan Pejuang Bertembung Di Dalam Pru15 Untuk Mengukur Kekuatan Islam

papar berkaitan - pada 18/9/2022 - jumlah : 144 hits
Umno PAS Bersatu dan Pejuang perlu lawan 5 penjuru di dalam PRU15 supaya kita boleh ukur sejauh mana Melayu betul betul menyokong Islam
Ketiadaan Najib Beri Kesan Kepada Umno Dalam Pru15

Ketiadaan Najib Beri Kesan Kepada Umno Dalam Pru15

papar berkaitan - pada 16/9/2022 - jumlah : 244 hits
KETIADAAN Najib Razak sebagai ketua kempen Umno sudah pasti akan dirasai oleh parti itu pada pilihan raya umum akan datang kata penganalisis Ini kerana parti itu tidak dapat menggantikan pengaruh Najib dan kehadirannya di media sosial kata ...
Hiburan Saya Tak Ganggu Siasatan Datuk Seri Najib Tun Razak Nafi Dakwaan Ganggu Siasatan 1mdb Dan Src

Cabinet Discusses Reactions To Minimum Wage Epf Proposals

Monkeys Canopy Resort

Aeon Digital Bank Pertama Patuh Shariah

Sains Di Hujung Jari Polimer Pembentuk Filem Mencantikkan Kuku

Asean Sejarah Penubuhan Matlamat Negara Anggota

Permohonan Maaf Bukti Bossku Diperdaya Kata Umno

Cantik Bukan Jaminan Bahagia


echo '';
Biodata Tengku Natasha Natasya Puteri Tengku Adnan Isteri Tengku Muhammad Iskandar Ri ayatuddin Shah Perkahwinan Diraja

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Luruhnya Bunga Cinta Musim 2 Versi Malaysia Autumn In My Heart Slot Akasia TV3

5 Kelemahan Utama Pakai Kereta EV Yang Rakyat Malaysia Perlu Tahu

Biodata Tengku Muhammad Iskandar Ri ayatuddin Shah Bakal Suami Tengku Natasha Natasya Puteri Tengku Adnan Perkahwinan Diraja

5 Pekerjaan Yang Akan Membuatkan Kita Kenal Sifat Sebenar Manusia


10 Tips Mengatur Keuangan Untuk Anak Muda Yang Hobi Belanja Tetap Hemat

4 Keterampilan Dasar Yang Harus Dikuasai Gen Z Di Era Digital Saat Ini

Chocojar Homemade

Rakyat Iran Persenda Serangan Israel

Permohonan Maaf Najib Pemimpin Umno Sifatkan Rayer Hipokrit

Harga Dan Ketersediaan Ford Ranger Raptor 3 0l V6 Di Filipina